stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2018 13:05

Ah en hoe kan het dat er bij poliouitbraken vooral in de biblebelt kinderen stierven?

De feiten zijn wel helder hoor. Inenten verkleint de kans op ziekte en overlijden aan een ziekte. Door inentingen zijn bepaalde ziekten verdwenen of zo goed als verdwenen... ziekten waar vroeger veel kinderen aan doodgingen. Kinderen van gelovigen en ongelovigen, daar wordt geen onderscheid in gemaakt.

Geloven en op God vertrouwen staat niet los van het nemen van je verantwoordelijkheden. Als je als ongelovige je fiets niet op slot zet is de kans ook net zo groot dat ie gejat wordt als bij iemand die niet gelooft. Dus vertrouw op God en zet je fiets op slot. En zo is het ook met inenten. Vreemd eigenlijk dat proactieve zorg zo wordt afgekeurd en reactieve zorg geen enkel probleem is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 31 mar 2018 13:50

Marnix schreef:Dus vertrouw op God en zet je fiets op slot.

Ook dat, maar fiets niet op de spoorrails of op de uiterste 10 cm van de kademuur.
Marnix schreef: Vreemd eigenlijk dat proactieve zorg zo wordt afgekeurd en reactieve zorg geen enkel probleem is.

Dat is het soms wel.
Maar Wie ziek zijn hebben de Medicijnmeester van node. Dat staat er niet in over gezonde mensen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2018 14:57

Niet alleen extremistische refo's weigeren hun kinderen te laten inenten, ik ken ook atheïstische moeders die denken dat de vaccins een samenzwering zijn waarbij verwezen wordt naar dubieuze sites als bronmateriaal. :oops:

mohamed

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2018 15:00

Chaya schreef:Maar Wie ziek zijn hebben de Medicijnmeester van node. Dat staat er niet in over gezonde mensen.

Een geloof wat de inzittenden verbiedt hun kinderen tegen ziekten te beschermen maakt dat de Medicijnmeester het druk krijgt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2018 15:34

Chaya schreef:
Dat is het soms wel.
Maar Wie ziek zijn hebben de Medicijnmeester van node. Dat staat er niet in over gezonde mensen.


Dat is heel wat anders en heeft een heel andere context. Bovendien gaat het over een dokter. Dat je daar naatoe gaat als je ziek ben geldt ook voor mensen die zich laten inenten. Vaccinaties krijg je dan ook niet van een dokter. En als gezond iemand je best dorn om gezond te blijven is beter dan alleen reactief wat doen als je ziek wordt. En wat dacht je van bevolkingsonderzoeken onder risicogroepen, naar bepaalde ziekten?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 31 mar 2018 15:41

Marnix schreef:En wat dacht je van bevolkingsonderzoeken onder risicogroepen, naar bepaalde ziekten?

Als je bedoelt dat wanneer er een aantoonbaar groot risico is, vanwege erfelijke aandoeningen die op voorhand wel goed behandeld kunnen worden, zoals bijv. het erfelijke gen van borstkanker, is daar geen enkel bezwaar tegen.
Als het een niet-behandelbare aandoening is, zoals Huntington, kan ik het ook wel begrijpen, maar ik denk dat ik dat zelf niet zou doen. Omdat je dan al jaren vantevoren weet dat je die ziekte gaat krijgen. Maar dat is een persoonlijke keuze, net als het amputeren van gezonde borsten, voordat het gen toe kan slaan.
Marnix schreef:Vaccinaties krijg je dan ook niet van een dokter.

O, van wie dan? Mijn kinderen zijn toch echt ingeënt door de consultatiebureau-arts.
En mijn volwassen kinderen door een arts van de GGD.
En ikzelf door mijn huisarts, de griepprik. Ik moest deze halen de laatste jaren, maar ik neig er steeds meer toe om het niet meer te doen.
Marnix schreef:En als gezond iemand je best dorn om gezond te blijven is beter dan alleen reactief wat doen als je ziek wordt

Zeker. Dus een gezonde levensstijl is nog bijbels ook. (ons lichaam is een tempel van de H.G. immers)

Maar een preventieve scan, zoals veel BNers bijvoorbeeld doen, over de grens, zou ik nooit doen. Ook heb ik moeite met bepaalde onderzoeken, maar nogmaals, dat is persoonlijk en zal er verder niets over zeggen als iemand dit wel wil doen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2018 15:42

Marnix schreef:Dat is heel wat anders en heeft een heel andere context. Bovendien gaat het over een dokter. Dat je daar naatoe gaat als je ziek ben geldt ook voor mensen die zich laten inenten. Vaccinaties krijg je dan ook niet van een dokter. En als gezond iemand je best dorn om gezond te blijven is beter dan alleen reactief wat doen als je ziek wordt. En wat dacht je van bevolkingsonderzoeken onder risicogroepen, naar bepaalde ziekten?

Voor religiewaanzinnigen is hun leer belangrijker dan gezond verstand en lichamelijke gezondheid. Die zijn er ook onder joden en moslims en wat mij betreft is het allemaal een pot nat.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 01 apr 2018 01:28

Marnix schreef:Ah en hoe kan het dat er bij poliouitbraken vooral in de biblebelt kinderen stierven?

Heb je daar een bewijs voor, beste Marnix?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor benefietdiner » 01 apr 2018 09:13

Johan100 schreef:Heb je daar een bewijs voor, beste Marnix?

Wikipedia schreef: In 1971 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en in Staphorst. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet en Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk.

De laatste twee polio-uitbraken hebben uitsluitend de zogenaamde bevindelijk gereformeerden in Nederland getroffen, mensen die om religieuze redenen hun kinderen niet laten vaccineren. Nederland heeft in het algemeen een zeer hoge vaccinatiegraad:

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 01 apr 2018 09:25

Johan100 schreef:Heb je daar een bewijs voor, beste Marnix?
Volgens het RIVM (bron) kwam de laatste polio-uitbraak in Nederland in 1992-1993 voor in de Bijbelgordel. Daarbij zijn 71 besmette mensen gemeld waarvan er twee zijn overleden. Het RIVM vermeldt niet hoeveel mensen van de 69 overlevenden aan hun ziekte levenslange verminkingen/beperkingen hebben overgehouden. Ik heb de gevolgen van polio eenmaal zelf in het ziekenhuis gezien (bij een vluchteling) en het is absoluut niet iets waar je lichtzinnig over kunt denken: slachtoffers van niet-vaccineren zijn voor hun leven getekend. Zie bijvoorbeeld de twee onderstaande filmpjes.



Het volgende filmpje tussen 6:00 en 11:30.


Vaccineren is zo ontzettend belangrijk. Ja, je kunt nog steeds polio (of andere ziekten zoals mazelen) krijgen als je ingeënt bent, maar de vaccins verkleinen zowel de kans dat je het krijgt als de kans dat je eraan overlijdt of ernstige complicaties aan overhoudt.

Nu ik toch al de mazelen genoemd heb: de laatste mazelenuitbraak (2013-2014) was toevallig ook in en rond de Bijbelgordel, getuige de statistieken van het CBS en het RIVM:
Afbeelding

Ohja, en er overleed toen een meisje van 17 aan mazelen.
"Een libelle zweeft over het water..."

mohamed

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2018 09:49

Mensen die hun kinderen weigeren te laten vaccineren zijn een gevaar voor de volksgezondheid en ik vind dat ze vervolgd moeten worden.

mohamed

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2018 09:53

Pcrtje schreef:Nu ik toch al de mazelen genoemd heb: de laatste mazelenuitbraak (2013-2014) was toevallig ook in en rond de Bijbelgordel, getuige de statistieken van het CBS en het RIVM:
Afbeelding

Ohja, en er overleed toen een meisje van 17 aan mazelen.

Zo te zien betreft het lang niet alleen refo's die hun kinderen ziek maken en/of de dood injagen...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 01 apr 2018 10:05

Mohamed, refoweb hooligan, zit eens niet zo te raaskallen, en discussieer gewoon eens op een waardige manier, en kom met feiten.
Je stormt ongenuanceerd als een olifant door een porseleinkast, ooit wel eens gehoord van vertrouwen in God?
Pcrtje schreef: (....)
Ohja, en er overleed toen een meisje van 17 aan mazelen.


Je hebt het nu over drie overlijdensgevallen in pakweg 30 jaar, wat natuurlijk erg is.
Maar vergelijk dat eens met het aantal overlijdensgevallen van mensen die wel gevaccineerd zijn.

Dit
artikel heeft het over 5 procent van de gevallen waarbij vaccinaties niet werken, wat overeenkomt met de cijfers die het RIVM geeft.
Dit artikel heeft het over Gevaccineerde patiënt blijkt oorzaak mazelenuitbraak , dus.....
En al de bijwerkingen van vaccinaties, en baby's die overlijden aan vaccinaties.
Etc.
Al die artikelen die kritisch zijn worden natuurlijk weggezet als onzin, want dat mag natuurlijk niet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor MoesTuin » 01 apr 2018 10:31

StillAwake schreef:Mijn echtgenote had zo'n oom. kinderen niet ingeent, maar wel een virusscanner op zijn computer.
Zijn kinderen hebben zich zelf later (in elk geval een paar) wel in laten enten. Deels uit voorzorg om zelf ziek te worden, maar ook om niet als bron van ziektes voor anderen te fungeren.


verdrietig, zijn meer voorbeelden van, hoe mensen zich zelf toch wel niet voor de gek houden dan....
en de diepste betekenis die misschien bij de voorouders wel nog diep doorleefd werd hierin, maar de kinderen opgelegd zijn (zonder eigen keuze) ontbreekt.
Daarmee ook het vertrouwen ten diepste op de Heere God en de middelen die Hij gegeven heeft waar we van gebruik mogen maken en Zijn zegen hierover mogen vragen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 01 apr 2018 10:33

google eens op 'overlijden aan vaccinatie'.


AMSTERDAM - Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft consultatiebureaus opgedragen om een bepaald vaccin buiten gebruik te stellen, nadat in anderhalve week tijd drie baby's overleden die met het middel waren ingeënt. Dat meldt GezondNU.nl.
https://www.nu.nl/gezondheid/2116933/dr ... nting.html
etc.

In anderhalve week tijd drie baby's! Daar wordt geen schande van gesproken?
Mohamed, drie baby's de dood ingejaagd........in anderhalve week tijd......
Een middel van God, Moestuin? Denk eens eerlijk na.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten