De zondag.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4549
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De zondag.

Berichtdoor naamloos » 14 aug 2020 07:12

elburger schreef:Op (bijna) iedere reactie valt wel wat aan te merken, lijkt het wel. Mijn opa leerde mij:" als je een hond wil slaan, kun je altijd wel een stok vinden". En zo is het hier ook vaak. Want meningen verschillen, no problem, maar dat gezoek om iets te vinden waarop men kan doorzagen is soms erg vervelend. Dus deze jongen reageerd op deze stelling niet meer, omdat men zoekt hoe men mijn woordkeuzes kan " aanvallen". Prima. Maar naamchristenen zijn er genoeg en ik blijf mijn mening niet door en door verdedigen. Ieder denkt maar het zijne over de zondag, ik vier zondag op mijn manier. Stijf of ouderwets? Dan is dat maar zo. Wat een ander doet is zijn/ haar keuze.

Bij deze een gezegende zondag toegewenst. Ik kijk er naaruit. ( ben er mooi optijd mee :-). )
Ik zoek niet hoor Elburger, voor mij springt dat er direct uit omdat ik weet hoe dat vaak werkt.
Jij noemt dingen op die allemaal oké zijn en brengt dat vervolgens in verband met naamchristenen, terwijl ik in de Bijbel juist lees dat lippenbelijders en ongerechtigheden hand in hand gaan.
Dat gaat niet over je 'woordkeuze' maar gewoon over de inhoud. Het is evenmin bedoelt om 'te slaan' maar ik wil navelstaren tegengaan.
Wat jij zegt werkt geloofs-onzekerheid in de hand ''ik ga wel naar de kerk, lees de Bijbel, heb belijdenis gedaan, ga aan het H.A. ik bid en dank en ben goed voor vrouw, kinderen, familie en mijn naaste," maar toch zou ik wel eens een naamchristen kunnen zijn.
Om geloofszekerheid te bevorderen zet ik er even bij wat jij weggelaten hebt.

Jij ook een gezegende zondag gewenst. (en ook de rest van de dagen, ik acht de ene dag niet boven de andere)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De zondag.

Berichtdoor MoesTuin » 14 aug 2020 09:35

elburger schreef:Mooi stuk Moestuin.
Ben het er bijna helemaal mee eens.
Echter, veel mensen denken dat ze christen zijn, (...)


Beste Elburger, dat laatste en verder alles tussen haakjes kan in Geloof op hét Fundament Christus allemaal weggelaten worden.
We hoeven niet in te vullen voor andere mensen of hen een etiket op te plakken...
We hoeven elkaar enkel in een eensgezinds geloof te wijzen op de Heer Jezus.
Meer niet.
Bid voor elkaar... En laten we voor gericht zijn op het Toekomende...
Inderdaad, enkel in waar harten Geloof in Christus, niks meer, niks minder.


Wij hopen, wij verwachten de toekomst van en met God.
Wij hopen en verwachten wat wij nu nog niet kunnen zien.
We weten dat die nieuwe tijd aanbreekt.
We verwachten, we hopen....
We zijn gered, maar verwachten onze vólle redding.
Als we die nieuwe werkelijkheid nog niet kunnen waarnemen, hopen we des te meer en met volharding.
Maar die heilige Geest komt ons in deze ellendige tijd te hulp.
Hij staat zwakke mensen bij.
Ook jou ook wie dit nu leest, ook mij
Om Christus wil, die onafgebroken voor ons bidt bij Vader...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten