Huisvrouw

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Huisvrouw

Berichtdoor rotterdam » 06 aug 2014 11:36

Spreeuw schreef:Toch Rotterdam? Of denkt u er anders over?


Ja Spreeuw daar denk ik persoonlijk anders over.
Nogmaals dit is heel erg plaats, tijd en situatie gebonden.
Mijn ouders hadden een eigen bedrijf, moeder werkte ook fulltime.
Wij, 3 kinderen, zijn opgevoed door een hele lieve huishoudster en door grootmoeder die bij ons in huis woonde. 's-Avonds en in het weekend zagen wij vader en moeder.
Ik heb niet het idee "iets" gemist te hebben. We hebben een goede en gedegen opvoeding genoten met liefdevolle ouders.
Dus het antwoord is "ja" daar denk ik, op basis van eigen ervaring, anders over.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisvrouw

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 11:42

Spreeuw schreef:Dat zou kunnen, maar het lijkt me ook dat een moeder zich erg aangetrokken voelt tot haar eigen kind (als het goed is). Ik kan me dan ook niet echt voorstellen dat zij haar eigen kind graag naar een crèche stuurt, tenzij het echt niet anders kan.

Sommige moeders wel hoor, die vinden het een topuitvinding.
Als ik persé had moeten werken in die tijd, zou ik liever een vaste oppas thuis gezocht hebben.

Ik las dit weekend nog een boek dat zich tientallen jaren geleden afspeelde. Huisvrouw zijn was echt een dagtaak.
Geen koelingsmogelijkheid, dus je kon niet voor een hele week tegelijk boodschappen doen. Je had ook geen auto, amper een fiets, en het duurde bijvoorbeeld al veel langer voordat iets aan de kook was gebracht. Dus een maaltijd koken van aardappelen, groente en vlees, duurde bij elkaar een halve middag, als je het schoonmaken en met de hand afwassen meerekent.
Mijn moeder deed een hele dag over de was! En de volgende dag had ze dan de strijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huisvrouw

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 13:23

Spreeuw schreef:
Dat zou kunnen, maar het lijkt me ook dat een moeder zich erg aangetrokken voelt tot haar eigen kind (als het goed is). Ik kan me dan ook niet echt voorstellen dat zij haar eigen kind graag naar een crèche stuurt, tenzij het echt niet anders kan.


Welja.... en daarna sturen ze hun kind ook nog naar school. Dan houd je toch echt niet van je kind, die wil je toch 24/7 om je heen hebben.....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Huisvrouw

Berichtdoor Spreeuw » 06 aug 2014 13:48

Marnix schreef: Welja.... en daarna sturen ze hun kind ook nog naar school. Dan houd je toch echt niet van je kind, die wil je toch 24/7 om je heen hebben.....


Natuurlijk niet, school is verplicht bij de wet, de crèche niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huisvrouw

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 15:28

Dat maakt niet uit... het zou dan slechts inhouden dat men hun kind weg moet brengen, ook al wil men het niet.... maar het is nu eenmaal verplicht... dus met pijn in hun hart brengen de ouders hun kinderen naar school.

Zo werkt dat niet. Een moeder die veel van haar kinderen houdt kan ze daarom nog wel naar een kinderdagverblijf op creche brengen. In de kerk gebeurt dat toch ook gewoon? Daar is niets mis mee, sterker nog, voor het kind is het denk ik wel goed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten