De laatste reformatie?!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

De laatste reformatie?!

Berichtdoor Arco » 10 mar 2016 15:46

Niet zo gek lang geleden is een nieuwe film uitgekomen, waarbij weer vele genezingen voor het 'oog van de camera' plaatsvinden. De beweging erachter is wereldwijd, en als ik hun site mag geloven zijn ook veel mensen in Nederland hierbij betrokken.

Hierbij de link naar de (gratis) film:
https://thelastreformationmovie.com/

Wat vinden jullie hiervan?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Johan100 » 10 mar 2016 16:23

Daar hou ik me allemaal niet mee bezig.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2016 16:23

Arco schreef:Niet zo gek lang geleden is een nieuwe film uitgekomen, waarbij weer vele genezingen voor het 'oog van de camera' plaatsvinden. De beweging erachter is wereldwijd, en als ik hun site mag geloven zijn ook veel mensen in Nederland hierbij betrokken.

Hierbij de link naar de (gratis) film:
https://thelastreformationmovie.com/

Wat vinden jullie hiervan?

Zonder de film te hebben bekeken: een beweging die claimt "de laatste reformatie (zoals jij dit topic hebt genoemd)" te zijn daar geloof ik niet zo in. Het klinkt per definitie sektarisch, nog zonder de bewuste film gezien te hebben.
"The last" kan ook vertaald worden met "de meest recente" (zo zou ik de titel in elk geval opvatten). In dat geval wil ik je filmpje wel bekijken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Arco » 10 mar 2016 16:35

Johan100 schreef:Daar hou ik me allemaal niet mee bezig.


Een opbouwende reactie? 8-[

StillAwake schreef:Zonder de film te hebben bekeken: een beweging die claimt "de laatste reformatie (zoals jij dit topic hebt genoemd)" te zijn daar geloof ik niet zo in. Het klinkt per definitie sektarisch, nog zonder de bewuste film gezien te hebben.
"The last" kan ook vertaald worden met "de meest recente" (zo zou ik de titel in elk geval opvatten). In dat geval wil ik je filmpje wel bekijken.


Ik ga geen verantwoording afleggen over wat anderen bedoelen. "The last reformation", dat is hoe deze beweging zich noemt. Hoe zij dat bedoelen, dat is hun zaak.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Yoshi

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Yoshi » 10 mar 2016 16:38

Een reformatie is een continu proces evenals hervormen. Ik vind het dan ook grappig dat er zoiets bestaat als een gereformeerde kerk het zou moeten zijn reformerende kerk en ipv hervormde kerk de hervormende kerk.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Johan100 » 10 mar 2016 16:56

Arco schreef:
Een opbouwende reactie? 8-[


Dat was gewoon een mededeling Arco. Misschien overbodig, maar niet negatief naar jou toe of zo.
Ik zit nog met een discussie in mijn achterhoofd over gebedsgenezingsdiensten.
Misschien ben ik wel bevooroordeeld daardoor. Maar ik heb er niets mee. Feitelijk kan ik er inhoudelijk misschien pas wat van zeggen als ik de film gezien heb. Ik heb alleen geen zin om mijn emailadres in te vullen.
Ik ben ook een beetje 'huiverig' voor dat soort dingen. Ik ben bang dat het alleen om de mens draait.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Johan100 » 10 mar 2016 17:19

Als de Heere Jezus zelf ons niet had gewaarschuwd, had het misschien anders gelegen. Maar dat weet ik niet zeker. Zelfs dat betwijfel ik. Als het goed is geldt voor ons: de schapen horen Zijn stem (Joh. 10:27) Onderscheidingsvermogen dus.
Mattheus 24:
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Zie, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet. Mark. 13:21. Luk. 21:8.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden. Deut. 13:1. 2 Thess. 2:11.
25 Zie, Ik heb het u voorzegd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Nina

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Nina » 10 mar 2016 19:16

Ik ken mensen die conferenties hebben gevolgd bij 'The Last Reformation', en ik heb veel respect voor ze.
Ze doen wat Jezus hen heeft gezegd: het evangelie brengen, zieken genezen, demonen uitdrijven. Bij helaas de meeste christenen die ik ken zijn mensen voornamelijk met zichzelf bezig: ben ik echt wel bekeerd, enz.. Als maar maar 'navelstaren'.. en zo komen ze er nooit aan toe om het evangelie uit te dragen.

Ook hier op RW... Als ik het heb over het uitdragen van het evangelie krijg ik meteen als reactie dat je dat ook kan doen met je mond dicht, oftewel door je houding. Wat er niet wordt bij gezegd maar wat doorgaans het geval is dat men ook alleen op deze manier het evangelie probeert uit te dragen. Men komt er niet aan toe om daadwerkelijk het evangelie uit te leggen aan buitenstaanders. Vaak hebben de kerken het 'netjes' geregeld door het uit te besteden aan enkele zendelingen. Maar de Heer vraagt van ons allemaal om een lichtend licht en een zoutend zout te zijn.
Wanneer hebben wij voor het laatst iemand tot de Heer geleid?

Ik ben ik ook niet met alles eens wat TLR onderwijst, maar moet dat dan? Ik kan heel wat leren van ze. Ik heb heel veel geleerd van vergelijkbare 'clubs', tot grote verrijking van mijn geloofsleven, en naar ik hoop tot zegen van de ander. Want die heeft de Here ook op het oog.

De oogst is groot, maar er zijn maar weinig arbeiders!

Arendsoog
Sergeant
Sergeant
Berichten: 409
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:51

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Arendsoog » 10 mar 2016 19:25

Ik heb de eerste minuut gezien.
Volgens mij zegt Mattheüs 28:19 duidelijk dat er gedoopt moet worden in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes. Niet met 'die with Christ, rise with Christ.

EDIT: ik weet heel goed wat er in Rom. 6:4 staat overigens. Voordat daar mee gereageerd wordt.

Of ik verder ga kijken weet ik niet.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Arco » 11 mar 2016 09:31

Johan100 schreef:Ik heb alleen geen zin om mijn emailadres in te vullen.


Je hoeft je mailadres niet in te vullen, rechtsonder "skip" en je kan de film zien zonder je mailadres achter te laten.

Nina schreef:Ik ken mensen die conferenties hebben gevolgd bij 'The Last Reformation', en ik heb veel respect voor ze.
Ze doen wat Jezus hen heeft gezegd: het evangelie brengen, zieken genezen, demonen uitdrijven. Bij helaas de meeste christenen die ik ken zijn mensen voornamelijk met zichzelf bezig: ben ik echt wel bekeerd, enz.. Als maar maar 'navelstaren'.. en zo komen ze er nooit aan toe om het evangelie uit te dragen.


"En wees daders van het Woord en niet alleen hoorders. Anders bedriegt u uzelf." - Jak. 1:22

Arendsoog schreef:Ik heb de eerste minuut gezien.
Volgens mij zegt Mattheüs 28:19 duidelijk dat er gedoopt moet worden in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes. Niet met 'die with Christ, rise with Christ.

EDIT: ik weet heel goed wat er in Rom. 6:4 staat overigens. Voordat daar mee gereageerd wordt.

Of ik verder ga kijken weet ik niet.


Mag ik even prikken: u heeft liever het doopformulier? Of een doopformule?

Het gaat niet om de vorm, maar om de inhoud. Natuurlijk heb ik na het zien van de film wel wat zaken om op te merken, maar de essentie dat het gaat om het doen van het Woord, zoals Nina opsomt: het evangelie brengen, zieken genezen, demonen uitdrijven, etc.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Julian Brasser » 11 mar 2016 17:30

Volgende week zaterdag krijg ik onderwijs van hen hierover in Barneveld. Daarna is er in de middag een "outreach" waarbij we het echt gaan doen in het centrum van Barneveld. Let wel: dit doe je samen met andere mensen, dus je staat, letterlijk en figuurlijk, niet alleen.

Eerst stond ik hier sceptisch tegenover, omdat ik vond dat Jezus eigenlijk al 1-0 achter stond als je het op straat doet. Zo van: Jezus moet het dan goedmaken met een wonder, anders staat Hij voor gek. Ook de Bijbelteksten die in dit topic werden genoemd, had ik daarbij in mijn achterhoofd.

Maar toen kwamen de bevestigingen om toch iets te gaan doen met "de laatste reformatie":
1. Ik werd aangesproken door een preek waarin gezegd werd dat God ziet hoe je bent als je beschadigingen zijn weggenomen. Nu had ik de week daarvoor 'toevallig' ontdekt dat ik een beschadiging heb die soms komt opspelen als mensen bepaalde dingen tegen mij zeggen. Ik werd hierdoor erg aangesproken. Dit was één van de dingen in die preek waardoor ik werd aangesproken. Toen werd er een oproep gedaan om naar voren te komen om voor je te laten bidden. Dat heb ik gedaan, waarbij ik profetische woorden heb ontvangen van degene die voor mij bad. Die profetische woorden hadden erg veel raakvlak met waar ik toen mee zat: namelijk met twijfels over waar God met mij heenwil en in hoeverre "de laatste reformatie" daarin voor mij van betekenis kan zijn.
2. Geïnteresseerde mensen hadden vertelt wie ik was bij iemand die ook helemaal into "de laatste reformatie" is. Toen zei die man: "ik begrijp dat hij een beschadiging heeft? Dat maakt niet uit hoor, Jezus ziet daar dwars doorheen, dus hij is ook welkom om te komen!" Dit terwijl ik ze daar helemaal niet over had verteld.
3. Er stopt en start (door werkzaamheden) speciaal een intercity in mijn woonplaats! Dit zag ik echt als de machtige hand van God en daar kun je alleen maar Hallelujah! tegen zeggen. Dit scheelt mij weer 20 minuten reistijd, maar bovenal zie ik dit als een bevestiging dat ik daar echt heen moet gaan.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat het mensen wat doet en aan het nadenken zet. Ik hou jullie op de hoogte.

Arendsoog
Sergeant
Sergeant
Berichten: 409
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:51

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Arendsoog » 12 mar 2016 15:19

Arco schreef:Mag ik even prikken: u heeft liever het doopformulier? Of een doopformule?

Het gaat niet om de vorm, maar om de inhoud. Natuurlijk heb ik na het zien van de film wel wat zaken om op te merken, maar de essentie dat het gaat om het doen van het Woord, zoals Nina opsomt: het evangelie brengen, zieken genezen, demonen uitdrijven, etc.

Het gaat niet om wat ik liever heb, maar om de opdracht van Jezus. Ik vind het overigens vreemd dat jij zegt dat het niet gaat om de vorm, maar om de inhoud. Ik heb sterk de indruk - maar dat heb ik niet nagezocht, dus als ik het fout heb kun je dit als ongeschreven beschouwen en neem ik mijn woorden terug - dat dit bijv. samenhangt met een afkeer van dogmatiek, de leer van de Drie-Eenheid. Het niet handhaven van deze in de Bijbel voorgeschreven vorm hangt hier vaak mee samen, zoals er ook wel gedoopt wordt in 'geloof, hoop en liefde'.

Overigens heb ik niet de indruk dat het de taak van iedere gelovige is om demonen uit te drijven. (Wat moet ik me daar praktisch bij voorstellen???) De allereerste taak van een christen is het liefhebben van God, en daaruit vloeit automatisch de liefde tot de naaste. Praktisch betekent dat het nemen van je verantwoordelijkheid ten opzichte van je broeder, het goed zijn voor de medemens (weduwen en wezen!).

Wat ik specifiek van het doopformulier vindt, doet hier eigenlijk niet ter zake. Maar er staan in ieder geval zeer leerzame zaken in.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Nina

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Nina » 13 mar 2016 08:04

Overigens heb ik niet de indruk dat het de taak van iedere gelovige is om demonen uit te drijven. (Wat moet ik me daar praktisch bij voorstellen???)


Wat je je er bij moet voorstellen? Voorbeelden genoeg in de Bijbel.
Dacht je dat de opdracht om de wereld het evangelie te laten horen alleen aan de discipelen was gegeven? Ik denk het niet, dat hebben zij niet kunnen voltooien in hun leven. De rest van de opdracht (demonen uitdrijven, in tongen spreken, dopen) hoorde en hoort ook bij de opdracht.


De allereerste taak van een christen is het liefhebben van God, en daaruit vloeit automatisch de liefde tot de naaste.

Prima, en dan? Of laten we hierbij?

Praktisch betekent dat het nemen van je verantwoordelijkheid ten opzichte van je broeder, het goed zijn voor de medemens (weduwen en wezen!).

Nee, het is meer dan zorg hebben voor je broeder: je moet juist niet in eigen kringetje blijven hangen. je moet daar ook buiten treden. De weduwen, de wezen, maar ook je vijanden. Een uitgebreide, moeilijke opdracht dus!

Gebruikersavatar
Robin84
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2012 19:49
Locatie: Gouda

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Robin84 » 13 mar 2016 23:33

Ik heb de film gezien en ben er erg 'gecharmeerd' door geraakt. Wat zij zeggen, is dat we vooral de kerken uit moeten gaan en Jezus moeten gaan uitdragen, zoals ook de discipelen rondgingen.

Jezus volgen is niet op zondag een uurtje naar de kerk, maar Hem volgen en verkondigen 24/7. Dus niet naar binnen, maar naar buiten gericht.

Heel bijzonder hoe zij dit doen. Daar kan ik nog een hoop van leren.
~ Sola Gratia ~

mohamed

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2016 00:47

Jezus wordt het beste verkondigd met goeie daden, door weduwen en wezen te bezoeken in hun verdrukking.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten