Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Yoshi schreef:Verdienen mensen in kerk geen tweede kans?
De man/vrouw heeft zijn leven gebeterd is daarmee is wat mij betreft de weg om zo'n vrijwilligersfunctie te bekleden.
Het is daarnaast ook niet zo dat vrijwilligers die zoiets willen doen bij bosjes te vinden zijn.
Yoshi schreef:Alle mensen zijn slechts mensen met hun tekortkomingen. Wat dat betreft is deze persoon dus een prima voorbeeld. Heeft fouten gemaakt en heeft zijn/haar leven gebeterd en is nu weer op het goede pad en klaar om een vrijwilligersfunctie op te pakken.
Het risico op terugvallen is er, maar daar moet de gemeente hem/haar mee helpen indien nodig. Evengoed heeft iemand zonder verslavingsverleden kans om in een verslaving te vallen.
Yoshi schreef:Maakt het uit waar je in de kerk zit? Als pastoraatsgroeplid zat ik altijd waar het uitkwam en waar plaats was. Bij gelegenheden waarbij ik iets moest doen ergens vooraan en anders ergens middenin of achteraan. Het was mij om het even. En ook nu nog maakt het me werkelijk niet uit waar ik zit en waar anderen zitten.
Omdat je toevallig vooraan zit ben je echt niet meer of minder dan de andere aanwezigen in de kerk.
Hoe het staat met onrust binnen de gemeente? Dat weet ik niet maar wellicht kunnen mensen eerst eens naar zichzelf kijken. En als ze het er dan nog steeds niet mee eens zijn zelf naar voren stappen om de vrijwilligerspositie in te nemen. Wellicht zijn ze dan geschikter. Mijn ervaring is echter dat commentaar leveren mensen heel makkelijk af gaat maar wanneer je dan voorstelt dat ze het zelf maar gaan doen (met hulp) ze al snel inbinden en toch wel heel tevreden zijn dat een ander het doet.
Code: Selecteer alles
[code]n[/code]
RBarefeet schreef:Tja, als je het zo ziet.. Maar hij heeft zelfs ooit het landelijke nieuws gehaald met zijn "tekortkomingen" . Hoe staat het dan met onrust en aanstootgeven? Ik wil deze persoon niet aanvallen of afvallen maar begrijp niet dat hij straks voorin de kerk zit.
RBarefeet schreef:Hoe zit dat met onberispelijk zijn? Ook al heeft iemand schuldbelijdenis gedaan en in een afkickkliniek geweest. Deze mensen moeten toch ook een voorbeeld zijn? Nu komt er veel onrust in de gemeente denk ik. Gaat me niet om hard te zijn naar persoon maar wel om de kerk.
Boerin schreef:In een inrichting zat een man die aan de drank was. Niemand van de kerk mocht het weten. Pssst psssst stiekem stiekem. Wat zouden de mensen wel niet denken?
RBarefeet schreef:Hoe zit dat met onberispelijk zijn? Ook al heeft iemand schuldbelijdenis gedaan en in een afkickkliniek geweest. Deze mensen moeten toch ook een voorbeeld zijn? Nu komt er veel onrust in de gemeente denk ik. Gaat me niet om hard te zijn naar persoon maar wel om de kerk.
Yoshi schreef:Alle mensen zijn slechts mensen met hun tekortkomingen. Wat dat betreft is deze persoon dus een prima voorbeeld. Heeft fouten gemaakt en heeft zijn/haar leven gebeterd en is nu weer op het goede pad en klaar om een vrijwilligersfunctie op te pakken.
Het risico op terugvallen is er, maar daar moet de gemeente hem/haar mee helpen indien nodig. Evengoed heeft iemand zonder verslavingsverleden kans om in een verslaving te vallen.
RBarefeet schreef:
Tja, als je het zo ziet.. Maar hij heeft zelfs ooit het landelijke nieuws gehaald met zijn "tekortkomingen" . Hoe staat het dan met onrust en aanstootgeven? Ik wil deze persoon niet aanvallen of afvallen maar begrijp niet dat hij straks voorin de kerk zit.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten