The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gtn
Mineur
Mineur

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Gtn » 22 apr 2020 11:57

Ik luister tegenwoordig ook grotendeels alleen maar christelijke muziek (al zit daar wel muziek bij die menigeen zou afkeuren, maar dat komt omdat ze dat door onze 'orgel en psalmen' traditie gewoon niet gewend zijn) van psalmen, koren en orgel muziek ben ik nou eenmaal geen liefhebber.

Wat ik tegenwoordig ook veel doe is onderweg naar m'n werk preken luisteren. Dat leek me vroeger ook echt alleen maar voor vrome kwezels.. :wink:

Je hebt wel gelijk, wat er in je hoofd zit daar denk je ook aan. Als je je hoofd vult met troep zul je daar ook aan denken.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2020 15:15

Gtn schreef:Ik luister tegenwoordig ook grotendeels alleen maar christelijke muziek (al zit daar wel muziek bij die menigeen zou afkeuren, maar dat komt omdat ze dat door onze 'orgel en psalmen' traditie gewoon niet gewend zijn) van psalmen, koren en orgel muziek ben ik nou eenmaal geen liefhebber.

Wat ik tegenwoordig ook veel doe is onderweg naar m'n werk preken luisteren. Dat leek me vroeger ook echt alleen maar voor vrome kwezels.. :wink:

Je hebt wel gelijk, wat er in je hoofd zit daar denk je ook aan. Als je je hoofd vult met troep zul je daar ook aan denken.

Het ligt er ook aan wat je zoekt in muziek. Ik luister ook christelijke muziek in allerlei stijlen omdat het goede muziek is en de boodschap ook goed is. Maar soms luister ik helemaal niet muziek voor de inhoud maar gewoon voor de ontspanning. Net als dat ik soms ga wandelen of sporten bijvoorbeeld. Dat is vaak voor mijn ontspanning en niet voor de geestelijke verdieping. Daar maak ik ook tijd voor vrij maar voor alles is er een tijd.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 22 apr 2020 22:28

Marnix schreef:Het ligt er ook aan wat je zoekt in muziek. Ik luister ook christelijke muziek in allerlei stijlen omdat het goede muziek is en de boodschap ook goed is. Maar soms luister ik helemaal niet muziek voor de inhoud maar gewoon voor de ontspanning. Net als dat ik soms ga wandelen of sporten bijvoorbeeld. Dat is vaak voor mijn ontspanning en niet voor de geestelijke verdieping. Daar maak ik ook tijd voor vrij maar voor alles is er een tijd.

Ontspanning is best goed. God begrijpt hoe je daar mee om gaat en dat is het voornaamste :wink:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 22 apr 2020 22:38

Gtn schreef:Ik luister tegenwoordig ook grotendeels alleen maar christelijke muziek (al zit daar wel muziek bij die menigeen zou afkeuren, maar dat komt omdat ze dat door onze 'orgel en psalmen' traditie gewoon niet gewend zijn) van psalmen, koren en orgel muziek ben ik nou eenmaal geen liefhebber.
Ik moet eerlijk zijn dat ik het orgel een schitterend instrument vind, maar ik snap je wel. Het is muziek uit andere tijden, toen jongeren nog dansten op Bach en Beethoven in balzalen, en elkaar leerde kennen bij de plaatselijke muziekvereniging. Het Psalmproject met de Psalmen voor nu mag ik tegenwoordig graag luisteren. Daarnaast ook de liederen waar jij onder andere naar luistert waarschijnlijk :)
Maar meestal lees ik de Psalmen gewoon uit de bijbel. Dat is toch het origineel.

Leuk! :D Dat doe ik soms. Meestal lees ik meer dat soort dingen. Mijn vrouw luistert wel geregeld en laat mij soms ook wel wat horen.

Doet me ook denken aan wat er over in de bijbel staat, dat de Heilige Geest je laat herinneren aan Gods Woord. Daarvoor is tijd voor studie, verkondigingen en christelijke liederen luisteren nemen, heel belangrijk.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Terug naar “[Religie] - Open forum”