Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:Ik moest even opzoeken wat dit zijn en zag tot mijn verwondering dit, op kerknet:
De prijs voor een gebedsintentie is vastgesteld op €15.
Is bidden commercieel geworden?
Faramir schreef: Daarnaast (en daarna) worden de overledenen genoemd waarvan familie/vrienden dat er voor gebeden wordt en ja, dat kost geld.
Lock&Stock schreef:MIsschien een domme vraag, maar, waarom kost dat geld?!
Anoniem_89 schreef:Even concurrentie invoeren...
Ik doe het gratis.
Wie gebed nodig heeft stuurt maar een PM.
(Serieuze reactie)
@Faramir,
Hier is het gratis, desnoods iedere dag wordt er met je gebeden bespaart je toch €5475,- op jaarbasis.
Faramir schreef:Jij kende die overleden mensen, ze hebben hun hele leven in jouw geloofsgemeenschap gezeten, jij hebt naast ze gewoond, jij hebt lief en leed met ze gedeeld, jij hebt bij ze in de klas gezeten enz enz?
Faramir schreef:Volgens mij heb je geen flauw idee waar het over ging.
Anoniem_89 schreef:Ik bid niet tot overleden mensen moet ik zeggen. Dood is dood, hoe moeilijk het ook is.
Ja wel hoor.
Brengt de collecte niet genoeg op dan?
Hard om te zeggen misschien, maar een gemiddelde katholieke kerk zoals ik 'm ken kost nogal wat aan onderhoud.
Faramir schreef:Hartstikke fijn voor je dat jij dat geloofd. Maar net bood je nog aan om gratis voor overleden mensen te bidden.
Nee hoor, je bied aan gratis te bidden voor overledenen en vervolgens geef je aan dat je niet bid voor overledenen. Kortom, je hebt geen flauw idee waar je nou daadwerkelijk op reageerde. Ik neem aan dat je het inmiddels wel door hebt.
Daar gaat het niet enkel om en als je het topic had doorgelezen had je dat geweten.
Dat is een feit. Katholieken hebben het er voor over. Jij schijnbaar niet, ook prima.
Anoniem_89 schreef:Nee, leg eens uit aan met een paar bijbelse citaten dat het goed is om voor doden te bidden.
Anoniem_89 schreef:Waarom zou je het niet vertellen?
Faramir schreef:Omdat je in voorgaande reacties niet de indruk hebt gewekt (oa met het erbij halen van kindermisbruik en een incident mbt een verbouwing) ook maar enige interesse te hebben in een inhoudelijk gesprek. Tevens heb je indirect aangegeven niet buiten je eigen kadertjes te kunnen denken.
Paarlen voor de zwijnen werpen noemen ze het volgens mij in de bijbel.
Anoniem_89 schreef:Ik zeg alleen dat jij betaalt voor de slachtoffers.
Hoe komt de kerk überhaupt aan zoveel geld om een verbouwing te bekostigen van 31 miljoen????
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten