Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
"< In de eerste plaats zegt onze moeite met zulke teksten iets over onszelf. Wij zijn heel gevoelig voor geweld, zeker als dat geweld gebeurt in naam van een godsdienst. In de tijd van de Bijbel, en ook in vorige eeuwen, werd er anders gedacht over geweld. In de Bijbel komen we de uitroeiing van de Kanaänitische volken dan ook nergens tegen als een moreel probleem. De vraag hoe een God van liefde kan bevelen om mensen te doden, is niet nieuw, maar onze ‘gevoeligheid’ bij dit onderwerp zegt meer over ons dan over de Schrift.>"Creationist schreef:Vandaag kom ik een mooi artikel tegen op de website van het Logos Instituut, dat gaat over Genocide op Gods bevel?. Wat vinden jullie van dit artikel? Het gaat om:
http://logos.nl/genocide-op-gods-bevel/
naamloos schreef:Tja, ik zou zeggen: in de eerste plaats zegt het iets over de mensen van vroeger, dat ze geen morele problemen hadden met mensen uitroeien. Zij waren heel ongevoelig. Ik vind onze 'gevoeligheid' beter bij de leer en het leven van Jezus passen dan die ongevoeligheid van vroeger. (en nu nog trouwens bij bijv. de I.S.)
Creationist schreef:Vandaag kom ik een mooi artikel tegen op de website van het Logos Instituut, dat gaat over Genocide op Gods bevel?. Wat vinden jullie van dit artikel? Het gaat om:
http://logos.nl/genocide-op-gods-bevel/
Cicero schreef:Goed antwoord?
Waarom roeide God dan niet de talloze volkeren uit die hetzelfde deden, maar net ergens anders woonden?
Cicero schreef:Goed antwoord?
Waarom roeide God dan niet de talloze volkeren uit die hetzelfde deden, maar net ergens anders woonden?
Waarom is het rechtvaardig een heel volk uit te roeien, terwijl niet iedereen verantwoordelijk is? Bijvoorbeeld de kinderen? Is God dan niet even kwaadaardig als de kinderofferaars? Want de terminologie voor de uitroeiing is die van een religieuze wijding aan de godheid. M.a.w. het uitgeroeide volk werd aan God geofferd. Dus liet God precies hetzelfde doen als die goddeloze heidenen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten