Zeventig weken in Daniël

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 25 okt 2017 13:10

Antoon:
Je hebt recht op een duidelijk antwoord, wis en zeker, maar..
Beschouw jij de bijbel echt van kaft tot kaft als het woord van God onder inspiratie van zijn geest
Ben je bereid een zienswijze te veranderen waar je altijd in geloofd hebt als die niet strookt met de bijbel achteraf.[


Die vraag zou ik kunnen retourneren, ben jij daartoe bereid?

Stel je voldoet aan die criteria dan nog is het niet mogelijk in een keer een scala van vragen te beantwoorden, dat kan niemand, zelfs Jezus bleef geregeld bij een punt. ik begin daar ook niet aan.

I
k heb ook geen scala van vragen gesteld, alleen waar jij in de bijbel leest dat God zo leugenachtig en onbetrouwbaar is.

in mijn ogen kan je je beter even concentreren op de 70 jaarweken die kenmerken bevatten, wat alleen een Messiaanse profetie kan bieden, daar hebben we het over, daarna kan je doen zoals ik het 20 jaar geleden gedaan hebt , gewoon onbevooroordeeld alles maar dan ook alles overwegen en bestuderen.


Dat je dat idd. gedaan hebt blijkt hier nergens uit.

Het is ten eerste zeer goed om te onderzoeken wat voor God van de bijbel wij aanbidden en waarop wij vertrouwen stellen, is het een soevereine God, of is het een drie-eenheid, een woord dat de bijbel niet leert.


Die tegenstelling tussen de souvereiniteit en de drie –eenheid Gods is een valse.
Dus als je de schepper in al zijn hoedanigheden weet te kennen kan je verder met als eerste te beschouwen of de staat Israel nu wel of niet onder zijn verbond valt.


Jazeker,God heeft van Zijn kant dat verbond nooit opgezegd en ik ben er van overtuigd dat God in een stappenplan dat wij niet kennen reeds werkt aan het herstel van Israël. Maar niet als voorbereiding op een inlijving in de chr. kerk, maar op het herstel van de theocratie onder de dynastie van de Zoon van David

Dat de historie de staat Israel lijkt te bevestigen WEET IK maar voegt weinig toe, we hebben met een politieke staat te maken, net als met andere staat of natie[/quote]

In zijn huidige vorm wel, de rups is de vlinder niet, maar hij zit er wel in. Eerst het nationale herstel en dan het geestelijke. Dat is ook de volgorde in Ezech.37.

Dit is maar een greep uit de dingen min of meer die geestelijk geworden zijn, of indirect geestelijk
Aarde,Abraham,Babylon,Bergen,Boekrol,Bomen,Besnijdenis,bruidegom,Cyrus,Darius,Egypte,Eufraat,etc..[/quote]

Dat al deze begrippen een diepere, geestelijke dimensie hebben is geen reden de primaire,
letterlijke betekenis daar in op te laten gaan. Zo is Babylon niet alleen een verdorven afgodisch systeem maar ook een concrete werkelijke stad.zie Openb.18. gr: ereunao

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 25 okt 2017 13:21

Je hebt recht op een duidelijk antwoord, wis en zeker, maar..
Beschouw jij de bijbel echt van kaft tot kaft als het woord van God onder inspiratie van zijn geest
Ben je bereid een zienswijze te veranderen waar je altijd in geloofd hebt als die niet strookt met de bijbel achteraf.[


Die vraag zou ik kunnen retourneren, ben jij daartoe bereid?

Aan mij ligt het niet ik neem steevast de leringen voor autoriteit aan, van uwer persoon weet ik het dus nog niet

I
k heb ook geen scala van vragen gesteld, alleen waar jij in de bijbel leest dat God zo leugenachtig en onbetrouwbaar is.

Hoor eens hier dat heb ik nergens gezegd, wat ik doe is laten zien waar de bijbel gelijk heeft,en wat de uitleggingen zijn zoals met Messiaanse profetien, hiermee bouw ik bijbelvaste christenen op, luchtfietsers bouw ik niet op.
Ik heb door studie juist wel het vertrouwen in een God die niet liegen kan en zijn belofte van een koninkrijk nakomt, dat laat ik regelmatig in verschillende topics door schemeren.

Het is ten eerste zeer goed om te onderzoeken wat voor God van de bijbel wij aanbidden en waarop wij vertrouwen stellen, is het een soevereine God, of is het een drie-eenheid, een woord dat de bijbel niet leert.



Die tegenstelling tussen de souvereiniteit en de drie –eenheid Gods is een valse.

Het gaat erom wat je wil geloven, van daaruit kan je verder onderzoeken, wil je vasthouden aan de Drie-eenheid, wat ik dus niet weet omdat je geen direct antwoord geeft, dan zal je ook moeten erkennen dat het een menselijke instelling is


nogmaals wil je werkelijk vorderingen maken dan zal je van 3 punten uit moeten gaan
De bijbel is van kaft tot kaft onder inspiratie geschreven
De God van de bijbel is een God
Zijn belofte van een koninkrijk is te lezen in zijn boek




Dat al deze begrippen een diepere, geestelijke dimensie hebben is geen reden de primaire,
letterlijke betekenis daar in op te laten gaan. Zo is Babylon niet alleen een verdorven afgodisch systeem maar ook een concrete werkelijke stad.zie Openb.18. gr: ereunao


goede argumentatie, toch moet u niet vergeten dat openbaring in vizioenen geschreven is
Babylon in openbaring is een uitdrukking van religie die niet Gods goedkeuring heeft

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 25 okt 2017 13:41

Antoon:
Aan mij ligt het niet ik neem steevast de leringen voor autoriteit aan, van uwer persoon weet ik het dus nog niet


Dat ligt er maar aan welke leringen je bedoelt, het zijn i.i.g. de mijne niet! En dat je er zo à priori van overtuigd bent dat het niet aan jou ligt is ook maar een veeg teken!

Hoor eens hier dat heb ik nergens gezegd, wat ik doe is laten zien waar de bijbel gelijk heeft,en wat de uitleggingen zijn zoals met Messiaanse profetien, hiermee bouw ik bijbelvaste christenen op, luchtfietsers bouw ik niet op.
Ik heb door studie juist wel het vertrouwen in een God die niet liegen kan en zijn belofte van een koninkrijk nakomt, dat laat ik regelmatig in verschillende topics door schemeren.


Dat heb je idd. nergens met zoveel woorden gezegd, maar het is wel de consequentie van jouw redenering. En een puur geestelijk koninkrijk bestaat alleen in jouw fantasie, het heeft altijd een duidelijk zichtbare concrete gestalte. Zo vervult het koninkrijk van Messias in Dan.2 de ganse aarde en neemt de plaats in van al de voorgaande, concreet zichtbare wereldrijken. Gr: ereunao

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 25 okt 2017 13:58

Dat heb je idd. nergens met zoveel woorden gezegd, maar het is wel de consequentie van jouw redenering. En een puur geestelijk koninkrijk bestaat alleen in jouw fantasie, het heeft altijd een duidelijk zichtbare concrete gestalte. Zo vervult het koninkrijk van Messias in Dan.2 de ganse aarde en neemt de plaats in van al de voorgaande, concreet zichtbare wereldrijken. Gr: ereunao


Maar dat leer ik ook en is bijbels, huidige koninkrijken vergaan en de aarde wordt vervuld van de kennis van God, en tot volmaaktheid gebracht, in details verschillen we misschien, maar hier hebben we een aanknopingspunt waar we beiden het in de grond van de zaak mee eens zijn

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 25 okt 2017 14:18

Antoon:
Maar dat leer ik ook en is bijbels, huidige koninkrijken vergaan en de aarde wordt vervuld van de kennis van God, en tot volmaaktheid gebracht, in details verschillen we misschien, maar hier hebben we een aanknopingspunt waar we beiden het in de grond van de zaak mee eens zijn.


Dat mag in essentie waar zijn, maar in de bijbel is dat koninkrijk gewoon ondenkbaar zonder een bekeerd en hersteld Israël. Want: ‘uit Sion zal de wet uitgaan en des Heeren Woord uit Jeruzalem!' gr: ereunao

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 25 okt 2017 17:20

B.Antoon, gezien je bombastische aankondiging dat jij er wel eens even voor zou gaan zitten om ons ware wijsheid te leren heb je mij diep teleurgesteld met je duidelijk onbijbelse dwaasheden. Laat anderen hier maar over oordelen maar ik schat het zo in dat ik minstens zoveel parate Bijbelkennis bezit als jij. Daarom zal ik je op gevaar af dat de mod dit bericht weer als off-topic verwijdert je slechts een klaar bewijs geven dat het ene Wezen Gods Zich in drie personen of zelfstandigheden aan ons mensen openbaart:
Joh.15:26 ‘Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen’.

Maar ik ben mij er wel van bewust dat Hij zich hier voegt naar ons menselijk begrip want:

Jes.40:25: 'Bij wien dan zult gijlieden Mij vergelijken, dien Ik gelijk zij? zegt de Heilige.

En nu maar hopen dat de mod dit getuigenis uit mijn hart laat staan! Gr: ereunao

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 26 okt 2017 03:02

Tot nu toe heb ik enkele onderdelen van de jaarweken profetie uitgelegd en iedereen zonder vooringenomenheid zal zien dat dit de kenmerken heeft van een messiaanse profetie, dat het een verdere vervulling zou hebben geloof ik niet, maar ik sluit ook niets uit, veel oud testamentische dingen hebben een tweede vervulling

Ja ik moet er even voor zitten omdat ik weet dat men er slecht tegen kan als dingen anders zijn dan wat men eerder dacht, dat begrijp ik, zelf had ik er ook zeer veel moeite mee om het te aanvaarden, toen ik besloot mij meer te verdiepen in geestelijke zaken en ging studeren zag ik dat Gods woord op veel plaatsen anders bedoelt is, ik was niet te genieten en schold tegen iedereen om het minste of geringste, daarom probeer ik geen olie op het vuur te gooien, maar doe ook beslist geen concessie aan het woord.

Onder Gods geest ben ik niet alleen deze profetie maar talloze andere dingen juist gaan zien, Gods geest heeft mij werkelijk vrij gemaakt, vrij van veel dwaze menselijke leringen.

Het is niet topics maar de drie-eenheid is ook een lering van mensen, ik zeg niet meteen dwaas, maar in de bijbel staat het trouwens niet en veel mensen stappen er van af, ook niet JG.

Mocht uwer persoon info hebben die een nieuw licht op de zaak werpt en waardoor de drie-eenheid vaste grond onder de voet zal krijgen, dan kan ik ook alleen maar zeggen, open een topic daarover.
Dat schrijfsels van u gedelete worden, wat ik overigens niet wist of weet is mijn zaak niet in dat geval zullen de mods wel een reden hebben.

Zelf vind ik U , ik gebruik tijdelijk maar even het woord "U" toch wel een persoon die waarheid wil weten, op een theologische hogeschool vind je die namelijk niet altijd, dit gaat ook op voor allen hier met een theologische achtergrond.
Met vriendelijke groet

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 26 okt 2017 12:35

Antoon:
Ja ik moet er even voor zitten omdat ik weet dat men er slecht tegen kan als dingen anders zijn dan wat men eerder dacht, dat begrijp ik, zelf had ik er ook zeer veel moeite mee om het te aanvaarden, toen ik besloot mij meer te verdiepen in geestelijke zaken en ging studeren zag ik dat Gods woord op veel plaatsen anders bedoelt is, ik was niet te genieten en schold tegen iedereen om het minste of geringste, daarom probeer ik geen olie op het vuur te gooien, maar doe ook beslist geen concessie aan het woord.


En waar heeft dat meer verdiepen in geestelijke zaken jou en de Kerk gebracht? Tot het inzicht dat Gods woord anders bedoeld is dan het er staat en overal voor Israël de Kerk gelezen moet worden! Met als gevolg moord, geweld en bloedvergieten!Zodra de Kerk door de bekering van de keizer in een machtspositie kwam werden de door Romeinse legioenen van het “christelijke” Rome overwonnen de heidense volken, met priesters in de achterhoede gedwongen om zich door de doop in het “Heilige Roomse Rijk” in te laten lijven! Het spreekt vanzelf dat hierbij in verre weg de meeste gevallen geen sprake was van bekering en geloof in de Heere Jezus; het was eenvoudig een politieke zaak. Men had maar te kiezen, de doop of de dood!. Om van de kruistochten maar te zwijgen! Allemaal een direct gevolg van de van Israël gestolen theocratie. Na de Reformatie is het zo dat iedere rechtzinnige Gereformeerde theoloog erkent dat wanneer en zolang de Schrift een duidelijke letterlijke betekenis weergeeft, ook als deze in een allegorische vorm wordt voorgesteld, daaraan geen vergeestelijkte of allegorische betekenis mag worden gegeven. Maar bij de verklaring van de profetie wordt deze regel opeens volledig losgelaten. Dan is iemand die de eerste opstanding, het herstel van Israël, de oprichting van de troon van David, en het duizendjarige Messiaanse vrederijk loochent, pas echt rechtzinnig, goed gereformeerd enz. Maar wee degenen die in hun eenvoudigheid ook hier de Schrift letterlijk geloven!

Onder Gods geest ben ik niet alleen deze profetie maar talloze andere dingen juist gaan zien, Gods geest heeft mij werkelijk vrij gemaakt, vrij van veel dwaze menselijke leringen.


Hier mag je geest idd.wel met een kleine letter schrijven. Maar de Geest van Jezus is de Geest der profetie .
En als je werkelijk vrij was van menselijke dwaze, menselijke leringen zou je ook weten dat de Kerk de plaats van Israël niet in kan nemen, noch ook omgekeerd omdat zij een verschillende relatie met de Messias van Israël hebben.
En je vergeet voor het gemak ook welk een zee van rampen, bloed en tranen met de holocaust als dieptepunt die vergeestelijking van de profetie over het Joodse volk gebracht heeft. En hier zeg jij natuurlijk: ‘Eigen schuld, dikke bult, dat is de vloek van de wet die hen achtervolgd heeft'. Dat speelt er ongetwijfeld ook in mee, maar wee degenen die daarvoor gebruikt worden! zie Zach.1:15 En hier neem je Deut 28 en Lev.26 dus opeens wel letterlijk?
Maar sinds het duidelijke, zij het indirecte, verband tussen de vervangingstheologie en de Shoah door een scala aan theologen, historici en filosofen onweerlegbaar aan het licht is gebracht, is er voor kerk en theologie in feite geen weg meer terug. Theologiseren zonder de Shoah in rekening te brengen is net zo iets als astronomie bedrijven en tegelijk Copernicus negeren.

Het is niet topics maar de drie-eenheid is ook een lering van mensen, ik zeg niet meteen dwaas, maar in de bijbel staat het trouwens niet en veel mensen stappen er van af, ook niet JG.

Mocht uwer persoon info hebben die een nieuw licht op de zaak werpt en waardoor de drie-eenheid vaste grond onder de voet zal krijgen, dan kan ik ook alleen maar zeggen, open een topic daarover.


Ik ga geen open deur in trappen door de hier door allen beleden drieëenheid Gods ter discussie ter stellen.. Maar als jij daar behoefte aan hebt kom ik je daar wel tegen.
En maak dan je borst maar nat, want je bonen liggen al in de week!

Zelf vind ik U , ik gebruik tijdelijk maar even het woord "U" toch wel een persoon die waarheid wil weten, op een theologische hogeschool vind je die namelijk niet altijd, dit gaat ook op voor allen hier met een theologische achtergrond.


Ja ja, ik wil dus graag de waarheid weten, maar jij kent de waarheid! Maar ik zwicht niet voor jou, ik weet ook wel, dat de tekst behalve de letterlijke betekenis veelal een diepere, geestelijke lading heeft. De rabbijnen zeggen zelfs dat ieder woord van de Torah 70 betekenissen heeft. Maar daar mag de letterlijk uitleg nooit aan opgeofferd worden. En wat die Theologische scholen aangaat, wat hebben al die geleerden met klinkende titels als Prof.Dr. de kerk gebracht? De schrik en de verdwazing onder hen is ‘zo groot dat prof.dr.W.Verboom ooit in de ‘Waarheidsvriend’ een fictieve brief aan de ‘eerwaarde vader Calvijn’ schreef waarin hij deze smeekt om meer licht in deze duistere zaken. Men wendt zich blijkbaar liever tot de dode Calvijn dan tot het woord van de levende God! En nu de ware erfgenaam van de beloften van Gods verbonden met Israël (Rom.9:4) als een fenix uit de as herrezen is is Leiden in last en weten we theologisch nog steeds geen raad met het fenomeen Israël! Want nu de kerk niet het ‘geestelijk Israël ‘blijkt te zijn, wie is zij dan wel??.Nu moet zij dus op zoek naar haar eigen identiteit.
Maar ik ben dus nog op zoek naar, maar jij kent de waarheid! Je gaat hier de inbeeldingen des harten te boven! En wat die aanspraak aangaat; op dit forum zijn wij allen elkaars gelijke en is de voertaal jij en jou, maar ik laat die keuze aan jou. gr: ereunao

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 26 okt 2017 17:24

Ja maar luister eens, ik kan het hartgrondig met je eens zijn op een aantal punten, in de dwaasheid van veel mensen zien ze inderdaad meer in een malloot als Calvein dan in het woord van de levende God, men laat liever de oren kittelen met het domme geleuter van zogenaamde geleerde heren dan onderzoeken wat de schrift te zeggen heeft. En ga zomaar door .

We zijn het niet eens over een aantal vraagstukken maar hier moet ik je beamen, maar we hadden het over die jaarweken, ik weet ook zeker dat door het onnozele gezwam van veel theologen mensen zich afkeren en niet weten wat precies de waarheid is

Dit vind ik even een goede van jou, je sprak.. je bonen liggen al in de week... die onthou ik ondanks dat ik het met de strekking drie-eenheid niet eens ben is deze uitspraak goed gevonden
Laatst gewijzigd door antoon op 26 okt 2017 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Cicero » 26 okt 2017 17:28

antoon schreef:Ja maar luister eens, ik kan het hartgrondig met je eens zijn op een aantal punten, in de dwaasheid van veel mensen zien ze inderdaad meer in een malloot als Calvein dan in het woord van de levende God, men laat liever de oren kittelen met het domme geleuter van zogenaamde geleerde heren dan onderzoeken wat de schrift te zeggen heeft. En ga zomaar door .

We zijn het niet eens over een aantal vraagstukken maar hier moet ik je beamen, maar we hadden het over die jaarweken, ik weet ook zeker dat door het onnozele gezwam van veel theologen mensen zich afkeren en niet weten wat precies de waarheid is

Zegt de vent die niet eens normaal Nederlands kan schrijven.

En die klakkeloos de leugens van de Jehovah's Getuigen slikt.

Jouw dwaasheid is toch glashelder als je tientallen bewijzen aan de kant schuift om maar aan je eigen theorietje te kunnen vasthouden?

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 26 okt 2017 17:30

Niet begrepen wat ik uitlegde
Voor een aantal mensen moet je steeds herhalen, dat is om te zeggen dom, maar ik zeg het niet.
20e jaar Artaxrxes kan je dat onthouden, toe ging het woord uit, ga jij nu maar rustig zitten te rekenen.i

Geen enkel tegenbewijs op geen enkel fora over geen enkel onderwerp negeer ik, het probleem is alleen dat zij er niet zijn
En als het lijkt dat zij er zijn dan komt er nagenoeg altijd tegenbewijs
Met vriendelijke groet

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Cicero » 26 okt 2017 17:38

antoon schreef:Geen enkel tegenbewijs op geen enkel fora over geen enkel onderwerp negeer ik, het probleem is alleen dat zij er niet zijn
t

Als je ze negeert, dan zijn ze er inderdaad niet, en dan negeer je ze niet, want je hebt ze negeerd dus ze zijn er niet.

Ga nu eens echt in op mijn tegenargument vele posts hierboven. Of komt negeren je beter uit?

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 26 okt 2017 17:43

Met jou valt niet te praten, als je het niet door hebt, aanhangers voor de messiaanse profetie aangaande de 70 jaarweken hebben gewoon alle troeven in handen, Zorry vriend maar je berekening naar die zogenaamde priester faalt gewoon, en ook om het te noemen theologisch, volgens mij besef je dat zelf wel.

Ik ga nuchter in op tegenargumenten en neem de moeite om het uit tezoeken, zo goed als bijna altijd komt er een plausibele verklaring

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 26 okt 2017 17:44

Met jou valt niet te praten, als je het niet door hebt, aanhangers voor de messiaanse profetie aangaande de 70 jaarweken hebben gewoon alle troeven in handen, Dus pardon vriend maar je berekening naar die zogenaamde priester faalt gewoon, en ook om het te noemen theologisch, volgens mij besef je dat zelf wel.

Ik ga nuchter in op tegenargumenten en neem de moeite om het uit tezoeken, zo goed als bijna altijd komt er een plausibele verklaring, na dagen, weken of weleens maanden studeren op tegenargumenten blijkt weleens dat het gebakken lucht kan zijn
Laatst gewijzigd door antoon op 26 okt 2017 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Cicero » 26 okt 2017 17:55

Dat kun je wel zeggen, maar ga dan eens in op dit argument:

Er zijn tientallen aanwijzingen/bronnen dat de gebruikelijke telling klopt. Er zijn één of twee afwijkingen die gemakkelijk kunnen voortkomen uit een schrijffout. Dan gebiedt de logica dat het veel en veel waarschijnlijker is dat we inderdaad te maken hebben met schrijffouten. Ik baseer me dus niet op schrijffouten, maar op het zeer sterke positieve bewijs. De afwijkingen hebben nauwelijks of geen bewijskracht.

Het is hetzelfde als dat van iemand uit allerlei bronnen blijkt dat hij 35 jaar oud is geworden, maar dat er in twee boekjes 53 staat. Wat geloof je dan, de twee boekjes of de rest van de bronnen die onafhankelijk van elkaar bevestigen dat hij 35 jaar oud is geworden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten