Worden christenen gediscrimineerd?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 22 aug 2014 14:14

Is dat zo? Als ik het nieuws volg, dan lijkt dat er vaak wel op. Op de werkvloer ben je een buitenbeentje wanneer je christen bent en bepaalde zaken, zoals popmuziek en sportverdwazing afwijst. Ook in de politiek worden zaken als abortus, euthanasie, winkelopenstelling op zondag goedgekeurd. Alexander Pechtold van D'66 vroeg wat de rol van de SGP was in het (vorige) kabinet van CDA en VVD, met gedoogsteun van de PVV. Waarom was deze man zo bang voor de SGP?

Wat mij bijvoorbeeld de laatste tijd ook erg opvalt, is het feit dat er dikwijls groot verzet is als men van plan is een kerkgebouw te bouwen (bezwaren van omwonenden e.d.). Dit begrijp ik niet. Wat voor last heeft iemand van een kerk? Is hier sprake van discriminatie?

mohamed

Re: Worden christenen gediscrimineerd?

Berichtdoor mohamed » 22 aug 2014 14:17

Nee dat gebeurt niet, want christenen zijn geen ras en geen natie, dus is er ook geen sprake van discriminatie.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 aug 2014 14:19

Spreeuw schreef:Worden christenen gediscrimineerd?

Volgens mij valt dat wel mee.... Het hangt natuurlijk wel af wat je onder discriminatie verstaat;

Spreeuw schreef:Op de werkvloer ben je een buitenbeentje wanneer je christen bent

Een buitenbeentje zijn is niet hetzelfde als gediscrimineerd worden.

Spreeuw schreef:Ook in de politiek worden zaken als abortus, euthanasie, winkelopenstelling op zondag goedgekeurd.

Hoezo zie je dit als discriminatie?!

Spreeuw schreef:Wat mij bijvoorbeeld de laatste tijd ook erg opvalt, is het feit dat er dikwijls groot verzet is als men van plan is een kerkgebouw te bouwen (bezwaren van omwonenden e.d.). Dit begrijp ik niet. Wat voor last heeft iemand van een kerk? Is hier sprake van discriminatie?

Geluidsoverlast? Parkeeroverlast?

Man man man, wel een klein beetje in de slachtoffer-rol kruipen dit hoor. Of is dat ook discriminatie als ik dat zeg?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 aug 2014 14:20

mohamed schreef:Nee dat gebeurt niet, want christenen zijn geen ras en geen natie, dus is er ook geen sprake van discriminatie.

Precies!

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Julian Brasser » 22 aug 2014 14:22

Spreeuw schreef:Worden christenen gediscrimineerd?

Is dat zo? Als ik het nieuws volg, dan lijkt dat er vaak wel op. Op de werkvloer ben je een buitenbeentje wanneer je christen bent en bepaalde zaken, zoals popmuziek en sportverdwazing afwijst. Ook in de politiek worden zaken als abortus, euthanasie, winkelopenstelling op zondag goedgekeurd. Alexander Pechtold van D'66 vroeg wat de rol van de SGP was in het (vorige) kabinet van CDA en VVD, met gedoogsteun van de PVV. Waarom was deze man zo bang voor de SGP?

Wat mij bijvoorbeeld de laatste tijd ook erg opvalt, is het feit dat er dikwijls groot verzet is als men van plan is een kerkgebouw te bouwen (bezwaren van omwonenden e.d.). Dit begrijp ik niet. Wat voor last heeft iemand van een kerk? Is hier sprake van discriminatie?
Het is misschien vooral het idee van "dit zijn Rare Fratsen van vroeger die ze willen voortzetten". Maar wat voor veel mensen lijkt als RF, is in werkelijkheid RW, de Rechte Weg. :wink: :wink:

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 22 aug 2014 14:32

Geluidsoverlast van een kerkgebouw? Het moet niet gekker worden...
Van een disco, dat kan ik me voorstellen, maar van een kerkgebouw??

Als mensen dit echt denken, denk ik inderdaad dat christenen doelbewust gediscrimineerd worden.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 aug 2014 14:34

Spreeuw schreef:Geluidsoverlast van een kerkgebouw? Het moet niet gekker worden...
Van een disco, dat kan ik me voorstellen, maar van een kerkgebouw??

Ik vind klokkengelui op zondagochtend geluidsoverlast.

En volgens mij is het een goed idee als je eens doorleest wat discriminatie nu precies betekent;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie

Spreeuw schreef:Als mensen dit echt denken, denk ik inderdaad dat christenen doelbewust gediscrimineerd worden.

Afbeelding

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 aug 2014 14:38

Spreeuw schreef:Wat mij bijvoorbeeld de laatste tijd ook erg opvalt, is het feit dat er dikwijls groot verzet is als men van plan is een kerkgebouw te bouwen (bezwaren van omwonenden e.d.). Dit begrijp ik niet. Wat voor last heeft iemand van een kerk? Is hier sprake van discriminatie?

Lock en Stock vind dat dit geen discriminatie is. Of het discriminatie is laat ik even in het midden, maar het lijkt wel makkelijker een moskee te zetten dan een kerk.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 aug 2014 14:39

johannes1 schreef:Lock en Stock vind dat dit geen discriminatie is. Of het discriminatie is laat ik even in het midden, maar het lijkt wel makkelijker een moskee te zetten dan een kerk.

Kan je dat onderbouwen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 aug 2014 14:42

Sowieso, mensen die zich profileren als christenen rennen er om gediscrimineerd te worden, want ze doen het zelf ook!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 aug 2014 14:43

Zodra er een wetenschapelijk onderzoek is geweest zal ik jou, Lock&Stock, de link hiervan geven :mrgreen:

Een gevoel kan je over het algemeen niet onderbouwen, want dan moet je mij persoonlijk kennen, dan zou je weten wat ik gevoel bij bepaalde dingen. Daar wij elkaar niet kennen kan ik dat gevoel bij jou niet onderbouwen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 22 aug 2014 14:45

Lock&Stock schreef:
Ik vind klokkengelui op zondagochtend geluidsoverlast.

En volgens mij is het een goed idee als je eens doorleest wat discriminatie nu precies betekent;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie

Ja, zal ik doorlezen.

En nieuwe kerkgebouwen hebben doorgaans geen kerkklok :mrgreen:

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 22 aug 2014 14:46

mohamed schreef:Sowieso, mensen die zich profileren als christenen rennen er om gediscrimineerd te worden, want ze doen het zelf ook!

Nou nou, zomaar een verwijt richting alle christenen ....!
Zegt het voort!

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 aug 2014 14:47

johannes1 schreef:Zodra er een wetenschapelijk onderzoek is geweest zal ik jou, Lock&Stock, de link hiervan geven :mrgreen:

Een gevoel kan je over het algemeen niet onderbouwen, want dan moet je mij persoonlijk kennen, dan zou je weten wat ik gevoel bij bepaalde dingen. Daar wij elkaar niet kennen kan ik dat gevoel bij jou niet onderbouwen.

Daarnaast, mocht je gelijk hebben en het tegenwoordig makkelijker is om een vergunning voor een moskee te krijgen in vergelijking met een christelijke kerk dan is dat nog geen teken van discriminatie. Er zijn volgens mij veel meer kerken dan moskeeën en je hebt nu eenmaal bestemmingsplannen ed.

Spreeuw schreef:En nieuwe kerkgebouwen hebben doorgaans geen kerkklok :mrgreen:

Dat scheelt dan weer :) Ik woon redelijk dichtbij de nieuwe enorme moskee in A'dam West, kan wel oprecht zeggen dat ik daar liever een kerk had gezien (oei oei, klinkt toch bijna als discriminatie dit ;) )

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Julian Brasser » 22 aug 2014 14:49

mohamed schreef:Sowieso, mensen die zich profileren als christenen rennen er om gediscrimineerd te worden, want ze doen het zelf ook!

In reactie op bovenstaande:
Spreeuw schreef:Nou nou, zomaar een verwijt richting alle christenen ....!
Zegt het voort!

Inderdaad een verwijt richting alle christenen die niet post-modern zijn.

Terug naar “[Religie] - Open forum”