Kerk bidt voor eierboeren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Chaya » 11 aug 2017 14:37

rotterdam schreef:2 uur en dan ?
het verspreid zich in het lichaam van de hond of kat.
is dat dan niet schadelijk voor het dier ?
En als zo'n hond je likt ? wat dan ?
kortom - veel vragen

Geen idee. Het is een veilige dosering, gebaseerd op de hoeveelheid waarvan een luis of vlo het loodje legt. En omdat het via de huid wordt opgenomen, zal het minder snel of geleidelijker in de bloedbaan worden opgenomen. Maar onderschat niet de gevaren van vlooien!
En er zijn middelen die ook de wormen doden, en graskruipers en teken.
Ik gebruik iets anders om te ontvlooien trouwens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2017 17:50

rotterdam schreef:2 uur en dan ?
het verspreid zich in het lichaam van de hond of kat.
is dat dan niet schadelijk voor het dier ?
En als zo'n hond je likt ? wat dan ?
kortom - veel vragen


Jawel, maar honden en katten eten we over het algemeen dan ook niet op.

en ze leggen ook geen eieren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2017 22:48

Chaya schreef:In de supermarkt merk ik daar niets van. In veel karretjes liggen gewoon dozen met eitjes. Wij zijn ze ook gewoon blijven eten.
Overigens wordt de schuldvraag steeds maar weer doorgeschoven.
Het was allang bekend, een veearts had boeren al meermalen gewaarschuwd om het spulletje niet te (laten) gebruiken, de toeziende autoriteit was toch al op de hoogte, maar...... bla bla

Een natuurlijk middel is niet altijd niet-toxisch. In de natuur komen ook toxische stoffen voor.
En ja, een boer heeft wel de eindcontrole eigenlijk. Als hij bedrogen is, is dat natuurlijk heel verdrietig. Ik denk dat geen enkele goede boer zomaar een stel koekebakkers zijn stal laat desinfecteren.
Het bedrijf had waarschijnlijk wel een goede naam en daar ga je dan op af.


Dat kan zo zijn maar wacht maar even op de verkoopcijfers van deze week. Dan zal je zien dat de verkoop van eieren flink omlaag is gegaan. Wij eten ze ook nog gewoon maar niet iedereen is zo nuchter of checkt de herkomst van de eieren even, genoeg mensen die voor de zekerheid maar even geen eieren kopen. Om nog maar te zwijgen over supermarkten in het buitenland die Nederlandse eieren voor de zekerheid maar even helemaal uit de schappen halen. Denk aan de Carrefour in Frankrijk en de Aldi in Duitsland, grote supermarktketen.

Dus het betreft niet alleen de boeren die een stel koekenbakkers de stal lieten desinfecteren. En daarnaast wisten ze niet dat het koekenbakkers waren want ze deden alsof alles koek en ei was....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor rotterdam » 12 aug 2017 01:16

Mortlach schreef:Jawel, maar honden en katten eten we over het algemeen dan ook niet op.

en ze leggen ook geen eieren.


Ik dacht aan het mogelijke gevaar voor onze huisdieren zelf.

Ik ben niet zo gerust, het spul zit ook in de z.g. vlooienbanden.
Kinderen aaien de hond of kat en raken die band aan - even later met de vingers in de mond.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Lalage » 12 aug 2017 07:40

Marnix schreef:genoeg mensen die voor de zekerheid maar even geen eieren kopen.

Maar wel koekjes met ei erin zeker? Ik merk wel dat veel mensen hierdoor weer meer bewust worden van wat een ellende de bio-industrie oplevert en daardoor meer biologisch gaan eten of stoppen/minderen met dierlijk voedsel. Dat geeft mij hoop.

Ik bid voor de kippen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2017 07:48

Ja, zo werkt dat bij mensen. Wel koekjes....

En mee eens, hoewel biologische eierboeren ook last hebben van bloedluizen, er zijn ook biologische eieren die vervuild zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Chaya » 12 aug 2017 09:48

rotterdam schreef:Ik dacht aan het mogelijke gevaar voor onze huisdieren zelf.

Ik ben niet zo gerust, het spul zit ook in de z.g. vlooienbanden.
Kinderen aaien de hond of kat en raken die band aan - even later met de vingers in de mond.

Daarom moet je geen vlooienband omdoen als je kinderen hebt. Er zijn echt andere middelen, die meer geschikt zijn.
We zullen eens een Belgische deskundige aan het woord laten:

Om het simpel uit te leggen, doet fipronil in onze hersenen het omgekeerde van een slaapmiddel", legt toxicoloog Jan Tytgat uit. "De acute effecten van een overdosis zijn hoofdpijn, niet goed kunnen slapen, epileptische aanvallen..."

Over de chronische effecten van fipronil zijn er nog geen studies op mensen uitgevoerd, enkel op ratten en honden. "We zien dat bij een langdurige en intensieve blootstelling tumoren op de schildklier en problemen met de lever en de nieren ontstaan."

Toch wil Tytgat het ook relativeren. "Ik wil mensen niet bang maken. Er wordt altijd een gezondheidsmarge ingebouwd die rekening houdt met onzekerheidsfactoren. Er zullen misschien mensen zijn die nu fipronil hebben binnengekregen, maar een mens moet al een gigantische hoeveelheid binnenkrijgen voordat de stof dodelijk is. Ik ken niemand die ooit opgenomen is in het ziekenhuis waar fipronil aan de basis van de opname lag."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3043341

En we krijgen zoveel binnen, via de lucht, het water, ik denk dat we ons naar zouden schrikken.
Lalage schreef:Maar wel koekjes met ei erin zeker?

Veel mensen hebben geen flauw idee dat ze, hoewel ze geen eieren meer eten, ze toch binnenkrijgen. Verstopt in de mayonaise, de pasta, beschuit, worst, snoep, pudding, loempia's.
De rij is nog veel langer.
Vraag maar aan mensen die een ei-allergie/intolerantie hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor elburger » 12 aug 2017 10:44

Hoe je het went of keert, de oorzaak ligt bij de volgende 2 instanties.

1. de overheid die almaar heeft gesaneerd op de voedsel en warenwet autoriteiten
2. het bedrijf dat willens en wetens dit gif heeft verkocht ( heeft gebruikt ?

Nederland is na de VS het 2e exportland van de wereld, maar door al die bezuinigingen en het "overlaten aan de markt" om hun eigen producten te testen/keuren slaat men voor de zoveelste maal een flater.
Q-koorts, onderschat
Paardenvlees in rundervlees verwerken, onderschat?
En zo zijn er nog wel voorbeelden waar voedsel niet deugdelijk wordt gecontroleerd.

Natuurlijk kan/mogen/moeten wij in onze gebeden denken an de getroffenen, maar de 1e prioriteit ligt in Den Haag.
Daar moet men met een noodfonds komen om deze mensen te helpen.
Sommigen zijn net hersteld van de vogelgriep en krijgen nu dit weer eroverheen.
2e prioriteit is het weer in dienst nemen van al die ontslagen keuringsartsen en zorgen dat het onderzoeken naar misstanden in het voedselketen proces weer up to date is.
3e prioriteit is het afnemen van "slager keur je eigen vlees", dit moet onafhankelijk worden.
4e prioriteit is dat boeren een reële prijs krijgen voor hun producten en dat de winsten NIET verdwijnen in de zakken van de supermarktketens..

Voer genoeg voor een discussie zou ik zeggen.

Maar eerst en vooral bidden vor die mensen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Jess » 14 aug 2017 11:51

Ben blij met mijn eigen kippies die braaf eieren leggen, elke dag opnieuw.

Bestrijdingsmiddel dat we gebruiken tegen luis helpt niet, ze zien er niet uit. Ze zijn kaal, dat komt niet door het pikken naar elkaar want ze leven heel vredig met elkander.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor pannenkoek » 17 aug 2017 14:50

De consument is wel degelijk minder eieren gaan eten!!
Wij verkopen ze aan huis.
De ene wk 1000 de wk erna..... 300 stuks!! Dat is volgens mij echt MINDER...
Het trekt nu wel weer bij, maar toen was het bizar.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Cees02 » 17 aug 2017 17:48

Marnix schreef: Kortom, onzin. Je kan in dit geval de boeren absoluut geen nalatigheid verwijten en er is dat ook niemand die dat doet... behalve jij. Staatssecretaris Van Dam denkt aan financiele hulp voor de boeren omdat het, ook al is het geen dierziekte is, ze toch getroffen zijn zonder dat ze er iets aan konden doen.


Valt dit niet gewoon onder het ondernemersrisico?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2017 14:39

In principe wel. Maar buiten de schuld van de boeren en net de vogelgriep achter de rug dus het is wel goed dat er dan wel hulp komt en je niet zegt: jammer allemaal, das nou eenmaal het risico van het vak. Gelukkig lijken de banken daar in ieder geval in mee te gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor coby5 » 18 aug 2017 14:42

Marnix schreef:In principe wel. Maar buiten de schuld van de boeren en net de vogelgriep achter de rug dus het is wel goed dat er dan wel hulp komt en je niet zegt: jammer allemaal, das nou eenmaal het risico van het vak. Gelukkig lijken de banken daar in ieder geval in mee te gaan.

Lekker makkelijk, risico van het vak. Niemand wil 5 euro neerleggen voor een pak eieren. Kunnen die beesten ook eens wat beter leven en geen luis krijgen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor elburger » 19 aug 2017 12:44

coby5 schreef:

[quote][/quote]Lekker makkelijk, risico van het vak. Niemand wil 5 euro neerleggen voor een pak eieren. Kunnen die beesten ook eens wat beter leven en geen luis krijgen.

Dat is natuurlijk de grootste onzin die jij schreef, niemand wil 5 euro neerleggen voor 10 eieren.
Dat is helemaal niet nodig.
Als de kippenboer 20 cent krijgt per ei heeft die een hele mooie prijs.
Zeg nu niet dat ik het niet snap want een oom van mij heeft 3 schuren met kippen voor leg.
Eén van grootste boosdoeners zijn de grootgrutters die het onderste uit de kan willen hebben en liever 8 cent per ei geven dan 9.
En als de graanprijs fluctueert, dan is het 1e slachtoffer de kippenboer.

Maar dan ga ik even terug naar de jaren 60/70 toen de kippen een prima leven hadden.
Megastallen kende men toen niet.
Het klopt dat er veel kippenboeren zijn die grote schuren vol kippen hebben.
Maar er zijn ook van die kippenboeren waar de de kippen in die schuren een prima leven hebben.
Er zijn ook kippenboeren waar de kippen binnen en buiten kunnen lopen.
Het is mooi dat daarvoor 1 cent per ei meer voor wordt gegeven, maar de kosten van die boer wegen niet op tegen de baten.
Oorzaak?
Weer die grootgrutters.

Mijn betoog in het kort komt dus hier op neer.
Scheer niet alle kippenboeren over 1 kam.
Want voor heel veel kippen is het legleven wel degelijk verbeterd de laatste 10 jaar.

Tot slot nog deze opmerking.
Als een doos eieren 2.50 per 10 gaat kosten eten nog steeds eieren.
Ik wel!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerk bidt voor eierboeren

Berichtdoor Marnix » 19 aug 2017 22:18

coby5 schreef:Lekker makkelijk, risico van het vak. Niemand wil 5 euro neerleggen voor een pak eieren. Kunnen die beesten ook eens wat beter leven en geen luis krijgen.


Dat is niet waar, als ze meer ruimte hebben hou je net zo goed bloedluizen. Dus je hebt sowieso bestrijding nodig. Dat gebeurt al en dan hoef je echt geen 5 euro voor een pak eieren te betalen. Het risico is dat er verkeerde bestrijdingsmiddelen gebruikt zijn zonder medeweten van de boeren. En dat de boeren die wel goede bestrijdingsmiddelen hebben gebruikt, ook de dupe ervan zijn. Het is dus een bedrijfsrisico maar ik ben wel voorstander van hulp.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten