Vuurwerk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Byte » 29 dec 2014 20:48

Zo dan 100 euro dat is fors :) morgen maar in de tuin knallen ;)
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vuurwerk

Berichtdoor mealybug » 30 dec 2014 19:58


Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Spreeuw » 01 jan 2015 16:28

De regels aangaande het afsteken van vuurwerk zijn dit jaar fors overtreden (althans, bij mij in de buurt, maar het zal elders niet veel beter zijn). Vuurwerk mag afgestoken worden tussen 31 dec. 18.00 uur en 1 jan. 02.00 uur, maar er is massaal vuurwerk buiten de toegestane tijd afgestoken.

De zonde viert hoogtij! De wetten die de overheid ons geeft, moeten gehoorzaamd worden, want de overheid is Gods dienares, schrijft Paulus in Romeinen 13:1-7. Tenzij de wetten niet in overeenstemming zijn met Gods Woord, maar dat is in dit geval niet aan de orde.

Het is vandaag, 1 januari 2015, overigens erg rustig op dit forum! Er wordt zeer weinig gepost. Zijn veel mensen aan het slapen, of zo?

Ik wens iedereen een voorspoedig 2015 toe!

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Jess » 01 jan 2015 17:11

Wetten van de overheid zijn juist schokkend dat ze promoten dat juist onder kerktijd pas vuurwerk afgestoken mag worden!!

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Vuurwerk

Berichtdoor jaapo » 01 jan 2015 17:19

Hier is het rustig geweest buiten de tijden dat het mocht. Dus niet generaliseren! Bij de jaarwisseling was er opvallend veel mooi siervuurwerk en opvallend weinig dom geknal. Op het nieuws hoorde ik, dat er alleen al in het oogziekenhuis in Rotterdam 7 mensen zijn binnengebracht, die hun leven lang verder visueel gehandicapt zullen zijn. Voor mij hoeft vuurwerk niet in deze tijd, maar het is niet uit principieel oogpunt. Al onze christelijke feest- en vierdagen zitten vol met restanten van heidense elementen. Als het daarom gaat, moet je alle feestdagen afschaffen en helemaal opnieuw opzetten (in chr. kring dan).
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2015 11:29

Spreeuw schreef:
Het is vandaag, 1 januari 2015, overigens erg rustig op dit forum! Er wordt zeer weinig gepost. Zijn veel mensen aan het slapen, of zo?

Ik wens iedereen een voorspoedig 2015 toe!


Ik was lekker een weekendje weg. Om half 6 's avonds was ik al wel wakker hoor, toen zat ik in de auto, door de mooie besneeuwde Ardennen aan het rijden. Keurig om 4 uur naar bed gegaan en om 11 uur er weer uit. Wandeling gemaakt langs de Oosterschelde begin van de middag. Prima dagje zo.

Iedereen nog een gezegend 2015 gewenst.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Anoniem_89

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 jan 2015 22:33

Lekker oud en nieuw bij m'n ouders over de grens gevierd.
Opzouten met die regels uit NL. Vuurwerk is in NL ook véél duurder..
Ik haal het gewoon lekker bij de LIDL.. \:D/

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Chaya » 14 mei 2020 15:44

Gisteravond zag ik nieuwe beelden van de vuurwerkramp in Enschede.
Alsof het oorlogsgebied betrof.
Het is niet te geloven dat het aantal doden dan nog zo laag is gebleven, al is elke dode teveel!
Maar als je de beelden ziet zonder achtergrondinformatie denk je dat hier minstens honderden slachtoffers zijn te betreuren.

Het was in de tijd dat een vuurwerkfabriek gewoon nog in een woonwijk mocht staan en vuurwerk verkocht mocht worden in tijdschrift- en fietsenwinkels, zonder bescherming en beveiligde opslag.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Vuurwerk

Berichtdoor lekkerbek » 14 mei 2020 16:58

Ja ik zag het ook. Echt heftig! Net een oorlogsgebied!

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Vuurwerk

Berichtdoor K80 » 15 mei 2020 08:24

Goed dat de regels omtrent opslag daarna flink zijn aangescherpt.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2020 23:03

Het ziet er naar uit dat we eindelijk een keer een rustig oud- en nieuw krijgen. Het jongetje in me vindt dat ff slikken maar het volwassen gedeelte denkt dat het wel fijn en verstandig is ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Vuurwerk

Berichtdoor lekkerbek » 10 nov 2020 10:24

Marnix schreef:Het ziet er naar uit dat we eindelijk een keer een rustig oud- en nieuw krijgen. Het jongetje in me vindt dat ff slikken maar het volwassen gedeelte denkt dat het wel fijn en verstandig is ;-)



Haha, eerlijk berichtje :wink:

Ik ben dolblij, hoop dat het iedereen supergoed bevalt :mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2020 11:21

Marnix schreef:Het ziet er naar uit dat we eindelijk een keer een rustig oud- en nieuw krijgen. Het jongetje in me vindt dat ff slikken maar het volwassen gedeelte denkt dat het wel fijn en verstandig is ;-)

Het is typisch een geval van: de goeden moeten onder de kwaden lijden.
Ik gun jou van harte je vuurwerk, op oudejaarsavond om 12 uur. Mooi siervuurwerk met eventueel een klein knalletje.

Maar aangezien er een stel grenzenloze kansparels rondlopen, die al in september beginnen met opwarmen met illegaal vuurwerk, wordt het draagvlak klein.
De ramen staan nu al in de sponningen te trillen. Ja we moeten het melden en dat doen we ook. Maar die gasten zijn al weg vooraleer je je voordeur opendoet (als je dat al durft).

Onze overburen (sinds enkele jaren), kregen altijd familie uit Duitsland over en wat die meenamen :shock:
Tot 2 uur half 3 was het één aaneengesloten geknal, gedreun, gesis, gejank.
V r e s e l i j k.
Dat er nooit iets gebeurd is, mag echt een Wonder heten.

Dus nee Marnix, ik mis het zeker niet!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2020 11:33

Chaya schreef:Het is typisch een geval van: de goeden moeten onder de kwaden lijden.
Ik gun jou van harte je vuurwerk, op oudejaarsavond om 12 uur. Mooi siervuurwerk met eventueel een klein knalletje.

Maar aangezien er een stel grenzenloze kansparels rondlopen, die al in september beginnen met opwarmen met illegaal vuurwerk, wordt het draagvlak klein.
De ramen staan nu al in de sponningen te trillen. Ja we moeten het melden en dat doen we ook. Maar die gasten zijn al weg vooraleer je je voordeur opendoet (als je dat al durft).

Onze overburen (sinds enkele jaren), kregen altijd familie uit Duitsland over en wat die meenamen :shock:
Tot 2 uur half 3 was het één aaneengesloten geknal, gedreun, gesis, gejank.
V r e s e l i j k.
Dat er nooit iets gebeurd is, mag echt een Wonder heten.

Dus nee Marnix, ik mis het zeker niet!!


Ik weet ook dat jij er helemaal blij mee bent, daarom bovenstaand berichtje. En nee, al dat vuurwerk buiten oud en nieuw om, al het illegale vuurwerk enzovoorts vind ik ook irritant. Ik heb de afgelopen jaren ook wel eens een huilend jongetje om schoot gehad omdat ze totaal niet in de buurt van oud en nieuw 's avonds besloten om een lawinepijl of vlinder af te steken. Dus zoals ik al zei, het grootste deel van me is blij met dit besluit, het jongetje in me vindt het stiekem nog een beetje jammer... maar het is wel de beste optie en ik hoop eigenlijk dat het niet blijft bij een eenmalig verbod.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Vuurwerk

Berichtdoor hans0166 » 10 nov 2020 13:20

Chaya schreef:Maar aangezien er een stel grenzenloze kansparels rondlopen


vind dit eigenlijk een beetje ongelukkig gekozen woorden. Kansenparels wordt eigenlijk altijd gebruikt voor de hoogopgeleide, tandartsen dokters en kerngeleerden onder de immigranten (die hun diploma's op de kopiermachine gehaald hebben).

Degenen die ik altijd met deze ongein bezig zie zijn gewoon blank, en bij ons meestal zelfs van huize die op zondag meerdere malen per dag in de kerk zitten. (dat zijn dan ook meestal de tijden dat het opmerkelijk stil is op straat)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten