de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2023 14:06

Neon schreef:En om de Kerk zelf. :wink:

1 Joh. 2sv
7 Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.

8 Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, hetgeen wij gearbeid hebben, maar een vol loon mogen ontvangen.

9 Een iegelijk, die overtreedt, en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader en den Zoon.


Ik mis het verband een beetje? Maar ja, de kerk is het lichaam van Christus dus als het over Hem gaat gaat het ook over zijn lichaam. Maar Hij is het hoofd en staat centraal in de kerk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Neon
Mineur
Mineur
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 dec 2023 19:35

Re: de vrouw en het ambt (kerkelijk)

Berichtdoor Neon » 24 dec 2023 14:32

Marnix schreef:Ik mis het verband een beetje? Maar ja, de kerk is het lichaam van Christus dus als het over Hem gaat gaat het ook over zijn lichaam. Maar Hij is het hoofd en staat centraal in de kerk.


Of je kunt ook schrijven; het lichaam van Christus is de Kerk.

Zo lees ik Rom.7sv tenminste; 4 Zo dan, mijn broeders, gij zijt ook der wet gedood door het lichaam van Christus, opdat gij zoudt worden eens Anderen, namelijk Desgenen, Die van de doden opgewekt is, opdat wij Gode vruchten dragen zouden.

En even verder in dat hoofdstuk; 24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?
25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.


Of Rom. 8sv waarin Christus ook als een innerlijk fenomeen gezien kan worden; 10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.


Met andere woorden; de 2 naturen-leer, welke ik in een ander forum-onderdeel las in een reactie, is niet alleen wat vroeger eens in een bepaald persoon is overkomen, Jezus Christus, maar is voor een ieder die Hem aanneemt mogelijk. Hem aannemen is de Andere natuur aanvaarden of bewust worden in onszelf; Jezus Christus in het vlees gekomen.

9 Want wij zijn Gods medearbeiders; Gods akkerwerk, Gods gebouw zijt gij. 1 Kor. 3


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten