Levensmoe

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Levensmoe

Berichtdoor Veendam » 18 nov 2018 15:38

elbert schreef:Je vraagt me iets om aan te tonen wat ik zo niet gezegd heb.
Tip: lees eerst wat ik echt geschreven heb en probeer het dan nog een keer.
Want ik heb iets anders opgeschreven dan je beweert.


Wat je nu schrijft klopt.
Excuses daarvoor wat dat betreft.

Je schreef dat je begrijpt hoe mensen er aan gekomen zijn om dat te zeggen, maar ik vind de bewoording van wat je begrijpt niet echt juist.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Levensmoe

Berichtdoor Liekels » 20 nov 2018 21:38

Chaya schreef:Ons kind is niet ons bezit!
Het is een "leenpand", zoals dat vroeger zo gezegd werd.
"De belofte van God moet voor godzalige ouders genoeg zijn om niet aan de zaligheid van hun jonggestorven kinderen te twijfelen.", zei ds Kempeneers eerder.
En Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit den mond der jonge kinderen en der zuigelingen hebt Gij U lof toebereid
Matth. 21 vs 16

Dat is dus geen kromme theologie!


Chaya ik weet dat we het niet vaak eens zijn, misschien zover dat je uberhaupt niet meer op mij reageert, maar dit zie ik ook zo wat je schrijft. Ik weet niet of jij zelf kindjes hebt en ik heb niet de kennis van het velen lezen wat jij hebt. Maar toch wat je beschrijft hier was wat ik zo duidelijk voelde bij de geboorte van mijn eerste zoontje. Niet uit dingen die ik gelezen had, maar toch zo duidelijk ingegeven wat je ouders niet zo vaak hoort zeggen. Ik dacht, wat ben je mooi, maar je bent niet van mij, ik heb je te leen, dat klinkt nu misschien anders dan ik bedoel, maar kan het even niet anders omschrijven. Ik wilde hem ook delen met mijn naasten. Toen hij voor het eerst (via zijn little people kerststalletje) engelen muziek hoorde, ging hij met zijn armpjes vleugel bewegingen maken dat was zo bijzonder. Daarin herkende ik wat je schreef, hij is niet overleden gelukkig en hij is nu 13 en anders dan nu. Aangepast aan hier, ik probeer hem te laten herinneren wie hij werkelijk is en hoe mooi hij is. Eerder was zijn "zijn" niet van deze wereld, nu heeft hin zich aangepast. Maar even los van dat...een kind is idd geen bezit, maar ik weet niet of ik zo zou kunnen denken als je beschrijft als hij hier niet meer zou zijn. Dat hoeft gelukkig ook niet, maar vond het zeker het vermelden waard om even met je te delen.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Levensmoe

Berichtdoor Liekels » 22 nov 2018 23:41

Chaya schreef:Ons kind is niet ons bezit!
Het is een "leenpand", zoals dat vroeger zo gezegd werd.
"De belofte van God moet voor godzalige ouders genoeg zijn om niet aan de zaligheid van hun jonggestorven kinderen te twijfelen.", zei ds Kempeneers eerder.
En Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit den mond der jonge kinderen en der zuigelingen hebt Gij U lof toebereid
Matth. 21 vs 16

Dat is dus geen kromme theologie!


Wat ik nog even kwijt wil en wat ik zeg..ik weet niet of jij kindjes hebt, maar ik hoop dat je deze tekst voor je houdt tegenover mensen die daadwerkelijk een kind verloren hebben, misschien niet voor iedereen, maar bij mijn moeder had je hier niet mee hoeven aankomen. Even als tip van jip :)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Levensmoe

Berichtdoor Chaya » 23 nov 2018 22:17

Liekels schreef:Wat ik nog even kwijt wil en wat ik zeg..ik weet niet of jij kindjes hebt, maar ik hoop dat je deze tekst voor je houdt tegenover mensen die daadwerkelijk een kind verloren hebben, misschien niet voor iedereen, maar bij mijn moeder had je hier niet mee hoeven aankomen. Even als tip van jip :)

Van mensen zoals jij word ik spontaan forummoe. Gelukkig niet levensmoe.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Levensmoe

Berichtdoor MoesTuin » 24 nov 2018 12:30

Chaya schreef:Van mensen zoals jij word ik spontaan forummoe. Gelukkig niet levensmoe.


Wat versta je onder forrummoe?
Misschien in een nieuw topic.....

Verder stel je zelf de vraag in je openingsbericht speciaal aan mensen die niet zo denken als jou, dus waardeer de antwoorden dan liever als men gehoor geeft en de moeite neemt om jou van een antwoord te zien en die is dan zoals je zelf dan ook mag verwachten anders dan hoe jij denkt, maar dat doet er dan even niet toe lijkt mij, omdat je dit bewust opzocht.

Chaya schreef:Omdat hier mensen met verschillende achtergronden op het forum aanwezig zijn, wil ik die eens vragen, wat zij van die pil vinden en wanneer deze verstrekt zou mogen worden.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Levensmoe

Berichtdoor Yada » 24 nov 2018 13:55

Offtopic maar ik wil hier toch even op reageren.
Veendam schreef:Jezus stierf niet omdat het tijd was op Gods klokje om Hem maar te laten sterven, omdat Jezus ZELF Zijn leven heeft afgelegd en dat is doorgaans met de normale mensen niet het geval.
Ja, de Heere Jezus Christus zegt zelf:
Johannes 10:17-18 / STV schreef:17 ‭‭Daarom heeft mij de Vader lief, overmits Ik Mijn leven afleg, opdat Ik hetzelve wederom neme.‭ 18 ‭‭Niemand neemt hetzelve‭³²‭ van Mij, maar Ik leg het van Mijzelven af;‭³³‭ Ik heb macht hetzelve af te leggen, en heb macht hetzelve wederom te nemen.‭³⁴‭ Dit gebod heb Ik van Mijn Vader ontvangen.‭
Maar zie je die laatste zin? Hij kwam om niets anders te doen dan de wil van Zijn hemelse Vader. Je kunt de Vader, de Zoon en de Heilige Geest niet van elkaar scheiden. Ze zijn één!
Johannes 10:30 / STV schreef:30 ‭‭Ik en de ‭Vader‭ zijn een.‭⁴⁶‭‭
Johannes 5:19 / STV schreef:19 ‭‭Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De Zoon kan niets van Zichzelven doen,‭¹⁵‭ tenzij Hij den ‭Vader‭ dat ziet doen;‭¹⁶‭ want zo wat Die doet,‭¹⁷‭ hetzelve doet ook‭¹⁸‭ de Zoon desgelijks.‭
De Vader heeft Hem van eeuwigheid verkoren tot Held om Zijn volk te verlossen. Hij heeft de drinkbeker met toorn, op Zijn tijd, aan Zijn Zoon gegeven.
Mattheüs 26:42 / STV schreef:42 ‭‭Wederom ten tweeden male heengaande, bad Hij, zeggende: Mijn Vader! Indien deze drinkbeker van Mij niet voorbij kan gaan, tenzij dat Ik hem drinke, Uw wil geschiede!‭
En wat te denken van Abraham? Hij heeft de dag van Christus van verre gezien. Toen hij (ter onderwijs), als vader, zijn zoon moest slachten op de berg Moria. Maar de HEERE zou/had het Zelf voorzien. Hij heeft van eeuwigheid een Lam klaargezet.
Psalmen 87:1 / STV schreef:Zijn‭²‭ grondslag is op de bergen der heiligheid.‭
Dus twee kanten:
Jesaja 53:10 / STV schreef:10 ‭‭Doch het behaagde den HEERE Hem‭⁴⁷‭ te verbrijzelen;‭⁴⁸‭ Hij heeft ‭Hem‭ krank‭⁴⁹‭ gemaakt; als Zijn ziel‭⁵⁰‭ Zich ‭tot‭ een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij zaad zien, Hij zal de dagen verlengen;‭⁵¹‭ en het welbehagen‭⁵²‭ des HEEREN zal door Zijn hand‭⁵³‭ gelukkiglijk voortgaan.‭
Jesaja 53:12 / STV schreef:12 ‭‭Daarom‭⁶²‭ zal Ik Hem een deel geven van velen, en Hij zal de machtigen‭⁶³‭ als een roof delen, omdat Hij Zijn ziel‭⁶⁴‭ uitgestort heeft in den dood, en met de overtreders‭⁶⁵‭ is geteld geweest, en Hij veler zonden‭⁶⁶‭ gedragen heeft, en voor de overtreders‭⁶⁷‭ gebeden heeft.‭

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Levensmoe

Berichtdoor Liekels » 25 nov 2018 00:46

Chaya schreef:Van mensen zoals jij word ik spontaan forummoe. Gelukkig niet levensmoe.


Als je toch zo vaak dezelfde reacties krijgt over wat je post en men aangeeft dat het niet respectvol is zoals wat je mij nu stuurde. Dan vind ik onbegrijpelijk dat je niet daar eens over nadenkt. Dan mag je nog zoveel wijsheid uit de Bijbel en teksten halen, maar dan mis je in mijn ogen de belangrijkste wijsheid. Al zit je nog zo hoog op je troontje op dit forum.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Levensmoe

Berichtdoor ajl » 25 nov 2018 13:53

Ik denk eerkijk gezegd dat jij nu degene bent die hoog van de toren blaast. Als je Chaya en haar achtergrond kende, zou je dit niet zeggen :wink:

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Levensmoe

Berichtdoor Liekels » 25 nov 2018 14:00

ajl schreef:Ik denk eerkijk gezegd dat jij nu degene bent die hoog van de toren blaast. Als je Chaya en haar achtergrond kende, zou je dit niet zeggen :wink:


Jij kent mijn achtergrond ook niet, volgens mij moet je iedereen respectvol behandelen, wat je achtergrond ook is. :)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Levensmoe

Berichtdoor MoesTuin » 29 nov 2018 10:23

precies... voor mij is iedereen gelijk hier op dit forum ongeacht of je nu hier langer of korter bent zelfs ongeacht je kerkelijke voorkeur of achtergrond etc...
Gelukkig maar dat troontjes omvallen hier en daar
Ik zit liever met iedereen hier samen in de kring op gelijke hoogte zeg maar.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 33 gasten