Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 03 mei 2016 09:40

Een mooie kerkdienst om te beluisteren vanuit de Christelijk Gereformeerde Kerk (uit '96) te Dordrecht.
met een krachtige Boodschap en Bemoediging.
God wil er voor je zijn als Vader, maar ook als Moeder, want God heeft moederlijke kenmerken speciaal voor mensen die niet kunnen weten wat een vader voor je kan zijn.
en zo vindt je ware rust in Christus, want God wil een vader voor je zijn, als jij kind wilt worden (van Hem)
geen hoogmoed meer, maar ootmoed.
Komen tot Jezus als Hij je roept, komen in geloof alleen en Hij zal je rust geven (in alles!)
Geloven is een persoonlijke zaak, maar nooit een prive zaak, je wilt het delen......
ons hart vindt geen rust in ons, totdat het Rust vind in U

https://www.youtube.com/watch?v=aAwrci6iX6M
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor JohannesHermanus » 03 mei 2016 11:30


Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Niagara » 03 mei 2016 11:34

Ja, via internet luister ik vaak naar diensten van de kerk uit mijn vroegere woonplaats. Aangezien ik hier nog zoekende ben naar een kerk hier, geen energie heb om twee kerkdiensten te bezoeken op een zondag en mij nog verbonden voel met mijn vorige gemeente die helaas te ver weg is om elke keer naartoe te reizen. Ik vind het erg fijn dat de mogelijkheid er is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor JohannesHermanus » 03 mei 2016 13:00

Wellicht niet geheel ontopic, maar toch de moeite waard voor de kleintjes onder ons.

http://bibleforchildren.org/languages/dutch/stories.php

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor JohannesHermanus » 07 mei 2016 23:19

Ik weet niet of dit vanaf de houten broek verkondigd zal worden, maar leerzaam is het zekers: De Tabernakel.

https://www.youtube.com/watch?v=yspTxGHT2Js

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2016 21:16

Een kerkdienst te beluisteren vanuit Wapenveld
Een dienst van de Nederlands Gereformeerde Kerk

https://www.youtube.com/watch?v=GpwjfL9oG6c
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 14 mei 2016 19:57

Een bemoedigende kerkdienst van onze broeders en zusters van
de Gereformeerde Kerk te Zeist-De Bilt


http://kerkdienstgemist.nl/assets/12947 ... zduGtWLTnA

Jakobus 4 vers 13-17

13 Welaan dan, gij, die zegt: Vandaag of morgen gaan wij op reis naar die en die stad, wij zullen er een jaar doorbrengen, zaken doen en winst maken;
14 gij, die niet (eens) weet, hoe morgen uw leven zijn zal! Want gij zijt een damp, die voor een korte tijd verschijnt en daarna verdwijnt;
15 in plaats van te zeggen: Indien de Here wil, zullen wij leven en dit of dat doen. 16Maar nu roemt gij in uw grootspraak; al zulk roemen is verkeerd.
17 Als iemand dan weet goed te doen en het niet doet, is het hem tot zonde.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 16 mei 2016 19:31

Op Pinksteren een schitterende dienst vanuit Delfzijl
De broeders en zusters van de Pinkstergemeente Delfzijl
(Hemelvaart - Pinksteren - Wederkomst)

https://www.youtube.com/watch?v=ry67G7wfIV0
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 27 mei 2016 09:08

Kerkdienst met ds. A.F. Troost uit Ermelo
Locatie: Engelse kerk, Begijnhof 48 in Amsterdam
Orgel: Wim Magré
Vleugel: Wilbert Magré
Thema voor de preek: "Vertroosting"

http://www.dmbamsterdam.nl/userfiles/Fi ... troost.mp3
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 30 mei 2016 07:57

Een kerkdienst vanuit Mookhoek (Strijen)
de Gereformeerd-evangelische hervormde gemeente, behoort bij wijkgemeente Ichthus te Strijen.
Tekst: Hooglied 1:4 "Trek mij, en wij zullen achter U aangaan. De Koning heeft mij gebracht in Zijn binnenkamer".

Drie gedachten

1 Een nagelopen bruid
2 Nalopende bruid
3 Een binnengebrachte bruid

Te beluisteren via

http://www.kerkomroep.nl/?mp=11137#kerk.php?mp=11137

Bij hervormde gemeente Mookhoek
Zondag 29 Mei 9.21 uur

Een verrijkende dienst, ook de werking van de Heilige Geest komt uitgebreid aanbod
Pas op voor het elkaar uitspelen
"Het moet je gegeven worden het Geloof"
"Je moet kiezen en aannemen het Geloof"

Hoe vaak worden deze twee tegen over elkaar gezet (Reformatorisch - Evangelisch)
Maar die 2 zijn geen tegenstanders.
Beiden zijn het waarheden.
Maar als je er 1 van neemt slechts, wordt het een halve waarheid.
Die twee gaan arm in arm, gaan samen....

Het te beluisteren aan te bevelen, het opent ogen en oren en de Heilige Geest waait......
De dienst duurt 2 uur, maar als je er in gegrepen wordt, de tijd verdwijnt....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 07 jun 2016 11:26

Internet Kerkdiensten
Vroeger waren de kerkdiensten uitsluitend via de kerktelefoon te beluisteren; dat is ook geheel volgens de bijbelse gedachte dat het geloof uit het gehoor is en het gehoor door het Woord Gods.( Rom.10:17). Toen dat te duur werd kregen wij de Kerkradio die via de ether uitsluitend d.m.v. een ontvangkastje in de huiskamer van de leden die om wat voor reden dan ook de gang naar de kerk niet meer konden maken te beluisteren was. Maar dit ging altijd met toestemming en medewerking van de kerkenraad en het bleef beperkt tot alleen het geluid en voor mensen waarvoor het ook bestemd was. Maar het werd principieel een andere zaak toen het internet zijn intrede deed; toen werd het een publieke, wereldwijde vertoning. En nu is het zo dat de toegang tot de eredediensten de gemeente vrij is; de kerkdeur staat voor iedereen open en gasten zijn hartelijk welkom. Maar zodra de deuren gesloten worden en de gemeente in de naam des Heren haar diensten aanvangt krijgt de dienst een besloten karakter waarin zij voor God aangezicht treedt en Hij zijn volk wil ontmoeten. Daarom beleef ik het als een gebrek aan eerbied en een schending van de privacy der gemeente als dit voor het grote publiek naar buiten gebracht wordt. Het zou nog iets anders zijn als het om een evangeliesatiepost of een andere niet-ambtelijke bijeenkomst waar het Woord verkondigd wordt ging. Nog erger werd het toen men aan het Woord niet genoeg had en er ook videobeelden aan toegevoegd werden. De predikant wordt met heel zijn mimiek op de kansel in beeld gezet om aan de wensen van een op sensatiebelust publiek tegemoet te komen. Maar het zien- en zinlijke staat altijd haaks op het geloof dat aan het Woord genoeg heeft en God de eer geeft dat Hij machtig is te doen wat Hij in zijn Woord belooft ( Rom.4:19,20 en 2 Kor.4:18).Gods volk heeft dan ook geen enkele behoeft aan deze ijdele vertoning, heeft er nooit om gevraagd en zal dat ook nooit doen. De zonde is een hellend vlak; het gaat van kwaad tot erger, in vele gemeente wordt zelfs de bediening van het H.A. op straat gegooid door de dominee in beeld te zetten als hij achter de tafel staat het brood breekt en de wijn in de bekers giet! Houdt het mij ten goede, maar ik noem dit een brutale, godonterende heiligschennis! De Heere Jezus heeft het H.A toch ook niet op de straten van Jeruzalem, maar in de besloten kring van zijn discipelen ingesteld!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 13 jun 2016 09:46

Toch is het ook een middel tot zegen voor velen Ereunao. Dit wordt toch wel erg onderschat.

Een dienst speciaal ingericht voor mensen met een verstandelijke beperking.
Wat leuk dat ik deze tegen kwam, het is een dienst uit 1998 vanuit Assen (toen heb ik hem ook gehoord en gezien!)
Een aanrader om te bekijken en beluisteren, het is rijk, tevens mijn werkgebied!
Geweldig!

Koningskinderen allemaal, oogappeltjes van God, een voorbeeld voor velen, geen mensen met een verstandelijke beperking, maar juist mensen met verstandelijke mogelijkheden vind ik altijd! Zoveel van hen geleerd en leer nog steeds, ook in het Geloofsleven!

https://www.youtube.com/watch?v=X_iENaUqqfQ

Goede dienst!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 14 jun 2016 09:50

Moestuin:
Toch is het ook een middel tot zegen voor velen Ereunao. Dit wordt toch wel erg onderschat.
Een dienst speciaal ingericht voor mensen met een verstandelijke beperking.
Wat leuk dat ik deze tegen kwam, het is een dienst uit 1998 vanuit Assen (toen heb ik hem ook gehoord en gezien!)
Een aanrader om te bekijken en beluisteren, het is rijk, tevens mijn werkgebied!
Geweldig!
Koningskinderen allemaal, oogappeltjes van God, een voorbeeld voor velen, geen mensen met een verstandelijke beperking, maar juist mensen met verstandelijke mogelijkheden vind ik altijd! Zoveel van hen geleerd en leer nog steeds, ook in het Geloofsleven! Moestuin.


Wat God al niet gebruiken kan om zijn genade te verheerlijken kan voor ons geen maatsaf zijn. Hij heeft ook het bedrog van Jakob en van de broers van Jozef, ja zelfs het verraad van Judas ten goede gewend. Maar wij hebben ons aan de regel van het Woord te houden. De prediking van het evangelie in de ambtelijke eredienst der Gemeente is als bediening der verzoening het tegenbeeld van het altaar van Israël. En daar mocht geen vreemd vuur op aangestoken worden, dat heeft twee zonen van Aäron het leven gekost (Lev.10). En mijn bezwaar geldt niet zozeer het gebruik van dit medium op zich, maar het ongepaste, profane gebruik in de eredienst der Gemeente waarin zij voor Gods aangezicht treedt en Hij zijn volk wil ontmoeten. Dat is een event dat je niet naar buiten brengt voor het grote publiek, zeker niet de bediening van het H.A.Je laat toch ook geen camera of microfoon in je echtelijke slaapkamer ophangen?
Het zou nog iets anders zijn als het om een privé zender ging die alleen voor de leden van de gemeente via een inlogcode te volgen was, hoewel ik ook dan de meerwaarde van die beelden niet inzie. Het geloof is uit het gehoor en niet uit het zien- en zinlijke. (Joh.20:29) mvrgr: ereunao

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 11:40

ereunao schreef:De zonde is een hellend vlak; het gaat van kwaad tot erger, in vele gemeente wordt zelfs de bediening van het H.A. op straat gegooid door de dominee in beeld te zetten als hij achter de tafel staat het brood breekt en de wijn in de bekers giet! Houdt het mij ten goede, maar ik noem dit een brutale, godonterende heiligschennis! De Heere Jezus heeft het H.A toch ook niet op de straten van Jeruzalem, maar in de besloten kring van zijn discipelen ingesteld!

Je hebt helemaal gelijk ereunao!
ereunao schreef:Het zou nog iets anders zijn als het om een privé zender ging die alleen voor de leden van de gemeente via een inlogcode te volgen was, hoewel ik ook dan de meerwaarde van die beelden niet inzie. Het geloof is uit het gehoor en niet uit het zien- en zinlijke

Er zijn kerkelijke gemeentes die vrij te beluisteren zijn als er een normale eredienst is, maar als er een bijzondere dienst is, is het afgeschermd.

Laatst zei een k.r. broeder tegen me dat sedert de invoering van de internetmogelijkheden, mensen makkelijker thuis blijven, want ze kunnen het daar ook horen.
Maar een kerkdienst is er niet alleen om een preek te horen.
Het is een eredienst, een samenkomst van een gemeente. We zitten er niet voor onszelf, maar om God de eer toe te zingen.

Op het moment dat er een camera opgehangen zou worden in onze gemeente, stap ik op.
Wat is het volgende, een uitzending in het voorprogramma van de bioscoop?

Onze kerken hebben geen hoge drempels. Iedereen mag daar zo naar binnen. Er wordt niet naar je I.D. gevraagd, er wordt niet gevraagd: wat kom jij nou doen, wat doe jij hier?
Laatst was er een braderie, ook in de straat waar onze kerk staat.
Er was niemand die ook maar 1 blik op de kerk wierp. De winkelende mensen zagen ons gaan, naar binnen, de dominee zei nog: ik had zo een paar mensen mee naar binnen willen nemen.
Maar er is geen behoefte aan. De wereld heeft God niet nodig.
God heeft ook niet persé internet nodig. Mensen komen tot bekering dmv een krakkemikkige Bijbel soms, in verre landen.

Ik zag laatst een uitzending waarin een journaliste te gast was bij een jong stel dat ging trouwen. Dan hoop je dat ze iets vertellen over het leven met de Heere. Maar wat hoor je dan?
Dat ze op zondag 2 x naar de kerk gaan, geen seks hebben voor het huwelijk, dat soort dingen.
De vrouw vond - terecht - wat is daar nou aan, waarom zou ik dan moeten gaan geloven?
Een gemiste kans.
Jammer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor de passant » 14 jun 2016 12:07

MoesTuin schreef:Op Pinksteren een schitterende dienst vanuit Delfzijl
De broeders en zusters van de Pinkstergemeente Delfzijl
(Hemelvaart - Pinksteren - Wederkomst)

https://www.youtube.com/watch?v=ry67G7wfIV0


bedankt voor deze posting, ik ken uit het verleden deze gemeente omdat ik in die tijd er wel eens af en toe kwam
nee ik was en ben geen pinksterblom ,maar vond het leuk om deze vid te zien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten