Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wim2600 schreef:Alvast fijne Pinksterdagen gewenst voor iedereen voor wie die dag een bijzondere betekenis heeft!
Voor mij persoonlijk is het een (zon)dag als een ander, maar omdat het tegelijk vaderdag is hebben we wel een restaurantbezoekje met mijn ouders op het programma staan. En daarnaast ben ik natuurlijk ook wel blij met de extra vrije dag op maandag.
moderngelovige schreef:Het is niet alleen maar mooi weer en een lang weekend maar vooral Pinksteren!
Wat betekent dit voor jou?
Voor de refos, voor andere pkn-ers, evangelisch enz, en katho,s, ongelovigen
Morgen naar de Hoogmis! jongste dochter is misdienaar.
Dit zijn fijne vieringen, een echt Hoogfeest. Ik zie er (echt!) naar uit.
Ik wens iedereen gezegende en fijne pinksterdagen!
benefietdiner schreef:Ben daar op tegen omdat ik Protestant ben en dus protesteer tegen afgoderij die jij gaat vieren.
Faramir schreef:Ik ga heerlijk genieten van de Hoogmis en ga God er ontmoeten.
Een zalig Pinksteren gewenst voor iedereen, zelfs Benefietdiner ondanks zijn/haar woorden van haat.
benefietdiner schreef:Zijn geen woorden van haat tegen mensen en ook niet tegen jou maar tegen de RKK leer.
maar misschien moet ik mij zelf bijstellen. Vertel hoe de Gods ontmoeting is.
moderngelovige schreef:Boos niet hoor....
We vieren hetzelfde: lees vooral de titel van het topic goed.
Je "protesteert"....dan zie ik je morgenochtend met een spandoek bij onze kerk?
T'is pas om 11uur dus je kan uitslapen..
Nodigen we je tevens uit om te bidden. Tot wie Benefietdiner? Jouw God is ook mijn God en die van Faramir en iedereen die hem wil ontmoeten.
Aan de eucharistie hoef/moet je niet deel te nemen....
Ik wens je nogmaals gezegende Pinksterdagen toe!
Faramir schreef:Die is er op vele niveau's. Ik onmoet God door het samenzijn met mijn broeders en zusters in Christus, door de viering, door gezangen, door de schriftlezingen en door het sacrament van de eucharistie. In ik prijs mijzelf gelukkig dat ik dat allemaal in vrijheid kan doen en in verbondenheid met mijn broeders en zusters in Christus met wie ik in gebed verbonden ben.
benefietdiner schreef:Nee hoor kom niet met een spandoek, dat heeft Luther al gedaan en ga ik niet over doen.
Desniettegenstaande ben ik het nog steeds met Luther eens.
Christus is een volkomen offer die Zijn Geest uitstort en op pinksterdag.
De nadruk leg ik op volkomen want dat leert de RKK nu juist niet overeenkomstig de roomse catechismus. Er is wel een mooi woord voor uitgevonden ‘tegenwoordigstelling’ maar als de RKK niet verder komt dan dat kun je ook geen Heilige Geest vervulling leren c.q. vieren.
benefietdiner schreef:En wat doet de Heilige Geest hier toe?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 429 gasten