Vuurwerk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Faramir » 29 aug 2014 11:26

Voor honderden bedrijven is de vuurwerkverkoop de enige manier om het jaar af te sluiten in groen cijfers. De vuurwerkverkoop stoppen is de nek omdraaien van mogelijk duizenden gezinnen.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Spreeuw » 29 aug 2014 11:29

Faramir schreef:Voor honderden bedrijven is de vuurwerkverkoop de enige manier om het jaar af te sluiten in groen cijfers. De vuurwerkverkoop stoppen is de nek omdraaien van mogelijk duizenden gezinnen.


Maar als de vuurwerkverkoop gestopt wordt, dan hebben we meer mogelijkheden om te voorkomen dat er meer gezinnen in arm Afrika de nek omgedraaid worden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2014 11:32

Faramir schreef:Voor honderden bedrijven is de vuurwerkverkoop de enige manier om het jaar af te sluiten in groen cijfers. De vuurwerkverkoop stoppen is de nek omdraaien van mogelijk duizenden gezinnen.


Dat is een gevaarlijk argument, want er zijn vast tal van andere zaken die ze zouden kunnen verkopen waarvan dat ook niet wenselijk is (drugs, vuurwapens, etc). Daarbij, mensen geven hun geld toch wel uit; het is vast niet zo dat als vuurwerk niet beschikbaar was, iedereen het geld netjes op een spaarrekening zou deponeren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Faramir » 29 aug 2014 11:35

Spreeuw schreef:Maar als de vuurwerkverkoop gestopt wordt, dan hebben we meer mogelijkheden om te voorkomen dat er meer gezinnen in arm Afrika de nek omgedraaid worden.

Zo naïef ben je toch niet werkelijk? Bij het stoppen met de vrije vuurwerkverkoop mist de overheid miljoenen aan belastinginkomsten. Bij het bedrijfsleven gaan er duizenden ontslagen vallen die allemaal een uitkering nodig hebben. Kortom de staat krijgt veel minder geld binnen en moet veel meer geld uitgeven. Dat moeten de burgers compenseren. Er gaat dus geen extra geld naar arm Afrika om daar in de zakken te verdwijnen van wapenhandelaren. Het extra geld gaat naar de schatkist om vervolgens gaten in de begroting te dichten.

Faramir

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Faramir » 29 aug 2014 11:37

Mortlach schreef:Dat is een gevaarlijk argument,

De droge realiteit kan gevaarlijk zijn.
want er zijn vast tal van andere zaken die ze zouden kunnen verkopen waarvan dat ook niet wenselijk is (drugs, vuurwapens, etc).

Vandaar ook dat verkoop van alcohol, rookwaren, softdrugs en zo nog meer schadelijke dingen ook niet verboden wordt. Het kost te veel centjes om dat te doen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Marnix » 29 aug 2014 13:00

Mortlach schreef:Dat is wel wat cynisch. Ik zou eerder denken dat het gewoon stemmen kost omdat het geen populair besluit zal zijn.


Ook dat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

basubachs
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 sep 2014 15:07

Re: Vuurwerk

Berichtdoor basubachs » 07 sep 2014 20:43

laat de kinderen lekker met vuur spelen,ik vond het geweldig toen ik jong was.

"je moet ze wel eerst leren hoe je er mee om moet gaan want het blijft gevaarlijk,"

een vuurwerk cursus zou op zijn plaats zijn voor kinderen....of voorlichting op school.

Anoniem_89

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 sep 2014 21:15

Welnee man, een rotje in je hand, als je 'm onderaan vasthoudt waar klei zit merk je niets van.
Je moet er alleen niet met je neus bovenop zitten.

Vuurwerk is altijd lachen.
Ben 25, maar als ik vuurwerk in handen heb nog steeds een kind.

Vorig jaar nog 2 grote vuurpijlen op een veld aangestoken maar eerst vastplakt aan een bal.
Of een vuurpijl vastplakken aan een andere vuurpijl en dan een paar seconden na elkaar afsteken.

Daar was ook dan de ruimte voor en het ging veilig dus in ieder geval niet aan te raden mocht je in een stad wonen in of in de bebouwde kom :lol:

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Vuurwerk

Berichtdoor moderngelovige » 07 sep 2014 21:29

Tsja Spreeuw,

Je had ook de petitie van Groen Links (!) bijna 2 jr. geleden kunnen tekenen.
Of desnoods had je er een keer op kunnen stemmen :mrgreen:
Sommige standpunten van jou passen wel goed bij deze partij trouwens. :-k
Dus het topic wat je hierna plaatst zal worden: Mag ik als bevindelijk Christen op Groen Links stemmen?
Vergeef me de meligheid even beste Spreeuw.

Persoonlijk verfoei ik het vuurwerk en alles daar omheen, ik ben met oud en nieuw het liefst in het buitenland.
Niet dat daar helemaal geen vuurwerk is maar hier in NL lijkt het wel oorlog.
eh, zit echter geen christelijk uitgangspunt verder achter.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Vuurwerk

Berichtdoor moderngelovige » 08 sep 2014 07:39

Faramir schreef:Voor honderden bedrijven is de vuurwerkverkoop de enige manier om het jaar af te sluiten in groen cijfers. De vuurwerkverkoop stoppen is de nek omdraaien van mogelijk duizenden gezinnen.


Met dit argument kunnen we dan net als in Belgie wapenverkoop toe gaan staan.
Ongelimiteerd koffieshops openen, paddoshops.

In Polen wordt wel -ongelimiteerd- vuurwerk verkocht; en dank zij onze poolse medeburgers is dit ook volop hier verkrijgbaar, alleen tijdens jaarwisseling exact 12u steken enkelen 4-5 pijlen en knallers af en dat is het dan. (Ik bedoel dus in Polen zelf.)
De kwaliteit zou anders zijn, volgens mij zit er meer kruit in, maar belangrijk is hoe ga je er zelf mee om.

Ik durf tijdens de laatste dagen van het jaar me hier nauwelijks op straat te begeven.
Tussen oudjaarsavond 22.00u en nieuwjaarsdag moet je maar hopen dat er geen afdwaler in je schoorsteen schiet en de buren niet te dronken zijn.
Plus alle andere maatschappelijke overlast, ik gun een ander zijn lol, maar dit gaat ten koste van heel veel mensen en dieren.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Vuurwerk

Berichtdoor Spreeuw » 22 dec 2014 16:40

*Off topic*

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Vuurwerk

Berichtdoor jaapo » 22 dec 2014 17:35

*Off topic*
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Vuurwerk

Berichtdoor moderngelovige » 22 dec 2014 21:38

Er is al weer een 11-jarige jongetje gewond, moet wss zijn pink missen.
O wat fijn dat vuurwerk.
Verleden week in EO-arena: kost 1,5 oog per uur, je zal het maar zijn, of nog erger je kind.
T'is net als met die hele commercie rond kerst één grote overspannen hype.
Soms heb ik echt een hekel aan dit land.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vuurwerk

Berichtdoor mealybug » 22 dec 2014 21:44

moderngelovige schreef:Er is al weer een 11-jarige jongetje gewond, moet wss zijn pink missen.
O wat fijn dat vuurwerk.
Verleden week in EO-arena: kost 1,5 oog per uur, je zal het maar zijn, of nog erger je kind.
T'is net als met die hele commercie rond kerst één grote overspannen hype.
Soms heb ik echt een hekel aan dit land.


Hier is vuurwerk GELUKKIG verboden.
HEEEEEEEEERLIJK

mohamed

Re: Vuurwerk

Berichtdoor mohamed » 22 dec 2014 23:07

moderngelovige schreef:Er is al weer een 11-jarige jongetje gewond, moet wss zijn pink missen.
O wat fijn dat vuurwerk.
Verleden week in EO-arena: kost 1,5 oog per uur, je zal het maar zijn, of nog erger je kind.
T'is net als met die hele commercie rond kerst één grote overspannen hype.
Soms heb ik echt een hekel aan dit land.

mealybug schreef:Hier is vuurwerk GELUKKIG verboden.
HEEEEEEEEERLIJK

Vuurwapens daarentegen niet, bietje hypocriet.

Wapens, wapens, wapens. Van Colt tot AK-47, City Guns in Kaapstad heeft het allemaal, nieuw of tweedehands. In het grote magazijn achter de toonbank en in de werkplaats in de kelder ligt nog veel meer. De winkel in Hout Street bewaart een dikke tweeduizend pistolen en geweren voor mensen die wachten op verlenging van hun wapenvergunning. ‘Sommigen wachten al twee jaar’, zegt Terry Harrison (55). ‘Ik heb hier een paar geweren voor een beveiligingsbedrijf. Dat wacht al drie jaar op een nieuwe vergunning.’

Afbeelding

-lees verder-

Maar gelukkig zijn rotjes verboden! :lol:


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten