Messiasbelijdende Joden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Messiasbelijdende Joden

Berichtdoor Spreeuw » 14 mei 2014 13:51

Ik heb weleens van mensen gehoord dat er onder een "Messiasbelijdende Jood" wordt verstaan: een Jood van geboorte, maar die toch in Jezus Christus gelooft en Hem belijdt als zijn Zaligmaker.

Ik vroeg me af of dit terecht is. Immers elke Jood belijdt in principe toch de Messias? Of zij nu Jezus Christus als de Messias beschouwen, of een andere Messias verwachten.

Klopt de term "Messiasbelijdende Jood" eigenlijk wel?

Faramir

Re: Messiasbelijdende Joden

Berichtdoor Faramir » 14 mei 2014 13:53

Volgens mij zijn het eigenlijk voornamelijk evangelicale christenen die zich voordoen als jood. Tenminste, daar kwam ik altijd op uit bij de paar keer dat ik het wat dieper nagezocht heb.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 mei 2014 13:56

Faramir schreef:Volgens mij zijn het eigenlijk voornamelijk evangelicale christenen die zich voordoen als jood.

uhhh-smile Ik voel me niet aangesproken...
Heb je een bron?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 mei 2014 13:59

Als jij je niet aangesproken voelt gaat het dus ook niet over jou. Nee, bronnen heb ik niet. Jaren geleden eens naar gekeken en wat ik vond beviel me niet (zie eerste reactie). Ga er dus niet nog eens moeite in steken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 mei 2014 14:00

Spreeuw schreef:Ik heb weleens van mensen gehoord dat er onder een "Messiasbelijdende Jood" wordt verstaan: een Jood van geboorte, maar die toch in Jezus Christus gelooft en Hem belijdt als zijn Zaligmaker.

Ik vroeg me af of dit terecht is. Immers elke Jood belijdt in principe toch de Messias? Of zij nu Jezus Christus als de Messias beschouwen, of een andere Messias verwachten.

Klopt de term "Messiasbelijdende Jood" eigenlijk wel?

mwah, de reden dat ze niet ''christelijk'' genoemd willen worden , is dat er door o.a. de RKK een schrikbewind tegen hen is uitgevoerd.
Inquisitie, gedwongen dopen, vervolgingen holocaust, allemaal zg christelijke landen...
Ook Luther heeft ze tegenovergesteld behandeld aan het ons gegeven doel, nl jaloers maken op de Heer.
Sommige niet joden sluiten zich graag bij hen aan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2014 14:19

De term Messias belijdende Joden is hetzelfde als Mohammed belijdende Moslims, zwarte negers, natte regen etc. Een pleonasme. De eerste christenen noemden zich nimmer Messias belijdende Joden en dat waren wél echte Joden met een geslachtsregister.

Wat is een Messias Belijdende Jood dan nu? Ik belijd dat Jezus de Messias is, Abraham mijn voorvader en dat ik een joodse moeder heb. Maakt dat mij dat Messias Belijdend en Jood of niet? ;)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 14:27

De term "Messias belijdende Jood" is inderdaad een pleonasme.

Je belijdt OF Christus Jezus als je Verlosser, OF je bent een Jood van afkomst.

En Jood kan zich niet beroepen op zijn afkomst, als hij Christus Jezus afwijst en meent daardoor automatisch behouden te zijn.
Jood EN heiden dienen zich te bekeren , en de Bijbel leert dat er geen onderscheid is daartussen.

Bovendien heeft het Joodse volk in zijn geheel Christus afgewezen, en zal het pas in de toekomst als natie tot geloof komen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2014 14:30

ineke-kitty schreef:Bovendien heeft het Joodse volk in zijn geheel Christus afgewezen, en zal het pas in de toekomst als natie tot geloof komen.

Misschien moet je uit de gekkigheid het NT eens lezen, je zou de vele duizenden bekeerlingen uit de Joden maar op de koffie krijgen. Als je die allemaal niet meetelt dan heeft het hele volk Jezus inderdaad afgewezen. :roll:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 mei 2014 14:31

Er is nog meer variatie hoor.
Jews for Jesus. b.v.

http://www.jewsforjesus.co.za/

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2014 14:35

mealybug schreef:Er is nog meer variatie hoor.
Jews for Jesus. b.v.

http://www.jewsforjesus.co.za/

Afbeelding
Het lijken wel gereformeerden.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 mei 2014 14:44

mohamed schreef:Het lijken wel gereformeerden.
Ik zie er maar één :lol:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 14:45

mohamed

Misschien moet jij voor de gekkigheid Mattheus 23: 37-39 eens lezen en wat daar door de Heer gezegd wordt.
O ja, en vergeet Lukas 13:34-35 niet.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 mei 2014 15:12

mohamed schreef:Afbeelding
Het lijken wel gereformeerden.

ja, inderdaad.
Jews for Jesus niet:

http://www.jewsforjesus.org/publication ... st-2011/02

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 mei 2014 19:49

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 14 mei 2014 21:06

Faramir schreef:Volgens mij zijn het eigenlijk voornamelijk evangelicale christenen die zich voordoen als jood. Tenminste, daar kwam ik altijd op uit bij de paar keer dat ik het wat dieper nagezocht heb.

Dat zijn toch geen Joden van oorsprong, de zgn. "Messiasbelijdende Joden" behoren toch tot het Joodse ras?

Terug naar “[Religie] - Open forum”