The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2016 17:38

Speedy schreef:Dus kritiek mag niet? En alles moet goed gevonden worden?


Ik begrijp het niet. Je hebt liever dat de mensen NIET in aanraking komen met het evangelie? Je hoopt stiekem dat ongelovigen op een dag in een gekke bui allemaal op zondag naar de kerk komen waar het evangelie tenminste juist wordt gepresenteerd?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 03 feb 2016 20:38

Toch interesseerd het je blijkbaar uitermate Chaya, The Passion.
Elk jaar weer heb je er de behoefte aan om het onder onze aandacht te brengen.
Waarvoor dank, want ik ga het zeker volgen nu.

Even een vraag mbt je openingspost, heb je een link hiervan?
ik kan de bron naar de tekst die je plaatst niet vinden namelijk

Op AD.NL waarnaar je verwijst lees ik het onderstaande en daarin herken ik niet zoveel in de woorden die jij schrijft in je aller eerste openingspost in dit topic.
Of komt dat niet uit het AD maar vanuit jou als een soort samenvatting of een denkbeeld mbt te Passion?

AD.NL schrijft het volgende namelijk: http://www.ad.nl/ad/nl/38141/The-Passio ... sion.dhtml

ik citeer hieruit

,,Ik voldoe niet aan het archetypische beeld dat mensen van Jezus hebben. Die tengere man met die lange baard", zegt Fischer over zijn deelname aan The Passion. ,,Het gaat wat mij betreft echt om de inhoud, om het levensverhaal van Jezus en wat ons dat kan leren."


Kijk, dat bedoel ik nu..... Laten we nu ipv al het slechte dan slechtste wat we kunnen bedenken onder de loep te gaan nemen, bidden voor "the passion" al de mensen die hierin en aan meewerken en voor al de mensen die "The Passion 2016" gaat bereiken
Zal voor de Heere iets onmogelijk zijn? Geef het over aan Hem. Hij heeft het al in Zijn Handen.

Ik moet denken aan het gedeelte in de bijbel waarin de farizeeën en de schriftgeleerden vallen over het feit dat Jezus eet en drinkt met tollenaars en zondaars. De Heere geeft hen heel nuchter ten antwoord: "Zij, die gezond zijn hebben geen arts nodig, maar zij die ziek zijn". Daarmee constateert de Heiland een feit, dat ook de farizeeën wel moeten erkennen. Hij voegt er daarna aan toe: "Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars tot bekering".

The Passion 2016, bid ervoor.....God overziet het geheel, vraag er Zijn zegen over en vergeving over hetgeen niet goed is.
Wat een hoop mensen worden er bereikt!, dat er zaad gestrooid mag worden en ten goede mag uitwerken, ontkiemen op den duur.

Dan tenslotte de vraag, Hoe vertelt u / jij het Paas Evangelie aan jou omgeving / buurt?
Hoe toegankelijk is jou gemeente voor de gewone man / vrouw / kind die hierin niet thuis is?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mohamed » 03 feb 2016 22:10

Speedy schreef:Dus kritiek mag niet? En alles moet goed gevonden worden?

Mortlach schreef:Ik begrijp het niet. Je hebt liever dat de mensen NIET in aanraking komen met het evangelie? Je hoopt stiekem dat ongelovigen op een dag in een gekke bui allemaal op zondag naar de kerk komen waar het evangelie tenminste juist wordt gepresenteerd?

Dat is een vooroordeel wat leeft, er zijn ook gelovigen die geen zin hebben bespot te worden en de eer aan zichzelf houden. :-oo

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor benefietdiner » 04 feb 2016 09:59

MoesTuin schreef:Even een vraag mbt je openingspost, heb je een link hiervan?
ik kan de bron naar de tekst die je plaatst niet vinden namelijk

http://www.ad.nl/ad/nl/38141/The-Passio ... toch.dhtml

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mona » 04 feb 2016 10:12

Ik ben benieuwd wat voor "neveneffecten" the passion nu weer gaat krijgen.
In Groningen hingen destijds een aantal kruizen tussen de strings en bh's in de etalage van een erotische winkel.
Dat is natuurlijk heel geweldig, want het dient het goede doel van evangelisatie. :mrgreen:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 04 feb 2016 12:32

benefietdiner schreef:quote="MoesTuin"]Even een vraag mbt je openingspost, heb je een link hiervan?
ik kan de bron naar de tekst die je plaatst niet vinden namelijk

http://www.ad.nl/ad/nl/38141/The-Passio ... toch.dhtml[/quote]

Dank je, buiten de geciteerde woorden van Chaya, staan daar ook verblijdende woorden in te lezen, die niet door Chaya zijn vermeld, maar zijn weggelaten.
Jammer!
Maar alsnog te lezen in het gehele artikel, bedankt Benefietdiner!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Yoshi » 04 feb 2016 12:37

Wat een ophef over een jaarlijks terugkerend toneelstukje.
Mij heeft het nooit kunnen interreseren, mijn vrouw kijkt er elk jaar met plezier naar.

Dat de EO hieraan meewerkt verbaast mij overigens wel. Is het traditionele protestantse standpunt niet dat God (en dus Jezus) niet afgebeeld mag worden. De acteur maakt van zichzelf een afbeelding van Jezus.

mohamed

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mohamed » 04 feb 2016 15:12

Yoshi schreef:Wat een ophef over een jaarlijks terugkerend toneelstukje.
Mij heeft het nooit kunnen interreseren, mijn vrouw kijkt er elk jaar met plezier naar.

Dat de EO hieraan meewerkt verbaast mij overigens wel. Is het traditionele protestantse standpunt niet dat God (en dus Jezus) niet afgebeeld mag worden. De acteur maakt van zichzelf een afbeelding van Jezus.

De EO is niet bepaald traditioneel protestants, dat is de NCRV. Van oudsher wordt er door protestanten niet naar de EO gekeken, het is ze allemaal wat te dweperig. Ik ben in een traditioneel protestantse omgeving opgegroeid - hoewel ik thuis nauwelijks religieus ben opgevoed - en dus weet ik dat. Het waren allemaal NCRV gidsen en Friesche Dagbladen die mijn kinderogen zagen.

En wat eten betreft is zuinigheid troef en het moet vooral niet te lekker zijn. Dát is traditioneel protestantisme, zeker geen EO mijn vriendelijke katholieke vriend. ;)

Yoshi

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Yoshi » 04 feb 2016 16:10

mohamed schreef:De EO is niet bepaald traditioneel protestants, dat is de NCRV. Van oudsher wordt er door protestanten niet naar de EO gekeken, het is ze allemaal wat te dweperig. Ik ben in een traditioneel protestantse omgeving opgegroeid - hoewel ik thuis nauwelijks religieus ben opgevoed - en dus weet ik dat. Het waren allemaal NCRV gidsen en Friesche Dagbladen die mijn kinderogen zagen.

En wat eten betreft is zuinigheid troef en het moet vooral niet te lekker zijn. Dát is traditioneel protestantisme, zeker geen EO mijn vriendelijke katholieke vriend. ;)

Okay. Thx. :)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mona » 05 feb 2016 13:21

Marnix schreef:Jij bent heilig, Gods koninkrijk is een parel. Gedraag je dus niet onheilig, gooi die parel niet weg door je te gedragen als een onheilige, door je over te geven aan onreinheid.
Ik vraag me dan af: mag je het grote, volmaakte en heilige offer wat de Heere Jezus voor ons aan het kruis volbracht heeft, wel ontheiligen door er een spektakelstuk van te maken, met wereldse liedjes en onheilige, vloekende acteurs?
Mogen er kruizen in een erotiek-shop gehangen worden als reclame voor the passion?
Ik poste dit eergisteren, maar niemand ging er op in!
Ik vind dat namelijk geen evangelisatie maar heiligschennis!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2016 16:23

Ik vraag me dan af: mag je het grote, volmaakte en heilige offer wat de Heere Jezus voor ons aan het kruis volbracht heeft, wel ontheiligen door er een spektakelstuk van te maken, met wereldse liedjes en onheilige, vloekende acteurs?
Mogen er kruizen in een erotiek-shop gehangen worden als reclame voor the passion?
Ik poste dit eergisteren, maar niemand ging er op in!
Ik vind dat namelijk geen evangelisatie maar heiligschennis!


Ik vind het feit dat het verhaal van Jezus liefde voor de wereld en Zijn lijden en sterven wordt verteld, ook als het met moderne liederen en ongelovige acteurt gebeurt, geen heiligschennis.

Dat er kruizen in een erotiekshop werden gehangen is niet geïnitieerd door de organisatie van het evenement maar is een actie van die winkelier. Dat kan je The Passion niet verwijten. Er zijn altijd mensen die spotten met het evangelie als het wordt gebracht, of die er een slaatje uit willen slaan maar dat is geen reden om het evangelie niet te brengen. Ik vind het een beetje flauw dat je dat erbij haalt eigenlijk. Het klinkt als een oproep om het evangelie niet te laten klinken omdat er altijd mensen zijn die er vervolgens de spot mee proberen te drijven. Ik lees dat niet in de Bijbel. Ik lees dat we het evangelie moeten brengen en dat het onontkomelijk is dat er mensen zijn die er mee spotten.
Laatst gewijzigd door Marnix op 05 feb 2016 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mona » 05 feb 2016 22:38

Marnix schreef:Dat er kruizen in een erotiekshop werden gehangen is niet geïnitieerd door de organisatie van het evenement maar is een actie van die winkelier.
Dat onderscheid zullen de winkelende mensen niet maken.
Als daar ( in kleine vorm) het zelfde witte kruis in de etalage hangt, als wat men mee draagt in de optocht, dan is het logisch dat men een verbinding legt, dat het met elkaar te maken heeft.

Marnix schreef:Ik vind het een beetje flauw dat je dat erbij haalt eigenlijk. Het klinkt als een oproep om het evangelie niet te laten klinken omdat er altijd mensen zijn die er vervolgens de spot mee proberen te drijven.

Het is niet flauw. Als je van te voren al weet dat ermee gespot wordt, kan je het beter niet doen.
The passion is niet het enige "evangelisatiemiddel" wat er bestaat.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2016 23:35

Vind ik niet. Bij de kruisiging van onze Heer Jezus Christus werd ook gespot en dat wist Hij. Er zijn ook mensen die de spot drijven met kerkdiensten en wat christenen ook maar organiseren. Jezus kondigde al aan dat we bespot zullen worden om het getuigenis wat we uitdragen. Allemaal maar afschaffen dus? Of is dit alleen een argument dat je gebruikt bij een vorm van evangelieverkondiging die jou niet zo ligt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Boanerges » 06 feb 2016 00:01

Yoshi schreef:Dat de EO hieraan meewerkt verbaast mij overigens wel. Is het traditionele protestantse standpunt niet dat God (en dus Jezus) niet afgebeeld mag worden. De acteur maakt van zichzelf een afbeelding van Jezus.

Ik neem aan dat je weet dat dat ook geldt voor een DENKbeeld dat je van God (en dus Jezus) maakt...... Dat doet namelijk iedereen en daarmee is dit wat mij betreft niet zo'n goed argument....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2016 01:16

Dat is sowieso geen evangelisch standpunt en volgens mij ook geen Bijbels standpunt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten