Moderators: elbert, henkie, Moderafo's
jaapo schreef:Vervolging is een heel zwaar woord en dat blijft het, ook al heb je het toegelicht. Nee, dan de echte vervolgden, in Irak bijv. Die hebben geen gedachten over de problematiek die jij stelt. Die hopen en bidden, dat zij hun geloof, hun leven kunnen behouden.
Ja, er zijn in vele rechtzinnige kerken nog steeds gelovigen die kort gehouden worden door menselijke regeltjes en voorschriften. Voldoe je daaraan niet, word je uitgestoten. Als je - terecht - vindt, dat je een persoonlijke verhouding met God en Jezus Christus mag hebben, rest je niet anders, dan het elders te zoeken.
Ehhh, nou ik vind wel dat MoesTuin naast danken ook recht heeft tot klagen, gezien wat er in zijn situatie is gebeurd. Maar vervolging wil ik het niet noemen, wel treiteren en minachten.Marloes1g schreef:Dus niet klagen maar danken.
Bambi schreef:
Ikzelf heb ook een tijdje problemen gehad met het gegeven, dat veel refo's anders dachten over geloofszaken, dan ik.
Ik ging daardoor zelfs twijfelen of mijn relatie met God wel echt was.
En heb het bij God gebracht en Hem gevraagd of ik dan wel bij Hem hoorde, omdat ik over veel dingen anders dacht dan die mensen.
Toen gaf God mij als antwoord: "Wil je bij hun horen of bij Mij."
Waarmee God mij duidelijk maakte, dat ik mijn geloof niet moet meten aan wat andere mensen er over zeggen en denken, maar wat God Zelf er over zegt.
Ik moet bij Hem willen horen.
Met Hem een relatie opbouwen.
En bij Hem bevestiging vinden.
En ik denk dat dat ook een goede boodschap is voor anderen, zowel Refo's als niet-Refo's.
'Vest op prinsen geen vertrouwen' staat niet voor niets in de Bijbel.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 211 gasten