Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2014 16:44

antoon schreef:Bergen van bewijs voor evolutie, laat mij niet hardd lachen, er is 0 bewijs voor dat verhaal
Mortlach je hebt nog geen enkel punt kunnen maken in het evolutie topic even verderop.
Een beetje kalmte past je wel


O ja, glashard de realiteit ontkennen, dat is ook een favoriete tactiek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2014 16:47

Terug naar de openingsvraag: argumenten tegen de gemeenschappelijke voorouder van mens en mensaap.

Wat je zou kunnen proberen, is met een biologisch betekenisvolle definitie komen waar alle mensapen in vallen, maar de mens niet. Voor zover ik weet bestaat die definitie niet (en kan die ook niet bestaan, aangezien de mens een mensaap IS).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 27 apr 2014 16:59

O ja, glashard de realiteit ontkennen, dat is ook een favoriete tactiek.

de realiteit is dat met toenemende wetenschap de evolutie theorie onderuitgehaald wordt
in 1800 kon je erin geloven maar nu in deze eeuw van kennis, trappen de mensen daar niet meer in.
haal het zand uit je ogen man.

1 de realiteit is dat mutaties niet kunnen
2 de realiteit is dat fossielen compleet opgegraven worden met nog geen spoortje van evolutie
3 de realiteit is dat evolutie stamboom compleet onderuitgehaald is
miljarden bewijzen voor schepping en jij doet of evolutie bewezen is :lol: :lol: :lol:

2 de fossielen worden ook met zachte delen gevonden, ogen en organen zijn vaak te onderscheiden, bedenk dat er geen voorlopers van zijn , dus waar komen die ogen vandaan, uit de lucht vallen zeker. maar ga door ter lering ende vermaak, helaas meer ter vermaak

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2014 17:20

antoon schreef:de realiteit is dat met toenemende wetenschap de evolutie theorie onderuitgehaald wordt


Jokkebrok.

in 1800 kon je erin geloven maar nu in deze eeuw van kennis, trappen de mensen daar niet meer in.
haal het zand uit je ogen man.


Met de kennis van genetica neemt de overtuiging alleen maar toe.

1 de realiteit is dat mutaties niet kunnen


Wauw, de meeste creationisten gaan niet zover om zaken die je gewoon in een lab kunt aanwijzen te ontkennen. Jij blijkbaar wel.

2 de realiteit is dat fossielen compleet opgegraven worden met nog geen spoortje van evolutie


geen idee wat je hier bedoelt. Je bedoelt organismen met een halve vleugel?

3 de realiteit is dat evolutie stamboom compleet onderuitgehaald is
miljarden bewijzen voor schepping en jij doet of evolutie bewezen is :lol: :lol: :lol:[/quote]

Jokkebrok.

2 de fossielen worden ook met zachte delen gevonden, ogen en organen zijn vaak te onderscheiden, bedenk dat er geen voorlopers van zijn , dus waar komen die ogen vandaan, uit de lucht vallen zeker. maar ga door ter lering ende vermaak, helaas meer ter vermaak[/quote]

We weten heel goed waar ogen vandaan komen. Sterker nog, we weten dat ogen verschillende keren individueel zijn geëvolueerd - de verschillen tussen ogen zijn nogal groot (camera-ogen met lens, facet-ogen, pinhole-ogen, en zo nog een paar varianten).

maar goed. Als je geen argumenten hebt, kun je de boel altijd inderdaad nog gewoon keihard ontkennen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 27 apr 2014 17:32

ik heb 3 argumenten gegeven, er zijn er natuurlijk meer, maar deze 3 halen de basis van dat verhaal onderuit, het is een hard gegeven dat mutaties niet kunnen en zeker geen mutaties die de grondslag vormen van nieuwe organen of aanpassing van organen.
Tientallen jaren van onderzoek hebben gewoon niets opgeleverd, ja in de verhaaltjes van geleerden kan het wel.
Dat is de realiteit Mortlach dat kan zelfs jij niet rechtpraten

Hetty hoe vaak ben jij onderuitgehaald door de kapitein, je weet wel wat ik bedoeltoch hebben jullie een resetknop die je indrukt en je begint weer van voren aan met dat verhaal. Het enigste voordeel is dat de tijd vliegt.

Ik ontken niets, jij ontkent Mortlach en Hetty onderandere met de stamboom, je ben keihard met je neus erop gedrukt, toch blijf je doen of je neus bloedt, het spijt mij omdat te zeggen maar het komt dom over

Weet je wat nu het verschil is met bijbels onderzoek of chronologie wat ik doe, dat word steeds bevestigd, en de evolutie theorie en zgn. Bijbelkritiek die moeten steeds het veld ruimen, open je ogen man, je zal er geen spijt van hebben

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Wim2600 » 27 apr 2014 18:13

antoon schreef:de realiteit is dat met toenemende wetenschap de evolutie theorie onderuitgehaald wordt
in 1800 kon je erin geloven maar nu in deze eeuw van kennis, trappen de mensen daar niet meer in.
haal het zand uit je ogen man.

1 de realiteit is dat mutaties niet kunnen
2 de realiteit is dat fossielen compleet opgegraven worden met nog geen spoortje van evolutie
3 de realiteit is dat evolutie stamboom compleet onderuitgehaald is
miljarden bewijzen voor schepping en jij doet of evolutie bewezen is :lol: :lol: :lol:

2 de fossielen worden ook met zachte delen gevonden, ogen en organen zijn vaak te onderscheiden, bedenk dat er geen voorlopers van zijn , dus waar komen die ogen vandaan, uit de lucht vallen zeker. maar ga door ter lering ende vermaak, helaas meer ter vermaak


Bijzonder. Ik kan eigenlijk maar moeilijk aannemen dat er mensen zijn die dit soort klinkklare nonsens verkondigen en ook zélf geloven. Daarvoor moet je volgens mij ofwel erg naief zijn, ofwel van bijzonder slechte wil. Ik weet niet welke optie ik het meest tragisch zou vinden.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cicero » 27 apr 2014 18:13

antoon schreef:Weet je wat nu het verschil is met bijbels onderzoek of chronologie wat ik doe, dat word steeds bevestigd, en de evolutie theorie en zgn. Bijbelkritiek die moeten steeds het veld ruimen, open je ogen man, je zal er geen spijt van hebben

Ben je onze discussie van laatst vergeten? Toen moest jij het veld ruimen...

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 27 apr 2014 18:34

antoon schreef:de realiteit is dat met toenemende wetenschap de evolutie theorie onderuitgehaald wordt
in 1800 kon je erin geloven maar nu in deze eeuw van kennis, trappen de mensen daar niet meer in.
haal het zand uit je ogen man.

1 de realiteit is dat mutaties niet kunnen


Leg even uit?? Mutaties komen aan de lopende band voor. ZELFS gunstige mutaties. ben je even achtergebleven ofzo?
Wist je eigenlijk (dat moest haast wel) dat ik honderdtachtigduizend keer heb gemeld (op verschillende fora) (waar jij ook zat) dat het feit dat Europeanen melk kunnen verteren na hun zoogtijd te wijten is aan een mutatie??
En aangezien jij en ik weten dat ik op een ander forum onder de naam Tante Til heb gepost weet ik heel zeker dat jij weet dat die mutaties plaatsvonden. (9000 jaar geleden)


2 de realiteit is dat fossielen compleet opgegraven worden met nog geen spoortje van evolutie

Je vergist je, in het gunstigste geval. (want anders lieg je, en dat is onchristelijk)

Er zijn talloze fossielen opgegraven van tussenvormen. Platvissen, walvissen, honden, katten etc

enorm veel plaatjes al gepost. ook op een ander forum. Het gekke is dat creationisten een tussenvorm zien en dan zeggen: het is geen tussenvorm. het is een beest.
Dus we zien een vis met poten en dan zegt antoon: nee hoor. het is geen tussenvorm. Het is gewoon een vis met poten.

ZELFS als er walvissen aanspoelen die nog poten hebben geloven zij niet van dat alles.

3 de realiteit is dat evolutie stamboom compleet onderuitgehaald is
miljarden bewijzen voor schepping en jij doet of evolutie bewezen is :lol: :lol: :lol:


Vertel!! En dat bedoel ik zeer dringend en serieus. Miljarden bewijzen voor een schepping?


2 de fossielen worden ook met zachte delen gevonden, ogen en organen zijn vaak te onderscheiden, bedenk dat er geen voorlopers van zijn , dus waar komen die ogen vandaan, uit de lucht vallen zeker. maar ga door ter lering ende vermaak, helaas meer ter vermaak


Geniet er maar van beste Antoon. over een paar jaar is er geen mens meer die nog gelooft in een schepping zoals nu door creationisten voorgelogen.
Flats. daar staan 2 slurfdieren. (in de ark) Die moeten alle olifantachtigen ter wereld voortbrengen en ook alle soorten. (mammoeten, mastodonten, olifanten) het gelieg der creationisten. Er zijn boeken over te schrijven.

Bedenk wel dat jullie ZELF geloven dat je na je dood terecht moet staan...
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 27 apr 2014 19:03

antoon schreef:Hetty hoe vaak ben jij onderuitgehaald door de kapitein, je weet wel wat ik bedoeltoch hebben jullie een resetknop die je indrukt en je begint weer van voren aan met dat verhaal. Het enigste voordeel is dat de tijd vliegt.


Nee hoor. Inktvlam begreep er niets van. Dat je dat niet hebt meegekregen zegt wel wat.


Ik ontken niets, jij ontkent Mortlach en Hetty onderandere met de stamboom, je ben keihard met je neus erop gedrukt, toch blijf je doen of je neus bloedt, het spijt mij omdat te zeggen maar het komt dom over

Ik weet niet hoor... Maar ik ben toch een beetje bang dat jij zelf niet erg snugger overkomt.

Het geeft verder niet, Antoon, maar als je iets gelooft wat tegen alle gangbare ideeën ingaat, dan vraag je erom om voor dom te worden uitgemaakt.
Wat betreft die stamboom zul je je ook nog wel herinneren dat er een bepaalde argumentatie
achter zat? Of heb je dat niet gelezen?
blijkbaar niet. Ik zou bijna denken dat jij tegenargumenten gewoon niet leest.


Weet je wat nu het verschil is met bijbels onderzoek of chronologie wat ik doe, dat word steeds bevestigd, en de evolutie theorie en zgn.

Interessante zinsbouw. niet erg bevestigend voor iets wat jij wilt uitstralen hoor. Doe er wat aan.


Bijbelkritiek die moeten steeds het veld ruimen, open je ogen man, je zal er geen spijt van hebben


Inderdaad. open je ogen.
Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Boerin » 27 apr 2014 19:11

Het staat allemaal al in de Bijbel en dat spreekt geen vondst tegen.
http://www.kjvbible.org/
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor mohamed » 27 apr 2014 19:26

Heb je het ook helemaal gelezen? Ik ben er drie uur zoet mee geweest! Nu ik dat artikel gelezen heb weet ik dat de bijbel klopt. 6:)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2014 21:08

antoon schreef:ik heb 3 argumenten gegeven, er zijn er natuurlijk meer, maar deze 3 halen de basis van dat verhaal onderuit, het is een hard gegeven dat mutaties niet kunnen en zeker geen mutaties die de grondslag vormen van nieuwe organen of aanpassing van organen.
Tientallen jaren van onderzoek hebben gewoon niets opgeleverd, ja in de verhaaltjes van geleerden kan het wel.
Dat is de realiteit Mortlach dat kan zelfs jij niet rechtpraten


Nogmaals, wat je zegt is pure larie, want mutaties zijn gewoon aan te wijzen in het lab, ook mutaties die nieuwe functies veroorzaken. Ik weet verder niet wat ik hiermee aanmoet, buiten dat je je eens moet inlezen. Google eens op nylonase, bijvoorbeeld, een aanwijsbare mutatie waardoor bepaalde bacteriën ineens nylon kunnen eten.

Wat jij beweert is aantoonbaar onwaar. Aantoning: het bestaan van nylon-etende bacteriën. Next.

Ik ontken niets, jij ontkent Mortlach en Hetty onderandere met de stamboom, je ben keihard met je neus erop gedrukt, toch blijf je doen of je neus bloedt, het spijt mij omdat te zeggen maar het komt dom over


iedereen die Nederlands begrijpt, zal zien dat jij nogal ontkennend bezig bent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2014 21:16

Het is wel weer jammer dat op in principe een interessante openingsvraag - wat is een argument tegen gemeenschappelijke afstamming van mens en aap - de toon binnen de kortste keren weer is zoals eigenlijk altijd. Een creationist roept "Nietes, niet waar, kan niet!" en de seculieren komen in eerste instantie met de bewijzen, alles gewoon na te zoeken als je google weet te gebruiken. De creationist roept 'nietes, nietes, nietes' en tja, dan vallen we maar terug op ridiculiseren, want tja, in het aanzien van zo'n roeptoeter/boeroeper, wat kun je anders?

Als er nog ideëen zijn wat betreft de openingspost, praat ik daar graag over door. Ik heb één bewijs laten zien waarom men denkt dat de mens en aap een voorouder delen. Niet-religieuze argumenten tegen dat idee (buiten dan ononderbouwd 'Kan niet!' roepen) heb ik nog niet gezien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor dingo » 27 apr 2014 22:19

Mortlach schreef:Als er nog ideëen zijn wat betreft de openingspost, praat ik daar graag over door. Ik heb één bewijs laten zien waarom men denkt dat de mens en aap een voorouder delen. Niet-religieuze argumenten tegen dat idee (buiten dan ononderbouwd 'Kan niet!' roepen) heb ik nog niet gezien.

Puur interesse: Is het deels hetzelfde dna hebben te relateren aan één (groep) voorouder hebben? Of kan dna ook muteren door gelijksoortige omstandigheden van twee soorten?
Because there are rules does not mean the game is fair.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2014 23:39

dingo schreef:Puur interesse: Is het deels hetzelfde dna hebben te relateren aan één (groep) voorouder hebben? Of kan dna ook muteren door gelijksoortige omstandigheden van twee soorten?


Hoewel het theoretisch zou kunnen dat bepaalde genen in verschillende, niet-gerelateerde soorten hetzelfde evolueren, is het wel een enorm beroep doen op toeval - juist datgene waar sommige religieuzen de seculieren van beschuldigen.

Wat je veel eerder ziet is dat de natuur in principe met gelijke oplossingen komt om de problemen van de omgeving het hoofd te bieden, maar wel via totaal verschillende wegen. Noem eens wat, zowel slangen als hazelwormen zijn bijvoorbeeld hun poten kwijtgeraakt, maar zijn niet erg nauw aan elkaar verwant.

Daarbij, de genomen van mens en chimp komen geloof ik 95 tot 98% overeen. Ettelijke duizenden genen zijn volledig identiek. Dat dat toevallig zo geevolueerd, is wel heel erg ongeloofwaardig.

Daarbij zijn er ook nog leuke andere aanwijzingen, namelijk virussen die zich hebben geimplanteerd in gastheer-DNA. En laten dezelfde virussen nou in zowel chimp, mens en gorilla zitten, maar niet in Orang-Utan. We weten dat de Orang-Utan de oudste soort is van de groep mensapen - zij splitsen zich het eerste af van de gemeenschappelijke voorouder. Dat virus moet zich dus NA die afsplitsing hebben ingevoegd.

Dit betekent bijvoorbeeld ook dat je nooit of te nimmer een virus zult vinden in mensen-DNA en Orang-DNA wat NIET ook in gorilla-DNA voorkomt. Dat is als zeggen dat dat virus wel in het DNA van je opa zat, en in jouw DNA, maar niet in dat van je vader.

De kans dat een virus zich in 3 verschillende soorten op exact dezelfde plek in DNA nestelt, is uiteraard astronomisch klein en een beroep op toeval zal zeker niet erg serieus worden genomen - vooral niet omdat er een prima verklaring is die niet afhangt van toeval: het virus heeft zich 1 keer in 1 soort ingenesteld en die soort is daarna opgesplitst.

Het gaat nu om de groep mensapen, maar er zijn virussen terug te vinden voor vele andere groepen, bijvoorbeeld het virus dat zoogdieren de kans gaf levende nakomelingen te baren. Alle zoogdieren hebben dat virus ingebouwd zitten, en geen enkel niet-zoogdier.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten