Velen kerken sluiten (een overzicht)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor mealybug » 29 jul 2014 12:08

schelpje3 schreef:

Je kwetst mij niet hoor, ik ben niet eens een GerGemse, maar indirect kwets je de Heere.

Als ledemaat van Zijn Lichaam zou een waar christen dan wel degelijk gekwetst zijn.
verder mag je namens jezelf zeggen wat je wil, maar niet namens mij, dus niet veralgemeniserend mij wegzetten als leugenaar die niets weet, aub, maar to the point iets onderbouwd staven, dan kan ik daar op reageren, losse flodders zijn een beetje doelloos.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor Ruth2 » 29 jul 2014 12:14

"Vreemdelingen" en "gasten" een hoedje opdringen kan echt niet, je gaat toch geen hoedje opzetten die de koster heeft liggen, uberhaupt vreemd dat dat bestaat, bij ons dragen de meeste vrouwen/meisjes wel een hoofddeksel, maar de koster heeft echt geen baretje oid. liggen voor een gast of iemand die haar baretje vergeten is [-X
Welke boodschap straal je dan uit? :-k

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor naamloos » 29 jul 2014 12:20

schelpje3 schreef:Er worden geen mensen geweigerd, dat is een leugen! In elke kerk liggen hoedjes en petten, die je kunt gebruiken, indien nodig.
En als je toch een keer onverhoopt zonder hoed in de kerk zit, gebeurt er niets hoor.
Het is zelfs mij een keer overkomen, mijn moeder was glad vergeten om mijn baretje in te pakken, toen we met vakantie gingen..
Dus iedereen die ander ervaringen als jij hebt odie liegt? Wat een enorme arrogantie zeg!
Ik ben in vakantietijd eens in zo'n gemeente geweest. Giga druk, en sommigen kwamen er echt niet in, anderen zaten met een -naar ik hoop- ongebruikte- zakdoek op hun hoofd.
Maar uitleggen waarom zo'n lap op je hoofd nodig is, dat was er niet bij.
Joh, als ik al niet in Jezus geloofde zou ik al definitief zijn afgehaakt met zo'n aanpak :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor naamloos » 29 jul 2014 12:23

Ruth2 schreef:"Vreemdelingen" en "gasten" een hoedje opdringen kan echt niet, je gaat toch geen hoedje opzetten die de koster heeft liggen, uberhaupt vreemd dat dat bestaat, bij ons dragen de meeste vrouwen/meisjes wel een hoofddeksel, maar de koster heeft echt geen baretje oid. liggen voor een gast of iemand die haar baretje vergeten is [-X
Welke boodschap straal je dan uit? :-k
\:D/ \:D/ \:D/ hebben ze ook een ' luizen-controleur'? Moet wel een man zijn hè!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 12:26

Dit topic gaat over het sluiten van kerken en verzandt weer in allerlei randverschijnselen.
Al dan niet met hatelijke ondertoon.
Een kerk sluit niet vanwege bepaalde regels.
Een kerk moet sluiten omdat er vergrijzing optreedt, geen nieuwe leden bij komen, in een verkeerd stadsdeel staat. Allerlei redenen kunnen er aan ten grondslag liggen.
Zullen we het over die verdrietige zaken hebben en al die andere frustraties in het betreffende topic behandelen?
Heeft er nog iemand een voorbeeld van een kerkgebouw dat kortere of langere tijd geleden gesloopt moest worden of een andere bestemming kreeg?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 12:29

Deze kerk in Vlaardingen is ook gesloten, er zijn appartementen in gevestigd.

http://www.reliwiki.nl/images/thumb/7/7 ... k_1952.jpg

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 12:29

Even voor alle duidelijkheid... ik ben niet tegen hoeden op zichzelf. Als iemand dat naar eer en geweten draagt. prima! Alleen het mag nooit een aanleiding zijn om een mens te weigeren, vanwege dat diegene geen hoed draagt meen ik.

Paulus zegt aan het eind van het hoofddeksel verhaal, deze woorden.

1 Korinthe 11 vers 16
Maar als iemand op twist uit lijkt te zijn, wij hebben een dergelijke gewoonte niet, en de gemeenten van God evenmin.

P.s Ontopic.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor rotterdam » 29 jul 2014 12:32

xsidd schreef:3
Waar staat Z.A voor? Zuid-Australie? Nee, ik weet het serieus niet....


Zuid Alblasserdam :mrgreen:

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 12:34

@Rotterdam

Owkje :) dankje!

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor mealybug » 29 jul 2014 12:53

schelpje3 schreef:Een kerk moet sluiten omdat er vergrijzing optreedt, geen nieuwe leden bij komen,

Als een kerk moet sluiten vanwege haar vergrijzing heeft ze dus noch lichamelijk, noch geestelijke nakomelingen gebaard.
Of misschien een leer verkondigde, die niet onderbouwd kon worden vanuit Gods Woord.
(want ik denk dat er genoeg en gelukkig steeds meer christenen zijn de verlangen na een levend geloof ipv een simpleweg opvolgen van traditie die nergens teruggevonden kan worden in de Schrift.
Verder kun je ook blij worden van allerlei huisgemeenten die samenkomsten hebben ipv erediensten.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 13:01

@Mealbug

Ja, daar zeg je wat.. geen nakomelingen genoeg. En aan God kan het niet liggen. Want als we mogen arbeiden, geeft Hij toch echt wel vruchten!! Misschien niet direct, maar dan later wel :)

En kunnen mensen uit de kerk dan geen vreemden, en buren vragen om eens mee te gaan?

Lijkt me een puik plan!!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 13:01

mealybug schreef:Als een kerk moet sluiten vanwege haar vergrijzing heeft ze dus noch lichamelijk, noch geestelijke nakomelingen gebaard.
Of misschien een leer verkondigde, die niet onderbouwd kon worden vanuit Gods Woord.
(want ik denk dat er genoeg en gelukkig steeds meer christenen zijn de verlangen na een levend geloof ipv een simpleweg opvolgen van traditie die nergens teruggevonden kan worden in de Schrift.
Verder kun je ook blij worden van allerlei huisgemeenten die samenkomsten hebben ipv erediensten.

Of omdat mensen gaan emigreren naar een ver land, waar het gras groener lijkt.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 13:04

Rotterdam??!! :P Leugenaar!! ;) Zuid Afrika is het!!

Haha, kzal je maar vergeven!! ;)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor rotterdam » 29 jul 2014 13:14

xsidd schreef:Rotterdam??!! :P Leugenaar!! ;) Zuid Afrika is het!!

Haha, kzal je maar vergeven!! ;)


dank je wel

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Velen kerken sluiten (een overzicht)

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 13:57

@Rotterdam

Zit jij in een kerk? Of gemeente?

Als je die vragen aan mij stelt, moet ik je zeggen dat ik zelf dat nu niet heb. Men zegt altijd, de kerk hier is nooit volmaakt. Dat is waar. Maar er is een grotere en hogere waarheid, en dat is dat men zichzelf open zou moeten stellen, als een lid van de gemeente iets aandraagt. Meerdere malen heb ik zelf ervaren, dat mijn vragen genegeerd werden, als ik me wilde toevoegen aan een gemeente. Iedereen heeft zijn eigen waarheid lijkt het soms, en als je ergens geen gehoor krijgt als lid, is het wel een kerk naar mijn idee. Ja, je krijgt zeggenschap als het in ieders straatje past, maar dan nog moet je op je woorden letten.


Ik geloof dat de struktuur van sommige kerken qua mensen, ernstig is aangetast met hoogmoedigheid, roddel, en achterklap. Ook trots kan een hindernis zijn, en wezen.

Ik belijd gelijk maar de zonde dat ik soms trots ben.. Het is goed om het te belijden, en in het licht te brengen meen ik.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten