Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Bartje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 30 okt 2013 19:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bartje » 28 apr 2014 15:51

heel soms, maar dan ook heel soms denk ik zomaar dat de evolutie klopt, want heel soms het lijkt wel een wonder zo zeldzaam dat is ............. moet ik nog veder gaan antoon?
ik maar denken dat ik een botte bijl kon hanteren maar jij lijkt er meesterlijk in. ](*,)
Haast u langzaam.

Flight
Mineur
Mineur
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 sep 2012 20:42

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Flight » 28 apr 2014 16:00

antoon schreef:Ze pasten zich aan aan de natuurlijke omstandigheden terplaatse, zoiets ontken ik niet, dat gebeurt meer. maar de vogels bleven vogels de snavels bleven snavels.


Ah ja, precies. De natuurlijke omstandigheden veranderde en de vogels hebben zich aan die veranderingen omstandigheden aangepast. En dat gebeurt vaker. Handig...

Antoon, koop eens het boek "Evolutie voor Dummies"…het is weer klinkklare pulp wat je hier allemaal schrijft.

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 28 apr 2014 16:28

Antoon, koop eens het boek "Evolutie voor Dummies"…het is weer klinkklare pulp wat je hier allemaal schrijft.
er zijn talloze voorbeelden dat dieren of vogels zich aanpassen, dat was ook met de vinken het geval zeker in afgelegen plaatsen is gebeurt dit, ze waren afhankelijk van de beschikbare plantengroei, dit heeft niets met Macro evolutie te maken, het lijkt mij eerder dat jij je erin moet verdiepen, en geen onzin of pulp verkopen zoals je op andere fora al deed, we kennen jou.


Darwin had de eer om te ontdekken dat er varatie was. micro-evolutie noemen wij dat als je het nog niet wist
Darwins vinken waren binnen het type vink, en echt niet anders.

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 28 apr 2014 16:37

heel soms, maar dan ook heel soms denk ik zomaar dat de evolutie klopt, want heel soms het lijkt wel een wonder zo zeldzaam dat is ............. moet ik nog veder gaan antoon?
ik maar denken dat ik een botte bijl kon hanteren maar jij lijkt er meesterlijk in


Als een botte bijl helpt om mensen van die onzin theorie af te helpen, is het een goede zaak
Heelmeesters moeten ook heel ver gaan om een voortsluipende ziekte tot staan te brengen.

Evos verkeren in een ver gevorderde staat van tunnelvisie dan helpen zachte woorden niet altijd.
Je vertelt mij geen nieuws ik ben hard, ik ben namelijk blij dat ik als evolutionist ook oa. door harde woorden genezen ben,

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2014 16:41

Verhelderend plaatje vandaag via facebook

Afbeelding
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2014 16:46

antoon schreef:Evos verkeren in een ver gevorderde staat van tunnelvisie dan helpen zachte woorden niet altijd.
Je vertelt mij geen nieuws ik ben hard, ik ben namelijk blij dat ik als evolutionist ook oa. door harde woorden genezen ben,


Antoon projecteert zo hard dat 'ie beter direct bij de IMAX kan solliciteren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Bartje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 30 okt 2013 19:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bartje » 28 apr 2014 16:58

Mortlach schreef:Verhelderend plaatje vandaag via facebook

Afbeelding


dus ik mag concluderen dat jou dierreckte ouders dieren zijn? :mrgreen:
zover ik weet en mijn stamboom bekend is zijn het echt alleen maar mensen.
dus morlach = dier, bartje = mens.
echter soms gedragen mensen als dieren dat ben ik volkomen met je eens.
antoon schreef:Als een botte bijl helpt om mensen van die onzin theorie af te helpen, is het een goede zaak
Heelmeesters moeten ook heel ver gaan om een voortsluipende ziekte tot staan te brengen.

Evos verkeren in een ver gevorderde staat van tunnelvisie dan helpen zachte woorden niet altijd.
Je vertelt mij geen nieuws ik ben hard, ik ben namelijk blij dat ik als evolutionist ook oa. door harde woorden genezen ben,

oke, dat verklaard een hoop dus jij kijkt van af de wortel naar de kruin?
Haast u langzaam.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2014 17:01

Bartje schreef:dus ik mag concluderen dat jou dierreckte ouders dieren zijn? :mrgreen:
zover ik weet en mijn stamboom bekend is zijn het echt alleen maar mensen.
dus morlach = dier, bartje = mens.


Mensen zijn allemaal dieren, alle 7 miljard vandaag de dag. Je hebt planten, bacterië, archea, schimmels en dieren. Wij mensen passen toch echt alleen maar in de dieren-categorie. Dus als je geen dier bent, wat ben je dan? Een plant of een schimmel? :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 28 apr 2014 17:26

Wij zijn zoogdieren en we behoren tot de primaten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Primaten
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 28 apr 2014 17:47

Mortlach schreef:Terug naar de openingsvraag: argumenten tegen de gemeenschappelijke voorouder van mens en mensaap.

Wat je zou kunnen proberen, is met een biologisch betekenisvolle definitie komen waar alle mensapen in vallen, maar de mens niet. Voor zover ik weet bestaat die definitie niet (en kan die ook niet bestaan, aangezien de mens een mensaap IS).


Klopt.
Het verschil tussen mensapen en mensen valt trouwens volgens mij onder micro-evolutie, aangezien wij tot dezelfde orde behoren.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2014 17:56

hettys schreef:Klopt.
Het verschil tussen mensapen en mensen valt trouwens volgens mij onder micro-evolutie, aangezien wij tot dezelfde orde behoren.


Tja, dat is het nadeel als niemand weet wat 'oersoort'/'type'/'baramin' precies betekent.

Ik had er nog nooit zo over nagedacht, maar volgens mij heb je gelijk :mrgreen: Eens zien hoe snel micro-evolutie nu ineens tot onmogelijk wordt verklaard.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Flight
Mineur
Mineur
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 sep 2012 20:42

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Flight » 28 apr 2014 18:59

hettys schreef:Klopt.
Het verschil tussen mensapen en mensen valt trouwens volgens mij onder micro-evolutie, aangezien wij tot dezelfde orde behoren.


Volgens mij behoren wij tot dezelfde 'familie' (hoe mooi is dat???) met de andere mensapen te weten chimpansee, gorilla en orang utang. Deze vier behoren m.i. weer tot de 'orde' van primaten. Correct me if i'm wrong.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Byte » 28 apr 2014 19:05

Als ik naar mijn neef kijk kan je wel eens gelijk hebben flight..... :lol:
Yup , ik ben om :D

Had het altijd al gedacht orang-oetan....... 8) nu valt het kwartje.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 28 apr 2014 21:20

hettys schreef:Klopt.
Het verschil tussen mensapen en mensen valt trouwens volgens mij onder micro-evolutie, aangezien wij tot dezelfde orde behoren.


Flight schreef:Volgens mij behoren wij tot dezelfde 'familie' (hoe mooi is dat???) met de andere mensapen te weten chimpansee, gorilla en orang utang. Deze vier behoren m.i. weer tot de 'orde' van primaten. Correct me if i'm wrong.


Volgens mij klopt dat wel, maar het punt is dat we biologisch gezien niet tot dezelfde soort behoren als we geen vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen samen.
Creationisten trekken zich daar weinig van aan. Die vinden alles wat op mekaar lijkt al zeer naaste familie. Dus alle katachtigen al kunnen ze totaal geen baby's produceren hebben enige duizenden jaren geleden een gezamenlijke voorouder. Die gooien alle paarden op één hoop, alle honden op één hoop, (jakhalzen, wolven, joh, het maakt niet uit, )

het valt een beetje moeilijk praten met mensen die de baraminologie aanhangen...

Vooral omdat dan mensen en apen minder verschillen dan sommige katachtigen onder elkaar...
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor gravo » 28 apr 2014 21:43

Treurige discussie, met name de onzin van antoon.

In het algemeen is het geloof een functie van de wil: ik wil het graag, daarom geloof ik dat het zo is.
De werkelijkheid hoeft helemaal niet te stroken met dat geloof. Want we geloven, al zien we het niet!

Maar bij antoon is de werkelijkheid een functie van de wil geworden: ik wil graag dat de werkelijkheid zo is, dus is de werkelijkheid ook zo. In feite wordt hiermee het geloof opgeheven. De werkelijkheid kan op deze manier immers ideaal worden gemaakt. Waar heb je nog geloof voor nodig?

In het voorbeeld van de evolutietheorie: antoon wil niet dat de evolutietheorie aannemelijk is, dus is de evolutietheorie niet aannemelijk. So simple is that. Feiten, onderzoeksresultaten, alle data van de onderzochte werkelijkheid worden op magische wijze weggetoverd, alleen maar omdat antoon het zo wil.

Dit is in feite een magisch wereldbeeld, waarvoor de Bijbel ons zo waarschuwt. Vergelijkbaar met voodoo, witte of zwarte magie: die gaat ook uit van het principe dat de werkelijkheid zich schikt naar mijn wil.
Waarzeggerij, tovenarij, dobbelarij, het komt allemaal voort uit dezelfde heidense wortel: de verloochening van de werkelijkheid als een door God geschapen en aan ons gegeven werkelijkheid.

Als je het scheppingskarakter uit de werkelijkheid haalt (door te ontkennen dat de werkelijkheid is zoals die is) dan schep je tegenover de geschapen werkelijkheid een eigen werkelijkheid, met eigenschappen die je zelf op maat hebt gemaakt.
Wie Gods Schepping inruilt voor een andere schepping, ruilt God in voor een andere god.
Dat heet in de Bijbel afgoderij.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten