Niemand komt tot God dan door Jezus Christus.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Niemand komt tot God dan door Jezus Christus.

Berichtdoor mealybug » 07 jun 2014 11:53

Zondag ontvangt Franciscus Peres en Abbas apart in het Vaticaanse hotel, waar hij woont. Hij voert dan korte een-op-een-gesprekken met de twee presidenten. Vervolgens voegt de leider van de orthodoxe christenheid, patriarch Bartholomeus, zich bij het gezelschap. Gevieren gaan ze dan naar de Vaticaanse tuinen voor een gebedsceremonie. Voor ieder geloof, het jodendom, het christendom en de islam, is een aparte plek ingeruimd. Daar worden vervolgens teksten uit de Torah, de Koran en de Bijbel voorgelezen die allemaal drie thema’s behandelen: de schepping, een gebed waarin wordt gevraagd om vergeving en een gebed voor vrede. Daarna planten de vier gezamenlijk een olijfboom als symbool van vrede.
Bron refdag.

Hoe kan een paus zichzelf nog serieus nemen, wanneer hij leert dat niemand tot God komt dan alleen door Jezus, de Christus.
Of leert hij dat niet?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Niemand komt tot God dan door Jezus Christus.

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2014 12:45

Tja, je kunt wel lekker principieel blijven terwijl de wereld zichzelf aan stukken scheurt en onvoorstelbaar leed keiharde realiteit is, of je kunt pragmatisch zijn en zoeken naar oplossingen in het hier en nu.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 jun 2014 13:38

Mortlach schreef:Tja, je kunt wel lekker principieel blijven terwijl de wereld zichzelf aan stukken scheurt en onvoorstelbaar leed keiharde realiteit is, of je kunt pragmatisch zijn en zoeken naar oplossingen in het hier en nu.

Als ''kerkvorst'' lijken me in dat geval de toestanden van christenen in Egypte, Irak, Noord Korea en Syrie meer op een oplossing wachtend , dan 2 third parties nl Israel en palestijnen, waar middels een koude vrede alles redelijk stabiel is.

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 07 jun 2014 13:39

mealybug schreef:
Hoe kan een paus zichzelf nog serieus nemen, wanneer hij leert dat niemand tot God komt dan alleen door Jezus, de Christus.
Of leert hij dat niet?

Hi mealybug,

Het antwoord op die vraag heb jijzelf al laten doorschemeren in je topic Ga uit van haar, mijn Volk! toen je schreef:
Babylon staat helemaal niet voor duisternis etc, maar voor religie. .

Overigens kun je de term (geestelijke) duisternis ook wel overeind houden, aangezien het bij Babylon om valse religie gaat, een systeem dat al sinds de Spraakverwarring aan de teugel wordt geleid door de demonen, de goddeloze geestenkrachten, in de hemelsferen, de wereldheersers van deze duisternis.
(Ef 6:12).

Wie moet bij de woorden van de Apocalyps - De Grote Hoer die op vele wateren is gezeten, met wie de koningen der aarde hoererij bedreven en zij die de aarde bewonen dronken werden gemaakt uit de wijn van haar hoererij - niet in de allereerste plaats aan het moorddadige RK-systeem denken, daarbij feodale heersers voor haar karretje spannend, met name tijdens de Inquisitie?

Zie Op 17:15-18 > De Vrouw die je zag is de Grote Stad die een koninkrijk op de koningen der aarde heeft.

Trouwens, ooit stilgestaan bij Op 17:4 > De vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud en edelgesteente en parels, in haar hand hebbend een gouden beker die vol was van gruwelen en de onreinheden van haar hoererij.

Velen hebben in hun commentaren op deze beschrijving terecht moeten denken aan het beeld van het pauselijke Rome, waar de kardinalen op een opvallende wijze evenzo gekleed gaan.

Zie event Op 17:3-4

Degenen die nu wellicht van mening zijn dat we het verleden moeten laten rusten, verwijs ik toch ook nog maar even naar Op 18:4-10.
De niet meer zo verre toekomst laat dit lot voor het Grote Babel zien >

4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel, zeggend: Komt uit, mijn volk, uit haar; opdat jullie niet mede deelhebben aan haar zonden en uit haar plagen niet ontvangen. 5 Want haar zonden werden opgestapeld tot aan de hemel en God bracht zich haar ongerechtigheden te binnen. 6 Vergeldt haar zoals ook zij vergold; en doet het dubbele, tweemaal de dingen naar haar werken. In de beker in welke zij mengde, mengt voor haar het dubbele. 7 In de mate waarin zij zich verheerlijkte en leefde in lichtzinnigheid, geeft haar zoveel pijniging en rouw. Want in haar hart blijft ze zeggen: Ik zit als koningin, en ik ben geen weduwe, en rouw zal ik beslist niet zien. 8 Om die reden zullen op één dag haar plagen komen: dood en rouw en honger; en zij zal met vuur verbrand worden. Want sterk [is] de Heer God die haar oordeelde. 9 En de koningen der aarde die hoererij met haar bedreven en losbandig leefden, zullen wenen en zich over haar in droefheid slaan, wanneer zij de rook van haar brand zullen zien, 10 van verre staande vanwege de vrees van haar pijniging, terwijl zij zeggen: Wee, wee, de Grote Stad, Babylon de sterke Stad, want in één uur kwam je oordeel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 jun 2014 14:20

Ik weet niet meer wie het schreef op dit forum, maar volgens mij Gravo. Het waren rake woorden die ik nu even van hem leen: wat fijn dat jij in de belangrijkste tijd leeft waar zelfs de profeten graag getuige van waren geweest. Het einde der tijden, waar men al generaties op wacht. :mrgreen:

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 07 jun 2014 14:46

mohamed schreef:Ik weet niet meer wie het schreef op dit forum, maar volgens mij Gravo. Het waren rake woorden die ik nu even van hem leen: wat fijn dat jij in de belangrijkste tijd leeft waar zelfs de profeten graag getuige van waren geweest. Het einde der tijden, waar men al generaties op wacht. :mrgreen:

Elke christen leeft in de eindtijdverwachting; althans zou normaal voor hem/haar moeten zijn:

Want in elk opzicht werden jullie verrijkt in hem, in alle woord en alle kennis, gelijk het getuigenis van de Messias onder jullie werd bevestigd zodat jullie in geen enkele genadegave tekort schieten, terwijl jullie vurig uitzien naar de openbaring van onze Heer Jezus Messias, die jullie ook ten einde toe standvastig zal maken, zonder blaam in de Dag van onze Heer Jezus Messias. God is getrouw door wie jullie werden geroepen tot [de] gemeenschap van zijn Zoon Jezus Messias onze Heer.
1Ko 1:5-9

Paulus, die zelf de paroesie niet zou beleven, schreef er over of dat wel het geval zou zijn:

Want dit zeggen wij jullie op gezag van [het] woord van [de] Heer: wij, de levenden, die overblijven tot de paroesie van de Heer, zullen de ontslapenen beslist niet voorgaan.
1Th 4:15

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2014 15:14

mealybug schreef:Als ''kerkvorst'' lijken me in dat geval de toestanden van christenen in Egypte, Irak, Noord Korea en Syrie meer op een oplossing wachtend , dan 2 third parties nl Israel en palestijnen, waar middels een koude vrede alles redelijk stabiel is.

Omdat er andere en wellicht grotere problemen zijn, wil toch niet zeggen dat je niet iets aan "kleinere" problemen kunt doen als de kans zich voordoet. Een gesprekje met Kim uit NoordKorea zie ik nog niet zo gauw gebeuren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 jun 2014 15:23

Mortlach schreef:Omdat er andere en wellicht grotere problemen zijn, wil toch niet zeggen dat je niet iets aan "kleinere" problemen kunt doen als de kans zich voordoet.

Juist en omdat de paus dit weekend aandacht besteed aan het ene wil niet zeggen dat de katholieke Kerk (of de paus) ook niet aandacht besteed aan het andere. Dat of/of denken dient geen enkel doen anders dan kortzichtige beschuldigingen.

Verder mogen we maar wat blij zijn dat deze man paus is en dat hij zich inzet voor dialoog tussen partijen die het niet zo goed met elkaar kunnen vinden en dat hij in die dialoog ook rekening houd met de achtergrond van deze mensen. Als de extremisten die hier in dit topic ook al aan het woord zijn gekomen in de positie van de paus hadden gestaan hadden ze enkel extra brandstof aangedragen voor het vuur van conflicten wereldwijd. Dat soort mensen kan enkel denken aan ikke, ikke en ikke en de rest kan slikken of stikken.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 jun 2014 19:39

Refoweb begint steeds meer een rariteitenkabinet te worden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 jun 2014 19:46

Faramir schreef:Als de extremisten die hier in dit topic ook al aan het woord zijn gekomen in de positie van de paus hadden gestaan hadden ze enkel extra brandstof aangedragen voor het vuur van conflicten wereldwijd. Dat soort mensen kan enkel denken aan ikke, ikke en ikke en de rest kan slikken of stikken.

Heb ik iets gemist, wat weggehaald is of ga je gewoon weer helemaal hysterisch los op andersdenkenden?
O, rotterdams helpertje doet ook nog even een duit in het zakje , zie ik.
:lol: :wink:

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 07 jun 2014 19:48

Faramir schreef:Juist en omdat de paus dit weekend aandacht besteed aan het ene wil niet zeggen dat de katholieke Kerk (of de paus) ook niet aandacht besteed aan het andere. Dat of/of denken dient geen enkel doen anders dan kortzichtige beschuldigingen.

Verder mogen we maar wat blij zijn dat deze man paus is en dat hij zich inzet voor dialoog tussen partijen die het niet zo goed met elkaar kunnen vinden en dat hij in die dialoog ook rekening houd met de achtergrond van deze mensen. Als de extremisten die hier in dit topic ook al aan het woord zijn gekomen in de positie van de paus hadden gestaan hadden ze enkel extra brandstof aangedragen voor het vuur van conflicten wereldwijd. Dat soort mensen kan enkel denken aan ikke, ikke en ikke en de rest kan slikken of stikken.

Het probleem is dat een dialoog niet mag van de extremisten. Die vinden dat een christen niet met een Imam mag overleggen. en andersom.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 jun 2014 21:33

"Niemand komt tot God dan door Jezus Christus"

Dat is volkomen Bijbels en staat niet ter discussie.
Als ik dit alles zo eens lees, is de wereld hard op weg naar de antichristelijke wereldkerk, alles op EEN hoop gooien om zo de zogenaamde " vrede" tot stand te brengen.
En raad eens wie er de leiding zal hebben over die wereldkerk, precies de valse religieuze profeet, een "personeelslid" van de satan zelf.

Het is zo bijzonder in en in triest dat men de leugens die de duivel de mensheid voorhoudt, voor waarheid aanneemt, dat ik er geen woorden voor heb.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 07 jun 2014 21:44

ineke-kitty schreef:"Niemand komt tot God dan door Jezus Christus"

Dat is volkomen Bijbels en staat niet ter discussie.
Als ik dit alles zo eens lees, is de wereld hard op weg naar de antichristelijke wereldkerk, alles op EEN hoop gooien om zo de zogenaamde " vrede" tot stand te brengen.
En raad eens wie er de leiding zal hebben over die wereldkerk, precies de valse religieuze profeet, een "personeelslid" van de satan zelf.

Het is zo bijzonder in en in triest dat men de leugens die de duivel de mensheid voorhoudt, voor waarheid aanneemt, dat ik er geen woorden voor heb.

Jij hebt liever oorlog dan een dialoog.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 jun 2014 21:52

hettys: " Jij hebt liever oorlog dan een dialoog"

" Lievere koekjes bak ik niet" inderdaad.

Ik heb de Vrede van Christus Jezus in mijn hart, en dat wens ik ieder mens toe, daarover hoef ik niet in dialoog.

visje36

Berichtdoor visje36 » 08 jun 2014 09:06

ineke-kitty schreef:hettys: " Jij hebt liever oorlog dan een dialoog"

" Lievere koekjes bak ik niet" inderdaad.

Ik heb de Vrede van Christus Jezus in mijn hart, en dat wens ik ieder mens toe, daarover hoef ik niet in dialoog.

Makkelijk gezegd dan evangeliseer je zeker ook niet , maar loop je rond met de gedachte o mensen zien het wel aan mij, merken het wel dat ik christen ben.

Terug naar “[Religie] - Open forum”