stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 21 jun 2021 16:01

Mortlach schreef:Hier prik 1 gehad, Moderna. Prik 2 staat gepland voor eind september. We staan op de 'reservelijst' in het ziekenhuis waar mijn schoonmoeder werkt, dus als er mensen afzeggen, komen we hopelijk wat eerder aan de beurt voor prik 2.


Wat zit er lang tussen prik 1 en prik 2 dan, ik dacht dat daar doorgaans minder tijd tussen werd gelaten? Hier adviseren ze voor Moderna 4 weken tussen prik 1 en 2 en voor Pfizer 6.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor StillAwake » 21 jun 2021 16:04

Marnix schreef:Wat zit er lang tussen prik 1 en prik 2 dan, ik dacht dat daar doorgaans minder tijd tussen werd gelaten? Hier adviseren ze voor Moderna 4 weken tussen prik 1 en 2 en voor Pfizer 6.

Varieert nogal, bij mijn vrouw zit er tussen beide Pfizerprikken 4 weken, maar toen mijn broer dat ook wilde werd gezegd dat het minimaal 5 weken was....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2021 16:27

Marnix schreef:Wat zit er lang tussen prik 1 en prik 2 dan, ik dacht dat daar doorgaans minder tijd tussen werd gelaten? Hier adviseren ze voor Moderna 4 weken tussen prik 1 en 2 en voor Pfizer 6.


Ja, er wordt afgeweken van de door de fabrikant opgegeven adviezen. De overheid vond het blijkbaar beter om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen ten minste 1 prik te geven dan een aantal 2 en een aantal geen. Ik las gisteren wel dat 75% van alle Canadezen al minstens 1 prik heeft gehad, dus misschien was het de juiste aanpak. Hopelijk komt er ook weer een zwik vaccin beschikbaar tussen nu en September zodat we niet zo lang hoeven te wachten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 21 jun 2021 17:32

Marnix schreef:Ik ben benieuwd. Ik praat wel eens met hem over het wel en wee van de CGK dus vind het vast interessant :)

Het ging meer over zijn persoonlijk leven en geloof.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 21 jun 2021 19:41

Ook interessant.

Mortlach schreef:Ja, er wordt afgeweken van de door de fabrikant opgegeven adviezen. De overheid vond het blijkbaar beter om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen ten minste 1 prik te geven dan een aantal 2 en een aantal geen. Ik las gisteren wel dat 75% van alle Canadezen al minstens 1 prik heeft gehad, dus misschien was het de juiste aanpak. Hopelijk komt er ook weer een zwik vaccin beschikbaar tussen nu en September zodat we niet zo lang hoeven te wachten.


Ja ik zie dat ze 4 weken adviseren voor Moderna en 6 voor Pfizer enz maar ze adviseren ook om bij schaarste meer 1e prikken te zetten en het uit te laten lopen tot 12 weken tussen de prikken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Dorpeling » 21 jun 2021 20:44

Haaibaai schreef:Wie zijn er hier die al de prik gehad hebben :?: :?:

Ik niet. En mr Haaibaai himself?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor StillAwake » 23 jun 2021 11:14

Mortlach schreef:Ja, er wordt afgeweken van de door de fabrikant opgegeven adviezen. De overheid vond het blijkbaar beter om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen ten minste 1 prik te geven dan een aantal 2 en een aantal geen. Ik las gisteren wel dat 75% van alle Canadezen al minstens 1 prik heeft gehad, dus misschien was het de juiste aanpak. Hopelijk komt er ook weer een zwik vaccin beschikbaar tussen nu en September zodat we niet zo lang hoeven te wachten.

Er zit wat in, maar het zal vast overlegd zijn met de fabrikant neem ik aan?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor StillAwake » 23 jun 2021 11:15

Marnix schreef:Ook interessant.



Ja ik zie dat ze 4 weken adviseren voor Moderna en 6 voor Pfizer enz maar ze adviseren ook om bij schaarste meer 1e prikken te zetten en het uit te laten lopen tot 12 weken tussen de prikken.

Aangezien ook 1 prik al best een significant effect heeft op de zieknhuisopnames is de Canadese lijn wellicht niet eens zo heel gek gekozen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2021 14:41

StillAwake schreef:Aangezien ook 1 prik al best een significant effect heeft op de zieknhuisopnames is de Canadese lijn wellicht niet eens zo heel gek gekozen...


Ja, het is even afwachten wat de delta-variant gaat doen, want die is ondertussen in andere landen behoorlijk dominant, en een STUK besmettelijker.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten