Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Spreeuw schreef:Worden christenen gediscrimineerd?
Spreeuw schreef:Op de werkvloer ben je een buitenbeentje wanneer je christen bent
Spreeuw schreef:Ook in de politiek worden zaken als abortus, euthanasie, winkelopenstelling op zondag goedgekeurd.
Spreeuw schreef:Wat mij bijvoorbeeld de laatste tijd ook erg opvalt, is het feit dat er dikwijls groot verzet is als men van plan is een kerkgebouw te bouwen (bezwaren van omwonenden e.d.). Dit begrijp ik niet. Wat voor last heeft iemand van een kerk? Is hier sprake van discriminatie?
mohamed schreef:Nee dat gebeurt niet, want christenen zijn geen ras en geen natie, dus is er ook geen sprake van discriminatie.
Het is misschien vooral het idee van "dit zijn Rare Fratsen van vroeger die ze willen voortzetten". Maar wat voor veel mensen lijkt als RF, is in werkelijkheid RW, de Rechte Weg.Spreeuw schreef:Worden christenen gediscrimineerd?
Is dat zo? Als ik het nieuws volg, dan lijkt dat er vaak wel op. Op de werkvloer ben je een buitenbeentje wanneer je christen bent en bepaalde zaken, zoals popmuziek en sportverdwazing afwijst. Ook in de politiek worden zaken als abortus, euthanasie, winkelopenstelling op zondag goedgekeurd. Alexander Pechtold van D'66 vroeg wat de rol van de SGP was in het (vorige) kabinet van CDA en VVD, met gedoogsteun van de PVV. Waarom was deze man zo bang voor de SGP?
Wat mij bijvoorbeeld de laatste tijd ook erg opvalt, is het feit dat er dikwijls groot verzet is als men van plan is een kerkgebouw te bouwen (bezwaren van omwonenden e.d.). Dit begrijp ik niet. Wat voor last heeft iemand van een kerk? Is hier sprake van discriminatie?
Spreeuw schreef:Geluidsoverlast van een kerkgebouw? Het moet niet gekker worden...
Van een disco, dat kan ik me voorstellen, maar van een kerkgebouw??
Spreeuw schreef:Als mensen dit echt denken, denk ik inderdaad dat christenen doelbewust gediscrimineerd worden.
Spreeuw schreef:Wat mij bijvoorbeeld de laatste tijd ook erg opvalt, is het feit dat er dikwijls groot verzet is als men van plan is een kerkgebouw te bouwen (bezwaren van omwonenden e.d.). Dit begrijp ik niet. Wat voor last heeft iemand van een kerk? Is hier sprake van discriminatie?
johannes1 schreef:Lock en Stock vind dat dit geen discriminatie is. Of het discriminatie is laat ik even in het midden, maar het lijkt wel makkelijker een moskee te zetten dan een kerk.
Lock&Stock schreef:
Ik vind klokkengelui op zondagochtend geluidsoverlast.
En volgens mij is het een goed idee als je eens doorleest wat discriminatie nu precies betekent;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
mohamed schreef:Sowieso, mensen die zich profileren als christenen rennen er om gediscrimineerd te worden, want ze doen het zelf ook!
johannes1 schreef:Zodra er een wetenschapelijk onderzoek is geweest zal ik jou, Lock&Stock, de link hiervan geven![]()
Een gevoel kan je over het algemeen niet onderbouwen, want dan moet je mij persoonlijk kennen, dan zou je weten wat ik gevoel bij bepaalde dingen. Daar wij elkaar niet kennen kan ik dat gevoel bij jou niet onderbouwen.
Spreeuw schreef:En nieuwe kerkgebouwen hebben doorgaans geen kerkklok
mohamed schreef:Sowieso, mensen die zich profileren als christenen rennen er om gediscrimineerd te worden, want ze doen het zelf ook!
Spreeuw schreef:Nou nou, zomaar een verwijt richting alle christenen ....!
Zegt het voort!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten