The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 17 apr 2020 21:27

pindas83 schreef:Dus niet van toepassing op de passion want daar gaat het juist wel daarover.


De Passion zelf wel ja, daarom bereikt het ook mensen. En toch kan het beter. Immers kan ik ook uit de Koran citerend mensen bij Jezus brengen. Dat is wat God ook doet. Want Jezus openbaart zich aan moslims gebouwd op een Islamitisch fundament. Maar eenmaal christen, ruilen ze de Koran in voor de Bijbel en dat is eigenlijk in essentie wat ik zeg met betrekking tot muziek.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 17 apr 2020 21:29

pindas83 schreef:Dit gaat over een tv dominee die zn zakken vult ten kosten van goedgelovig publiek.

Geen idee, ik kan niet zo goed Engels.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 17 apr 2020 21:33

Voor ieder is er wat wils hoor....the Passion is niet voor jou en mij geschikt, prima, maar gun een ander mens ook het Evangelie wat zo breed verbreidt wordt en denk niet alleen aan je zelf.

Ik heb verder ook niets met the Passion maar hoe Pinda het verwoorde zo beleef ik het ook ....

Verder herken ik me niet hoe je voor mij verwoorde de kerkelijke achtergrond.....wij kennen geen rechts of links wat dat betreft, iedere PKN is anders en verschillend plaatselijk.
Wij zijn officieel ook geen PKN plaatselijk in die zin dat de hervormden geen samenwerking willen en dus zijn we voluit een gereformeerde kerk.
Wat wel grappig is dat een enkele hervormde emeritus predikant graag voor gaat bij ons als gast predikant..

Maar over te Passion....als het aan mij lag waren ze met een orgel door de straten gegaan :mrgreen:

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor pindas83 » 17 apr 2020 21:41

DeLange schreef:De Passion zelf wel ja, daarom bereikt het ook mensen. En toch kan het beter. Immers kan ik ook uit de Koran citerend mensen bij Jezus brengen. Dat is wat God ook doet. Want Jezus openbaart zich aan moslims gebouwd op een Islamitisch fundament. Maar eenmaal christen, ruilen ze de Koran in voor de Bijbel en dat is eigenlijk in essentie wat ik zeg met betrekking tot muziek.


Ja uit de Koran is het veel beter idd :^o

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor pindas83 » 17 apr 2020 21:48

DeLange schreef:Ik vind jouw reactie ook veroordelend. En ik neem het je niet kwalijk. Ik ken jouw denken, omdat ik ook in jouw kerkelijke achtergrond ben opgegroeid. Maar God heeft me via de refowereld naar de evangelische hoek gebracht en heeft me laten zien wat daar van te leren is.
Waarom moet ik de Passion kijken, als we getergd worden door muziek uit de wereld? De rest vind ik goed. Maar ik ga geen dingen kijken die tegen mijn fundamentele wortels in gaan en ik geloof niet dat God van mij vraagt om naar muziek te luisteren, die Hij niet aan mij gegeven heeft tot Zijn eer.

Wat in jullie gezinte wel meer mag, is begrip opbrengen voor de "overgave" waarmee mensen van in jullie beleving "zware" kerken en "te radicale" evangelischen opbrengen.
Mijn vrouw luisterde vroeger alleen naar klassiek en de Psalmen. Tegenwoordig met mij naar geestelijke muziek uit de evangelische wereld. Ze is er absoluut groot mee geworden. Sterker nog, ze heeft een buiten gewoon bevindelijke relatie met Jezus, waar ik veel van op heb gestoken.

Bij ons in Nijverdal waren veel PKNers radicaal tegen de zware refo kerken, de vol evangelischen en de pinksterkerken. Alles wat maar rook naar "overgave" was "te" en moest afgekeurd worden.
Op een gegeven moment ben ik daar uit gegroeid.
Ik paste niet meer in dit jasje.


Niemand, echt niemand vraagt of dwingt jou te luisteren naar de Passion. Dus als je daar moeite mee hebt, doe je het niet. Daar doe je niemand kwaad mee.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 17 apr 2020 22:01

Precies....
Het gaat om de Boodschap van de Heer Jezus Christus.....symbool staat het Kruis....

with God in your heart you ll never walk alone is de boodschap kort samengevat, zo mooi ook gespeeld hieronder.....ook mooi geweest voor op de straten en pleinen te laten horen onder een blote hemel....



Zo mooi gespeeld met op het laatste tussendoor gespeeld de woorden op de melodie....


Ik wandel in het licht met Jezus,
Het donk're dal ligt achter mij,
En 'k weet mij in zijn trouw geborgen,
Welk een liefdevolle vriend is Hij.

Ik wandel in het licht met Jezus,
En 'k luister naar zijn dierb're stem,
En niets kan mij van Jezus scheiden
Sinds ik wandel in het licht met Hem.


Voor alle mensen die in de Heer Jezus geloven zal er eeuwig leven met Hem zijn.....laat niets of niemand iemand (ver) hinderen
Laatst gewijzigd door MoesTuin op 17 apr 2020 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 17 apr 2020 22:15

pindas83 schreef:Ja uit de Koran is het veel beter idd :^o

Ik weet niet wat het met jullie is. Ik weet niet of jullie me echt niet begrijpen of dat jullie me niet willen begrijpen?

Koran Versus Bijbel
Gospel Vesus Pop.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 17 apr 2020 22:17

pindas83 schreef:Niemand, echt niemand vraagt of dwingt jou te luisteren naar de Passion. Dus als je daar moeite mee hebt, doe je het niet. Daar doe je niemand kwaad mee.

Maar ik mag van jullie dan niet mee praten en mijn visie erop hebben, omdat ik het niet gezien heb. Terwijl ik wel vroeger het keek, toen ik nog gereformeerd was.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 17 apr 2020 22:19

MoesTuin schreef:Precies....
Het gaat om de Boodschap van de Heer Jezus Christus.....symbool staat het Kruis....

with God in your heart you ll never walk alone is de boodschap kort samengevat, zo mooi ook gespeeld hieronder.....ook mooi geweest voor op de straten en pleinen te laten horen onder een blote hemel....



Zo mooi gespeeld met op het laatste tussendoor gespeeld de woorden op de melodie....


Ik wandel in het licht met Jezus,
Het donk're dal ligt achter mij,
En 'k weet mij in zijn trouw geborgen,
Welk een liefdevolle vriend is Hij.

Ik wandel in het licht met Jezus,
En 'k luister naar zijn dierb're stem,
En niets kan mij van Jezus scheiden
Sinds ik wandel in het licht met Hem.


Voor alle mensen die in de Heer Jezus geloven zal er eeuwig leven met Hem zijn.....laat niets of niemand iemand (ver) hinderen


Uiteraard
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 17 apr 2020 22:26

Nou, zijn we er over uit toch....
Verder niet te moeilijk denken, geen mens is dezelfde en de Heer kent allen.
Lekker slapen voor zo 8)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 17 apr 2020 22:33

Niets gebeurd buiten Gods besluiten en sturing om.
Het Coronavirus heeft zijn voordelen:
Bordelen zijn gesloten
Disco's en kroegen.. dicht
Festivals en voetbaltempels... dicht
Grote immense kerkgebouwen... dicht

Wat rest? Persoonlijk contact, waarin God tussen mensen werkt.

Met Pasen waren de kerken leeg, net als het graf van Jezus.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 17 apr 2020 23:16

Wij hoorden en zagen in de digidienst afgelopen zondag o.a. dit, het delen waard

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor K80 » 18 apr 2020 05:27

DeLange schreef:Niets gebeurd buiten Gods besluiten en sturing om.
Het Coronavirus heeft zijn voordelen:
Bordelen zijn gesloten
Disco's en kroegen.. dicht
Festivals en voetbaltempels... dicht
Grote immense kerkgebouwen... dicht

Wat rest? Persoonlijk contact, waarin God tussen mensen werkt.

Met Pasen waren de kerken leeg, net als het graf van Jezus.


Ik kan er maar weinig voordelen in zien dat alles dicht zit en mensen er financieel erg onder lijden.
Zal blij zijn als de restaurants en kroegen weer open gaan.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 05:53

K80 schreef:Ik kan er maar weinig voordelen in zien dat alles dicht zit en mensen er financieel erg onder lijden.
Zal blij zijn als de restaurants en kroegen weer open gaan.

Het is een financiële strop voor velen, maar wat mij opviel is dat christenen hun eigen radiozender en hun eigen ontmoetingsplaatsen hebben laten verdwijnen en massaal gaan naar de plaatsen voor fun en vermaak, waar kerken voor 100 jaar terug nog tegen waarschuwden met de prent in de hand van de brede en de smalle weg.

God kan dit ook gebruiken om ons ontdaan van al dat vermaak te werpen op Hem en te her-eiken op waar het in wezen om gaat in het leven.
Ik was eerlijk en daar wordt inhoudelijk niet op ingegaan, dat ik me klem zoop in deze tenten. En dat niet alleen. Ik kwam ook de ochtenden niet meer in de kerk. 10 jaar lang en omdat ik er een kleine kans had een Christelijke relatie te vinden, liet ik mij lokken door de vrouwen van de wereld. Maar God bleef knagen met de vraag: "is dit wat Ik van jou wil?"

Bij het sluiten van deze zaken riep mijn vrouw: "Het is het jaar van de Heer!"

Trouwens: een collega waarmee ik goed lig gaat normaal geregeld naar de hoeren, maar ook dat kan niet meer.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2020 06:57

DeLange schreef:Voor haar was en is het gewoon muziek uit de afgrond. Daar kon ik ver in mee gaan, tot we bij de Nederlandse zangers uitkwamen als Jan Smit en Frans Bouwer. Maar ze wist me ervan te overtuigen dat het niet zo zeer om de tekstinhoud in de eerste plaats gaat, maar om Gods eer of eer voor de mensen. En werkelijk, als je er mee stopt, mis je het niet. Echt niet. Het kon me al niet bekoren, omdat het opvullen van mijn leegte te midden van een lege wereld is. Uitzonderingen zijn voor mij sommige artiesten met inhoud als "mens" en "christen". Neem nou Johny Cash of Toon Hermans.

https://youtu.be/KodNFsP6r88


En die denkwijze pas je ook op andere zaken toe? Denk aan kunst bijvoorbeeld. Alleen naar kunst van christelijke artiesten kijken. Kan je wel boodschappen doen in een winkel die geen christelijke eigenaar heeft? Het gaat immers in je visie om of iemand God de eer geeft, niet om het product dat iemand maakt... of iemand gelooft dat heeft invloed op het product dat hij verkoopt? Als je een ijsje koopt is dat fout als de ijsverkoper niet gelooft want met het ijs is niks mis maar hij geeft God niet de eer. Dus is het toch niet goed. Dat zou toch ook een vreemde redenering zijn? Zeker als we lezen van Paulus dat je zelfs vlees dag aan afgoden is geofferd op de vleesmarkt mag kopen? Tenzij je een zwak geloof hebt, dan moet je dat niet doen. Maar dat zullen mensen dan weer niet zo snel van zichzelf zeggen.


Maar je denkt dus niet dat God door Zijn eigen grondpersoneel heen kan werken? Hoe weet je nu zo zeker dat God al die niet-christelijke artiesten gebruikt?
Geef je zo geen boodschap af van "God is a DJ"?
Dit: https://youtu.be/bhSB8EEnCAM


The Passion is van de EO. Waarom zou dat niet Gods grondpersoneel zijn? Omdat er wat ongelovige artiesten aan meedoen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten