Het Roy Donders 'juichpak'

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

gravo
Majoor
Majoor

Het Roy Donders 'juichpak'

Berichtdoor gravo » 30 mei 2014 07:46

Vergis ik me nu zo of zijn al die berichten over christenen in Barneveld die reclame voor de 'Roy Donders juichpakken' bij de Jumbo afwijzen gewoon verzonnen?

Het kan toch niet ander dan een enorme hoax zijn, dat christenen vanwege de achternaam van deze 'stylist uit het Zuiden' (Donders), de juichpakken niet willen zien? Donders = duivels, zeg maar?

Ik denk echt dat totaal onwetende en antichristelijke roeptoeters dit verzonnen hebben onder het motto: wij vinden christenen gek, dus als ze niet gek genoeg doen in onze ogen, verzinnen we zelf wel een gek verhaal, waaraan we ons dan lekker collectief gaan ergeren. Dat soort werk, echt het constructieve weg-met-de-kerk-gevoel.
O, wat zijn we er veel mee opgeschoten zeg, met het vaarwel zeggen van geloof, hoop en liefde!

Vooralsnog ga ik er niet van uit dat ook maar één christen in Nederland iemand een duivels karakter toeschrijft op grond van zijn achternaam. Maar zo staat het wel in de Telegraaf. Maar ach...de Telegraaf...erg objectief is die nooit geweest.

Voor de goede orde, ik ben niet zo'n fan van het wijdverspreide 'Roy Donders Juichpak voor Oranje', 't zal verder best wel een lieve jongen zijn, maar het ging mij om het nepverhaal dat hier makkelijk aan christenen wordt toegeschreven. Dat belooft nog wat, als we deze kant opgaan.

Wat ben je dan minnetjes bezig zeg, als je het als niet christen van dit soort onzin moet hebben.
Tenzij het verhaal toch op waarheid berust, maar......de hemel beware ons daarvoor.........

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Het Roy Donders 'juichpak'

Berichtdoor mealybug » 30 mei 2014 08:04

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2268 ... eld__.html

Hoezo denk je dat het een hoax zou zijn.
Opgegroeid in die contreien zou het je toch nauwelijks moeten verbazen?

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 30 mei 2014 08:32

mealybug schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/22681972/__Donders_mag_niet_in_Barneveld__.html

Hoezo denk je dat het een hoax zou zijn.
Opgegroeid in die contreien zou het je toch nauwelijks moeten verbazen?

Komop, mealybug, laat je nou ook niet leiden door je vooroordeel.
Iemand op z'n achternaam veroordelen of wantrouwen? Ik heb het nergens, zelfs niet in de zwaarste kringen, meegemaakt.
Als dat het geval was dat had ds. van de Ketterij (what's in a name?) ook niet zo'n hoge status gehad bij een deel van orthodox christelijk Nederland!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2014 08:50

Het zal vast ook wel te maken hebben met de gigantische afkeer van grote voetbal evenementen binnen deze kringen. Indien het echt waar is is het denk ik wel een nieuw hoogtepunt van bekrompenheid.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2014 09:30

mohamed schreef:Niemand wil toch met zijn gezonde verstand in zo'n pak rondlopen? :lol:

Juist, Geenstijl is het daar ook mee eens. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... een_d.html

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 mei 2014 09:33

gravo schreef:
Komop, mealybug, laat je nou ook niet leiden door je vooroordeel.
Iemand op z'n achternaam veroordelen of wantrouwen? Ik heb het nergens, zelfs niet in de zwaarste kringen, meegemaakt.
Als dat het geval was dat had ds. van de Ketterij (what's in a name?) ook niet zo'n hoge status gehad bij een deel van orthodox christelijk Nederland!

gravo

Ook her RD vermeldt het.
Kom op Gravo, dat hypercalvinische uitwassen in staat zijn tot dergelkijke dingen is na de verstoring van de dodenherdenking door die lui op 4 mei toch niet echt een verassing?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 mei 2014 09:39

Een leuk artikel. Dat Roy Donders geen IQ zou hebben geloof ik niet. Ik vind het bedenken van die belachelijke pakken juist een slimme actie van hem, want hij zet het volk in hun hemd en strijkt wat centen op. Best knap voor een zigeuner. :mrgreen:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 09:49

Ik denk dat ik zo'n pak ga bestellen. Ben fan van 'ons Royke".

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 30 mei 2014 09:58

Ik vond dit geen reclame voor het christelijk geloof...
Volkomen doorgeslagen reactie, daar in Barneveld, vind ik..

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 mei 2014 10:01

Moet je voor die pakken betalen?? :shock:

Ik dacht dat je ze 'gratis' bij een krat bier, een familiepack waterdicht gesealde worstenbroodjes en twee dozen toiletrollen kreeg bij de Appie.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 mei 2014 10:02

Boaz schreef:Ik vond dit geen reclame voor het christelijk geloof...
Volkomen doorgeslagen reactie, daar in Barneveld, vind ik..

Vertegenwoordigt Barneveld het christelijke geloof? Dat lijkt me sterk, het is eerder een doorgeslagen sekte daar zoals nu wel blijkt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 10:04

Nee hoor, gewoon sparen met een spaarkaart van de Jumbo, voor elke 10 euries een zegel, en dan maar bestellen via internet, met weliswaar een bijbetaling van 9,90 euries.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 mei 2014 10:08

Slimme jongen die Roy!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 10:09

Zeker een slimme jongen.
Maar ja, dat mag zeker ook niet van bepaalde christenen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2014 10:11

mohamed schreef:Slimme jongen die Roy!

Hij mag dan overkomen als iemand met het IQ van een visstick, handelslust heeft hij wel en daar verdiend hij denk ik een behoorlijke boterham mee. En volgens mij heeft hij ook vrij veel plezier in het leven, ook niet onbelangrijk.

Terug naar “[Religie] - Open forum”