Jezus en het hart....

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

CeesvanBeek
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2015 17:14
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Jezus en het hart....

Berichtdoor CeesvanBeek » 02 jun 2016 12:05

"Toch word ik bemoedigd..."
"Waardoor dan?"
"Het woord raakt mij aan"
"Maar heeft het je ook al echt veranderd van binnen?"
"Dat weet ik niet maar soms moet ik zo huilen"
"Waarom?"
"Van diep verlangen, vol met weemoed naar iets beters"
"Komt het dan daarna?"
"Eventjes en dan lijkt ook dat zware gevoel weg dat ik meesleep"

"Hoe bedoel je?"
"Het is alsof ik een zwaar gewicht meesleep"
"En die weemoed dan?"
"Je bedoelt dat gat in mijn ziel?"
"Ja dat bedoel ik"
"Ik ben gevangen door dat verlangen naar vervulling"
"Waarmee vul je dat gat dan nu?"
"Met Bijbellezen, bidden, geen zonden doen en netjes te leven"
"Helpt dat echt?"
"Als ik eerlijk ben, niet... eigenlijk helemaal niet. Integendeel...!"

Het nette leven helpt alleen maar om het geweten te sussen maar leidt niet naar de vrede met God, de rust voor de ziel en het zalig worden. Lees hier het blogbericht dat ik erover schreef: http://levendenstromendwater.blogspot.n ... -hart.html

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Jezus en het hart....

Berichtdoor MoesTuin » 03 jun 2016 09:28

CeesvanBeek schreef:
Het nette leven helpt alleen maar om het geweten te sussen maar leidt niet naar de vrede met God, de rust voor de ziel en het zalig worden.


Als een mens op deze manier gelooft en meer is er niet, dan is dat zeker wel triest.
Het is dan leven zonder God ten diepste, zonder de Heilige Geest die in je woont, die je laat verstaan wat God tot je wilt zeggen en wat Hij bedoeld.
Je leeft volgens de traditie en voorgeschreven menselijke regels.
Leven zonder de Geest is dood (geestelijk)
Als de Heilige Geest in je gaat werken en de vrede van God in je hart woont, alles wordt dan anders.
Het wordt niet gemakkelijker, maar je gaat wel inzien wat van waarde is en wat niet van waarde is.
Als andere mensen ergens wat van vinden wordt ook van minder belang, want wat telt is je relatie met de Heer in Christus Jezus geleidt door de Heilige Geest.
Mensen letten zo graag op elkaar, maar zie omhoog, enkel naar Hem!
Houd je oog op Hem alleen gericht, zie niet op zij, let toch niet zo op elkaar en je leven wordt verrijkt in Hem en op den duur ga je ook met heel andere ogen kijken naar je medemens, met de ogen van Christus, uit Liefde, met de gaven van de Geest.
"Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing..."
De vrucht van de Heilige Geest is het gevolg van de rol die de Heilige Geest in het leven van een Christen inneemt. De Bijbel maakt duidelijk dat iedereen de Heilige Geest ontvangt op het moment waarop hij of zij in Jezus Christus gelooft.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

onesimoes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 okt 2015 09:34
Contacteer:

Re: Jezus en het hart....

Berichtdoor onesimoes » 03 jun 2016 09:42

MoesTuin schreef:Mensen letten zo graag op elkaar, maar zie omhoog, enkel naar Hem!


Ik geef je gelijk, maar vind de woorden wat ongelukkig gekozen.
Christenen horen wel degelijk op elkaar te letten, zodat we elkaar bemoedigen. Want ons hart is snel geneigd om voldoening te vinden in andere dingen dan God, als we niet op elkaar letten en bemoedigen met het woord van God.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Jezus en het hart....

Berichtdoor MoesTuin » 03 jun 2016 17:29

MoesTuin schreef:Mensen letten zo graag op elkaar, maar zie omhoog, enkel naar Hem!


onesimoes schreef:Ik geef je gelijk, maar vind de woorden wat ongelukkig gekozen.
Christenen horen wel degelijk op elkaar te letten, zodat we elkaar bemoedigen. Want ons hart is snel geneigd om voldoening te vinden in andere dingen dan God, als we niet op elkaar letten en bemoedigen met het woord van God.


Daar heb je zeker gelijk in, gelukkig begrijp je wat ik inderdaad bedoel
Ik zoek wel vaker ongelukkig de woorden geloof ik hier.
Sommige mensen maken daar gelijk gehakt van, maar dat doe jij gelukkig niet! =P~
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Jezus en het hart....

Berichtdoor JohannesHermanus » 05 jun 2016 10:34

CeesvanBeek schreef:Het nette leven helpt alleen maar om het geweten te sussen maar leidt niet naar de vrede met God, de rust voor de ziel en het zalig worden.

De derde weg... Is dat niet gewoon een soort van vluchtstrook, maar in principe behorend bij de brede weg die tot verderf leid? Gelukkig werd u wakker. Ik snap de allegorie, echter ik lees in de Bijbel maar over twee wegen; de brede weg ten verderf en de smalle weg tot behoud. En deze twee wegen zijn geenszins allegorisch van aard...

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Jezus en het hart....

Berichtdoor heintje » 05 jun 2016 11:58

*verwijderd door moderator* off topique-smile
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Jezus en het hart....

Berichtdoor IRHuman » 05 jun 2016 14:04

*verwijderd door moderator* off topique-smile


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten