Voorzienigheid Gods - waar ligt je grens?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Voorzienigheid Gods - waar ligt je grens?

Berichtdoor gravo » 21 apr 2021 16:50

Haaibaai schreef:Schijnbaar ben je toch niet zo zeker van je zaak anders zou je zo reactie niet geven;maar goed je kan ontkennen dat het kwaad bestaat Lucifer de gevallen Engel,diabolos,vorst der duisternis,de duivel satan,hij heeft nog al wat namen en dat is niet voor niets.In het Onze Vader wordt ook niets voor niets gebeden verlos ons van het kwaad.

De Christen is een Militia Christi en is gehouden het kwaad te bestrijden; de diabolos zal geworpen worden in de buitenste duisternis maar nu gaat hij nog rond of je het leuk vindt of niet.Hen die Hem Jezus de Christus echt navolgen de Verrezen Heer zullen altijd strijden tegen het kwaad de diabolos kortom Veritas vos liberabit.


Nou, succes hoor!
Wie of wat ga je nu bestrijden? Denk je dat je dit nu echt concreet kunt maken of blijft het bij een wat ongerichte verontwaardiging en vecht je tegen windmolens?

Ik weet wel, er zijn christenen die overal een gestalte van de duivel in zien: de Paus, Joe Biden, D66, vaccinaties, de kerk aan de overkant van de straat, 5G of K3. Maar je gaat me toch niet vertellen dat het jou om zulke lullige dingen gaat, hoop ik.

Te paard dan maar en vel dien haar'gen schedel (Ps. 68 vers 11 berijmd, 1773).

Maar pas op. Overwin het kwade door het goede, Malchus!

Bye bye Haaibaai,

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Voorzienigheid Gods - waar ligt je grens?

Berichtdoor Haaibaai » 21 apr 2021 17:53

gravo schreef:Nou, succes hoor!
Wie of wat ga je nu bestrijden? Denk je dat je dit nu echt concreet kunt maken of blijft het bij een wat ongerichte verontwaardiging en vecht je tegen windmolens?

Ik weet wel, er zijn christenen die overal een gestalte van de duivel in zien: de Paus, Joe Biden, D66, vaccinaties, de kerk aan de overkant van de straat, 5G of K3. Maar je gaat me toch niet vertellen dat het jou om zulke lullige dingen gaat, hoop ik.

Te paard dan maar en vel dien haar'gen schedel (Ps. 68 vers 11 berijmd, 1773).

Maar pas op. Overwin het kwade door het goede, Malchus!

Bye bye Haaibaai,

gravo

Van ons mag je blijven ontkennen dat het kwaad niet bestaat ,alleen je hou je zelf voor de gek,tja......... :-k
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Voorzienigheid Gods - waar ligt je grens?

Berichtdoor DeDwaler » 26 apr 2021 11:34

naamloos schreef:Geen idee waarom een christen zich grote zorgen zou moeten maken bij een dergelijke gelijkvormigheid.
Wereldgelijkvormigheid omschrijft Johannes als zelfzuchtige begeerten, afgunstige inhaligheid en pronkzucht.


Precies. De vleselijke mens roemt in zichzelf en de geestelijke mens roemt in God. Gods wijsheid is tegengesteld aan die van de wereld. Het is alsof je een taal spreekt die alleen verstaan (en geloofd) wordt door degenen die uit God zijn. En nee, dat is niet de tale Kanaäns of weet ik wat, maar gewone taal zoals hieronder; gesproken door de Heere:

"Ik spreek over wat Ik bij Mijn Vader gezien heb; u doet dus ook wat u bij uw vader gezien hebt. Zij antwoordden en zeiden tegen Hem: Abraham is onze vader. Jezus zei tegen hen: Als u Abrahams kinderen was, zou u de werken van Abraham doen. Maar nu probeert u Mij te doden, een Mens Die de waarheid tot u gesproken heeft, die Ik van God gehoord heb. Dat deed Abraham niet. U doet de werken van uw vader.

Zij zeiden dan tegen Hem: Wij zijn niet geboren uit hoererij; wij hebben één Vader, namelijk God. Jezus dan zei tegen hen: Als God uw Vader was, zou u Mij liefhebben; want Ik ben van God uitgegaan en gekomen. Want Ik ben ook niet uit Mijzelf gekomen, maar Hij heeft Mij gezonden.

Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? Omdat u Mijn woord niet kunt horen. U bent uit uw vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoordenaar van het begin af, en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij vanuit wat van hemzelf is, want hij is een leugenaar en de vader van de leugen.

Maar Mij, omdat Ik de waarheid spreek, Mij gelooft u niet.
Wie van u overtuigt Mij van zonde? En als Ik de waarheid spreek, waarom gelooft u Mij niet?
Wie uit God is, hoort de woorden van God; daarom hoort u niet, omdat u niet uit God bent.
"

Johannes 8:38-47


De rest zal ik je (naar aanleiding van wat je allemaal in mijn visie ziet) maar besparen, tenzij je ten aanzien van iets wat je geschreven hebt dringend om mijn reactie verlegen zit. In dat geval hoor ik het wel.
.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Voorzienigheid Gods - waar ligt je grens?

Berichtdoor naamloos » 26 apr 2021 14:18

DeDwaler schreef:Precies. De vleselijke mens roemt in zichzelf en de geestelijke mens roemt in God. Gods wijsheid is tegengesteld aan die van de wereld. Het is alsof je een taal spreekt die alleen verstaan (en geloofd) wordt door degenen die uit God zijn. En nee, dat is niet de tale Kanaäns of weet ik wat, maar gewone taal zoals hieronder; gesproken door de Heere:

Wat ik dus zei was dat ik in de praktijk doorgaans weinig verschil zie tussen gelovigen en ongelovigen. Er zijn genoeg christenen die pronken met dure kleding, auto's huizen, en er zijn ook heus ongelovigen die wijs en verstandig zijn in deze wereld.
Zowel in positieve als in negatieve zin spreek je dan elkaars taal.
Zij die het goede doen bewijzen dat de wet in hun hart geschreven is Rom. 2.
DeDwaler schreef:De rest zal ik je (naar aanleiding van wat je allemaal in mijn visie ziet) maar besparen, tenzij je ten aanzien van iets wat je geschreven hebt dringend om mijn reactie verlegen zit. In dat geval hoor ik het wel.

Dat is inderdaad misschien wel beter zo.
Een verschil tussen jou en mij is dat jij alles (letterlijk) aan de Bijbel afmeet, ik aan de werkelijkheid.
En bij mij betekent rechtvaardig gewoon rechtvaardig ... woorden houden gewoon hun eigen betekenis.
Ik kan niks met een rechtvaardige God die onrechtvaardige dingen doet, en omdat hij rechtvaardig is zijn die dingen noodzakelijk ook rechtvaardig. Maar dat begrijpen we dan weer niet met ons kleine mensenverstandje.
Ik kan best leven met dingen die ik niet begrijp, maar ik kan niet zo goed leven met met dingen negeren die ik wel begrijp.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten