Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
dingo schreef:Het zou zo maar kunnen dat inderdaad 4% van de wereldbevolking op de juiste manier geloofd.
JeeWee schreef:Voor alle duidelijkheid: ik had het niet over 4 procent, maar over 4 promille!!
JeeWee schreef:Je zult er vast wel eens over hebben nagedacht. Johannes de Doper in ieder geval wel: "Bent U het die komen zou of verwachten wij een ander?"
In Nederland is het aantal mensen dat op de reformatorische manier gelooft al een klein kuddeke
Er van uitgaande dat wereldwijd 40 miljoen geloven op de manier waarop wij dat in rechts reformatorisch Nederland doen,
JeeWee schreef:In Nederland is het aantal mensen dat op de reformatorische manier gelooft al een klein kuddeke, maar wereldwijd is het peanuts.
Er van uitgaande dat wereldwijd 40 miljoen geloven op de manier waarop wij dat in rechts reformatorisch Nederland doen, dan betekent dat dus dat 7 miljard mensen er dus faliekant naast zitten.
Pcrtje schreef:Tja, Jeewee. Er staat immers geschreven: "Velen zijn geroepen maar slechts weinigen uitverkoren."
Pcrtje schreef:Tja, Jeewee. Er staat immers geschreven: "Velen zijn geroepen maar slechts weinigen uitverkoren."
't Is niet mijn standpunt, maar wel van (o.a.) sommige Reformatorische predikanten.rotterdam schreef:Ben je serieus ?
JeeWee schreef:Je zult er vast wel eens over hebben nagedacht. Johannes de Doper in ieder geval wel: "Bent U het die komen zou of verwachten wij een ander?"
En "wij reformatorischen hebben het systeem nog veel nauwer gemaakt met uitgebreide leerregels en veel dogmatiek.
In Nederland is het aantal mensen dat op de reformatorische manier gelooft al een klein kuddeke, maar wereldwijd is het peanuts.
Er van uitgaande dat wereldwijd 40 miljoen geloven op de manier waarop wij dat in rechts reformatorisch Nederland doen, dan betekent dat dus dat 7 miljard mensen er dus faliekant naast zitten.
Ik bedoel dit beslist niet spottend, maar ik wil het wel duidelijk maken: Hoeveel plaats moet er dan wel niet zijn in de hel?
Als ik dit schrijf om 09:19 uur, zijn er VANDAAG wereldwijd al 64.233 mensen gestorven.
Dar zou betekenen dat er alleen vandaag al minimaal 64.169 zijn overleden die er helemaal naast zaten met hun geloof of ongeloof en dus voor eeuwig verloren zouden zijn...
Het zijn zomaar gedachten die bij me opkomen...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten