De zondag.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De zondag.

Berichtdoor naamloos » 12 aug 2020 20:37

Chaya schreef:Ja joh, waarom zouden we die andere kant belichten?
Ga gerust je gang. Maar zeg dan niet dat mijn reactie niet klopt omdat jij op wat anders reageert dan wat je van me citeert. Dat wordt een rommelzooitje zo.
Daar komt nog eens bij dat ik het al over die andere kant gehad heb, terwijl jij net doet alsof ik die andere kant negeer of tegenspreek.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: De zondag.

Berichtdoor gravo » 12 aug 2020 20:48

Chaya schreef:Ach ja, laten we vooral nogmaals die kant van God benadrukken en de andere kant verzwijgen.

Ja joh, waarom zouden we die andere kant belichten?

Echt Chaya, ik meen dit oprecht. De hitte van Gods gramschap is geblust. Niet door goede werken worden we zalig, ook zijn de werken die we doen uit dankbaarheid niet de toetssteen voor onze zaligheid. Ook niet ons vrome leven of ons bidden en smeken. Ook niet onze Bijbelvastheid, onze rechtzinnigheid of alles wat wij uit genade goed mogen doen en spreken. Nooit zijn wij heilig genoeg om voldoening voor onszelf te vinden of verzoening voor God.
Daarin ben ik een echte Kohlbruggiaan: "gooi toch weg die stokken van werkheiligheid, ge komt er de berg Sion niet mee op".
Ik bedoel maar: het is louter goedheid, sola gratia, pure barmhartigheid en genade dat wij mogen leven.
Wie kan God zien en leven? Niemand toch? De toorn van God is nog op niemand losgebrand, want wij leven nog.
Gods toorn is geen dagelijkse realiteit. Het Evangelie is nu juist dat "die andere kant" waar jij het over hebt, op Jezus is terecht gekomen. De straf die ons de vrede aanbrengt was op Hem. Om onze overtredingen werd Hij doorboord! Zo is er dan geen verdoemenis voor wie in Christus Jezus zijn.

Het is niet de bedoeling om het Evangelie te verkondigen zonder Jezus Christus. Dan kun je inderdaad alleen maar spreken over God als een verterend vuur, over eeuwige straf en oordeel. Maar dat er een God is geloven de duivelen ook en zij sidderen.

De enige reden dat het Evangelie tot mensen komt is dat God de wereld zó liefgehad heeft (weer dat woord liefde) dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft.

Er is dus geen andere kant. Geen schaduwzijde van God, geen andere kant van de medaille. Paulus zei: want ik heb niet besloten iets te weten onder u dan Jezus Christus en Die gekruisigd! Het gaat alleen maar om Hem!

Nu is er geen buitenste duisternis, nu straft God ons niet, nu toornt God niet over onze zonden. Het is het heden der genade, de tijd waarin Hij ons zoekt en liefheeft, de tijd waarin Hij met wijd uitgestrekte armen op ons wacht. Er gaat geen dreiging uit van God, omdat Hij ons wil kennen en zien door Jezus Christus.

"De andere kant" is niet aan de orde. Dat is pas een realiteit wanneer wij op zo'n grote zaligheid geen acht hebben geslagen. Dan zal God zeggen: ga weg, want Ik heb u nooit gekend.
Daar kunnen we elkaar voor waarschuwen, maar het mag nooit gebracht worden als een onontkoombaar lot, waar we nu al de tendens van waarnemen, waardoor de verkondiging van de liefde van God en de oproep tot geloof worden verzwakt.
Dat is mijn grote angst: dat een leven met God nu al als een verloren zaak wordt voorgeschoteld, doordat we constant de zonden en fouten van mensen benadrukken. Of daaraan toevoegen dat het bijna onmogelijk is geworden om zalig te worden, aangezien het zo uitzichtloos met ons is gesteld!
Dat is onbijbels, want het Evangelie is een kracht Gods tot behoud van wie gelooft. De deur staat open!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De zondag.

Berichtdoor elburger » 13 aug 2020 08:32

Moestuin schreef


God is als een Vader en in Christus mogen we Hem Vader noemen.
Wie verlost mij, ellendig mens?
Wie verlost mij uit de slavernij van koning Zonde?
Wie verlost mij van mijn onmacht om mij aan Gods wet te onderwerpen?
Wie verlost mij van het oordeel van God, de dood?
Het enige antwoord is: Jezus Christus.
Neem je toevlucht tot het eens en voor altijd volbrachte werk van Jezus.
Hij voldeed aan de wet, was gehoorzaam tot in de dood, onderging ons oordeel: de doodstraf.
En nam ons mee in zijn opstanding.
Zond vanuit de hemel de heilige Geest, die in ons hart komt wonen zodra we Gods liefde en vergeving aannemen.
Die heilige Geest betekent dat de opstandings-kracht in ons is.
Helpt ons de Geest van God te volgen.
Wij zijn niet langer slaven van onze natuurlijke passies en hartstochten te zijn.
De heilige Geest verandert ons hart, onze gezindheid, onze mentaliteit.
De wet was daartoe niet in staat.

Door het geloof hebben we de heilige Geest ontvangen! Feit!
Maar...hoeveel ruimte geven we die heilige Geest? Paulus zegt, dat wie zich laat leiden door de Geest zonen en dochters van God zijn

Durf ik het stuur van mijn leven over te geven aan die inwonende heilige Geest?
Dat is geen zwaktebod.
Die heilige Geest maakt ons nooit meer slaven, of tot blinde dienaren van God, die zich minutieus aan regels in steen gegraveerd houden.
Er is geen enkele reden voor angst. Die heilige Geest heeft ons verzegeld, ons tot eigendom gemaakt van God. Zoals een energiemeter verzegeld wordt met een loodje, dat nooit verbroken mag worden, omdat die meter voor altijd eigendom blijft van de energiemaatschappij. Er mag niet met die meter geknoeid worden. Zó zijn jij en ik verzegeld, Gods eeuwig eigendom.
Het is de Geest die ons verzekert dat wij aangenomen kinderen van God zijn. En het is de heilige Geest die ons aanzet om het uit te roepen: Abba! Vader! Papa!
Diezelfde Geest overtuigt onze geest dat wij kinderen van God zijn. Dat betekent een einde aan onze onzekerheid.
Wij wéten dat wij kinderen van God zijn
Het gevolg daarvan is, dat wij erfgenamen zijn. Kijk: Jezus is de éniggeboren Zoon van God, dé erfgenaam.
Wij zijn door God geadopteerd.
Dat betekent niet: dat we minder zijn dan het échte Kind van God. Het is ongelofelijk. Wij zijn gelijkwaardige kinderen van God en delen samen met Christus in Gods erfenis.
Wij zijn één met Christus in zijn lijden, maar ook één met Christus op de dag van de verheerlijking.


Wij, gelovigen die de heilige Geest ontvangen hebben.
Wij, wedergeboren christenen.
We zijn tot geloof gekomen in Christus, we zijn tot Gods kinderen aangenomen, we hebben de heilige Geest ontvangen, we zijn verlost en tóch...wij moeten nog verlost worden, we moeten nog geadopteerd worden.
We zijn het en we zijn het nog niet. Want we zijn nog niet verlost van ons lichaam. Van dat sterfelijk lichaam. Dat nog ziek kan worden en sterven moet.


Wij hopen, wij verwachten de toekomst van en met God.
Wij hopen en verwachten wat wij nu nog niet kunnen zien.
We weten dat die nieuwe tijd aanbreekt.
We verwachten, we hopen....
We zijn gered, maar verwachten onze vólle redding.
Als we die nieuwe werkelijkheid nog niet kunnen waarnemen, hopen we des te meer en met volharding.
Maar die heilige Geest komt ons in deze ellendige tijd te hulp.
Hij staat zwakke mensen bij.
Want in deze ellendige wereld waarin we het moeilijk hebben en krijgen weten we soms echt niet meer hoe of wat wij moeten bidden.
We zijn sprakeloos.
Weet je dat de heilige Geest ook zucht?
Als wij niet meer weten wat te bidden, zucht de heilige Geest tot God en dat zuchten van de heilige Geest is een gebed.
En gelukkig kan God dat zuchten van de heilige Geest begrijpen.
De heilige Geest in ons en door ons bidt voor de heiligen, dat zijn onze medebroeders en medezusters in nood.

Je bidt door de heilige Geest voor medebroeders en medezusters in nood.
De heilige Geest zucht door ons tot God, bidt door ons tot God.

Dat is nu het complete samenhangende Evangelie en geen klein los onderdeel zoals nu zondagsrust....het is zoveel te meer....
Gezegend de mens die dat in Christus door het Geloof mag ervaren en zeker weten...


Mooi stuk Moestuin.
Ben het er bijna helemaal mee eens.
Echter, veel mensen denken dat ze christen zijn, alles wat jij hierboven hebt geschreven, dat is waarheid, zegt men.
Ik twijfel daar niet aan.
Maar..draagt het vrucht? Goede vrucht?
Leeft men ook naar de Geest?
Of neemt men het allemaal aan en leeft men naar de wereld.
Dat is nu het fundamentele punt waar Chaya hier volgens mij op doelt.
Naam christenen zijn er meer dan genoeg.
Maar enkel door genade en de werken die God welbehaaglijk zijn zullen uiteindelijk de lammeren van de bokken gescheiden worden.
Een naam christen is een bok.

Nog even kort een opmerking die ik al vaker geplaatst heb.
Als men naar de kerk gaat, thuis de Bijbel lees, belijdenis gedaan heeft en trouw iedere keer aanzit tijden het HA.men goed is voor vrouw, kind, familie, buren en kinderen, men bidt en dankt, dan is men een goed christen.
Hoe vaak hoor ik dan niet dat men dan in de hemel komt.
Mijn mening is ( daar komt elburger weer ) dat dat alles totaal geen genade schenkt als de mens niet naar de Geest leeft.
De werken en het uiterlijk vertoon kunnen voor jan en alleman nog zo christelijk zijn, God kent ieder mens door en door. Wat wij mensen niet zien/horen/weten is bij God bekent.
Ik, de HEERE, doorgrond het hart, en proef de nieren; en dat, om een iegelijk te geven naar zijn wegen, naar de vrucht zijner handelingen.


Dus men kan geloven wat men wil, men is pas halverwege, en daarbij sluit ik mij aan bij de woorden van Chaya.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De zondag.

Berichtdoor naamloos » 13 aug 2020 08:56

elburger schreef:Mijn mening is ( daar komt elburger weer ) dat dat alles totaal geen genade schenkt als de mens niet naar de Geest leeft.
De werken en het uiterlijk vertoon kunnen voor jan en alleman nog zo christelijk zijn, God kent ieder mens door en door. Wat wij mensen niet zien/horen/weten is bij God bekent.

Goede werken schenkt geen genade, dat is al genade (en hier komt naamloos weer met Romeinen 2) Iereen die het goede doet en daarin volhardt ontvangt eer, glorie en eeuwig leven. Zij bewijzen met hun goede daden dat de wet Gods in hun hart geschreven is, en hun geweten bevestigt dit.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De zondag.

Berichtdoor benefietdiner » 13 aug 2020 09:22

elburger schreef:Of neemt men het allemaal aan en leeft men naar de wereld.
Dat is nu het fundamentele punt waar Chaya hier volgens mij op doelt.
Naam christenen zijn er meer dan genoeg.

Beste elburger,
Zou je eens een verklaring kunnen geven wat je met de quote hier boven bedoeld: 'en leeft naar de wereld'.

Laat ik een voorzetje geven. In Johannes 15 staat een dergelijk tekst waar je eventueel op kan doelen met ‘de wereld’.

19 Indien gij van de wereld waart, zo zou de wereld het hare liefhebben; doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat u de wereld.

Om te begrijpen wat Jezus bedoelde is het van belang om te begrijpen wat er met een mens gebeurt op het moment dat je opnieuw geboren wordt. Mag ik het aan jou vragen Elburger, ben je net als ik wedergeboren ken je Christus? Ik ga er vanuit dat dit het geval is.

Met de wedergeboorte wordt iemand getrokken uit de macht van de duisternis en overgezet in het Koninkrijk van Gods Zoon. Iemand wordt een burger van het Koninkrijk van de Hemel waar hij samen met Christus gezeten is in de hemel.

Jezus zei in Johannes 18:36 dat zijn Koninkrijk niet van deze wereld is. Omdat wij burgers zijn van dit hemelse Koninkrijk zijn wij niet van deze wereld. Dit bedoelde Jezus te zeggen met betrekking tot onze plek in de wereld. Wij zijn nu al een burger van het Koninkrijk in de hemel, en we zijn nu al met Christus gezeten in de hemel. God heeft ons deze bevoorrechte positie gegeven om met Hem te regeren. Zijn doel is dat we Gods Koninkrijk en Zijn heerschappij zichtbaar maken hier op aarde. Zijn wil, zoals deze is in de hemel, dient te geschieden op aarde. Hij wil jou en mijn hiervoor gebruiken.

Een verkeerde interpretatie van 'niet van de wereld' uit Johannes leiden dan tot een gedrag waarin Christenen zich helemaal vervreemden van deze wereld. Sorry Elburger maar dat proef ik een beetje bij jou. Als je niets anders doet dan je afzonderen en uitzien naar het moment dat je verlost wordt van deze aardse plek om bij je Vader in de hemel te zijn. Maar, zou God het zo bedoeld hebben? ik denk van niet.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De zondag.

Berichtdoor naamloos » 13 aug 2020 10:03

elburger schreef:Naam christenen zijn er meer dan genoeg.
elburger schreef:De werken en het uiterlijk vertoon kunnen voor jan en alleman nog zo christelijk zijn, God kent ieder mens door en door. Wat wij mensen niet zien/horen/weten is bij God bekent.
Hmm ... weet je wat ik me nou afvraag Elburger: hoe weet jij nou dat er meer dan genoeg naam-christenen zijn?
Ik zie maar 1 mogelijkheid nl. dat jij je over die mensen een oordeel hebt aangemeten.
Je citeert wel ''Ik, de HEERE, doorgrond het hart, en proef de nieren; en dat, om een iegelijk te geven naar zijn wegen, naar de vrucht zijner handelingen" maar dat verhindert je niet om meer dan genoeg mensen als 'naam-christenen' weg te zetten.
Waar baseer je dat op als ze een leven leiden overeenkomstig de christelijke normen en waarden?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2020 10:21

elburger schreef:Mooi stuk Moestuin.
Ben het er bijna helemaal mee eens.
Echter, veel mensen denken dat ze christen zijn, alles wat jij hierboven hebt geschreven, dat is waarheid, zegt men.
Ik twijfel daar niet aan.
Maar..draagt het vrucht? Goede vrucht?
Leeft men ook naar de Geest?
Of neemt men het allemaal aan en leeft men naar de wereld.
Dat is nu het fundamentele punt waar Chaya hier volgens mij op doelt.
Naam christenen zijn er meer dan genoeg.
Maar enkel door genade en de werken die God welbehaaglijk zijn zullen uiteindelijk de lammeren van de bokken gescheiden worden.
Een naam christen is een bok.

Nog even kort een opmerking die ik al vaker geplaatst heb.
Als men naar de kerk gaat, thuis de Bijbel lees, belijdenis gedaan heeft en trouw iedere keer aanzit tijden het HA.men goed is voor vrouw, kind, familie, buren en kinderen, men bidt en dankt, dan is men een goed christen.
Hoe vaak hoor ik dan niet dat men dan in de hemel komt.
Mijn mening is ( daar komt elburger weer ) dat dat alles totaal geen genade schenkt als de mens niet naar de Geest leeft.
De werken en het uiterlijk vertoon kunnen voor jan en alleman nog zo christelijk zijn, God kent ieder mens door en door. Wat wij mensen niet zien/horen/weten is bij God bekent.


Dus men kan geloven wat men wil, men is pas halverwege, en daarbij sluit ik mij aan bij de woorden van Chaya.


Ik denk dat je hier ware dingen zegt. Het tweede punt waar de discussie over gaat is echter: Hoe onderscheid je naamchristenen van oprechte christenen? En je geeft zelf al het juiste antwoord: Op basis van leven naar de Geest en niet naar de wet. Niet op basis van goed leven, 2 of 3 keer naar de kerk gaan, allerlei dingen niet doen op zondag. Maar deze discussie ontstond vanuit een tegenovergesteld beeld dat Hodia schetste: Als christen doe je niet dit, dit en dat op de zondag. Uiterlijk vertoon, leven naar de letter van de wet. Daar hebben in en anderen moeite mee, juist omdat dat niet de Geest maar de wet (en dan niet Gods geboden maar menselijke regels) centraal komen te staan.

Maar zo moeten we kijken naar mensen, ook als ze op bepaalde punten met ons van mening verschillen: Laat je je leiden door de Geest? En ik denk dat we dan terughoudender worden met ons oordeel over wat wel en niet mag. Dat er meer ruimte is voor verscheidenheid. Daarom werd ook geregeld naar Romeinen 14 gewezen waarin die ruimte voor verscheidenheid er onder christenen die zich door de Geest laten leiden, mag zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De zondag.

Berichtdoor elburger » 13 aug 2020 13:35

@ naamloos

Er zijn legio naamchristenen. Sla er de boeken maar op na, de Bijbel. Persoonlijk zal ik nooit tegen iemand zeggen, die en die is een naamchristen. Het is niet aan mij om daar een oordeel over te vellen. Dat oordeel wordt geveld door God. Dat kan geen mens. Als ik zoiets denk, dan is dat mijn mening die ik voor mijzelf hou. God is de enige die het weet. Ik zal nooit schrijven, die en die is een naamchristen. Zal het ook nooit tegen iemand zeggen.

En dat oordelen, een oordeel vellen doet iedereen. Iedereen heeft een mening over vanalles en nog wat en spreekt zich daarover uit. En of dat over het geloof gaat, over de medemens over sport, ieders mening en vaak heeft men daar een ( voor ) oordeel over.

Wil ik tot slot van mijn betoog nog zeggen, lees Psalm 78:36 en 37, Jesaja 29: 13 en 14 maar eens. Dat noem ik leven naar de weteld , dat noem ik naamchristenen. En dan kan men wel gaan zeggen:" jij schrijft wat in jouw straatje past", nee hoor, want Psalm 78 vers 38 schrijft :" Doch Hij, barmhartig zijnde, verzoende de ongerechtigheid en verdierf hen niet......". MAAR, dan moet men wel een oprecht en waar geloof hebben en morten ook zijn werken Gode welbehagelijk zijn.En een naamchristen die niet leeft naar de Geest zal genade ontvangen.

@ benefietdiner

Leven naar de wereld is in mijn opinie, leven in ongeloof. Maling hebben aan God en gebod.

En dat geldt dus niet als je naastenliefde betoond en de rest van de geboden onderhoud. En dan nog zondigt een ieder, bewust hetzij onbewust. ( beknopt antw. maar ik hoop duidelijkheid verschaft te hebben)
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: De zondag.

Berichtdoor Prisma23 » 13 aug 2020 14:35

Wat spreek je jezelf weer heerlijk tegen elburger.

Eerst zeg je "God is de enige die het weet". En dan komt er een heel verhaal van elburger die het beter weet!

Kan ik even niet volgen...

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De zondag.

Berichtdoor naamloos » 13 aug 2020 14:46

elburger schreef:Er zijn legio naamchristenen. Sla er de boeken maar op na, de Bijbel.
In de Bijbel lees ik over lippenbelijders en meelopers die intussen allerlei ongerechtige dingen deden.
Jezus had het er ook over dat er velen zijn die in zijn naam profeteerden maar Hij kent die werkers van de wetteloosheid niet en zal zeggen ''ga weg van mij jullie die de wetteloosheid werkt.''
Maar jij hebt het over: "Als men naar de kerk gaat, thuis de Bijbel lees, belijdenis gedaan heeft en trouw iedere keer aanzit tijden het HA.men goed is voor vrouw, kind, familie, buren en kinderen, men bidt en dankt, dan is men een goed christen."
Ik zie hier niets staan waarom zulke mensen geen goede christenen zouden zijn. Aan de vrucht kent men de boom.
In de Bijblel lees ik dat God ieder zal oordelen naar zijn daden, hetzij goed hetzij kwaad. Romeinen, Korinthe, Openbaringen.

Maar goed, we dwalen af ...
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: De zondag.

Berichtdoor K80 » 13 aug 2020 15:15

Even qua zwemmen.

Kan me voorstellen dat je niet naar het strand wilt gaan op zondag. Maar er zijn legio die het zwemmen compleet verbieden, ook als het in het zwembad thuis kan. Dat kan ik dan niet rijmen. Of de activiteit alleen al zondig is en bv op de schommel in de tuin niet.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Nina

Re: De zondag.

Berichtdoor Nina » 13 aug 2020 16:50

Ik mocht vroeger op zondag niet eens fietsen of handwerken. Nooit begrepen. In mijn straat is een gezin waarvan de kinderen op zondag alleen in de eigen tuin mogen spelen. Mensen verzinnen zelf geboden, en maken daarmee de zondag tot een vervelende, saaie dag. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Dogar

Re: De zondag.

Berichtdoor Dogar » 13 aug 2020 17:24

Doorslaan zie je helaas overal. Dat si een menselijke eigenschap over de breedte moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De zondag.

Berichtdoor elburger » 13 aug 2020 21:19

Op (bijna) iedere reactie valt wel wat aan te merken, lijkt het wel. Mijn opa leerde mij:" als je een hond wil slaan, kun je altijd wel een stok vinden". En zo is het hier ook vaak. Want meningen verschillen, no problem, maar dat gezoek om iets te vinden waarop men kan doorzagen is soms erg vervelend. Dus deze jongen reageerd op deze stelling niet meer, omdat men zoekt hoe men mijn woordkeuzes kan " aanvallen". Prima. Maar naamchristenen zijn er genoeg en ik blijf mijn mening niet door en door verdedigen. Ieder denkt maar het zijne over de zondag, ik vier zondag op mijn manier. Stijf of ouderwets? Dan is dat maar zo. Wat een ander doet is zijn/ haar keuze.

Bij deze een gezegende zondag toegewenst. Ik kijk er naaruit. ( ben er mooi optijd mee :-). )
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2020 22:38

Het zelfde gewenst!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten