Orthodox gereformeerd. Henk K.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor benefietdiner » 21 feb 2017 08:45

Henk K. op wachtlijst Pieter Baan Centrum

Strafadvocaat Juliën Maalsté zal de rechtbank morgen opnieuw vragen de voorlopige hechtenis van Henk K. uit Bunschoten op te heffen. Het bewijs voor geweld en ontucht tegen de vader van 19 kinderen is en blijft flinterdun, vindt de raadsman.
http://www.ad.nl/binnenland/henk-k-op-w ... ~a81ae3ef/

welling82

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor welling82 » 21 feb 2017 14:00

Tja, wat moeten we geloven nog, speciaal tegenwoordig, als het over 'nieuws'' gaat.

Die man en zijn familie ken ik helemaal niet, toch heb ik hier een onderbuik gevoel bij. De Waarheid wordt toch aangevallen en we weten dat soms ook instanties als Jeugdzorg in hun ijver wel eens teveel de baas gaan spelen. Hoewel de Bijbel ons voorschrijft de ons gegeven realiteit te accepteren, voel ik groot respect voor mensen die zo dicht mogelijk naast het Woord leven. Voor de man en zijn familie hoop ik vooral dat hij niet naar buiten toe heel strict geleefd heeft en de binnenkant van de drinkbeter meer heeft laten varen, om het zo maar te stellen. Als we de geruchten moeten geloven die de ronde doen, wat ik dus omwille de verantwoording alleen al niet doe, schijnt hij met een kettingzaag boven zijn zoon gehangen te hebben? Of zou zelfs sprake zijn van incest? Ik verwacht het allebei niet, kan me niet zo voorstellen bij deze persoon, wat ik er dan wel van weet, dat dat waar is. Hoewel ik daarmee zou suggereren dat die kinderen die achter de aanklacht staan inderdaad zich op ronduit smerige wijze manifesteren, wat ik niet alleen niet wil, wat ook vooral niet te hopen is voor ze.

Beter zouden we niet te veel en te snel conclusies trekken over zulke zware zaken. De schade die men daarmee zonder een moment bij stil te staan doet is vaak groter dan verwacht en gewenst. Het is ook geen naastenliefde. Het is te hopen dat het recht mag zegevieren.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor benefietdiner » 22 feb 2017 13:41

Vader van 19 kinderen haalt keihard uit

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2766 ... uit__.html
,,Deze kinderen zijn in een totaal isolement opgegroeid. Ze zijn fysiek en geestelijk mishandeld", aldus de officier van justitie.

tjonge jonge, hoeveel kinderen moeten dan hun ouders ook aan gaan klagen ](*,)

waar is het recht in Nederland ?

welling82

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor welling82 » 22 feb 2017 16:28

@benefietdiner en alle anderen;

Kan iemand mij in contact brengen met deze familie, de man Henk K., eventuele betrokkenen?

Gezien mijn ervaringen met justitie de laatste tijd, de bewegingen die ik daar niet alleen duidelijk zie - ook kan aantonen, ben ik heel erg benieuwd naar de gronden van OM waarop stellingen als dat bij dat gezin wel heel veel onder de tafel zou spelen. Persoonlijk vermoed ik dat dit ook wat rancune van zowel rechtsstaat als zorgstaat (onderdeel Jeugdzorg bijvoorbeeld) in de richting van deze familie is, over de rug van de rechtvaardigheid met oneigenlijk gebruik van rechtspositie.

Een ieder die mij in contact met deze mensen kan brengen zou mij, en wellicht ook deze familie, zeer van dienst zijn. Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor pindas83 » 22 feb 2017 17:32

welling82 schreef:@benefietdiner en alle anderen;

Kan iemand mij in contact brengen met deze familie, de man Henk K., eventuele
Gezien mijn ervaringen met justitie de laatste tijd, de bewegingen die ik daar niet alleen duidelijk zie - ook kan aantonen, ben ik heel erg benieuwd naar de gronden van OM waarop stellingen als dat bij dat gezin wel heel veel onder de tafel zou spelen. Persoonlijk vermoed ik dat dit ook wat rancune van zowel rechtsstaat als zorgstaat (onderdeel Jeugdzorg bijvoorbeeld) in de richting van deze familie is, over de rug van de rechtvaardigheid met oneigenlijk gebruik van rechtspositie.

Een ieder die mij in contact met deze mensen kan brengen zou mij, en wellicht ook deze familie, zeer van dienst zijn. Bij voorbaat dank.


Ben je de laatste tijd vaak met de politie in aanraking gekomen Welling [-X :wink:

Ik wil je wel helpen maar je bedoelt een andere Henk K. vermoed ik?!

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden/a ... hcm-50plus

welling82

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor welling82 » 22 feb 2017 18:57

@pindas83;

Nou ja, ik heb hier en daar wel wat politie gezien, moest ook, als betrokken burger een beetje zicht op de zaak krijgen verdient de aandacht, in het kader actief burgerschap, en ik heb mij daarin inderdaad in wat inhoudelijk veldonderzoek gestort en ben al fietsend, zoals de soldaten de duitsers om de tank moeten bietsen, op de vorm door de inhoud gegaan, wat overigens minder begrepen werd.

Desalniettemin en niettegenstaand ben ik daarbij uitgegaan van inmiddels verder tot in grote mate doorgegroeide corruptie in ons collectief minder bewust handelen, zoals het beinvloed beantwoorden van vooral meer directe vragen. Dus dacht ik het handig te zorgen de vragen verhuld te stellen, waardoor betrokken geraakte derden niet geheel wisten welke vragen beantwoord werden, daarbij de beinvloeding uit de informatie toestroom filterend naar een meer betrouwbaar resultaat. Als ik het een en ander nog in Nederland mag komen op te lossen, zeg ik vooral sorry en thumbs up naar onze allerbeste agenten op straat, en daar horen vooral alle eerlijken bij, die zo gefrustreerd eerlijk hun middelvinger opsteken bij het beschuldigen van anderen van 'belediging van ambtenaar in functie' waar ik naar mijn bescheiden mening in bijvoorbeeld deze beoogde kwestie slechts schuldig bevonden zou kunnen worden aan het uiten van enige logisch verklaarbare krachtterm uitingen.

Door vooral de meest eerlijke reacties, van onverwijld nog immer evenzo corrupte, onder andere rechterlijke macht en de hierboven beschreven middelvingers van per ongeluk in mijn veldwerk geraakte betrokkenen ben ik echter tot verbijsterende realiteiten gekomen die over de andere boeg sommige ook collectief ervaren en vooral verkeerd benoemde problematiek verklaren.

Nou ja, inhoudelijk bedoelde ik eigenlijk in contact te geraken met vermoedelijk een andere Henk K., en ik zou dit graag nog steeds willen.

U kunt mij helpen? Graag, op voorwaarde dat ik u dan ook kan helpen, en ik zou graag leren hoe!-)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor pindas83 » 22 feb 2017 22:48

welling82 schreef:@pindas83;

Nou ja, ik heb hier en daar wel wat politie gezien, moest ook, als betrokken burger een beetje zicht op de zaak krijgen verdient de aandacht, in het kader actief burgerschap, en ik heb mij daarin inderdaad in wat inhoudelijk veldonderzoek gestort en ben al fietsend, zoals de soldaten de duitsers om de tank moeten bietsen, op de vorm door de inhoud gegaan, wat overigens minder begrepen werd.

Desalniettemin en niettegenstaand ben ik daarbij uitgegaan van inmiddels verder tot in grote mate doorgegroeide corruptie in ons collectief minder bewust handelen, zoals het beinvloed beantwoorden van vooral meer directe vragen. Dus dacht ik het handig te zorgen de vragen verhuld te stellen, waardoor betrokken geraakte derden niet geheel wisten welke vragen beantwoord werden, daarbij de beinvloeding uit de informatie toestroom filterend naar een meer betrouwbaar resultaat. Als ik het een en ander nog in Nederland mag komen op te lossen, zeg ik vooral sorry en thumbs up naar onze allerbeste agenten op straat, en daar horen vooral alle eerlijken bij, die zo gefrustreerd eerlijk hun middelvinger opsteken bij het beschuldigen van anderen van 'belediging van ambtenaar in functie' waar ik naar mijn bescheiden mening in bijvoorbeeld deze beoogde kwestie slechts schuldig bevonden zou kunnen worden aan het uiten van enige logisch verklaarbare krachtterm uitingen.

Door vooral de meest eerlijke reacties, van onverwijld nog immer evenzo corrupte, onder andere rechterlijke macht en de hierboven beschreven middelvingers van per ongeluk in mijn veldwerk geraakte betrokkenen ben ik echter tot verbijsterende realiteiten gekomen die over de andere boeg sommige ook collectief ervaren en vooral verkeerd benoemde problematiek verklaren.

Nou ja, inhoudelijk bedoelde ik eigenlijk in contact te geraken met vermoedelijk een andere Henk K., en ik zou dit graag nog steeds willen.

U kunt mij helpen? Graag, op voorwaarde dat ik u dan ook kan helpen, en ik zou graag leren hoe!-)


Hoewel dit een zeer goed verhaal is snap ik er na twee keer lezen er nog helemaal niks van.
Ik weet niet zeker of ik jou kan helpen Welling82 maar als je mij wil helpen dan graag door in het zgn. Janboerefluit Nederlands te posten. :mrgreen:

welling82

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor welling82 » 22 feb 2017 23:53

Haha, ik schijn me wel vaker wat 'cryptisch' te verwoorden.

Het komt erop neer dat ik door wat problemen om oplossingen geharkt heb, wat (soms nog steeds) niet altijd begrepen werd. Veel problemen gevonden, mogelijke oplossingen ook en vooral op het vlak van voorspelbaarheid wat kwaliteit bedreigt.

Dat laatste betekend dat we niet zozeer kwaliteit het beste belonen, het meeste betalen, alleen eerder egoisme, wat uiteraard wel het slechtste is wat de groep die wij samenleving noemen kan overkomen, waardoor niet alleen markten minder collectieve problematiek oplossen, ook zijn zulke logische 'marktbewegingen' een belangrijke grond voor wat wij 'polarisatie noemen, het verzuilen en verlagen van wat eerst meer een samenleving was naar een steeds meer versplinterde gemeenschap.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor pindas83 » 23 feb 2017 09:29

welling82 schreef:Haha, ik schijn me wel vaker wat 'cryptisch' te verwoorden.

Het komt erop neer dat ik door wat problemen om oplossingen geharkt heb, wat (soms nog steeds) niet altijd begrepen werd. Veel problemen gevonden, mogelijke oplossingen ook en vooral op het vlak van voorspelbaarheid wat kwaliteit bedreigt.

Dat laatste betekend dat we niet zozeer kwaliteit het beste belonen, het meeste betalen, alleen eerder egoisme, wat uiteraard wel het slechtste is wat de groep die wij samenleving noemen kan overkomen, waardoor niet alleen markten minder collectieve problematiek oplossen, ook zijn zulke logische 'marktbewegingen' een belangrijke grond voor wat wij 'polarisatie noemen, het verzuilen en verlagen van wat eerst meer een samenleving was naar een steeds meer versplinterde gemeenschap.


Juist ja, als je het zo stelt!
Dacht inderdaad al dat je dat bedoelde 8-[

welling82

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor welling82 » 24 feb 2017 13:26

@pindas83;

Als we wat stellen, dan refereren we hooguit naar verifieerbare realiteit. Er zijn dus verschillende perspectieven, of eigenlijk belichtingen, van een bepaalde situatie, context. Hoe meer een context belicht is, of wordt, hoe minder deze uitleg behoeft. Het zijn dus blinde hoeken in wie dan ooks perspectief op welke situatie dan ook, of beter: probleem, die leiden tot behoefte aan andermans in meer of mindere mate verschillende, verscheiden belichtingsmogelijkheden, capaciteit/capabiliteit tot perspectief.

Referentie moet altijd controleerbaar perspectief zijn. Kan een andere belichting dan gebruikelijk vormen, alleen kan niet anders bestaan dan als controleerbare gevolgtrekking c.q. idee, verifieerbaar, anders kan stellingname niet realistisch worden genoemd maar hypothetisch, fictief. Zicht op perspectief is het verschil tussen denken en malen, zicht op oplossing.

Hoewel ik niet heel bekend ben met 'emoticons', wil ik niemand lastig vallen met sommige van mijn persoonlijke activiteiten en projecten of laten schrikken daarvan, het is gewoon een meer zeldzaam soort talenknobbel waar veel mensen schrikken van het gestoei. Bij mij werkt het hetzelfde als bij een vakman die op grond van vakgebied/interesse/mogelijkheden nuttig, nieuw vakwerk produceert. Hoofdzakelijk kraak ik systemen, niet alleen digitale, en wat ik in deze thread een beetje van mezelf heb laten zien, zoals ook u duidelijk uzelf in deze discussie meeneemt, is een stukje volgens mij normatieve epistemologie. Stel gerust vragen als ik wat moet verduidelijken.

P.s. zou u mij in contact met deze Henk K. kunnen brengen? Anders zoek ik vandaag of morgen wel even de naam van kennelijk zijn advocaat om t zo even te proberen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor pindas83 » 24 feb 2017 17:27

[quote="welling82"]@pindas83;

Als we wat stellen, dan refereren we hooguit naar verifieerbare realiteit. Er zijn dus verschillende perspectieven, of eigenlijk belichtingen, van een bepaalde situatie, context. Hoe meer een context belicht is, of wordt, hoe minder deze uitleg behoeft. Het zijn dus blinde hoeken in wie dan ooks perspectief op welke situatie dan ook, of beter: probleem, die leiden tot behoefte aan andermans in meer of mindere mate verschillende, verscheiden belichtingsmogelijkheden, capaciteit/capabiliteit tot perspectief.

Referentie moet altijd controleerbaar perspectief zijn. Kan een andere belichting dan gebruikelijk vormen, alleen kan niet anders bestaan dan als controleerbare gevolgtrekking c.q. idee, verifieerbaar, anders kan stellingname niet realistisch worden genoemd maar hypothetisch, fictief. Zicht op perspectief is het verschil tussen denken en malen, zicht op oplossing.

Hoewel ik niet heel bekend ben met 'emoticons', wil ik niemand lastig vallen met sommige van mijn persoonlijke activiteiten en projecten of laten schrikken daarvan, het is gewoon een meer zeldzaam soort talenknobbel waar veel mensen schrikken van het gestoei. Bij mij werkt het hetzelfde als bij een vakman die op grond van vakgebied/interesse/mogelijkheden nuttig, nieuw vakwerk produceert. Hoofdzakelijk kraak ik systemen, niet alleen digitale, en wat ik in deze thread een beetje van mezelf heb laten zien, zoals ook u duidelijk uzelf in deze discussie meeneemt, is een stukje volgens mij normatieve epistemologie. Stel gerust vragen als ik wat moet verduidelijken.
Nee volkomen duidelijk zo Welling82, als je dit al niet snapt dan is er wat mis met je :wink: . Roerend mee eens trouwens!


P.s. zou u mij in contact met deze Henk K. kunnen brengen? Anders zoek ik vandaag of morgen wel even de naam van kennelijk zijn advocaat om t zo even te proberen.
[color=#004040]Over welke Henk K. heb jij het nou? Over deze of over die andere? Die ene Henk K. ken ik niet, die ander alleen van internet. [/color]

welling82

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor welling82 » 24 feb 2017 23:07

@pindas83;

Jammer dat je zo kleur bekend. Dat je niet snapt wat de betekenis en bedoeling is van wat ik schrijf is jammer, dat je zonder tegenargumenten wijsheid pretendeert is erger dan jammer.

Over welke Henk K. zou ik het in deze thread met bijvoorbeeld geboden links hebben? Moet je daar zo lang over nadenken? Nee natuurlijk niet, alleen daar bekende je nogal meer kleur!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor pindas83 » 25 feb 2017 09:22

welling82 schreef:@pindas83;

Jammer dat je zo kleur bekend. Dat je niet snapt wat de betekenis en bedoeling is van wat ik schrijf is jammer, dat je zonder tegenargumenten wijsheid pretendeert is erger dan jammer.

Het spijt me Welling82, maar ik heb het je een aantal Posts geleden nog netjes gevraagd (weet je nog, janboerefluit Nederlands?) Vervolgens ga je vrolijk door met, voor mij, volslagen onsamenhangende en onbegrijpelijke lappen tekst wat van een andere planeet lijkt te komen.
Misschien ben ik gewoon te simpel hoor, om het te begrijpen, zou kunnen.
Sowieso te lui want ik heb weinig zin complete lappen tekst te ontleden.
Mag ik vragen: Communiceer je in het dagelijks leven ook zo? Dus gewoon als je met iemand praat? Ben ik oprecht benieuwd naar!


Over welke Henk K. zou ik het in deze thread met bijvoorbeeld geboden links hebben? Moet je daar zo lang over nadenken? Nee natuurlijk niet, alleen daar bekende je nogal meer kleur!

Ja, dat was een beetje flauw, dat heb ik wel vaker 8-[ , excuus!
Maar ging er geen lampje branden toen ik met die link van Henk Krol kwam aanzetten?


Resumé: Wij communiceren op een compleet ander niveau, beste Welling, das wel duidelijk.
Met als gevolg dat ik er niks van snap, flauw ga doen, wat jij vervolgens niet begrijpt.
Misschien maar beter het erbij te laten denk ik.
Vriendelijke groet!


Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor benefietdiner » 25 feb 2017 10:56

pindas83 schreef:Resumé: Wij communiceren op een compleet ander niveau, beste Welling, das wel duidelijk.
Met als gevolg dat ik er niks van snap, flauw ga doen, wat jij vervolgens niet begrijpt.
Misschien maar beter het erbij te laten denk ik.
Vriendelijke groet!

Het is het beste om welling82 verder te negeren want van dat abracadabra taal begrijpt niemand wat van.

Er is wel weer wat nieuws naar buiten gekomen van Henk K vooral van een dorpsgenoot, Hij vond dat ik mijn kinderen veel harder moest straffen.

Ik denk wel dat er heel wat heeft afgespeeld in het gezin van Henk K.
http://www.ad.nl/amersfoort/henk-k-vert ... ~a57a7904/

welling82

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor welling82 » 25 feb 2017 12:22

@pindas83;

Het spijt me Welling82, maar ik heb het je een aantal Posts geleden nog netjes gevraagd (weet je nog, janboerefluit Nederlands?) Vervolgens ga je vrolijk door met, voor mij, volslagen onsamenhangende en onbegrijpelijke lappen tekst wat van een andere planeet lijkt te komen.
Misschien ben ik gewoon te simpel hoor, om het te begrijpen, zou kunnen.
Sowieso te lui want ik heb weinig zin complete lappen tekst te ontleden.
Mag ik vragen: Communiceer je in het dagelijks leven ook zo? Dus gewoon als je met iemand praat? Ben ik oprecht benieuwd naar!


Dat mijn contributies kennelijk wat lastiger zijn om goed te begrijpen, wil niet zeggen dat ik het niet duidelijk opschrijf. De betekenis van de woorden staat duidelijk in een woordenboek en de formulering staat zeer zeker begrip van mijn standpunten toe. Soms, als het over meer gecompliceerd lijkende onderwerpen praat ik ook zo in het dagelijks leven, en ja zelfs afgestudeerden proberen dan met omweggetjes hun onbegrip te verbergen, dus niet met vragen duidelijkheid te krijgen over inhoud, nee met smoesjes en anderszins soms ook inderdaad door te stellen dat wat ik communiceer verkeerd gebruik van (communicatie) zou zijn. Wat steeds weer aantoonbaar niet zo is. Het is wel jammer, want ik doe erg mijn best om met wat mij gegeven is anderen ook te helpen. Het is ook jammer dat je soms lui bent, ik ben het ook wel eens hoor, toch is het niet fijn voor mensen die zo veel moeite steken in duidelijke uitleg leveren.

Ja, dat was een beetje flauw, dat heb ik wel vaker 8-[ , excuus!
Maar ging er geen lampje branden toen ik met die link van Henk Krol kwam aanzetten?


Resumé: Wij communiceren op een compleet ander niveau, beste Welling, das wel duidelijk.
Met als gevolg dat ik er niks van snap, flauw ga doen, wat jij vervolgens niet begrijpt.
Misschien maar beter het erbij te laten denk ik.
Vriendelijke groet!


Nou ja, we reageren allemaal wel eens incorrect, vaker niet dan wel, dus daar zit voor mij het grootste probleem niet. Wel zou ik graag zien als een zinnetje wat onduidelijk is, verduidelijking behoeft dat er vragen worden gesteld naar de betekenis of voor verduidelijking. Zo word het ook minder lastig voor mij om me te conformeren


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten