Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor Yoshi » 10 mar 2016 20:41

Doe me eerst maar de orginele verklaring van de Wereldraad v kerken. Xandernieuws is bij uitstek een zeer onbetrouwbare bron die niet zelden dingen uit de grote duim zuigt.

Overigens, anders dan het artikel wil laten vermoeden maakt de katholieke Kerk geen deel uit van de Wereldraad van kerken.

En het artikel komt uit 2011... Dit is echt pulp, ik mag toch aannemen dat deze site door de hier aanwezige mensen volstrekt niet serieus genomen wordt. Het is echt stemmingmakerij.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor benefietdiner » 10 mar 2016 21:32

Yoshi schreef:Doe me eerst maar de orginele verklaring van de Wereldraad v kerken. Xandernieuws is bij uitstek een zeer onbetrouwbare bron die niet zelden dingen uit de grote duim zuigt.

Overigens, anders dan het artikel wil laten vermoeden maakt de katholieke Kerk geen deel uit van de Wereldraad van kerken.

En het artikel komt uit 2011... Dit is echt pulp, ik mag toch aannemen dat deze site door de hier aanwezige mensen volstrekt niet serieus genomen wordt. Het is echt stemmingmakerij.

Ja dat klopt wel een beetje. De man achter xandernieuws is Alex Jones https://nl.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones

Maar dit is toch echt betrouwbaar hoor.
http://tora-yeshua.nl/2011/07/wereldraa ... een-zonde/

Yoshi

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor Yoshi » 10 mar 2016 21:39

In de kop staat al een gigantische misser. Dus waarom zou dit wel betrouwbaar zijn. Edit: die misser zetten ze later in het artikel recht.
De verklaring van de Wereldraad van kerken zelf, dat is het enige betrouwbare in deze. Daar ben ik wel benieuwd naar.

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor bernard 3 » 11 mar 2016 09:26

moestuin schreef: Het is de opdracht van een christen om samen één te zijn in Christus.
Dat staat in de bijbel.

Ondertussen zijn christenen onderling soms zo verdeeld, dat de eenheid ver te zoeken is.
Hoe kunnen christenen (ondanks alle de verschillen) toch één zijn in Christus want aan deze opdracht mogen we zeker niet voorbijgaan



De opdracht van Christus in zijn afscheidsbede ( het Hogepriesterlijk gebed/ Johannes 17) was dat allen één zouden zijn doordat zij Gods woord zouden bewaken en bewaren en zo blijk zouden geven van een volhardend geloof en gehoorzaamheid aan God.
Heilig hen in uw waarheid; uw woord is de waarheid.
Gelijk Gij Mij gezonden hebt in de wereld, heb ook Ik hen gezonden in de wereld; en Ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.
En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt

(Johannes 17:16-21)

Hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren Openbaring 14:12

Op vandaag zien we in de wereldwijde oecumenische stromingen en Raden van Kerken meer en meer een éénheid tot stand komen tussen de diverse groepen van hen die voorstaan dat ze christenen zijn en naar een volledige éénheid streven.
Waarbij ze allen wel hun eigen identiteit behouden maar zich wel willen stellen onder één grote morele wereldleider. Zoals dit onlangs werd uitgesproken en voorgesteld door een congreslid tijdens het Pausbezoek aan de verzamelde congresleden in Amerika.
Deze eenheid is echter niet gestoeld op hetgeen Christus voorstelde maar is eerder een éénheid gestoeld op menselijke compromissen waardoor ze uiteindelijk wel zal leiden tot een grote eenheid (zie Daniel en Openbaring) , maar dan wel een éénheid in opstand tegen” Het Woord “

Yoshi

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor Yoshi » 11 mar 2016 09:35

Het ZDA was weer eens niet uitgenodigd zo te lezen?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2016 10:26

benefietdiner schreef:Ja dat klopt wel een beetje. De man achter xandernieuws is Alex Jones https://nl.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones

Maar dit is toch echt betrouwbaar hoor.
http://tora-yeshua.nl/2011/07/wereldraa ... een-zonde/

De betrouwbaarheid van Bassie en Adriaan ligt hoger dan die van Xandernieuws.
En ook de website die je daarna aanhaalt als zijnde wel betrouwbaar voert als bron Xandernieuws aan.
Bovendien is het maar zeer de vraag of je gevoelens van reserve bij de manier waarop Israel onstaan is en zijn bestaan verdedigd als antisemitisch zou moeten willen beschouwen.
Niet ieder vorm van kritiek op Israel is per definitie anti-semitisme.
Bovendien is Israel nou ook niet bepaald tolerant naar christenen toe, beetje een kip-ei verhaal.

Hoe er door deze site over christenen uit de Palestijnse gebieden gesproken wordt is helemaal van de ratten besnuffeld...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2016 10:27

Yoshi schreef:In de kop staat al een gigantische misser. Dus waarom zou dit wel betrouwbaar zijn. Edit: die misser zetten ze later in het artikel recht.
De verklaring van de Wereldraad van kerken zelf, dat is het enige betrouwbare in deze. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik verwacht niet dat die verklaring er is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor rotterdam » 11 mar 2016 17:02

StillAwake schreef:
Hoe er door deze site over christenen uit de Palestijnse gebieden gesproken wordt is helemaal van de ratten besnuffeld...


Het Kairos document ; “In dit historische document verklaren wij, Palestijnse christenen, dat de militaire bezetting van ons land een zonde is, gericht tegen God en de mensheid, en dat elke theologie die de bezetting legitimeert, ver staat van de christelijke leer, omdat een waarachtige christelijke theologie een theologie van liefde en solidariteit met de onderdrukten is, een roep om rechtvaardigheid en gelijkheid tussen de mensen.”

De Raad van Kerken in Nederland steunde in een verklaring "het beroep op Israël om het onrecht te beëindigen en partner te zijn in het proces van vrede. Tegen deze achtergrond menen we dat naast de erkenning van het bestaansrecht van Israël er tevens plaats dient te zijn voor een levensvatbare Palestijnse staat, zoals bepleit in uitspraken van de Wereldraad van Kerken en van het Vaticaan. In het Midden-Oosten is sprake van twee volkeren die uitermate moeizaam naar een politieke en economische balans zoeken. Alle partijen hebben recht om in vrijheid te leven in dit uitermate gespannen zenuwcentrum van de wereld".

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor rotterdam » 11 mar 2016 17:13



Betrouwbaar ? Dhr. Ben Kok zelf benoemd joods/christelijk pastor is de PVV dominee.

Geen gelegenheid laat deze evangelist onbenut om enerzijds de islam te presenteren als het grote gevaar, en anderzijds zo dicht mogelijk tegen het Jodendom aan te schurken. Regelmatig betuigt hij publiekelijk zijn steun aan de zionistische zaak door met de Israëlische vlag te demonstreren, al dan niet om zich heen gedrapeerd als een gebedsmantel. Ook stelt Kok graag het antisemitisme onder moslims aan de kaak.

Je zou denken dat Joden Ben Kok een toffe gozer vinden, maar niets is minder waar. In Joodse weekbladen en op Joodse weblogs wordt hij nagenoeg doodgezwegen. Waarom is dat?

Ben Kok omschrijft zichzelf als ‘joods-christelijk pastor’, maar dat ‘joods’ bestaat uit een paar ‘joodse’ ingrediënten die hij uit de bijbel heeft geplukt om ze vervolgens door een dikke, evangelisch-fundamentalistische aardappelpuree te roeren. Met echt Jodendom, heeft het niets te maken.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor MoesTuin » 11 mar 2016 21:19

onesimoes schreef:
Kun je voorbeeld geven wanneer de verschillen de boventoon voeren?
Ik zie dat zelf niet echt gebeuren, behalve op internetforums.

En welke verschillen moeten volgens jou geen punt van discussie zijn en welke verschillen wel?


Verschillen rondom kinderdoop of volwassenendoop
Uit Geloof laat je je kinderen dopen toch? (in bepaalde kerken)
Uit Geloof laat een volwassene zich dopen? (in bepaalde kerken)
Ik snap niet zo goed al die tegenstellingen tegenover elkaar.
Ik begrijp de kinderdoop en ik begrijp de volwassendoop.


Ik denk aan de moordenaar in het kruis, hij geloofde en de Heere Jezus verzekerde hem... "Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn"

Dus die mogelijkheid is er ook nog, ongedoopt.... dus belangrijker, het belangrijkse is : Geloof in de Heere Jezus, "Wie in Mij gelooft zal Eeuwig Leven"

Eén zijn in Hem!

Het gaat hierom dat je opnieuw geboren moet worden, dat de Heilige Geest je overtuigt van je zonde en je bij Jezus brengt. Het zondebesef wat Hij in je werkt is het begin van de wedergeboorte.
Vanaf dat moment zal de vernieuwing in je gehele leven doorwerken, naarmate je Gods Geest de ruimte geeft om te werken.

God is al veel verder met Zijn plan als wij soms denken, of waar we in blijven hangen (tegenstellingen, verschillen, e.d.)

"Zie, Ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Wat er vroeger was raakt in vergetelheid,
het komt niemand ooit nog voor de geest.
Er zal alleen maar blijdschap zijn…"
(Jesaja 65:17,18)

Wat zullen we straks genieten van het leven bij God.


"Wat het oog niet heeft gezien
en het oor niet heeft gehoord,
wat in geen mensenhart is opgekomen,
dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft."
(1 Korintiërs 2:9)

Wat zal de wereld mooi zijn op die dag!

https://www.youtube.com/watch?v=uXUSQEvdZCY

Wat zal de wereld mooi zijn op die dag,
als Jezus weer zal komen op de wolken,
als al wat leeft, de natiën, de volken,
zich voor Hem zullen buigen vol ontzag.

Wat zal de wereld mooi zijn op die dag,
als God zijn tent zal opslaan bij de mensen,
Als volken niet gescheiden meer door grenzen,
zich zullen scharen onder Christus vlag.

Wat zal de wereld mooi zijn op die dag,
als heel de schepping zal gezuiverd wezen,
als d’aarde zal vernieuwd zijn en genezen,
van al ons kwaad van heel ons wangedrag.

Wat zal de wereld mooi zijn op die dag,
als God Zijn volk met heerlijkheid zal kronen,
en in het nieuw Jeruzalem doet wonen,
wat zal de wereld mooi zijn op die dag.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor Johan100 » 12 mar 2016 01:10

xandernieuws van alex jones. ik ken beide niet, maar als ik zo kijk heeft het niet met elkaar te maken. eerste indruk. xandernieuws is gewoon nederlandse site toch.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Arendsoog
Sergeant
Sergeant
Berichten: 409
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:51

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor Arendsoog » 14 mar 2016 21:43

Ik heb al wel eens vaker gelinkt naar het blog van dr. P. de Vries

Hij heeft ooit eens een serie artikelen daarop geplaats over hoe het Evangelie in de veranderende samenleving moet worden doorgegeven. Hij onderscheid daarin een aantal lagen. Aansluitend bij wat MoesTuin noemt, valt de doop (als ik het goed onthouden heb) in de tweede laag bijvoorbeeld.
Als mensen tijd/zin hebben om het te lezen: http://drpdevries.blogspot.nl/search/label/Evangelie, onderaan beginnen voor de eerste afleveringen.

Voor de 'eenheid in Christus' is het goed hier eens over na te denken: wat is nu de kern, en wat is minder belangrijk, en wat is eigenlijk puur traditioneel. Dan hoeft eenheid geen opgeven van de (W)waarheid te zijn, maar hoef je ook niet op onbenullige slakken zout te leggen.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

bompadevlaming2016
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:34

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor bompadevlaming2016 » 29 mar 2016 14:24

Moes Tuin schreef op 08 maart 2016 het volgende:

Het is de opdracht van een christen om samen één te zijn in Christus.


Dat staat nergens in de Bijbel! Omdat deze heer dat wél wil! Afbeelding
Dat kan dus ook niet in de Bijbels staan omdat het Rijk van Christus niet van deze wereld is!
Wat er wel staat is weest één in de Heer dat wil zeggen, verbonden met het hemels Koninkrijk

Kijk maar: De apostel Paulus laat duidelijk de verhouding zien die onder het nieuwe verbond bestaat tussen geloof en de wet. Hij zegt: "Wij dan, ge­rechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus." Romeinen 5:1 "Stellen wij dan door het geloof de wet buiten werking? Volstrekt niet; veeleer bevestigen wij de wet." Romeimem 3:31
"Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees" - hij kon de mens niet rechtvaardigen, omdat deze in zijn zondige staat niet in staat was de wet te houden - "God heeft, door Zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees, opdat de eis der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen doch naar de Geest." Romeinen 8:3,4


Je kunt dus niet verbonden zijn in de Geest van Babylon (Egypte) (het menselijk streven naar een Nieuwe Wereld Orde) én verbonden zijn met Christus die daar is, waar ook de verlosten zullen zijn, namelijk het Hemels Jeruzalem
Groet

Yoshi

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor Yoshi » 29 mar 2016 15:35

Veel te weinig hoofdletter gebruik en zeker veel te weinig uitroeptekens. En er mogen ook wel wat meer vet gedrukte woorden tussen staan. Met onderstrepingen ben je ook wat zuinigjes. Er moeten er wel minstens 3 uitroeptekens achter een zin staan wil ik het ook maar enigszins serieus nemen. Probeer het nog eens.

Extra gratis tip; Je kan het letters ook vergoten en verkleinen.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Eenheid in Christus (ondanks alle de verschillen)

Berichtdoor rotterdam » 29 mar 2016 15:56

bompadevlaming2016 schreef:
Moes Tuin schreef op 08 maart 2016 het volgende:
Het is de opdracht van een christen om samen één te zijn in Christus.


Dat staat nergens in de Bijbel!


Ja hoor dat staat in Matt. 23 ; want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten