Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:Wat heb je al voor boeken uit de bibliotheek gehaald of wat voor sites heb je al bezocht om tot informatie te komen? Dan weet ik (en anderen) een beetje waar je op dit moment bent qua kennis en kan er verder uitgelegd worden.
Faramir schreef:Het hindoeïsme is zeer divers. Het is ook ontstaan op meerdere plaatsen en heeft dus niet 1 stichter oid.
Wiki:
De meeste hindoes geloven in de absolute eenheid van een transcendente en immanente God, het oneindige Kosmische Bewustzijn (Parama Purusha), die de schepper is van het universum en waar alle wezens ten innigste mee verbonden zijn. De meeste hindoes geloven ook dat God op bepaalde momenten in de geschiedenis in een menselijke vorm (Ishvara) kan verschijnen. Een deel van de hindoes (vooral vaishnavieten en smartisten) gelooft zelfs dat God in een persoonlijk lichaam kan incarneren (avatarisme).
Spreeuw schreef:
Ik heb de Wikipediapagina over het hindoeïsme gelezen, en daar staat ook dat de meeste hindoes maar 1 god aanbidden, precies zoals de verhalen die ik al had gehoord. Vervolgens worden er op Wikipedia wel meerdere goden behandeld: Brahma, Vishnu, Krishna, Rama, Shiva, Ganesha, Durga. Daar word ik een beetje duizelig van... Vandaar mijn vraag: hoe zit dit precies?
Spreeuw schreef:Als dit waar is, dan lijken hindoes qua geloof erg veel op christenen.
ineke-kitty schreef:
Die lelijke dikbuikige afgod Boeddah . WAT een figuur zeg.
Faramir schreef:Erg veel is wat overdreven maar er zijn zeker overeenkomsten dat klopt. Niet zo heel verwonderlijk want ook deze mensen zoeken God en hebben deels de Waarheid gevonden.
ineke-kitty schreef:Precies, evenals het Boeddisme.
Die lelijke dikbuikige afgod Boeddah . WAT een figuur zeg.
Mortlach schreef:
Als je een dikke buik hebt, ben je lelijk? Lekker oppervlakkig!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten