Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Teus schreef:Allereerst is het belangrijk waar het om gaat. Gaat het om de goede omgang met allochtonen en autochtonen samen of het evangelie aan moslims te brengen?
Halal vlees eten hoort bij hun geloof, is een onderdeel van hun geloof en levenswijze.
God heeft deze levenswijze, behorende bij hun geloof niet in de wereld gebracht.
Dan weten we ook wie het wel in de wereld gebracht heeft, nl satan.
Wanneer we dan halalvlees te eten geven omdat dat bij hun geloof hoort respecteren we satan.
Dus ik zou kip, rund of wat dan ook geven.
Teus schreef:Allereerst is het belangrijk waar het om gaat. Gaat het om de goede omgang met allochtonen en autochtonen samen of het evangelie aan moslims te brengen?
Halal vlees eten hoort bij hun geloof, is een onderdeel van hun geloof en levenswijze.
God heeft deze levenswijze, behorende bij hun geloof niet in de wereld gebracht.
Wanneer we dan halalvlees te eten geven omdat dat bij hun geloof hoort respecteren we satan.
Met alle respect, maar ik vind u een van de onverdraagzaamste mensen die ik ken. Deze reactie getuigt mijns inziens daarvan. Wanneer wij mensen met een andere religie ontmoeten en willen helpen dan is respect voor elkander toch het belangrijkst en het sleutelwoord tot vreedzaam contact en opbouwende communicatie? Denkt u dat u vluchtelingen en bijvoorbeeld uw moslimburen kunt helpen met het aanbieden van niet-halalvoedsel? Zouden zij daarmee geholpen zijn? Zouden zij uw hulp waarderen?Teus schreef:Halal vlees eten hoort bij hun geloof, is een onderdeel van hun geloof en levenswijze.
Boekenlezer schreef:Hier heb ik eens een artikel over gelezen, waarin twee personen hun mening hierover beschreven.
Halal voedsel voor vluchtelingen ongewenst en onnodig
Als ik dat lees, krijg ik de indruk dat e.e.a. minder dwingend ligt, dan dat vrijzinnigen en ongelovigen alhier vanuit zogenaamd respect graag willen.
kinpruik schreef:Een praktisch probleem wordt het als je complete vluchtelingenkampen te eten moet geven.
Nomad schreef: Is dit een zaak van middelmatigheid waarin iedereen vrij kan zijn of hebben we het hier over eten van offervlees?
Chaya schreef:Als de nood aan de man is, zullen ze echt wel gewoon bereid voedsel eten, hoe deden ze dat in de oorlog?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten