Waarschuwingen van God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor jaapo » 18 jan 2015 21:50

Een kind opvoeden met angst voor God, is een ernstige miskleun. Denk maar niet, dat je daardoor op langere termijn meer godsdienstigen kunt tellen. Eerder het tegenovergestelde. Er lopen nogal wat gelovigen rond , met traumatische ervaringen op dit punt. Vaak voor de rest van hun leven beschadigd. De foute opvoeders wisten ook niet beter vaak; zij waren zelf ook door foute opvoeders grootgebracht.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Bambi

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor Bambi » 18 jan 2015 21:55

RogerS schreef:
Thanks voor je reactie. Ik heb net de gehele Bijbeltekst gelezen. Ik snap deels waarom je deze tekst heb uitgekozen (bv. het voorbeeld rondom Noach waarbij er ook geen tekenen van een overstroming waren, los van wat God hem persoonlijk vertelde). Maar kun je me uitleggen hoe deze tekst mijn vraag beantwoordt? En kun je ook zonder de Bijbel te gebruiken me dit principe uitleggen (anders gaat het wellicht lijken op een cirkelredenatie)?

Ik begrijp namelijk nog niet hoe je iets zou kunnen geloven terwijl je verstand "nee" zegt.

Er is een groot verschil tussen een verstand wat 'nee' zegt en een verstand wat iets niet kan begrijpen/bevatten.

Geloven in iets wat je niet kan bevatten of bewijzen is een beetje zoiets als intuïtie.
Je weet iets, voelt het, zonder dat je het kan verklaren of bewijzen.

RogerS
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:01

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor RogerS » 19 jan 2015 19:31

Bambi schreef:Er is een groot verschil tussen een verstand wat 'nee' zegt en een verstand wat iets niet kan begrijpen/bevatten.

Geloven in iets wat je niet kan bevatten of bewijzen is een beetje zoiets als intuïtie.
Je weet iets, voelt het, zonder dat je het kan verklaren of bewijzen.


Het klopt inderdaad dat het ontstaan van het heelal en de reden waarom we hier zijn iets is dat moeilijk te bevatten is. Met mijn verstand dat nee zegt bedoel ik vooral de wetenschappelijke onderzoeken die erop lijken te wijzen dat het scheppingsverhaal niet klopt, de aarde miljarden jaren oud is, er geen zondvloed is geweest, etc.

Daarnaast heb ik ook (op pijnlijke wijze) in het verleden geleerd om niet altijd op m'n gevoel te vertrouwen. Tuurlijk hebben we intuïtie met een reden, en dat brengt ons ook heel veel, maar naar mijn mening moet het altijd gecombineerd worden met je verstand.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor Boerin » 19 jan 2015 21:25

Zie dit topic nu pas, ik had je al in het Engels geantwoord op christian forums. Wist niet dat je Nederlands was.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2015 21:29

Dan heeft ie het antwoord in twee talen en kan ze met elkaar vergelijken.

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor jaapo » 20 jan 2015 00:23

@Boerin: Voor zover ik weet, heb je me nooit ergens in het Engels beantwoord. En het genoemde forum heb ik nooit bezocht. Ik ken je alleen van hier en er waren heel weinig rechtstreekse reacties tussen ons. Misverstand.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor Boerin » 20 jan 2015 02:13

jaapo schreef:@Boerin: Voor zover ik weet, heb je me nooit ergens in het Engels beantwoord. En het genoemde forum heb ik nooit bezocht. Ik ken je alleen van hier en er waren heel weinig rechtstreekse reacties tussen ons. Misverstand.

Nee ik bedoel RogerS, ik las de openingspost. Die had ik net in het Engels gelezen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Trajecto
Sergeant
Sergeant
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 jan 2012 12:26

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor Trajecto » 20 jan 2015 15:31

jaapo schreef:@Boerin: Voor zover ik weet, heb je me nooit ergens in het Engels beantwoord. En het genoemde forum heb ik nooit bezocht. Ik ken je alleen van hier en er waren heel weinig rechtstreekse reacties tussen ons. Misverstand.

Boerin schreef:Nee ik bedoel RogerS, ik las de openingspost. Die had ik net in het Engels gelezen.

Ik dacht "eens even te kijken wat dat voor forum is", maar dat christanforums geeft bij mij onmiddellijk een viruswaarschuwing van mijn antivirusprogramma Avast.
Als jij daar user bent kun je hun misschien even waarschuwen dat er waarschijnlijk wat mis is op hun site.
Nulla aetas ad discendum sera

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor bernard 3 » 20 jan 2015 18:32

RogerS schreef:Ik begrijp namelijk nog niet hoe je iets zou kunnen geloven terwijl je verstand "nee" zegt.


Je begrijpt het waarschijnlijk niet omdat de inhoud en betekenis die je aan het woord of de uitdrukking “geloven” geeft mogelijks verschilt met de betekenis die de Bijbel er aan geeft.

De Bijbelse betekenis van” geloven” slaat in feite op de zekerheid te hebben of het volle vertrouwen te hebben in een PERSOON en niet in IETS. Met als gevolg de zekerheid te hebben dat hetgeen deze PERSOON zegt/ belooft onvoorwaardelijk juist en betrouwbaar is, ook al begrijpt men Hem niet onmiddellijk en is Hij soms ogenschijnlijk in tegenspraak met het “verstand”.
Als gevolg van de ervaring opgedaan met deze persoon ( Christus) groeit het geloof, of met andere woorden het vertrouwen, dan ook meer en meer. Met als gevolg dat het individu zich meer en meer onderwerpt aan hetgeen Christus leert en voorschrijft. Dit omdat hij inziet dat deze voorschriften enkel en alleen dienen tot de opbouw en het welzijn van de mens.
Geloof, vertrouwen en gehoorzamen zijn in feite onafscheidelijk met elkaar verbonden.
Je vind dan ook in Hebreeën 11, waarbij de definitie van het woord geloof gegeven wordt, dat er voorbeelden gegeven worden van mensen die dat soort “geloof” bezaten en het dan ook in praktijk hebben gebracht.

RogerS
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:01

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor RogerS » 20 jan 2015 20:36

bernard 3 schreef:
Je begrijpt het waarschijnlijk niet omdat de inhoud en betekenis die je aan het woord of de uitdrukking “geloven” geeft mogelijks verschilt met de betekenis die de Bijbel er aan geeft.

De Bijbelse betekenis van” geloven” slaat in feite op de zekerheid te hebben of het volle vertrouwen te hebben in een PERSOON en niet in IETS. Met als gevolg de zekerheid te hebben dat hetgeen deze PERSOON zegt/ belooft onvoorwaardelijk juist en betrouwbaar is, ook al begrijpt men Hem niet onmiddellijk en is Hij soms ogenschijnlijk in tegenspraak met het “verstand”.
Als gevolg van de ervaring opgedaan met deze persoon ( Christus) groeit het geloof, of met andere woorden het vertrouwen, dan ook meer en meer. Met als gevolg dat het individu zich meer en meer onderwerpt aan hetgeen Christus leert en voorschrijft. Dit omdat hij inziet dat deze voorschriften enkel en alleen dienen tot de opbouw en het welzijn van de mens.
Geloof, vertrouwen en gehoorzamen zijn in feite onafscheidelijk met elkaar verbonden.
Je vind dan ook in Hebreeën 11, waarbij de definitie van het woord geloof gegeven wordt, dat er voorbeelden gegeven worden van mensen die dat soort “geloof” bezaten en het dan ook in praktijk hebben gebracht.


Je hebt het over vertrouwen hebben in een persoon (Christus). Maar zou je die persoon dan niet moeten leren kennen via de Bijbel? Dan hangt je vertrouwen in Christus toch ook samen met je vertrouwen in of de Bijbel een waarheidsgetrouw boek is?

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor bernard 3 » 20 jan 2015 23:23

RogerS schreef:Je hebt het over vertrouwen hebben in een persoon (Christus). Maar zou je die persoon dan niet moeten leren kennen via de Bijbel? Dan hangt je vertrouwen in Christus toch ook samen met je vertrouwen in of de Bijbel een waarheidsgetrouw boek is?


Ja dat is onvermijdelijk zo.
De Bijbel is Gods Woord en door de studie ervan onder gebed en de leiding van de Heilige Geest zal je meer en meer de Zoon van God, die ons het karakter van God de Vader heeft leren kennen en bewonderen. En je verwonderen wat de Godheid er voor over had en heeft om de mens hier en nu een vredevol bestaan en later het eeuwig geluk te schenken.

mohamed

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2015 00:30

Beste Bernard 3, wanneer Jezus bij gelegenheid over geloof sprak tegen zijn discipelen, besef dan wel dat hij oog in oog met hen stond en dat zij hem zagen. Wat de Hebreeën schrijver schreef over geloof heeft betrekking op hen die Christus niet als mens hebben gekend. De twaalf uitverkorenen kregen te zien wat velen voor hen verlangden met ogen te mogen aanschouwen (Mattheüs 13:17) en ik denk tevens na hen. De Hebreeën schrijver leert ons echter dat Christus eenmaal geopenbaard is (Hebreeën 9:26) in de eindtijd. Ironisch dat velen een tweede fysieke komst verwachten, want eenmaal is eenmaal en de andere maal zal Christus zonder zonde gezien worden (Heb 9,28) dat wil zeggen zonder fysiek lichaam. Of men moet willen bepleiten dat Christus gezondigd heeft bij de eerste komst en bij de tweede dat niet weer zal doen.

Nee, de pijnlijke realiteit is dat men wacht op een schip wat geweest is en aangemeerd, zonder daar iets van te merken.

Verder noemt u de Bijbel het Woord van God, maar dat staat nergens hoor in die Bijbel. Wat er wel staat is dat Jezus het Woord is (Joh 1,1) en is Christus de Bijbel? Nee toch? Hoewel ik de aanduiding kan begrijpen, noem ik de Bijbel liever het Boek van God.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor learsi » 21 jan 2015 11:26

RogerS schreef:Goeiemorgen,

Ik vind het moeilijk om, wanneer je kijkt naar de wetenschappelijke argumenten, om in het christendom te geloven. Ik geloof wel in God. Soms zijn er echter bepaalde “toevalligheden” waarvan ik momenteel twijfel of ik dit moet opvatten als een waarschuwing van een christelijke God. Hieronder een aantal voorbeelden:

Voorbeeld 1

Een aantal jaren geleden, na een hele Kinderbijbel in 1 dag te hebben uitgelezen, lag ik een hele nacht wakker. Toen ik eindelijk in de ochtend in slaap viel kreeg ik een droom. Een hele heldere droom; een droom zoals die nooit eerder had gehad, en dat terwijl ik de avond daarvoor had gevraagd om een teken. Ik voelde een hand op m’n schouder. Vervolgens werd ik door de lucht in getrokken. Ik hoorde de wind om me heen, en uiteindelijk hoorde ik God (althans, zo interpreteer ik het) tegen me praten. Met een liefdevolle maar veel autoriteit uitstralende stem. Deze droom voelde voor mij erg echt. Bij de vraag of ik zo door moest gaan met m’n leven hoorde ik een duidelijk “nee”. Al werd er niet gezegd waarom; er was ook geen duidelijke verwijzing naar het christendom in die droom. Maar het voelde alsof het God was die in deze droom tegen me praatte. Ik heb dit hierna ook nooit meer gehad.

Aan wat reeds gezegd is wil ik het volgende toevoegen.
Je hoorde een liefdevolle stem, die veel autoriteit uitstraalde. Daarnaast werd er gezegd dat je eigenlijk niet verder kunt leven op de wijze zoals je leeft. Zo worden er 4 zaken benadrukt:

-een tot je sprekende God
-een liefdevolle stem
-een veel autoriteit uitstralende stem.
-er wordt een (noodzakelijke)verandering van leven aangewezen

Aangezien in het geschreven Woord alle 4 de genoemde zaken uitgebreid(!) aan de orde komen, is de droom een aansporing om de Bijbel te gaan lezen en die te overdenken.
Bidt om verlichte ogen van je verstand (Efeze1:18). Lees Gods geschreven Woord met deze(!!) vier zaken in je achterhoofd. Hij is machtig je d.m.v. dit Woord te onderwijzen, het Evangelie is een kracht(!) Gods tot behoud van een ieder die gelooft.


Voorbeeld 2

Ik heb me altijd afgevraagd hoe ik met vrouwen moet omgaan in deze onzekere tijden waarin ik eigenlijk niet weet wat ik geloof. Wat doe je als je je enigszins wel in het geloof verdiept, naar God op zoek bent, maar het anderzijds nog niet gelooft? Dit is altijd een worsteling geweest.

Op een ochtend, na het wakker worden, kreeg ik de gedachte “je geloof zal binnenkort getest worden”. Nu is dit natuurlijk een nogal breed begrip, een geloof dat getest wordt. Gaat iemand me binnenkort vragen wat ik geloof? Kom ik binnenkort een aantrekkelijke vrouw tegen die ik moet zien te weerstaan omdat zij puur en alleen naar seks op zoek zou zijn? En zo kun je nog een aantal voorbeelden bedenken.

Uiteindelijk kwam ik, 2 dagen na deze gedachte, in een bar een zeer aantrekkelijke vrouw tegen, waar ik die avond ook mee gezoend heb. Een vrouw die misschien niet al te serieuze bedoelingen had. Iemand waar ik misschien voor zou moeten oppassen.

Die ochtend daarna had ik (evenals de avond daarvoor) de volgende tekst in m'n hoofd van een bekend nummer: “I'd sell my soul for you babe”. Waarschijnlijk heb ik God toen ook gevraagd of ik dit moest zien als waarschuwing/teken? Later hoorde ik ook muziek van de Goo Goo Dolls “I’d give up forever to touch you”.

Twee zaken worden benadrukt:
-I'd sell up my soul for you babe...."Ik zou mijn ziel verkopen voor jou, jonge aantrekkelijke vrouw"...
-I'd give up forever to touch you....."Ik zou de eeuwigheid opgeven om je aan te kunnen raken".........

De teksten gaan over "het verkopen van je ziel" en over " de eeuwigheid opgeven om iets anders te kunnen bereiken".
Ziel verkopen en de eeuwigheid opgeven hebben alles met elkaar te maken.
In de Bijbel gaat het met name over het eeuwig (6e hoofdstuk van het Johannes Evasngelie) leven dat ontvangen zal worden door te geloven in de Naam van de Zoon van God, Jezus (Mattheus1:21). En hoe dat zal gaan (Johannes3:1-21). Het onderstreept, dat er van jou kant een inspanning gevraagd wordt om vanuit de Bijbel over deze zaak te lezen en te overdenken(Psalm1).


Voorbeeld 3

Kreeg een droom dat te maken had met wolven, evenals de gedachte “ze verlieten Jezus voor wolven”. Ik ging vervolgens opzoeken wat de Bijbel zegt over wolven, waaronder het volgende:

Ik weet dat er na mijn vertrek woeste wolven bij u zullen binnendringen, die de kudde niet zullen ontzien. 30 Uit uw eigen kring zullen mensen voortkomen die de waarheid verdraaien om de leerlingen voor zich te winnen.

Na dit stuk tekst vroeg ik of God me kon vertellen of dit een teken was en ging ik naar Facebook toe. Toevallig of niet: ik zag bovenaan de pagina een filmpje staan waarbij een schaap een wolf wegjaagde.

Dit zou je kunnen opvatten als Jezus die tegen me zegt “pas op dat je niet met de verkeerde mensen omgaat. Volg mij, aan het einde jaag ik al het kwaad uit de wereld”.

Verkeerde mensen is te algemeen. De tekst die je noemt laat zien, dat je in je zoektocht naar God (zoekt en gij zult vinden.....lees Mattheus het 7e hoofdstuk) mensen tegen zult komen die de waarheid van God verdraaien zullen. Die je dus een andere weg proberen te leren dan die Gods Woord je leert. Het onderstreept nogmaals het lezen in de Bijbel. Controleer in het geschreven Woord, of het klopt wat je van iedereen hoort. Want in het begin weet je niet wie je kunt vertrouwen.

....de kwade lieden verstaan het recht niet, maar die de Heere zoeken verstaan alles(Spreuken28:5)....

In alle 3 je voorbeelden wordt je dus gewezen op Gods Woord in deze wereld. In dat Woord zul je het moeten zoeken. Daartoe heeft Hij het gegeven. Hoe ongelooflijk dat in eerste instantie ook lijkt.

Gods zegen toegewenst op je zoektocht naar Hem.

h.g.
Learsi

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor Teus » 22 jan 2015 13:22

RogerS schreef:Goeiemorgen,

Ik vind het moeilijk om, wanneer je kijkt naar de wetenschappelijke argumenten, om in het christendom te geloven. Ik geloof wel in God. Soms zijn er echter bepaalde “toevalligheden” waarvan ik momenteel twijfel of ik dit moet opvatten als een waarschuwing van een christelijke God. Hieronder een aantal voorbeelden:

Voorbeeld 1

Een aantal jaren geleden, na een hele Kinderbijbel in 1 dag te hebben uitgelezen, lag ik een hele nacht wakker. Toen ik eindelijk in de ochtend in slaap viel kreeg ik een droom. Een hele heldere droom; een droom zoals die nooit eerder had gehad, en dat terwijl ik de avond daarvoor had gevraagd om een teken. Ik voelde een hand op m’n schouder. Vervolgens werd ik door de lucht in getrokken. Ik hoorde de wind om me heen, en uiteindelijk hoorde ik God (althans, zo interpreteer ik het) tegen me praten. Met een liefdevolle maar veel autoriteit uitstralende stem. Deze droom voelde voor mij erg echt. Bij de vraag of ik zo door moest gaan met m’n leven hoorde ik een duidelijk “nee”. Al werd er niet gezegd waarom; er was ook geen duidelijke verwijzing naar het christendom in die droom. Maar het voelde alsof het God was die in deze droom tegen me praatte. Ik heb dit hierna ook nooit meer gehad.


Voorbeeld 2

Ik heb me altijd afgevraagd hoe ik met vrouwen moet omgaan in deze onzekere tijden waarin ik eigenlijk niet weet wat ik geloof. Wat doe je als je je enigszins wel in het geloof verdiept, naar God op zoek bent, maar het anderzijds nog niet gelooft? Dit is altijd een worsteling geweest.

Op een ochtend, na het wakker worden, kreeg ik de gedachte “je geloof zal binnenkort getest worden”. Nu is dit natuurlijk een nogal breed begrip, een geloof dat getest wordt. Gaat iemand me binnenkort vragen wat ik geloof? Kom ik binnenkort een aantrekkelijke vrouw tegen die ik moet zien te weerstaan omdat zij puur en alleen naar seks op zoek zou zijn? En zo kun je nog een aantal voorbeelden bedenken.

Uiteindelijk kwam ik, 2 dagen na deze gedachte, in een bar een zeer aantrekkelijke vrouw tegen, waar ik die avond ook mee gezoend heb. Een vrouw die misschien niet al te serieuze bedoelingen had. Iemand waar ik misschien voor zou moeten oppassen.

Die ochtend daarna had ik (evenals de avond daarvoor) de volgende tekst in m'n hoofd van een bekend nummer: “I'd sell my soul for you babe”. Waarschijnlijk heb ik God toen ook gevraagd of ik dit moest zien als waarschuwing/teken? Later hoorde ik ook muziek van de Goo Goo Dolls “I’d give up forever to touch you”.

Moet ik zoiets interpreteren als een waarschuwing van God, dat ik me niet moet inlaten met bepaalde type vrouwen / geen seks moet hebben voor het huwelijk, omdat dit desastreuze gevolgen kan hebben? Of is dit een aaneenschakeling van toevalligheden omdat ik heel lang op zoek ben naar antwoorden op dit gebied?


Voorbeeld 3

Kreeg een droom dat te maken had met wolven, evenals de gedachte “ze verlieten Jezus voor wolven”. Ik ging vervolgens opzoeken wat de Bijbel zegt over wolven, waaronder het volgende:

Ik weet dat er na mijn vertrek woeste wolven bij u zullen binnendringen, die de kudde niet zullen ontzien. 30 Uit uw eigen kring zullen mensen voortkomen die de waarheid verdraaien om de leerlingen voor zich te winnen.

Na dit stuk tekst vroeg ik of God me kon vertellen of dit een teken was en ging ik naar Facebook toe. Toevallig of niet: ik zag bovenaan de pagina een filmpje staan waarbij een schaap een wolf wegjaagde.

Dit zou je kunnen opvatten als Jezus die tegen me zegt “pas op dat je niet met de verkeerde mensen omgaat. Volg mij, aan het einde jaag ik al het kwaad uit de wereld”.

Mijn vraag is nu: zouden jullie zulke dingen opvatten als teken van God? Stel dat God een teken geeft, zou Hij er dan altijd voor zorgen dat het 100% duidelijk is, of is het onderhevig aan interpretatie? Voorbeelden 2 en 3 kun je ook best verklaren a.d.h.v. toeval, zeker als je veel naar een teken van God op zoek ben. Maar is het dan ook toeval? Ik vind dit erg lastig; ik heb enerzijds het idee dat ik in m’n hoofd teveel bezig ben om te zoeken naar dit soort tekens omdat ik het, rationeel/wetenschappelijk, momenteel weinig redenen zie om te geloven dat zaken als de schepping of de zondeval ook echt gebeurd zijn. Anderzijds wil ik mogelijke boodschappen van God ook niet negeren.


Beste Roger,

Je bent een gezegend mens en mijn hart springt op. Ik wil je adviseren alles eens los te laten, we hebben allemaal het beste met je voor maar ik kan je niets geven of vertellen over de woorden die je kreeg. God heeft een plan met een ieder van ons en er is er niet een hetzelfde.
Als God komt, zoals je ervaren hebt, komt satan ook, hij ziet er een uit zijn handen ontglippen en zal er alles aan doen om je in verwarring te brengen, zelfs mensen kan hij daar voor gebruiken.
In het begin weet je niet wat van God is of van satan, zelfs mensen die ver in het geloof mochten groeien worstelen daar soms mee.
God verwacht nu één ding van je, volledige overgave, Hij wil dat je je leven aan Hem geeft, je zonden belijdt en Hem vraagt of Hij over je wilt regeren, dat je erkent, met een oprecht hart, dat je Hem nodig hebt. Lees de bijbel maar en vraag telkens weer of God je iets te vertellen hebt wellicht zul je dan ook begrijpen wat Hij al tegen je gezegd heeft. Vraag om een ontvankelijk hart opdat je mag verstaan wat Hij je te zeggen heeft. Roep de Heere Jezus aan, Hij heeft immers voor je betaald, want daar heeft satan een hekel aan, het jaagt hem weg, het beste is dat je het hardop doet.

Volhardt hier in man, God staat te wachten tot je komt, Hij wil over je regeren, het beste geven, Hij alleen weet wat je nodig hebt. Hij heeft een geweldig Kado voor je, nee, je krijgt geen lintje of een speldje maar je wordt wel geridderd in de orde van Jezus Christus, het beste wat je kunt overkomen.

Zal voor je bidden, je opdragen aan God en Zijn onmetelijke Liefde en Genade.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

RogerS
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:01

Re: Waarschuwingen van God?

Berichtdoor RogerS » 22 jan 2015 21:03

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik vind het bijzonder dat jullie allemaal de moeite nemen om me te helpen met deze kwestie.

Ik heb nu ongeveer de helft gelezen van de Bijbel en heb niet het idee dat ik op het punt sta om gelovig hierin te worden; ik voel me meer niet-christen dan christen. Dat maakt het leven niet makkelijk. Aan de ene kant wil ik me gedragen a.d.h.v. wat ik nu geloof en niet van wat ik in de toekomst mogelijkerwijs zou kunnen gaan geloven. Aan de andere kant wil ik geen dingen doen die God zou afkeuren. Het beste voorbeeld daarvan is de omgang met vrouwen.

Ik weet echter niet hoe ik mezelf nu zou moeten gedragen op dit gebied. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet iemand van de one night stands, maar als ik een bijzonder persoon tegenkom en ik hou van haar (of ze nou christelijk is of niet) dan zou ik toch wel de behoefte voelen om seks met diegene te hebben. En dat wordt ook van je verwacht als je een relatie met een niet-christelijk persoon zou hebben.

Ik heb het idee dat ik eerst moet weten of het christelijk geloof me waarschijnlijk lijkt voordat ik zal begrijpen of God me een teken heeft gegeven of dat het allemaal toeval is. In de tussentijd weet ik echter niet hoe ik mezelf moet gedragen. Verwacht de christelijke God al een bepaalde handelswijze van je voordat je überhaupt tot geloof komt? Met name het 2e voorbeeld wat ik schetste in m'n beginpost maakt me erg bang hierin. Nu weet ik dat ik een angstig persoon ben, dus weet niet of ik mezelf nu onnodig bang maak of dat ik wel heel erg op m'n tellen moet passen.....


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten