Profetie van de wederkomst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor antoon » 06 aug 2016 09:10

Wat of wie zie jij als Zijn loon?

Jezus is dan bevoegd om ieder zijn aandeel te geven, eeuwig leven als loon voor de oprechten en afsnijding van het bestaan voor anderen

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor elburger » 06 aug 2016 11:35

Ik wil kort reageren op wat Onesimoes mij vroeg

"
Aan welke tekenen zien wij dit dan?


Ik zal het maar eens bij 1 gedachte houden.
Volk staat op tegen volk.
Wat zien wij heden gebeuren?
Het wordt hoe langer hoe erger.
Syrië"en Irak -( soenieten vs sjiieten vs koerden.)
India - hindoes vs moslims
Balkan - moslims vs christenen
Zuid Soedan - moslims - christenen.
Nog even doorgaan?
Oke, nog enkele landen, China, Myanmar, Israël, USA, Nigeria, en er zijn er vast wel veel meer.
Heel vaak is de religie de hoofd reden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

onesimoes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 okt 2015 09:34
Contacteer:

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor onesimoes » 06 aug 2016 13:16

elburger schreef:Ik zal het maar eens bij 1 gedachte houden.
Volk staat op tegen volk.
Wat zien wij heden gebeuren?
Het wordt hoe langer hoe erger.
Syrië"en Irak -( soenieten vs sjiieten vs koerden.)
India - hindoes vs moslims
Balkan - moslims vs christenen
Zuid Soedan - moslims - christenen.
Nog even doorgaan?
Oke, nog enkele landen, China, Myanmar, Israël, USA, Nigeria, en er zijn er vast wel veel meer.
Heel vaak is de religie de hoofd reden.


Maar we moeten niet doen alsof oorlogen, volk tegen volk, iets is van de laatste jaren. De hele geschiedenis is vol met oorlogen.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor heintje » 06 aug 2016 13:41

Lees https://www.amazon.com/Better-Angels-Ou ... 0143122010
Believe it or not, today we may be living in the most peaceful moment in our species' existence. In his gripping and controversial new work, New York Times bestselling author Steven Pinker shows that despite the ceaseless news about war, crime, and terrorism, violence has actually been in decline over long stretches of history.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Holst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:05

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor Holst » 06 aug 2016 16:12

De wederkomst van Christus is een intressant onderwerp, waar ik een lange tijd mee heb geworsteld.
Over dit onderwerp zijn verschillende intressante discussies te bedenken, zoals:
- Wat zijn de tekenen voor de wederkomst?
- Waarneer is de wederkomst?
- is er een duizend jarig vrederijk?
- etc. etc.

In matheus 24:36-51 wordt uigelegd dat de tijd niet bekend is bij mensen en engelen. Maar wat veel mensen vergeten is dat er ook wordt opgeroepen tot waakzaamheid. Dit houd dus in dat je de wederkomst altijd moet verwachten. (Dit zie ik bijna niet bij mijn reformatorische vrienden!)

Een argument voor een spoedige wederkomst van Christus staat in Matheus 24:32-35, hierin staat dat je aan het uitspruiten van de vijgenboom kan zien dat de zomer komt. Gezien de olijfboom in veel profetieen wordt gezien als Israël is het veilig om aan te nemen dat het hierbij weer het geval is. het uitspruiten van de vijgenboom is het onstaan van Israël. In vers 34 staat 'dit geslacht zal niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn.' Dit slaat terug op wat Jezus eerder in die toespraak heeft gezegt, de tekenen van de einde van de wereld, de grote verdrukking en de wederkomst van Christus. Daarom geloof ik zelf dat Christus spoedig terug zal komen.
Please, correct me if i'm wrong!

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor elburger » 06 aug 2016 17:28

" Holst schreef "

Daarom geloof ik zelf dat Christus spoedig terug zal komen.


Volkomen mee eens.
Er staat in de Bijbel geschreven dat de mensen de waarschuwingen in de wind slaan.
Wel dat gebeurt heden ten dage ook.
En ach, dan heb ik het nog niet over de natuur rampen, welken ook een teken des tijds zijn.
Wees alert en voorbereid!!!!!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor heintje » 06 aug 2016 18:09

Ach...die eindtijd is al zo vaak voorzien en voorspeld....Ik ga er niet wakker van liggen. En met spoedig bedoelde Jezus vast niet 2000 jaar.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Holst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:05

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor Holst » 06 aug 2016 18:17

Matheüs 24:36-51
Aansporing tot waakzaamheid

36 Maar die dag en dat uur is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, maar alleen aan Mijn Vader.
37 Zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.
38 Want zoals ze bezig waren in de dagen voor de zondvloed met eten, drinken, trouwen en ten huwelijk geven, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging,
39 en het niet merkten, totdat de zondvloed kwam en hen allen wegnam, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.
40 Dan zullen er twee op de akker zijn; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden.
41 Er zullen twee vrouwen malen met de molen; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden.
42 Wees dan waakzaam, want u weet niet op welk moment uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat als de heer des huizes geweten had in welke nachtwake de dief komen zou, hij waakzaam geweest zou zijn, en niet in zijn huis zou hebben laten inbreken.
44 Weest ook u daarom bereid, want op een uur waarop u het niet zou denken, zal de Zoon des mensen komen.
45 Wie is dan de trouwe en verstandige slaaf, die zijn heer over zijn personeel aangesteld heeft om hun het voedsel op de juiste tijd te geven?
46 Zalig die slaaf die door zijn heer bij zijn komst zo handelend aangetroffen zal worden.
47 Voorwaar, Ik zeg u dat hij hem over al zijn bezittingen zal aanstellen.
48 Maar als die slechte slaaf in zijn hart zou zeggen: Mijn heer blijft nog lang weg,
49 en zou beginnen zijn medeslaven te slaan en te eten en te drinken met de dronkaards,
50 dan zal de heer van deze slaaf komen op een dag waarop hij hem niet verwacht en op een uur dat hij niet weet;
51 en hij zal hem in stukken houwen en hem doen delen in het lot van de huichelaars; daar zal gejammer zijn en tandengeknars.


Ik zou uitkijken Heinjte
Please, correct me if i'm wrong!

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor heintje » 06 aug 2016 18:43

Dit is nieuw voor mij: Volgens de christenen zal de eindtijd gekenmerkt worden door een zevenjarige verdrukking. Het begin hiervan is 21 december 2012 en het einde ergens in 2019. Dit is te herkennen aan natuurrampen zoals overstromingen, aardbevingen en epidemieën. Daarnaast zullen er volgens hen 'valse profeten' optreden, die het evangelie verdraaien, of met dwaalleren komen waaraan men geloof zal schenken. De aarde zal tevens worden geteisterd door sociale en politieke chaos tot en met oorlogen. De Antichrist zal hierin orde brengen en een korte periode van wereldvrede zal het resultaat zijn, waarna hij echter - geïnspireerd door satan - vervalt in het vervolgen van de christenen, terwijl ook opstand zal uitbreken tussen de volkeren, culminerend in de laatste grote strijd op de vlakte van Armageddon.
Uit: http://www.armageddon2019.nl/voorspelli ... s-religies

We spreken elkaar in 2019 weer.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2016 07:22

Nou, sinds 2012 zijn er inderdaad opeens allemaal natuurrampen. Voor die tijd waren die er nooit... :roll:

elburger schreef:
Volkomen mee eens.
Er staat in de Bijbel geschreven dat de mensen de waarschuwingen in de wind slaan.
Wel dat gebeurt heden ten dage ook.
En ach, dan heb ik het nog niet over de natuur rampen, welken ook een teken des tijds zijn.
Wees alert en voorbereid!!!!!


Ik dacht dat jij Jezus niet als je Verlosser kende dus ik zou je dan ook bekeren. Zorg dat je niet alleen anderen waarschuwt als je zelf niet klaar bent voor Zijn komst.?dat is liefdevol bedoeld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor heintje » 07 aug 2016 10:44

Marnix schreef:Nou, sinds 2012 zijn er inderdaad opeens allemaal natuurrampen. Voor die tijd waren die er nooit... :roll:

Is dit een quote van iemand waarmee je het (hopelijk) niet eens bent? Of meen je dit??
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2016 15:55

Dat noemen we sarcasme, beste Heintje :wink: vandaar de rollende oogjes achter die opmerking van mij...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor elburger » 07 aug 2016 17:32

Marnix schreef:

k dacht dat jij Jezus niet als je Verlosser kende dus ik zou je dan ook bekeren. Zorg dat je niet alleen anderen waarschuwt als je zelf niet klaar bent voor Zijn komst.?dat is liefdevol bedoeld.


Wie ben jij om te oordelen/veroordelen.
Jij kent mij niet eens..
En dan kan het liefdevol bedoelt zijn, ik zie dat als kwetsend
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor heintje » 07 aug 2016 17:53

Tja...dat is het christendom. Je kunt nog zo goed geleefd hebben, voor anderen gezorgd, onbaatzuchtig geweest, aan goede doelen gegeven, buddy voor aids patiënten geweest, altijd eerlijk geweest......als je Jezus niet als verlosser erkent ben je de sjaak. Beetje immoreel is dat wel van God. Maar, wie ben ik om over God zijn wijsheid te oordelen? Ted Bundy zit misschien wel naast Hem, als hij zich op het laatste moment intens bekeerd heeft tot het christendom.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2016 21:13

elburger schreef:
Wie ben jij om te oordelen/veroordelen.
Jij kent mij niet eens..
En dan kan het liefdevol bedoelt zijn, ik zie dat als kwetsend


Waarom ben je nou gekwetst? Je zei zelf dat je niet aan het avondmaal aangaat. Dat er dingen grondig mis zijn die eerst veranderen moeten. En bij het avondmaal gaat het daarom, geloof je dat Jezus de Christus ook jouw verlosser is? Het is er voor de gelovigen. Ik veroordeel niet maar wat ik zeg baseer ik op je eigen woorden.

Daarom is het ook liefdevol bedoeld. Zorg dat je klaar bent voor Zijn komst. Dat je weet dat Hij ook je redder is en je dat aan Zijn maaltijd mag belijden en gedenken.

Waarom heb je daar dan moeite mee? Je hebt dit zelf toch ergens aangegeven?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten