The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 03 feb 2016 10:19

Gelezen op AD.nl:
Ik wil het op mijn eigen manier doen en dat mag ook. Na Elvis en Hazes mag ik nu Jezus spelen. Dat is een prima rijtje toch? Het gaat wat mij betreft echt om de inhoud, om het levensverhaal van Jezus en wat ons dat kan leren. Waar ik vooral erg naar uitkijk, is om live voor zoveel mensen op te treden. Geestig, ik dacht eigenlijk dat ze me belden voor de rol van Judas, maar ze wilden me voor Jezus. Toen ik dat hoorde heb ik eerst een kwartier de slappe lach gehad.''

Ter voorbereiding op zijn rol moet eerst de Bijbelkennis even flink worden opgeschroefd. ,,Binnenkort ga ik met een predikant praten, zodat ik wat meer context heb. Ik ken het Paasverhaal wel globaal, maar de details ontbreken. Ik ben een nakomertje uit een gezin van vier. De eerste drie zijn nog net gedoopt, maar bij mij dachten mijn ouders: laat maar zitten. Mijn oma was gereformeerd en ik ben wel met haar naar de kerk geweest, maar ik vond vooral de liedjes interessant.Ik ben niet gelovig. Hooguit zie ik het goddelijke terug in de natuur ."

--------------------------------------
aanvulling moderator:
Topic over The Passion 2014 en 2015
Topic over The Passion 2013
Topic over The Passion 2011
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mohamed » 03 feb 2016 12:22

Nou en? Het stuk is slechts een lichte parodie en heeft niks met het echte evangelie te maken. Wie niet tegen ons is is voor ons. :)

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor _Sjors_ » 03 feb 2016 12:28

[quote="Chaya"]Ik ben niet gelovig. Hooguit zie ik het goddelijke terug in de natuur ."

Hooguit... geen verontschuldiging!


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2016 13:02

Precies. En toch geloven veel mensen niet. Ik hoop dat we een betere boodschap voor hen hebben dan: Dat is geen verontschuldiging! ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor StillAwake » 03 feb 2016 13:26

_Sjors_ schreef:
Hooguit... geen verontschuldiging!


Met vriendelijke groeten,

Sjors.

En toch, als er geen evangelieverkondigign was door middel van "wereldse vormen" was ik nog nooit in een kerk geweest.
Aangezien ikzelf ook bij een gelegenheid die door het grootste gedeelte van het "behoudend Christendom" afgekeurd zou worden voor het eerst met het geloof in aanraking kwam geloof ik dat dat voor anderen ook zo kan zijn.

En neem van mij aan dat er buiten de omgeving waar wij met zijn allen veelal in verkeren een heleboel mensen zijn die echt niks van het geollf afweten. Ikzelf ben daar een voorbeeld van geweest.

Voordeel van de (ook mijn) twijfel dan maar!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor _Sjors_ » 03 feb 2016 13:33

Ja, laten we vooral met zijn allen een kromme stok gaan hanteren...
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor StillAwake » 03 feb 2016 13:38

_Sjors_ schreef:Ja, laten we vooral met zijn allen een kromme stok gaan hanteren...

Laten wij niet degene zijn die beslissen of de stok recht danwel krom is...
Je zult ervan schrikken hoeveel mensen NIET weten waar pasen over gaat!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor _Sjors_ » 03 feb 2016 13:59

StillAwake schreef:Laten wij niet degene zijn die beslissen of de stok recht danwel krom is...
Je zult ervan schrikken hoeveel mensen NIET weten waar pasen over gaat!


Dat God met een kromme stok kan slaan is Zijn zaak, niet de onze.

Gij dan, geliefden, zulks te voren wetende, wacht u, dat gij niet door de verleiding der gruwelijke mensen mede afgerukt wordt, en uitvalt van uw vastigheid.
(2 Pet.3:17)

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat er meer mensen zijn die God daar niet leren kennen zoals het de bedoeling is, dan wel. Maak aub geen regel van uitzonderingen. We hebben weldegelijk een oordeel op te maken of iets is volgens Zijn wil of niet. Of zou Petrus niet hebben geweten dat je de graten moet laten liggen en het positieve er moet uitpikken?

Heb dan nergens een oordeel over en laat alles maar aan God, weg met onze kijk en verantwoordelijkheid, kieper maar overboord. Alles kan, want God slaat wel recht.

Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor StillAwake » 03 feb 2016 14:03

_Sjors_ schreef:Dat God met een kromme stok kan slaan is Zijn zaak, niet de onze.

Gij dan, geliefden, zulks te voren wetende, wacht u, dat gij niet door de verleiding der gruwelijke mensen mede afgerukt wordt, en uitvalt van uw vastigheid.
(2 Pet.3:17)

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat er meer mensen zijn die God daar niet leren kennen zoals het de bedoeling is, dan wel. Maak aub geen regel van uitzonderingen. We hebben weldegelijk een oordeel op te maken of iets is volgens Zijn wil of niet. Of zou Petrus niet hebben geweten dat je de graten moet laten liggen en het positieve er moet uitpikken?

Heb dan nergens een oordeel over en laat alles maar aan God, weg met onze kijk en verantwoordelijkheid, kieper maar overboord. Alles kan, want God slaat wel recht.

Met vriendelijke groeten,

Sjors.

Ik maak geen regel van uitzonderingen, maar ik wil wel benadrukken dat de uitzondering die ikzelf vorm vrij vaak voorkomt.
Alleen al het feit dat deze man met een predikant gaat praten KAN een positieve uitwerking zijn van een (ook in mijn ogen) slecht concept.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2016 15:13

Het was te verwachten: opnieuw een discussie over hoe het wel of niet moet...
Dat er in ons land vele miljoenen zijn die God niet kennen, dát zou een issue moeten zijn.
En wat jij en ik er aan doen om iets van Gods liefde voor de wereld door te geven, dát zou onze zorg moeten zijn...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2016 15:44

Precies. Ipv vooral van mensen te zeggen: Die doet het niet goed, die doet het niet goed.

Ik vind het juist wel een klein wonder dat mensen die Hem niet kennen, toch graag het verhaal van Zijn lijden en sterven willen doorvertellen. God gebruikt niet alleen gelovigen om van Hem te getuigen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Speedy » 03 feb 2016 15:51

Marnix schreef:Precies. Ipv vooral van mensen te zeggen: Die doet het niet goed, die doet het niet goed.

Ik vind het juist wel een klein wonder dat mensen die Hem niet kennen, toch graag het verhaal van Zijn lijden en sterven willen doorvertellen. God gebruikt niet alleen gelovigen om van Hem te getuigen.


Dus kritiek mag niet? En alles moet goed gevonden worden?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 03 feb 2016 15:52

JeeWee schreef:Het was te verwachten: opnieuw een discussie over hoe het wel of niet moet...
Dat er in ons land vele miljoenen zijn die God niet kennen, dát zou een issue moeten zijn.
En wat jij en ik er aan doen om iets van Gods liefde voor de wereld door te geven, dát zou onze zorg moeten zijn...

Het was niet mijn bedoeling om opnieuw een discussie te starten over de uitvoering in 2016. Ik had het in het andere topic van 2015 geplaatst.
Maar de mods hebben er een nieuw topic van gemaakt, zie ik net.
De dik gedrukte regels in het bericht dat ik plaatste, raakten mij nogal nl.
Met name, over de slappe lach.
Wat zou het een Wonder zijn als dit lachen zal omgezet worden in het gelovige lachen, zoals dat bij Sara gebeurde.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2016 17:08

Speedy schreef:
Dus kritiek mag niet? En alles moet goed gevonden worden?


Jawel hoor. En ik mag het daar toch mee oneens zijn? ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2016 17:08

Chaya schreef:Het was niet mijn bedoeling om opnieuw een discussie te starten over de uitvoering in 2016. Ik had het in het andere topic van 2015 geplaatst.
Maar de mods hebben er een nieuw topic van gemaakt, zie ik net.
De dik gedrukte regels in het bericht dat ik plaatste, raakten mij nogal nl.
Met name, over de slappe lach.
Wat zou het een Wonder zijn als dit lachen zal omgezet worden in het gelovige lachen, zoals dat bij Sara gebeurde.


Inderdaad.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten