Stille Tijd

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Stille Tijd

Berichtdoor MoesTuin » 03 mei 2016 08:37

Chaya schreef:

6. Lees een Bijbeltekst – en nog een keer
(Begin bijvoorbeeld in een Bijbelboek en lees per keer tien verzen. Probeer te ontdekken wat je hier over God leert)


Dat is uiteraard heel goed om op deze manier ook uit te voeren Chaya.
Maar als ik mijn stille tijd enkel invul met helemaal niets (ook geen bijbel(tekst))
Maar enkel stil ben thuis, of in de natuur met God.
Je ontdekt geweldige dingen samen met God en de inspiratie door Zijn Heilige Geest.
Het gaat dan puur over dingen die gewoon in je zitten, waar je zelf mee bezig bent of worstelt.
En dat je dit overlegt met God en Hij je je (door de dag of weken of zelfs langer) op een gegeven moment laat inzien, de weg die je gaan moet hierin.
En zelfs soms achteraf, als ik het niet snapte, of de weg niet zag of wilde zien.....je achteraf bezien ziet.
God leidde me ongemerkt, maar via een heel andere weg, dan die ik zelf dacht te moeten gaan.
Heel globaal zo maar weergegeven, want het is onbeschrijvelijk wat je soms meemaakt!
Dat is nu Geloof, je laten Leiden door Hem.
Je ziet ook dan in dat Hij je leidt door andere mensen of gebeurtenissen, of dat je soms op plekken mensen ontmoet die je nodig hebben, beter gezegt, die God nodig hebben.
Een woord van Hem en daar ben ik zeker tegenover mensen die niet geloven, zeer zorgvuldig en voorzichtig in en probeer altijd eerst in het algemeen te spreken met een persoon om nader tot elkaar te komen, met wederzijds respect en je voelt dan vanzelf aan als het moment daar is gekomen om te spreken van de Hoop die in je is. Jezus Christus.
en wat een grote dankbaarheid als je de zegen van de Heere God hierop mag zien als het landen mag, het zaad gezaait mag worden en hoe broos het nog is omdat het nog kiemen moet....wat een weg er nog te gaan is in uitermate voorzichtigheid.
en dit alles kan je weer bij God brengen in stille tijd , op welke plaats of tijd dan ook, God is er 24h per dag.

Leid mij, Heer, o machtig Heiland, door dit leven aan uw hand.
Ik ben zwak, maar Gij zijt machtig, wees mijn gids in t' barre land.
Gij, mijn sterkte, Gij, mijn leider, vul mij met uw Geest steeds meer. Vul mij met uw Geest steeds meer.
Laat mij zijn een Godsgetuige, sprekend van U meer en meer.
Leid mij steeds door uwe liefde, groeiend naar uw beeld, o Heer.
Brood des levens, brood des hemels, voed mij dat ik groei naar U. Voed mij dat ik groei naar U.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten