The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor K80 » 18 apr 2020 20:59

DeLange schreef:Ik ken niet iedereen hier, maar jouw antwoord ruikt naar atheïsme of naar het niet bestaan van de hel.



Wilde alleen maar aangeven, dat als je sommige van je opmerkingen tegen mensen verteld, dat niet iedereen dit prettig zal ervaren.
Vooral niet in deze tijd zeggen dat het juist goed is dat er Corona is om mensen weet dichter bij God te brengen.
Als net iemand hierdoor heeft moeten begraven, en die is niet gelovig, zal er wel een stevig woordje vallen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor pindas83 » 18 apr 2020 21:01

DeLange schreef:Ga je me nu uitlachen en vindt iedereen jou dan grappig, tot jouw eer? Heb je daar behoefte aan?
Niet om jou af te serveren hoor, maar ik vraag toch even naar de motivatie van jouw vraag.


Nee hoor ik lach je niet en het is ook allerminst een poging om grappig over te komen... dan had ik iets anders geschreven :wink:
Ik vraag me gewoon af hoe het kan dat iemand die geen wereldse muziek meer kan verdragen toch Genesis met ‘Jesus he knows me’ een leuk liedje vind zonder daar de achtergrond van te weten.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor K80 » 18 apr 2020 21:05

pindas83 schreef:Nee hoor ik lach je niet en het is ook allerminst een poging om grappig over te komen... dan had ik iets anders geschreven :wink:
Ik vraag me gewoon af hoe het kan dat iemand die geen wereldse muziek meer kan verdragen toch Genesis met ‘Jesus he knows me’ een leuk liedje vind zonder daar de achtergrond van te weten.


Lekker schoppen tegen de Amerikaanse evangelische tv dominees is de achtergrond van dit liedje
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 21:12

pindas83 schreef:Dat mag best hoor. Maar jouw mores is niet bepalend voor hoe anderen christenen in het leven staan.

Nee, maar ik ben ook gewend in de PKN met midden orthodoxen om te gaan. Ik zei ze doorgaan maar niks. Op Refoweb zie ik ook de orthodoxen maar niks zeggen. Zal ik ook maar stoppen dan en doen alsof ik in de PKN ben?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 21:14

pindas83 schreef:Nee hoor ik lach je niet en het is ook allerminst een poging om grappig over te komen... dan had ik iets anders geschreven :wink:
Ik vraag me gewoon af hoe het kan dat iemand die geen wereldse muziek meer kan verdragen toch Genesis met ‘Jesus he knows me’ een leuk liedje vind zonder daar de achtergrond van te weten.

Daar gaf ik al een antwoord op.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 21:16

K80 schreef:Wilde alleen maar aangeven, dat als je sommige van je opmerkingen tegen mensen verteld, dat niet iedereen dit prettig zal ervaren.
Vooral niet in deze tijd zeggen dat het juist goed is dat er Corona is om mensen weet dichter bij God te brengen.
Als net iemand hierdoor heeft moeten begraven, en die is niet gelovig, zal er wel een stevig woordje vallen.

Tja, dat is niet mijn probleem.
Daarvoor moet je bij God zijn. Hij bedenkt dat allemaal om het lijden tot ons heil te gebruiken en satan zijn gang te laten gaan, opdat we wakker geschud worden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor pindas83 » 18 apr 2020 21:18

K80 schreef:Lekker schoppen tegen de Amerikaanse evangelische tv dominees is de achtergrond van dit liedje


Inderdaad.
En dat vond ik wat ironisch wanneer iemand van evangelische huize zegt dat een leuke plaat te vinden..

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor pindas83 » 18 apr 2020 21:22

DeLange schreef:Daar gaf ik al een antwoord op.


Engels of niet. Het maakt toch niet uit aangezien het popmuziek is en je dat sowieso niet kan horen?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor pindas83 » 18 apr 2020 21:25

DeLange schreef:Nee, maar ik ben ook gewend in de PKN met midden orthodoxen om te gaan. Ik zei ze doorgaan maar niks. Op Refoweb zie ik ook de orthodoxen maar niks zeggen. Zal ik ook maar stoppen dan en doen alsof ik in de PKN ben?


Ik begrijp werkelijk niet waar je het over hebt.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 21:27

pindas83 schreef:Engels of niet. Het maakt toch niet uit aangezien het popmuziek is en je dat sowieso niet kan horen?

Op mijn werk draaien ze geen gospel nee en vroeger in mijn vorige leven kwam ik in disco's en draaide popmuziek.
Laatst gewijzigd door DeLange op 18 apr 2020 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 21:28

pindas83 schreef:Ik begrijp werkelijk niet waar je het over hebt.

Dat klopt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor K80 » 18 apr 2020 21:29

DeLange schreef:Tja, dat is niet mijn probleem.
Daarvoor moet je bij God zijn. Hij bedenkt dat allemaal om het lijden tot ons heil te gebruiken en satan zijn gang te laten gaan, opdat we wakker geschud worden.



Dit bedoel ik dus.

Tja, is niet mijn probleem. Zeg je dan. Dus je mag dat gewoon zeggen.
Kijk, ik ben gelovig opgevoed, dus als ik mijn vrouw zou moeten begraven en jij komt met die opmerking, zou ik inwendig zuchten, me verbijten en denken van hij weet niet beter.

Zou je het tegen één van mijn vrienden zeggen, zullen er een paar bij zijn, die zo boos zouden worden op dat moment, dat je klappen gaat vangen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 21:31

pindas83 schreef:Inderdaad.
En dat vond ik wat ironisch wanneer iemand van evangelische huize zegt dat een leuke plaat te vinden..

Ik zei dat ik slecht Engels kan, dus ik wist dat simpel weg niet. Nu weet ik dat het rommel is. Mijn dank daarvoor.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor DeLange » 18 apr 2020 21:33

K80 schreef:Dit bedoel ik dus.

Tja, is niet mijn probleem. Zeg je dan. Dus je mag dat gewoon zeggen.
Kijk, ik ben gelovig opgevoed, dus als ik mijn vrouw zou moeten begraven en jij komt met die opmerking, zou ik inwendig zuchten, me verbijten en denken van hij weet niet beter.

Zou je het tegen één van mijn vrienden zeggen, zullen er een paar bij zijn, die zo boos zouden worden op dat moment, dat je klappen gaat vangen.


Ik zit hier op het forum, niet op een atheïstische begrafenis. Jezus was trouwens best hard. Hij zei: "laat de doden de doden begraven."
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor K80 » 18 apr 2020 21:34

DeLange schreef:Ik zit hier op het forum, niet op een atheïstische begrafenis. Jezus was trouwens best hard. Hij zei: "laat de doden de doden begraven."



Volgens mij praat je in het dagelijks leven ook zo tegen iedereen die je tegenkomt. Daar doelde ik op.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten