The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mohamed » 27 mar 2016 23:32

We kunnen volgend jaar wel met z'n allen gaan! :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 28 mar 2016 07:15

Eerst maar ff kijken waar het is ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mohamed » 28 mar 2016 11:06

Marnix schreef:Eerst maar ff kijken waar het is ;)

Ik haal je wel op in mijn Polo! ;)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 28 mar 2016 12:18

dood en lijden hebben niet het laatste woord

Miljoenen kijkers voor The Passion
Velen geraakt door het indringende paasverhaal


http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/mi ... e-passion/

Ik zal er zijn uit de Passion 2016

https://www.youtube.com/watch?v=c4Yc7qKMO3Q


Stil zal ik zijn...
Stil en onzichtbaar
Als de zon in de wolken
Die ieder moment weer verschijnt

Stil zal ik zijn
Maar als je me nodig hebt


Als je me nodig hebt
Zal ik er altijd zijn

Als je wereld omver valt
Dan rapen we haar op

En dan help ik je net zolang bouwen
Tot je klaar bent en vol van vertrouwen
Tot dan ga ik echt nergens heen


Stil zal ik zijn
Stil en onzichtbaar
Als de wind die gaat liggen
Totdat je je vleugels weer spreidt

Stil zal ik zijn
Maar als je me nodig hebt

Als je me nodig hebt
Zal ik er je altijd voor je zijn

Als je roeit en je zoekt en je kijkt
Als er nergens een uitweg verschijnt
Als de golven zo hoog zijn
Dat het land in de verte
In het kolkende water verdwijnt
En het licht van de zon en de maan
Dreigt voor eeuwig ten onder te gaan
Voel je geen grond onder je voeten
Pak dan mijn hand
En ik zorg dat je stevig zult staan


Stil zal ik zijn
Stil en onzichtbaar
Als de wind die gaat liggen
Totdat je je vleugels weer spreidt
Stil zal ik zijn
Maar als je me nodig hebt
Als je me nodig hebt
Zal ik er je altijd voor je zijn


Als je me nodig hebt
Zal ik er altijd voor je zijn


Een nieuw begin!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Liekels » 29 sep 2018 21:29

Chaya schreef:
Daarnaast is van belang met welk doel muziek en theater is gemaakt. Iets als de ontzagwekkende boodschap van Goede Vrijdag, het lijden en sterven van de Zoon van God, laat zich naar onze mening moeilijk verklanken in platte popsongs die veelal geschreven zijn om alledaagse aardse zaken, zoals liefde en haat, te bezingen. Past hier bijvoorbeeld niet veeleer muziek die geschreven is met het doel om God te eren, zoals J.S. Bach dat deed in zijn Mattheuspassion, waarbij hij steevast boven de muziek ‘Soli Deo Gloria’ (aan God alleen de eer) schreef?

Wij hebben geen twijfels bij de goede intenties van de organisatoren. Zij beogen met dit evenement de boodschap van het evangelie – die voor de hele wereld bestemd is – onder de aandacht te brengen. Tegelijkertijd is de wijze waarop ‘The Passion’ wordt uitgevoerd niet onze manier om deze boodschap uit te dragen en niet de wijze waarop Amersfoort zich zou moeten willen profileren. Wij hopen en bidden dat veel mensen de boodschap van Goede Vrijdag – dat Jezus Christus gestorven is om de zonden van mensen te vergeven door zelf de straf op Zich te nemen – persoonlijk zullen geloven en ervaren!
------------------------------------------------------------------------------------
"Onze manier" wie is ons? Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Je hebt een kwartier gelachen? Zoals je in je eerste post aangeeft? Gelukkig, lachen is goed voor een mens. Persoonlijk denk ik dat God zich kapot schaamt hoe je dit post,, zoveel minachting. Wat maakt jouw beter en zo arrogant om te denken dat de Passion niet goed vertolkt wordt door liedjes over allerdaagse aardse zaken, daarmee bereik je juist mensen om het duidelijk te maken in "aardse taal". "Jullie" willen toch graag dat iedereen het ziet "zoals het is"? Maar alleen op de manier waarvan jij denkt dat het goed is? En waarom zou jouw manier beter zijn? Omdat jij jezelf daar beter in kunt vinden?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 01 okt 2018 13:11

Liekels schreef:"Onze manier" wie is ons? Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Je hebt een kwartier gelachen? Zoals je in je eerste post aangeeft? Gelukkig, lachen is goed voor een mens. Persoonlijk denk ik dat God zich kapot schaamt hoe je dit post,, zoveel minachting. Wat maakt jouw beter en zo arrogant om te denken dat de Passion niet goed vertolkt wordt door liedjes over allerdaagse aardse zaken, daarmee bereik je juist mensen om het duidelijk te maken in "aardse taal". "Jullie" willen toch graag dat iedereen het ziet "zoals het is"? Maar alleen op de manier waarvan jij denkt dat het goed is? En waarom zou jouw manier beter zijn? Omdat jij jezelf daar beter in kunt vinden?

Als je een oud topic naar boven schopt moet je dat wel op de juiste manier doen.
Chaya CITEERDE nl!
Ik kon het desbetreffende artikel zo snel niet terugvinden en van wie dus dit citaat was.
Het is dus niet jullie, maar hij of zij.

Zo te zien ben je dol op oude topics.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Liekels » 01 okt 2018 19:24

Ik weet niet of ik gek ben op oude topics, maar mijn oog viel erop en daarom gaan lezen. Ik vind The Passion altijd mooi om te kijken en de gekozen liedjes die zo in het verhaal passen.

Ik zie nu idd dat dit niet jouw woorden waren, maar een citaat. Excuses hiervoor. Zal ik het bericht verwijderen?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 01 okt 2018 21:19

Liekels schreef:Ik weet niet of ik gek ben op oude topics, maar mijn oog viel erop en daarom gaan lezen. Ik vind The Passion altijd mooi om te kijken en de gekozen liedjes die zo in het verhaal passen.

Ik zie nu idd dat dit niet jouw woorden waren, maar een citaat. Excuses hiervoor. Zal ik het bericht verwijderen?

Jouw oog viel op meerdere oude topic, terwijl je hier nog maar pas op het forum bent.
Dat valt op ja.
The Passion is niet bepaald een onderwerp om in september/oktober te bespreken, ook dat valt op.
Nee je hoeft het van mij niet te verwijderen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ereunao

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor ereunao » 01 okt 2018 21:41

Ik vind de manier waarop in die’ Passion’ van het hele kruisevangelie een vrolijk amusement gemaakt wordt ronduit godslasterlijk. Want het lijden en de offerdood van Gods Zoon was zo uniek en ontzettend dat dat niet geïmiteerd en nagebootst kan worden zonder er een karikatuur van te maken .De verbaasdheid en ontzetting waarmee Hij het ‘ELI,ELI, LAMA SABACHTANI’ heeft uitgeroepen toen Hij aan het kruis de last van de oneindige toorn Gods over de zonde der wereld droeg heeft alleen het vaderhart Gods gepeild en zal nooit door noch engelen of mensen ten volle verstaan kunnen worden. En zouden dan acteurs die zelf verklaren dat zij hier verder niets mee hebben dat wel kunnen? Het kan wel het gevoel diep raken, maar dan op de manier van de dochters van Jeruzalem die in Hem niet meer dan een martelaar zagen (Luk.23) En nu mogen er 1000 den op afkomen, maar daar zal nooit een mens door bekeerd worden! Dit is een godsdienst zonder de Geest en zonder waarachtige vreze en kennis Gods!

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Liekels » 01 okt 2018 22:57

@chaya ik zou niet weten waarom The Passion niet besproken kan worden in oktober. Maar als er beter niet gereageerd kan worden op een oud topic (wat voor mij een nieuw topic was, omdat ik het nog niet gelezen had" kan het misschien beter dichtgezet worden. Ik vond de negatieve reacties alleen jammer, maar daar had je het waarschijnlijk op deze manier juist voor gepost.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor naamloos » 02 okt 2018 00:38

Liekels schreef:@chaya ik zou niet weten waarom The Passion niet besproken kan worden in oktober. Maar als er beter niet gereageerd kan worden op een oud topic (wat voor mij een nieuw topic was, omdat ik het nog niet gelezen had" kan het misschien beter dichtgezet worden. Ik vond de negatieve reacties alleen jammer, maar daar had je het waarschijnlijk op deze manier juist voor gepost.
Tuurlijk mag je reageren op oude topics, en dat op alle data's en tijden die je zelf wilt.
Wie in oktober geen belangstelling voor dat onderwerp heeft reageert gewoon niet, evenals degenen die om andere redenen niet reageren.

Ik vind The Passion geen vrolijk amusement. Het lijden van Jezus is evenmin in woorden te vangen als in imitatie.
Hoe het lijden voor Hem was is voor ons op geen enkele manier ten volle te bevatten.
Mij maakt het weinig uit hoe iets 'vertolkt' wordt. Ik ben meer van de inhoud dan van de vormen.
En wie zich daardoor bekeert ... tja, dat zal ooit duidelijk worden.
Je kunt je in een kroeg bekeren, bij het lezen van de Bijbel of een boek, of onder een preek waarbij de voorganger op je gevoel probeert te werken door zijn jankerige preektoon ... ach, in alle situaties eigenlijk. Boeien, het gaat om het resultaat! (maar ik heb wel voorkeur :D )
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor lekkerbek » 02 okt 2018 06:47

@ereunao, ik kan me volledig vinden in je reactie! Goed verwoord, helemaal mee eens!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor naamloos » 02 okt 2018 08:07

Het is dus aan jullie om deze uitspraak te bewijzen: "... maar daar zal nooit een mens door bekeerd worden!"
Succes! (het onderstreepte is van mij) =;
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

ereunao

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor ereunao » 02 okt 2018 08:33

naamloos:
Het is dus aan jullie om deze uitspraak te bewijzen: "... maar daar zal nooit een mens door bekeerd worden!"
Succes! (het onderstreepte is van mij)


God wil predikers van het Woord, geen toneelspelers die het zelf niet geloven. Paulus kon de reclame van de duivel door die slavin ook niet gebruiken en legde haar het zwijgen op! (Hand.16 )

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor naamloos » 02 okt 2018 08:52

ereunao schreef:God wil predikers van het Woord, geen toneelspelers die het zelf niet geloven. Paulus kon de reclame van de duivel door die slavin ook niet gebruiken en legde haar het zwijgen op! (Hand.16 )
Gods wil en de realiteit lopen niet altijd synchroon. Maar Hij kan wel alles gebruiken.
Daarbij, er staat nergens dat God geen toneelspelers wil.
En ik heb ook nog wel een leuk Bijbeltekstje: Sommigen prediken weliswaar ​Christus​ uit afgunst en twistzucht, maar anderen ook uit welwillendheid. De eersten verkondigen ​Christus​ wel uit eigenbelang, niet zuiver, met de bedoeling aan mijn gevangenschap verdrukking toe te voegen, maar de laatsten uit ​liefde, omdat zij weten dat ik tot verdediging van het ​Evangelie​ aangesteld ben. Maar wat dan nog? Toch wordt ​Christus​ op allerlei wijze verkondigd, of het nu onder een voorwendsel is of in waarheid; en daarover verblijd ik mij, ja, zal ik mij ook verblijden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten