Dat wordt gezegd over de antichrist. Wat wordt ermee bedoeld?
Ik dacht altijd een soort radicale moslim die vrouwen onderdrukt.
Ik denk dat ie samenwerkt met feminisme.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Indien je wilt betogen dat de antichrist een mens was kan dat kloppen. Dit is het vers met een stukje context.
Daniel 11
[37] Zelfs voor de goden van zijn voorvaderen en de lievelingsgod van de vrouwen heeft hij geen achting; geen enkele god ontziet hij maar hij zal zich boven iedereen uittillen [38] en zich vereenzelvigen met de god van de burchten die hij vereert; een god die zijn voorvaderen niet gekend hebben, zal hij eren met goud en zilver, edelstenen en kostbaarheden. [39] Met de vreemde god sticht hij sterke steden: degenen die deze god erkennen overlaadt hij met eer, hij laat ze over velen macht uitoefenen en geeft hun grond als beloning.
[40] Maar in de eindtijd zal de koning van het zuiden met hem in botsing komen. De koning van het noorden zal op hem afstormen met wagens, ruiters en veel schepen. Dan zal hij landen binnenvallen en op zijn doortocht zal hij ze verpletteren. [41] Ook het glorievolle land zal hij binnendringen en tienduizenden zullen vallen; maar Edom, Moab en de kern van de Ammonieten zullen aan zijn aanval ontkomen. [42] Dan strekt hij zijn hand uit naar de landen en Egypte zal er niet aan ontsnappen; [43] hij verovert de schatten aan goud, zilver en allerlei kostbaarheden van Egypte. Ook Libiërs en Ethiopiërs voert hij mee in zijn stoet. [44] Maar dan zullen geruchten uit het oosten en het noorden hem alarmeren en woedend rukt hij weer uit om velen te verdelgen en te vernietigen; [45] hij zal zijn legers opslaan tussen de zee en de heilige* glorierijke berg. Dan komt hij aan zijn einde zonder dat iemand hem bijstaat.
Wat er waarschijnlijk bedoeld wordt in vers 37 zijn de goden die door Syrische vrouwen werden aanbeden zoals Astarte en Anaitis, zie hier.
schreef boerinDat wordt gezegd over de antichrist. Wat wordt ermee bedoeld?
Ik dacht altijd een soort radicale moslim die vrouwen onderdrukt.
Ik denk dat ie samenwerkt met feminisme.
Katlheen schreef:Omdat het niet over Nazi Duitsland en de Sovjetunie gaat. Deze profetieën gaan over machtsblokken welke vanaf het jaar 2316 zullen opkomen. En daar gaan wij niet bij zijn.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten