Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
moderngelovige schreef:Hier moet ik erkennen dat ik regelmatig in de fout ga.
Werk in een seculiere omgeving en er is een enorme taalverruwing de laatste decennia.
Zijn we hier NL wel koploper trouwens. (Hoewel ze er in andere landen ook wat van kunnen.)
Is de Bond tegen het vloeken, niet een druppel op een gloeiende plaat?
Zouden ze dit op een andere manier aan moeten pakken..
Spreeuw schreef:Als je iemand op zijn vloeken aanspreekt, dan kan diegene juist expres meer vloeken, om jou uit te dagen.
Dus wanneer je iemand hoort vloeken, heeft het dan wel effect als je hier een opmerking over maakt?
Wat vindt u van de "Bond tegen vloeken"?
Is deze bond nodig?
mohamed schreef:Vloeken is iets wat je doet uit onmacht, het zijn krachttermen om je frustratie te uiten. Mag een mens zijn frustratie niet uiten door woorden? Prima, frustreer me dan ook niet.
Mortlach schreef:Omdat ik geen behoefte heb aan taal- of gedachtenpolitie.
De Bond werkt ook in omgekeerde richting - daar hebben wel meer christenen last van, trouwens. Vloeken is een uiting van frustratie. De Bond lijkt te denken dat als je de uitingsvorm wegneemt, dat je dan de oorzaak - de frustratie - ook wegneemt. Zo werkt het echter niet. Het enige dat het oplevert zijn gefrustreerde mensen die geen mogelijkheden hebben met die gevoelens om te gaan.
Spreeuw schreef:Hoe verklaar je dan dat "74% van de Nederlanders vloeken en schelden onbeschaafd vindt", zoals op de site van de bond te lezen is? Dat rijmt niet echt met wat jij schrijft.
xsidd schreef:#Lock&Stock
Naar mijn idee is vloeken helemaal niet gezond.. Je moet je wel uiten, maar niet vloeken meen ik.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten