De Atheïst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

De Atheïst

Berichtdoor Spreeuw » 04 okt 2014 19:15

Misschien kent u de website van "De Atheïst". http://www.deatheist.nl/

Op de eerste pagina van deze site lezen we: "Deze website probeert een zo duidelijk mogelijke introductie tot het atheïsme, de afwezigheid van het geloof in god(en), te geven voor een zo breed mogelijk publiek".


Het is vooral interessant om eens nader in te gaan op de argumenten die op deze site gegeven worden voor het atheïsme:
http://www.deatheist.nl/index.php?optio ... &Itemid=10

Op deze subpagina "worden atheïstische argumenten nader toegelicht, en een aantal theïstische argumenten kritisch onder de loep genomen".


Wat vindt u van de argumenten die daar gegeven worden voor het atheïsme?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De Atheïst

Berichtdoor mealybug » 04 okt 2014 19:28

Spreeuw schreef:Misschien kent u de website van "De Atheïst". http://www.deatheist.nl/

Op de eerste pagina van deze site lezen we: "Deze website probeert een zo duidelijk mogelijke introductie tot het atheïsme, de afwezigheid van het geloof in god(en), te geven voor een zo breed mogelijk publiek".


Het is vooral interessant om eens nader in te gaan op de argumenten die op deze site gegeven worden voor het atheïsme:
http://www.deatheist.nl/index.php?optio ... &Itemid=10

Op deze subpagina "worden atheïstische argumenten nader toegelicht, en een aantal theïstische argumenten kritisch onder de loep genomen".


Wat vindt u van de argumenten die daar gegeven worden voor het atheïsme?

Mijn geloof is niet op argumenten gebaseerd, maar op vertrouwen.
God was zelfs de satan, die toch heel gewiekst en listig is, te slim af.
Een kind begrijpt zijn vader niet altijd, maar gaat er van uit, dat zijn vader wel weet wat het beste is voor hem/haar.
Daar vertrouw ik ook op.

Bambi

Re: De Atheïst

Berichtdoor Bambi » 04 okt 2014 19:45

Spreeuw schreef:Het is vooral interessant om eens nader in te gaan op de argumenten die op deze site gegeven worden voor het atheïsme:
http://www.deatheist.nl/index.php?optio ... &Itemid=10

Op deze subpagina "worden atheïstische argumenten nader toegelicht, en een aantal theïstische argumenten kritisch onder de loep genomen".


Wat vindt u van de argumenten die daar gegeven worden voor het atheïsme?

Als ik er 1 argument uitpik, nl. dat het nooit bewezen is dat God bestaat.
Dan vind ik het alleen maar triest dat die mensen blijkbaar nooit zelf aan de lijve ervaren hebben dat God bestaat.

Ik heb zelfs in de periode dat ik los van God in de wereld leefde, nooit getwijfeld aan het bestaan van God.
Het is altijd een zekerheid geweest, die diep van binnen verankerd ligt.
En onbewust voelde ik Zijn aanwezigheid ook altijd, maar dat besefte ik achteraf pas.

mealybug schreef:Mijn geloof is niet op argumenten gebaseerd, maar op vertrouwen.
God was zelfs de satan, die toch heel gewiekst en listig is, te slim af.
Een kind begrijpt zijn vader niet altijd, maar gaat er van uit, dat zijn vader wel weet wat het beste is voor hem/haar.
Daar vertrouw ik ook op.

Mooi gezegd.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: De Atheïst

Berichtdoor Pcrtje » 10 okt 2014 09:00

Spreeuw schreef:Misschien kent u de website van "De Atheïst". http://www.deatheist.nl/

Op de eerste pagina van deze site lezen we: "Deze website probeert een zo duidelijk mogelijke introductie tot het atheïsme, de afwezigheid van het geloof in god(en), te geven voor een zo breed mogelijk publiek".


Het is vooral interessant om eens nader in te gaan op de argumenten die op deze site gegeven worden voor het atheïsme:
http://www.deatheist.nl/index.php?optio ... &Itemid=10

Op deze subpagina "worden atheïstische argumenten nader toegelicht, en een aantal theïstische argumenten kritisch onder de loep genomen".

Wat vindt u van de argumenten die daar gegeven worden voor het atheïsme?
Wat ik daarvan vind? Ik denk dat het eerlijke en oprechte verwoordingen van de problemen waar atheïsten, waarvan ook veel ex-christenen en moslims, tegenaan lopen bij bepaalde interpretaties van de religie.

Wel makkelijk, hè, Bambi en Mealybug, hoe jullie dat zo aan de kant schuiven. Ondertussen gaat de uitstroom van voornamelijk de intelligentia uit de kerk gewoon door. De kerk en haar leden falen in het fatsoenlijk kunnen verdedigen van hun geloof en religie. Daarmee verwordt de kerk steeds meer een in zichzelf gekeerde club voor wereldvreemde, in de kerk opgevoede mensen.
"Een libelle zweeft over het water..."

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: De Atheïst

Berichtdoor Boerin » 10 okt 2014 09:16

Pcrtje schreef: Wat ik daarvan vind? Ik denk dat het eerlijke en oprechte verwoordingen van de problemen waar atheïsten, waarvan ook veel ex-christenen en moslims, tegenaan lopen bij bepaalde interpretaties van de religie.

Wel makkelijk, hè, Bambi en Mealybug, hoe jullie dat zo aan de kant schuiven. Ondertussen gaat de uitstroom van voornamelijk de intelligentia uit de kerk gewoon door. De kerk en haar leden falen in het fatsoenlijk kunnen verdedigen van hun geloof en religie. Daarmee verwordt de kerk steeds meer een in zichzelf gekeerde club voor wereldvreemde, in de kerk opgevoede mensen.

Het is toch gewoon triest dat mensen van het geloof afvallen en zeggen dat er geen bewijs is voor het bestaan van een God? Ik ben zelf ook op dat punt gekomen trouwens ondanks alle wonderen en ervaringen met de Heer die ik had meegemaakt.
Ik vind die stelling dat het niet te bewijzen is ook de meest erge. Niet dat ik daar een atheist op aankijk, maar eerder de kerk. Mijn voorganger zegt altijd: ik kan bewijzen dat God bestaat. Als wij de werken doen die Jezus deed dan hoeft niemand zich meer af te vragen of Hij nu wel of niet bestaat. Het probleem ligt niet bij de atheïsten, maar bij de kerk. Als wij niet doen wat de eerste gemeente deed, te lui zijn om voor redding van mensen te bidden en genoegen nemen met een uitgegroeid been van 2 cm zonder een doktersverklaring, want wij geloven lekker toch zelf al en wat kan ons die kritische atheïsten schelen, dan kun je een atheist geen ongeloof verwijten. Ik kan me niet voorstellen dat er atheïsten bestonden toen Jezus en de discipelen rondgingen en mensen genazen en doden opwekten. Atheïsme is een gevolg van dooie kerkgang en calvinisme: God kan doen wat Hij wil, maar Hij heeft vandaag geen zin, dus Hij gaat lekker niet laten zien dat Hij bestaat aan alle mensen die gewoon niet kunnen geloven dat Hij bestaat. Ik hoor dat heel vaak van atheïsten: Waarom laat God Zich niet gewoon zien? Zijn Lichaam moet opstaan.
Zijn Lichaam heeft vandaag geen zin of Zijn Lichaam weet het niet eens door verkeerd onderwijs, dat is het probleem.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De Atheïst

Berichtdoor mona » 10 okt 2014 10:06

Boerin schreef:Het probleem ligt niet bij de atheïsten, maar bij de kerk. Als wij niet doen wat de eerste gemeente deed, te lui zijn om voor redding van mensen te bidden en genoegen nemen met een uitgegroeid been van 2 cm zonder een doktersverklaring, want wij geloven lekker toch zelf al en wat kan ons die kritische atheïsten schelen, dan kun je een atheist geen ongeloof verwijten.
Boerin schreef:Ik hoor dat heel vaak van atheïsten: Waarom laat God Zich niet gewoon zien? Zijn Lichaam moet opstaan.
Zijn Lichaam heeft vandaag geen zin of Zijn Lichaam weet het niet eens door verkeerd onderwijs, dat is het probleem
Volkomen mee eens Boerin. Gods kinderen vallen vaak ten prooi aan zelfgenoegzaamheid, luiheid, lauwheid, biddeloosheid. Een gruwel voor God. Een aanfluiting voor de kerk, waar ongelovigen terrecht over vallen.
Biddeloosheid is de dood in de pot, en het is een grote voedingsbodem voor nog meer atheïsme.
Hoe minder strijd dmv de wapenrusting tegen de machten in de lucht, hoe groter de ruimte voor satan.
Juist in verband met de verkondiging van het evangelie aan ongelovigen, vraag Paulus om gebed, lees maar in Efeze 6:
19 Bid ook voor mij, opdat mij het woord gegeven wordt bij het openen van mijn mond, om met vrijmoedigheid het geheimenis van het Evangelie bekend te maken,
20 waarvan ik een gezant ben in ketenen, opdat ik daarin vrijmoedig mag spreken, zoals ik moet spreken.

Pcrtje schreef:Ondertussen gaat de uitstroom van voornamelijk de intelligentia uit de kerk gewoon door. De kerk en haar leden falen in het fatsoenlijk kunnen verdedigen van hun geloof en religie. Daarmee verwordt de kerk steeds meer een in zichzelf gekeerde club voor wereldvreemde, in de kerk opgevoede mensen.
Zo begrijpelijk! De voortgang van het atheisme is de gelovige zelf aan te rekenen.
Wie heeft de overtuiging in zijn hart zelf mede verantwoordelijk voor de leegloop van de kerken? Er is een herleving nodig, een roepen om de Geest! God zal anders Zijn kandelaar weghalen. De waarschuwingen zijn overduidelijk.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: De Atheïst

Berichtdoor Roady » 10 okt 2014 10:36

Spreeuw schreef:Wat vindt u van de argumenten die daar gegeven worden voor het atheïsme?

Een atheïst zal voortdurend argumenten blijven zoeken om dat wat hij..... NIET .... gelooft, te kunnen onderstrepen en zodoende zichzelf te kunnen rechtvaardigen.
Het rijtje argumenten dat de website beschrijft zijn de typerende "excuses" om het bestaan van God niet te hoeven inzien. Daarbij moeten we niet vergeten dat de duivel de ongelovigen met blindheid heeft geslagen. Ik ben ervan overtuigd dat elk mens een ingebakken honger heeft naar de vervulling met Gods aanwezigheid. Elk kind is van nature bereid het evangelie aan te nemen. Door wat zij van anderen horen en aannemen ontstaan er bolwerken in de geest. En zoals u weet, is elk bolwerk erop gericht om zich tegen Gods koninkrijk te richten. Elke atheïst is dus aardig ver van het padje afgeraakt.
Hij weigert in alle eenvoud het wonder van de schepping te aanvaarden. Alleen daaraan al kan een mens opmaken dat er een Schepper moet bestaan.

pcrtje schreef:Ondertussen gaat de uitstroom van voornamelijk de intelligentia uit de kerk gewoon door. De kerk en haar leden falen in het fatsoenlijk kunnen verdedigen van hun geloof en religie


Het grote probleem van elke atheïst is het hierboven genoemde woordje "intelligentia".
Zij vertrouwen op hun intelligentie. Zij menen slim te zijn, niet wetende dat God hen allang heeft overgegeven aan hun eigen dwaasheid. Een fantastisch bijbelcitaat in deze is 1 Kor 3:18 - 21:

Code: Selecteer alles

18 Laat niemand zichzelf iets wijs maken. Als iemand onder u wijs meent te zijn – wijs volgens de opvattingen van deze wereld – dan moet hij dwaas worden om wijs te kunnen zijn. 19 Want de wijsheid van deze wereld is dwaasheid voor God. Er staat immers geschreven: Hij vangt de wijzen in hun eigen sluwheid, 20 en elders: De Heer kent de gedachten van de wijzen, Hij weet hoe vergeefs ze zijn. 21 Laat daarom niemand zich beroemen op mensen. Want alles is van u:


Ik zie het als mijn taak om voortdurend op te wassen in Gods Geest, Gods kennis en deze kennis in te zetten in Zijn koninkrijk door te getuigen, (in tongen) te bidden, banden te verbreken en demonen uit te drijven (Markus 16:17). Regelmatig mag ik iets van Gods kracht ervaren waardoor mijn geloof levend blijft en het vuur blijft branden.

Mocht ik een atheïst tegen het lijf lopen, dan getuig ik van wat Jezus in mijn leven heeft gedaan.
Wat hij ermee doet, dat is zijn/haar verantwoording.

Een mooie dag gewenst.


/Toevoeging
Ik zag dit staan en moest erg lachen

"Citaat
... Not in the ... ... ... after them.

~ Plato, 360 v. Chr.

:lol:
Laatst gewijzigd door Roady op 10 okt 2014 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: De Atheïst

Berichtdoor Boerin » 10 okt 2014 10:42

Roady schreef:Een atheïst zal voortdurend argumenten blijven zoeken om dat wat hij..... NIET .... gelooft, te kunnen onderstrepen en zodoende zichzelf te kunnen rechtvaardigen.
Het rijtje argumenten dat de website beschrijft zijn de typerende "excuses" om het bestaan van God niet te hoeven inzien. Daarbij moeten we niet vergeten dat de duivel de ongelovigen met blindheid heeft geslagen. Ik ben ervan overtuigd dat elk mens een ingebakken honger heeft naar de vervulling met Gods aanwezigheid. Elk kind is van nature bereid het evangelie aan te nemen. Door wat zij van anderen horen en aannemen ontstaan er bolwerken in de geest. En zoals u weet, is elk bolwerk erop gericht om zich tegen Gods koninkrijk te richten. Elke atheïst is dus aardig ver van het padje afgeraakt.
Hij weigert in alle eenvoud het wonder van de schepping te aanvaarden. Alleen daaraan al kan een mens opmaken dat er een Schepper moet bestaan.

Ja netzoals die blinden van het Bartimeus instituut. Ze zoeken gewoon een excuus en ze weigeren gewoon te zien. Rotzakken zijn het.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: De Atheïst

Berichtdoor Pcrtje » 10 okt 2014 11:03

Roady schreef:Een atheïst zal voortdurend argumenten blijven zoeken om dat wat hij..... NIET .... gelooft, te kunnen onderstrepen en zodoende zichzelf te kunnen rechtvaardigen.
Ach wat een onzin. Als een gelovige een heleboel bijzondere dingen roept moet hij dat ook kunnen onderbouwen. De bewijslast ligt bij de religieuzen. Extraordinary claims need extraordinary proof.

Roady schreef:Het rijtje argumenten dat de website beschrijft zijn de typerende "excuses" om het bestaan van God niet te hoeven inzien. Daarbij moeten we niet vergeten dat de duivel de ongelovigen met blindheid heeft geslagen. Ik ben ervan overtuigd dat elk mens een ingebakken honger heeft naar de vervulling met Gods aanwezigheid. Elk kind is van nature bereid het evangelie aan te nemen. Door wat zij van anderen horen en aannemen ontstaan er bolwerken in de geest. En zoals u weet, is elk bolwerk erop gericht om zich tegen Gods koninkrijk te richten. Elke atheïst is dus aardig ver van het padje afgeraakt.
Hij weigert in alle eenvoud het wonder van de schepping te aanvaarden. Alleen daaraan al kan een mens opmaken dat er een Schepper moet bestaan.
Dat bedoel ik nou. Mensen zoals jij en dier uitspraken maken het christelijk geloof compleet ongeloofwaardig en doen de christelijke religie meer kwaad dan goed.

Makkelijk, hoor, om zo te fitten op atheïsten. Je doet net alsof zij zó dom en kortzichtig zijn dat je hun zelfst de schúld geeft van hun twijfels en negatieve ervaringen met kerk en religie. Zolang mensen zoals jij blijven rondlopen en dit soort belachelijke inzichten rondbazuinen worden er volstrekt geen atheïsten bekeerd noch wordt de secularisering gestopt.

Pcrtje schreef:Ondertussen gaat de uitstroom van voornamelijk de intelligentia uit de kerk gewoon door. De kerk en haar leden falen in het fatsoenlijk kunnen verdedigen van hun geloof en religie
Roady schreef:Het grote probleem van elke atheïst is het hierboven genoemde woordje "intelligentia".
Zij vertrouwen op hun intelligentie. Zij menen slim te zijn, niet wetende dat God hen allang heeft overgegeven aan hun eigen dwaasheid.
Precies wat ik dus net bedoelde te zeggen. De kerk wordt overgenomen door dwazen: mensen die niet nadenken; kortzichtig zijn en een tunnelvisie hebben zo groot als een oog van een naald. De intelligentia prikken daar doorheen.

Wat jij in feite zegt is dat iedereen domweg moet luisteren en uitvoeren wat hun wordt opgedragen. Niemand mag meer nadenken. Want, ja, als je nadenkt en kritische vragen stelt ben je opstandig. Een twijfelaar. En twijfel is zonde. Zonde komt van de duivel, zoals je eerder al zei. Dus: kritische, intelligentere mensen die vragen stellen zijn demonisch bezeten en die demonen moet je uitdrijven met het roepen van (compleet uit hun context gerukte) bijbelteksten.

Jammer, hoor, dat je niet inziet dat werken op die manier averechtse effecten heeft. Blijkbaar hoor jij ook bij die groep mensen die een coup plegen in de kerkelijk Nederland. #-o

Roady schreef:/Toevoeging
Ik zag dit staan en moest erg lachen

"Citaat
... Not in the ... ... ... after them.

~ Plato, 360 v. Chr.

:lol:
Zolang jij de benamingen van de dagen van de week blijft gebruiken zoals ze nu zijn kan ik op dezelfde gronden jou uitlachen. :lol:
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: De Atheïst

Berichtdoor Pcrtje » 10 okt 2014 11:04

Boerin schreef:Ja netzoals die blinden van het Bartimeus instituut. Ze zoeken gewoon een excuus en ze weigeren gewoon te zien. Rotzakken zijn het.
Ik ben het zowaar eens met je eens, Boerin. :)
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: De Atheïst

Berichtdoor Roady » 10 okt 2014 12:14

Pcrtje schreef:De bewijslast ligt bij de religieuzen. Extraordinary claims need extraordinary proof.


Kent u het verschil tussen religie en relatie?
Heeft u zelf een relatie met Jezus?
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: De Atheïst

Berichtdoor Pcrtje » 10 okt 2014 12:26

Roady schreef:Kent u het verschil tussen religie en relatie?
Uiteraard. In feite is de relatie tot een godheid onderdeel van de religie.
Roady schreef:Heeft u zelf een relatie met Jezus?
Afhankelijk van de definitie ervan.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Atheïst

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2014 12:28

Roady schreef:Het rijtje argumenten dat de website beschrijft zijn de typerende "excuses" om het bestaan van God niet te hoeven inzien.


Nee, want veel van dezelfde argumenten worden gebruikt om het bestaan van kabouters niet te hoeven inzien. Zijn het dan ook excuses?

Daarbij moeten we niet vergeten dat de duivel de ongelovigen met blindheid heeft geslagen.


Of God zelf, want die heeft er ook een handje van om het bepaalde mensen onmogelijk te maken te geloven - ik ben het bijbelvers even kwijt, maar het staat echt ergens.

Ik ben ervan overtuigd dat elk mens een ingebakken honger heeft naar de vervulling met Gods aanwezigheid. Elk kind is van nature bereid het evangelie aan te nemen.


Kinderen zijn van nature bereid letterlijk ALLES aan te nemen van wat de ouders of aangewezen autorieitspersoon hen vertelt - daarom werkt onderwijs.

Hij weigert in alle eenvoud het wonder van de schepping te aanvaarden. Alleen daaraan al kan een mens opmaken dat er een Schepper moet bestaan.


Omdat ik niet geloof dat er een schepper is, is er een schepper? Wat een logica. En ik erken van harte het wonder van de natuur, dus ik heb geen idee waar je het verder over hebt.


Het grote probleem van elke atheïst is het hierboven genoemde woordje "intelligentia".
Zij vertrouwen op hun intelligentie. Zij menen slim te zijn, niet wetende dat God hen allang heeft overgegeven aan hun eigen dwaasheid. Een fantastisch bijbelcitaat in deze is 1 Kor 3:18 - 21:


Dat bedoel ik dus. Ik geloof niet omdat God me niet laat geloven.

Ik zie het als mijn taak om voortdurend op te wassen in Gods Geest, Gods kennis en deze kennis in te zetten in Zijn koninkrijk door te getuigen, (in tongen) te bidden,


Apart, de meeste evangelicalen die ik spreek geven fluisterend toe dat dat hele in tongen spreken gewoon gefaket is omdat ze anders buiten de groep vallen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Atheïst

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2014 12:43

Ik ben atheïst om 2 redenen:

1) Ik ervaar God niet.
2) Ik heb God niet nodig om de werkelijkheid te verklaren.

Meer is er niet en is ook niet nodig. De rest is 'window dressing'. Dan mag je me dwaas noemen, of denken dat mijn geweten is dichtgeschroeid of dat ik me weiger over te geven of dat ik ben geslagen met blindheid door de duivel of God zelf - dat verandert niets aan het feit dat ik God niet ervaar en niet nodig heb als verklaring van de natuur.

Wat rest je dan nog? Mij zo onzeker maken over oncontroleerbare dreiging (hel na de dood) zodat ik tegen beter weten in mezelf overtuig toch te geloven. En na een tijdje zou mijn brein me ongetwijfeld de juiste impulsen geven hoor, daar is het brein nu eenmaal erg goed in.

Maar ik ben te cynisch om pogingen daartoe niet te zien als pogingen tot manipulate, sociale druk en controle en uiteindelijk zelfverrijking (in geld of macht).

Succes daarmee dus.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De Atheïst

Berichtdoor xsidd » 10 okt 2014 13:26

#Mortlach

Sta je wel open voor het feit, dat God tot je kan spreken? Als je het afsluit, door te zeggen, ik ervaar niks, dan is het ook maar een dood punt. Ik geloof dat God een behouder is, en ik bid voor je.

Zegen kerel!

Groet Cees


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten