de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor _Sjors_ » 15 jan 2016 00:16

jaapo schreef:Sjors bestookt mij een aantal postings terug met een aantal Bijbelteksten die over de liefde gaan.


Ja Jaapie, je ligt zwaar onder vuur.

Welterusten!

:8>
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 15 jan 2016 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor MoesTuin » 15 jan 2016 09:20

Chaya schreef:Beste Race, dat is niet het volle evangelie.
Wij zijn niet in staat om echt de Heere Jezus te volgen, als we geen inzicht hebben gekregen in Zijn lijden en sterven.
Als zij niet gewezen heeft op die Borg en Zaligmaker die wij nodig hebben om Hem lief te krijgen, is dat dus niet bijbels.


Chaya, hieronder heeft Race406 duidelijk omschreven waar de prediking over ging tijdens deze kerkdienst.
* verwijderd door moderator: laten we niet elkaar de maat gaan nemen *
Race406 schreef:Ik heb lang getwijfeld, maar ik wil nu hier toch een persoonlijke noot neerzetten.
Het is alweer jaren geleden, ik woonde nog thuis bij mijn ouders.
Mijn ouders waren op vakantie en op zondagmorgen hadden we thuis problemen met de elektra.
Daardoor was ik te laat voor de dienst in onze eigen kerk. De enige kerk die ik nog kon halen was een als erg vrij bekend staande deelgemeente van de (toen nog) NHK.
Dus daar maar heen gegaan.
Wat blijkt? Gaat er op die zondag een vrouwelijke predikant voor. Mijn eerste reactie was zo'n beetje dezelfde als die ik hier lees. Niet goed, kan geen zegen op rusten etc. Maar ik wilde ook niet weglopen, dat doe je dan toch ook niet. Ik wilde dat tenminste niet doen.
Waar de preek allemaal precies over ging weet ik niet meer.
Maar wat ik nog wel weet: Ze vertelde dat mensen van zichzelf gevangen zijn door satan. Maar: Als Jezus in je leven komt en Zijn Woord van macht spreekt dan moet de duivel je loslaten en ben je Gods eigendom, dan word je aangenomen als Zijn geliefde kind.
We werden opgeroepen om op de knieën te gaan en de Here Jezus te vragen om ook in je persoonlijke leven Zijn Woord van macht te spreken, en voor eeuwig gered te worden.
Die preek heeft mij op de knieën gebracht...
Sinds die tijd ben ik voorzichtig(er) geworden in het (ver)oordelen van mensen die bepaalde zaken wat anders beleven dan ik van huis uit gewend ben.
Een vrouwelijke predikant is niet per definitie duivels bezig of een spreekbuis van de duivel!!!! Ik heb er zelf ervaring mee.. :wink:
Ik ben heel blij en dankbaar dat ik in die dienst ben blijven zitten, en niet ben weggelopen!
Jezus de Redder van zondaren! Iedereen die tot Hem gaat zal niet worden weggestuurd, maar worden gered van de eeuwige ondergang.
God, Die grote en heilige God is niet zomaar je vriendje. Hij haat de zonde, maar heeft de zondaar, in Zijn Zoon, hartelijk lief!
Niet iedereen is een schaapje, niet iedereen gaat vrolijk blatend de hemel in. Het komt aan op een levende relatie met God.
Wij zouden wel willen dat iedereen gered wordt, maar de catechismus is daar heel duidelijk in, en spreekt daarin ook Jezus Zelf na, Die zei: "Niet iedereen die tot mij zegt Here, Here zal het Koninkrijk binnengaan."

Een korte weergave van de inhoud van de prediking van zomaar wat zogenoemde linkse predikanten (ook vrouwelijke..!). Ik weet wel, er zijn ook andere "linkse" predikanten, die heel wat anders verkondigen. Maar dat gebeurt ook ter rechterzijde!

Wat wil ik met dit hele verhaal nu zeggen zul je je afvragen.
Wel, dit: Je mag vinden wat je wilt over vrouwelijke ambtsdragers. Als jij op grond van de Bijbel vindt dat een vrouw niet als predikant kan dienen dan mag je dat vinden. In onze kerken (CGK) ziet men die ruimte ook niet. Maar er zijn ook mensen/kerken die de Bijbel met een iets andere bril op lezen. Een bril die ongetwijfeld de jouwe niet is. En dat moet je vooral ook mooi zo laten! Je hoeft echt niet opeens fel voorstander van de vrouw in het ambt te worden. Maar ik vraag wel om wat nuchterheid en terughoudendheid in dezen. Er zijn nu eenmaal mensen die anders denken over bijzaken.
De basis is (voor mij althans..): De drieënige God, Die als mens naar de aarde kwam om zondaren voor eeuwig te verlossen. Jezus, als de Toegang tot de Vader. Dankzij Hem is vergeving, en een eeuwig nieuw begin mogelijk!
En de rest (hoe belangrijk dat allemaal ook kan zijn/lijken!) is uiteindelijk bijzaak.
Nogmaals: Vind wat je denkt te moeten vinden. Maar wees nuchter in dit alles. Niet alles wat anders is dan wat jij goed/fijn/vertrouwd etc vindt is per definitie verkeerd. 98% van de christenen ter wereld beleven hun geloof anders dan wij dat doen. Allemaal verkeerd????? :shock:
En dan nog wat. Ik weet dat het menselijk spreken is, maar ik zet het toch maar neer. Misschien heb ik het al eens eerder gezegd, maar dan zij dat maar zo.
Stel, je komt straks Boven (en ik hoop van ganser harte dat dat voor ons allemaal zo zal zijn!!). Dan lig je daar aan, aan die lange tafels. Je maakt kennis met een vrouw naast je. Ze stelt zich voor en vertelt dat ze, o schrik!, op aarde predikant is geweest. Wat doe je dan? Ga je dan naar de Heer van het hemelse feest om aan te geven dat Hij een fout heeft gemaakt? Ga je dan melden dat in jouw ogen die vrouw moet worden verwijderd?
Of zal het dan zo zijn dat je samen in eeuwige aanbidding neerzinkt voor de Troon en het uitzingt: Duizend, duizendmaal o Heer, zij U voor mijn redding eeuwig dank en eer!
Ik denk het laatste, denk je ook niet? Nogmaals: Ik weet dat het heel menselijk spreken is, en dat het straks Boven heel anders zal gaan dan wij hier ook maar kunnen vermoeden. Maar toch... Denk er eens over na. In de hemel zijn echt niet alleen maar mensen die tijdens hun leven op aarde net zo dachten als jij. Gelukkig niet!Iets als duivels betitelen is nogal wat. Ga niet op Gods Troon zitten. Het oordeel komt Hem toe, en wij dienen ootmoedig te zijn. Je eigen kleinheid en zondigheid beseffend, maar ook in dankbaarheid dat die grote God, om Jezus wil, nog met jou van doen wil hebben!
Lof zij U, Vader, Die zondaren zoekt!
Lof zij U, Zoon, Die zondaren verlost!
Lof zij U, Heilige Geest, Die zondaren, dag aan dag, vernieuwt!

* verwijderd door moderator: lofzingen is prima, maar het kan ook het gesprek in de weg zitten, zoals hier. We voeren hier per slot van rekening een gesprek/discussie. *
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor janneke7337 » 15 jan 2016 09:43

Chaya schreef:Goed lezen Cathy! Ik heb niets gezegd over de beleving van Race, maar ik zet kanttekeningen bij het evangelie die deze voorganger verkondigt en dat is niet het volle Bijbelse evangelie!
De rede kan soms hard zijn, als maar de helft of minder verkondigd wordt.

O o o, hoe kun je dat toch zeggen...
Race kan zich weinig meer van deze preek herinneren, hij weet er nog een klein stukje van, en aan de hand daarvan meen jij te kunnen concluderen dat het evangelie van deze voorganger niet volledig bijbels is.
Kom toch van de stoel van Mozes af en lees eens Korinthe 13 het stuk over de liefde en Mattheus 7 over het oordelen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor naamloos » 15 jan 2016 10:13

jaapo schreef:De discussie laait weer op, maar die ene vraag werd nog niet adequaat beantwoord. Dus nog eens: De tegenstanders vinden dus, dat al die duizenden kerkdiensten, uitvaarten en andere verkondigende samenkomsten, door een vrouw geleid of ten minste begeleid als ambtsdrager, niet uit de Heilige Geest waren, maar ingefluisterd door de Satan en dus hebben al die duizenden toehoorders in die diensten stenen voor brood gekregen, want de Geest wilde hier niet werkzaam zijn. Zie ik dit goed zo? Ja of nee, in beide gevallen graag een eerlijke toelichting.
Wanneer de tegenstanders consequent zouden zijn, moeten ze ook concluderen dat satan en niet de H.G. werkzaam is geweest in al de diensten waar 1 Tim 2: 8 van toepassing was (en is) en hebben ze stenen voor brood gekregen: Ik wil dan dat de mannen op alle plaatsen bidden met opheffing van heilige handen, zonder toorn en meningsverschil.

Edit: Ik bedoel de tegenstanders die hier "ja" op zeggen.
Laatst gewijzigd door naamloos op 15 jan 2016 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor _Sjors_ » 15 jan 2016 10:28

naamloos schreef:Wanneer de tegenstanders consequent zouden zijn, moeten ze ook concluderen dat satan en niet de H.G. werkzaam is geweest in al de diensten waar 1 Tim 2: 8 van toepassing was (en is) en hebben ze stenen voor brood gekregen: Ik wil dan dat de mannen op alle plaatsen bidden met opheffing van heilige handen, zonder toorn en meningsverschil.


Wat een ongelooflijk dwaze opmerking en uitlegging van de Schrift!

Luidop bidden is geen persoonlijk gebed maar een leiden in het gebed. Wie luidop bidt neemt een leidende plaats in. Het is niet toevallig dat Paulus alleen de mannen vernoemt bij het bidden in alle plaatsen waar de gemeente samenkomt. En het is niet omdat mannen méér twisten dat Paulus de vrouwen er niet in betrekt:

1Tim 2:8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.

Dit alles geheel volgens de orde door God ingesteld.


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor _Sjors_ » 15 jan 2016 10:42

Chaya schreef:De Heere kan met een kromme stok recht slaan, zeker.


2 Petrus 3:16-17

Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf.
Gij dan, geliefden, zulks te voren wetende, wacht u, dat gij niet door de verleiding der gruwelijke mensen mede afgerukt wordt, en uitvalt van uw vastigheid;


Waarom waarschuwde Petrus tegen deze “gruwelijke mensen”, als God toch ook “met een kromme stok, rechte slagen kan geven”? Zou Petrus niet geweten hebben dat je “de graten moet laten liggen en het positieve er moet uitpikken”, zoals ook al eens wordt beweerd? Dat God met een kromme stok kan slaan is Zijn zaak, niet de onze. Hou u daarom ver van alle halfslachtigheid, dubbelslachtigheid, en compromis, want dit is beslist niet Bijbels.


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 15 jan 2016 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jan 2016 10:57

MoesTuin schreef:@ Jerommel, wat bedoel je precies met wat je schrijft?

@ Jaapo, even voor de duidelijkheid, het quote artikel is van Chaya, maar het artikel daaronder is wel van mij.
Verder wat je schrijft, het wonderlijke van de Heilige Geest hierin is, dat de Heilige Geest je leidt en brengt dwars door mensen opgetrokken muren / tradities henen. Dat is mij in mijn leven duidelijk geworden en dat laat God mij meer en meer inzien.

Citaatje:
    "Ik zie het juist als de bevrijdende leiding van de Geest dat we verderkomen, soms naar aanleiding van de Schrift, soms juist tegen de bijbelwoorden in."
Je zal het wellicht niet bedoelen, maar die kant op kun je ook gaan met jouw woorden. Ik moest er even aan denken. Ik had het lang geleden gelezen, en ik vermoed dat ik de betreffende woorden in dit artikel terug gevonden heb. Zo wordt er dus ook gedacht in theologisch Nederland.
De aangehaalde woorden komen uit deze bron: Jona in de vis als leerzaam verhaal

Maar goed, dan kies ik daarmee wel voor een erg scherpe benadering. Er zijn natuurlijk wel tradities, die onjuist zijn. Dan is het geen wonder als de Geest daar doorheen breekt.

MoesTuin schreef:Overigens even in het algemeen voor wie dit leest het volgende:
Als God je roept (ook als vrouw zijnde) wie ben jij om hier nee tegen te zeggen? (dat kan een weg zijn van intensief gebed, vragen en twijfels, maar als de Heere God dit je zo duidelijk laat inzien.....)

Ik ga even heel stout zijn, en poneer met een variatie op een uitspraak van Herman Philipse de volgende stelling:
    Vermeende goddelijke roepingen zijn geen valide kenbron voor Gods wil.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Chaya » 15 jan 2016 11:35

Boekenlezer schreef:De aangehaalde woorden komen uit deze bron: Jona in de vis als leerzaam verhaal

Ik vond deze quotes uit het artikel wel interessant:

Het traditionele schriftgeloof zou mensen van de Bijbel vervreemden. Maar kerken waar de moderne bijbelwetenschap volledig is geaccepteerd, zien hun ledental het snelst dalen.

"Tot mijn grote droefheid, ja. Ik denk dat het in linkse kringen in de kerk wel eens ontbreekt aan het dringend en bewogen appèl vanuit de Schrift op mensen. Als je een traditionele opvatting afbreekt, en dat heeft mijn instemming, moet je wel iets positiefs opbouwen."

Wel van toepassing in dit topic.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Cathy » 15 jan 2016 11:49

Boekenlezer schreef:Vermeende goddelijke roepingen zijn geen valide kenbron voor Gods wil.

Geldt dat alleen voor vrouwen of ook voor mannen? :wink:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jan 2016 12:16

Cathy schreef:Geldt dat alleen voor vrouwen of ook voor mannen? :wink:

Het is zeer algemeen gesteld. Er staat geen geslacht bij, dus dan is de strekking ook algemeen.
Het is natuurlijk sowieso een erg lastige vraag: wanneer is iets een roeping van God?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor naamloos » 15 jan 2016 12:25

_Sjors_ schreef:Wat een ongelooflijk dwaze opmerking en uitlegging van de Schrift!

Luidop bidden is geen persoonlijk gebed maar een leiden in het gebed. Wie luidop bidt neemt een leidende plaats in. Het is niet toevallig dat Paulus alleen de mannen vernoemt bij het bidden in alle plaatsen waar de gemeente samenkomt. En het is niet omdat mannen méér twisten dat Paulus de vrouwen er niet in betrekt:

1Tim 2:8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.

Dit alles geheel volgens de orde door God ingesteld.
Nee knul, het gaat me om het gedeelte ''zonder toorn en meningsverschil".
Met die 30.000 scheuringen mag ik er toch wel vanuit gaan dat hier met een andere maat gemeten wordt!
Wees dan consequent en zeg dat, waar 1 Tim. 2:8 van toepassing is in de diensten, ook satan en niet de H.G. werkzaam is (geweest) en ze stenen voor brood hebben ze gekregen
_Sjors_ schreef:Luidop bidden is geen persoonlijk gebed maar een leiden in het gebed. Wie luidop bidt neemt een leidende plaats in. Het is niet toevallig dat Paulus alleen de mannen vernoemt bij het bidden in alle plaatsen waar de gemeente samenkomt.
1 Kor. 11: 5 Iedere vrouw echter die bidt of profeteert... (in de samenkomst van de gemeente wel te verstaan :mrgreen: )
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Cathy » 15 jan 2016 12:58

Boekenlezer schreef:Het is natuurlijk sowieso een erg lastige vraag: wanneer is iets een roeping van God?

Wanneer iemand meent door God geroepen te zijn mag je daar (naar mijn mening) als buitenstaander niet tussen komen.
Wel mag je van die ander verwachten de roeping te kunnen verantwoorden (vrij naar 1 Petrus 3: 15) en verder is het: aan de vruchten kent men de boom.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor _Sjors_ » 15 jan 2016 14:09

naamloos schreef:Nee knul, het gaat me om het gedeelte ''zonder toorn en meningsverschil".
Met die 30.000 scheuringen mag ik er toch wel vanuit gaan dat hier met een andere maat gemeten wordt!
Wees dan consequent en zeg dat, waar 1 Tim. 2:8 van toepassing is in de diensten, ook satan en niet de H.G. werkzaam is (geweest) en ze stenen voor brood hebben ze gekregen


Het bidden werd in die tijd gedaan met opheffing van de handen. In onze tijd is dit niet algemeen gebruikelijk maar de handen worden soms gevouwen, of helemaal niet gebruikt. Is er nu een gebod op het gebruik van de handen bij de aanbidding? Helemaal niet. En ook 1Tim 2:8 leert dat niet. Men kan uit de tekst opmaken dat het in die tijd gebruikelijk was om de handen op te heffen, maar het gebod in deze tekst ligt elders: slechts bidden indien er schoon schip is gemaakt met toorn, twist en andere onheiligheden. Dààr ligt het gebod. Aangezien we hier niet bijeenkomen om Hem te dienen (waar Hij gediend wordt is er geen sprake van discussie) en ik hier in ieder geval niet ben om tot Hem te bidden of om e.o.a. dienst te leiden, hoef ik mij in deze niet aangesproken te voelen. Mocht ik een gemeente vinden waar ik me thuis voel, dan zal dit zeker van toepassing zijn, evenals dat ik niet eerder aan het avondmaal zal verschijnen zonder zeker te weten dat ik in vrede leef met mijn broeders en zusters, waaronder u dus niet valt.

Wat betreft de vele scheuringen die er zijn, mag u zich terecht afvragen of binnen versplintert refoland Geestelijke zegeningen worden misgelopen. Al dan niet door de vele twisten en verschillen in zienswijzen, maar er ligt iig niet en vrouwelijke voorganger aan ten grondslag. Verder lijkt mij dit stof voor een ander topic.


naamloos schreef:1 Kor. 11: 5 Iedere vrouw echter die bidt of profeteert... (in de samenkomst van de gemeente wel te verstaan :mrgreen: )


Uit die tekst filter ik niet dat het gaat om vrouwen die tijdens de samenkomst van de gemeente, in het openbaar dus, aan het profeteren dan wel aan het bidden zijn. In ieder geval, de kwestie gaat niet over de vraag of er al dan niet (biddende) vrouwelijke profeten waren. Want die waren/zijn er. Maar in de Kerk heeft geen enkele vrouw, profetes of niet, een publieke rol te vervullen in de dienst/bediening of aanbidding. 1 Korinthiërs 14 en 1 Timotheüs 2 zijn DUIDELIJK. God heeft gesproken! U kunt onmogelijk de ene tekst niet van toepassing laten zijn door het gebruiken van een andere tekst, die in uitgerukt verband idd een heel andere interpretatie kan krijgen, want God spreekt Zichzelf niet tegen. Beide teksten zijn waar en leggen elkaar dus uit, dat heet nu contexten! Het is dus ontegenzeglijk zo dat God vrouwen NIET heeft geroepen om tegen te spreken wat Hij heeft onthuld als Zijn wil in Zijn Woord. Persoonlijke ervaringen kunnen deze zaak niet veranderen. Het betreft hier dus vrouwen die in private omstandigheden hun gaven mogen uitoefenen.


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 15 jan 2016 14:38, 3 keer totaal gewijzigd.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jan 2016 14:23

Cathy schreef:Wanneer iemand meent door God geroepen te zijn mag je daar (naar mijn mening) als buitenstaander niet tussen komen.

Een handige norm lijkt mij sowieso of het overeenstemt met Gods Woord, de Bijbel. Onder het mom van Gods antwoord komt het ook voor, dat men denkt een echtscheiding aan te kunnen gaan. Met "Ik heb een bepaald gevoel, en dat komt natuurlijk van God" komen we er duidelijk niet. (Naast het feit dat een dergelijke benadering ook nog eens heel kwetsbaar voor bedrog maakt!)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor _Sjors_ » 15 jan 2016 14:29

Boekenlezer schreef:Een handige norm lijkt mij sowieso of het overeenstemt met Gods Woord, de Bijbel. Onder het mom van Gods antwoord komt het ook voor, dat men denkt een echtscheiding aan te kunnen gaan. Met "Ik heb een bepaald gevoel, en dat komt natuurlijk van God" komen we er duidelijk niet. (Naast het feit dat een dergelijke benadering ook nog eens heel kwetsbaar voor bedrog maakt!)


Inderdaad, persoonlijke ervaringen kunnen/mogen nooit de Bijbelse uitleg veranderen!


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten