De laatste reformatie?!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor rotterdam » 15 mar 2016 19:46

Julian Brasser schreef:De farizeeën vonden het ook allemaal van de duivel, al die wonderen die Jezus deed. Dus daar zou ik mee oppassen, zeker als je bedenkt dat Jezus daarna begint over het lasteren van de Heilige Geest.



Kijk dit ; www.youtube.com/watch?v=uBIWpLrOMOk

en dan lees dit ;

Dit gezegd hebbende, spoog Hij op de aarde, en maakte slijk uit dat speeksel, en streek dat slijk op de ogen des blinden;
En zeide tot hem: Ga heen, was u in het badwater Siloam. Hij dan ging heen en wies zich, en kwam ziende.

Wat een contrast.

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Julian Brasser » 15 mar 2016 20:16

@Rotterdam Dat is het akelige, dat je dan over één kam wordt gescheerd met mensen die die wonderen doen om daarmee hun buik te vullen. Natuurlijk 'werkt' dat ook, omdat Jezus dan voor zo'n grote menigte al bij voorbaat 1-0 achter staat, en Hij het goed moet maken door een wonder te doen zodat Hij niet voor gek staat. Maar dat is wat anders dan gewoon op straat mensen te vragen of ze ergens pijn of een ziekte hebben, vervolgens te vragen of we ervoor mogen bidden en dan de pijn weg te gebieden in Jezus' naam! En dat in een team zodat je je niet alleen hoeft te voelen, en ook niet wordt gezien als een 'eenzame roeptoeter'!

Gebruikersavatar
Robin84
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2012 19:49
Locatie: Gouda

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Robin84 » 16 mar 2016 10:11

Ik ben altijd huiverig geweest als het ging om wonderbaarlijke zaken, zoals genezingen en spreken in tongen. Maar het is zo reëel, dus ik heb me er flink in verdiept, door Zijn Woord te lezen en vele boeken hierover.

Ook ken ik inmiddels vanuit mijn directe omgeving heel veel wonderbaarlijke verhalen. 'Bizarre' genezingen, zelfs van kanker (!!), mensen die spreken in tongen, mensen die engelen hebben gezien of visioenen hebben gekregen enzovoorts. Uiteraard heb ik ook mijn vragen, want waarom geneest dan niet iedereen of heb ik nog nooit een engel gezien? Maar wonderen gebeuren wel degelijk.

Zelf heb ik God wel op een erg wonderbaarlijke en mooie manier leren kennen en heb ik ook tenminste één duidelijk wonder mogen meemaken, als ik de geboorte van mijn kinderen niet meetel. Daarnaast zie ik Gods leiding heel erg sterk terug in mijn leven, want mijn leven is als een weg van 32 jaar vol opvolgende 'toevalligheden'.

Al met al, het is begeven op glad ijs om dit allemaal zomaar weg te wuiven, wat mijns inziens overigens wel menselijk is. Het Koninkrijk van God bestaat niet alleen uit woorden, maar zeker ook uit kracht (‘Want het Koninkrijk Gods bestaat niet in woorden, maar in kracht.’ ‭1 Korinthiërs‬ ‭4:20‬ ‭NBG51‬‬). We geloven in 'iets' bovennatuurlijks, wandelen inmiddels in Zijn onzichtbare Koninkrijk en daar gelden hele andere kaders dan hier op de zichtbare aarde. Het is ook de Heilige Geest tekort doen om te zeggen dat alles menselijk te verklaren is. Waarom zou Hij dan als Plaatsvervanger zijn gestuurd? Jezus zelf zei immers dat er grotere dingen zouden gebeuren als Hij van aarde zou zijn vertrokken. 1 Korinthiërs 12 is ook heel duidelijk over gaven/wonderen.

Ik ben niet goedgelovig, eerder kritisch, maar ik geloof dat op de dag van vandaag zeker wonderen gebeuren. Toets alles en behoudt het goede.

‘Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader;’
‭‭Johannes‬ ‭14:12‬ ‭NBG51‬‬
~ Sola Gratia ~

Gebruikersavatar
Robin84
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2012 19:49
Locatie: Gouda

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Robin84 » 16 mar 2016 10:48

Mijn dagtekst vandaag:

'Je moet niet alleen weten wat God van je vraagt, maar je moet het ook doen. Anders leef je helemaal verkeerd.' — Jakobus 4:17

In de context van dit topic redelijk prikkelend, vind je niet?
~ Sola Gratia ~

Nina

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Nina » 19 mar 2016 19:05

Julian Brasser schreef:
Als je maar weet dat ik aanstaande zaterdag dat ook eens ga proberen (in een groep met ervaren mensen en andere geïnteresseerden), en dat ik me daar goed bij voel. Pas op om te zeggen dat elke illusionist hetzelfde resultaat kan bereiken! Dat is regelrechte lastering! Dat is gewoon een Godslasterlijk muurtje waarachter je je verschuilt! Maar in werkelijkheid ben je bang om het zelf te doen!


Wil je wat over je ervaring van vandaag met ons delen Julian? Ik ben benieuwd!!

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Julian Brasser » 20 mar 2016 17:12

Gisteren ben ik daar geweest en ik ben als een tevreden mens teruggekomen. Wat ik in het kort heb gezien, is het volgende:
- 15 mensen werden gedoopt
- er werd bevrijding uitgeroepen over demonen, waarbij de demonen zich gingen manifesteren. Dat uitte zich in een speciaal soort hoest (net een rokershoest), oergeluiden, kronkelen en een benauwde ademhaling. Ook duwden de demonen het gezicht naar het water van waarin de 'bezetene' zojuist was gedoopt. Dit kon soms wel tientallen minuten aanhouden! Ook greep een demon om zich heen en nam bezit van een omstander, waardoor men dus bezig was met twee mensen tegelijkertijd. Aan iemands ogen kun je zien als er iets mis is, dus dat is de maatstaf om te bepalen of de demonen er wel of niet nog inzitten.
- daarna begon het aanspreken van mensen op straat (wij zijn naar Putten gereden). Veel mensen zeiden al direct 'nee' als er kenbaar werd gemaakt dat je op zoek bent naar mensen die ergens pijn hebben of ziek zijn. Maar wij zijn het gereedschap in Gods handen, dus we hoeven ons er niet druk over te maken wat andere mensen van ons denken. Natuurlijk heb je wel 'foute' openingzinnen zoals: 'bent u bekend met het evangelie?' Of: 'mag ik met u praten over de Bijbel?', maar voor de rest moet je je gewoon laten leiden, en de moed hebben om mensen te vragen of je ze iets mag vragen. Degene die het ons voordeed pakte het zo aan:
1. Roep 'Mevrouw!' of "Meneer!"
2. daarna: "mag ik u wat vragen?"
3. daarna: "Misschien vindt je het een rare vraag, maar heeft u ergens pijn of ziekte?"
4. De meeste mensen antwoorden hierop ontkennend. Wens ze daarna een fijne dag en loop verder.
5. Als men te kennen geeft dat dat inderdaad het geval is, dan kun je vragen om voor ze te bidden, en roep je genezing uit in Jezus' naam over de pijn. Als de pijn dan nog niet weggaat doe je het nog een keer, enz.

Bij ons kwam er een meisje met krukken, liep na onze 'ingreep' door op krukken, maar aan het einde van de straat gaf ze die aan haar man, liep ze terug en zei "wat wonderlijk zeg! Ik ben genezen en kan weer normaal lopen zonder pijn!"

Nina

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Nina » 20 mar 2016 17:41

Tja, God is God van wonderen, Hij geneest nog steeds! Ik heb ook ervaren dat wanneer je bidt voor genezing voor mensen, je daarna vaak een opening hebt om met hen over de Here te praten. Uiteindelijk zag je dat ook bij de Here Jezus: Hij genas mensen en deelde het evangelie met hen.

Vroeger dacht ik dat demonische bezetting nauwelijks voorkwam in NL, maar nu weet ik wel beter. De eerste keer dat ik een demonische manifestatie meemaakte, was toen we in aanbidding waren met een groep mensen. Demonen hielden het gewoon niet uit! Ik was erg onder de indruk hoe ze reageerden op de Naam van Jezus. We hebben een groot, machtig God! Voor Zijn Naam moesten ze wijken.

Ik heb zelf herhaaldelijk mee gemaakt dat mensen op krukken liepen, maar niet wilden dat ik voor hen bad. Ze liepen nog liever op krukken, snap je dat? Ik heb zelf onlangs voor het eerst iemand gedoopt. Geweldig!

Ik hoop Julian, dat je veel mensen tot grote zegen mag zijn!
God zegen, Nina

Gebruikersavatar
Robin84
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2012 19:49
Locatie: Gouda

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Robin84 » 20 mar 2016 21:54

Amen! Nina en Julian, geweldig om te lezen!

Toevallig heb ik net The Last Reformation nog eens gekeken, met Nederlandse ondertiteling. Wat bijzonder allemaal! Ik raad Christelijk Nederland echt aan deze film te kijken met een open hart, zonder veroordeling.

Hier de link met ondertiteling:

https://fpdl.vimeocdn.com/vimeo-prod-sk ... inning.mp4
~ Sola Gratia ~

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Arco » 21 mar 2016 09:56

Wat prachtig, al die verhalen!

Ik ken ook mensen die daar naartoe zijn gegaan, afgelopen zaterdag. Van een vorige keer wist één van hen te vertellen dat hij tegenover een man kwam te staan die last had van zijn rug. Mijn kennis had hem al eerder gezien en telkens had die man moeite met opstaan. En het bleek al jaren zo te zijn, pijnstillers en dokters hielpen niet. Die kennis was zelf een beetje pessimistisch, maar toch legde hij zijn handen op en bad. En weg was de pijn, de man kon weer rechtop lopen. De opvolgende dagen kwamen ze elkaar nog een paar keer tegen en telkens was het: en? Waarop die man zei: geen pijn! En hij ging springen en dansen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Nina

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Nina » 21 mar 2016 10:09

Ja, God is groot! En ook vandaag nog toont Hij Zijn grootheid door mensen te genezen!

Onlangs bij mij in de kerk kwam een meisje binnen in een rolstoel. Een gemeentelid vroeg of hij voor haar mocht bidden. De rolstoel kon weg, ze stond op en kon lopen!! Zo bemoedigend.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor learsi » 21 mar 2016 14:18

Behoort volgens jullie, bijv. Benny Hinn ook tot deze laatste reformatie?
h.g.
Learsi

Nina

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Nina » 21 mar 2016 14:33

Ik houd me niet met Benny Hinn bezig.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor learsi » 21 mar 2016 14:49

Een boek van Hinn wordt aangeraden op de site van Sorensen.
h.g.
Learsi

Nina

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Nina » 21 mar 2016 16:51

(David) Sorensen en Torben Søndergaard zijn verschillende personen. De eerste heeft niks met TLR te maken.

Yoshi

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor Yoshi » 21 mar 2016 17:20

En Todd Bentley, hoort die er bij?
En wat te denken van de Lakeland Revival, lijkt me prima in het rijtje passen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten