Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2018 16:51

Grappig; eerst zeg je dat je hoe dan ook de Bijbel gelooft, dus dat bewijzen er niet toe doen, en vervolgens neem je het mij kwalijk dat ik de bewijzen niet accepteer.

Wat dat laatste betreft heb je gelijk hoor; het zou uiteraard kunnen dat in alle literaire tradities hoge leeftijden voorkomen maar dat alleen in het geval van de Bijbel het écht waar is. ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2018 17:15

Ik denk trouwens ook dat dat met die bewijzen wel zal meevallen. Ja, omdat er op aarde vrij veel water is, zijn er overal wel sporen van erosie/overstromimgen te vinden. Maar dat is dus géén bewijs voor de Zondvloed zoals de Bijbel die beschrijft. Je bewijs moet "exclusief" zijn, d.w.z. alleen door jouw theorie kunnen worden verklaard en niet door andere theoriën. Dus ik ben wel benieuwd naar bewijs voor een "wereldwijde", "hoger dan de bergen" zondvloed wat niet gewoon door plaatselijke processen zou kunnen worden verklaard. Ik houd me aanbevolen hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor coby6 » 29 apr 2018 17:46

Mortlach schreef:Sorry, maar die site is echt zulke larie dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Ik haal het volgende altijd aan. Wist je dat cheetahs recent door een genetische bottleneck zijn gegaan (maar dan écht). De schatting is dat er 12.000 jaar geleden nog maar een handjevol cheetahs waren. Enkel door intense inteelt heeft de soort het overleeft. So far, so good, past prima in het zondvloedverhaal.

Nu, wat zijn de gevolgen van die bottleneck? Cheetah's hebben door die inteelt zeer weinig genetische variatie. Cheetah's zijn allemaal 99% identiek (voor normale soorten is dat 80%). Het gevolg daarvan is (en dit is getest!) dat je van elke willekeurige cheetah een stuk huid kunt nemen en dat op elke willekeurige andere cheetah kan transplanteren en dat dit dan niet wordt afgestoten.

https://www.animalanswers.co.uk/classes ... hs-busted/

Vergelijk dat nu eens met de mens, die volgens jouw site door een veel, veel nauwere bottleneck is gegaan (minder lang geleden, minder individuen). Waarom is het dan toch zo verdraaid lastig om geschikte donoren te vinden? Waarom zitten ontvangers van donororganen hun hele leven lang aan de afstotingsremmers? Gezien de casestudy van de cheetah's zouden wij organen moeten kunnen uitwisselen alsof het e-mailadressen waren.

Misschien heeft God gewoon een hekel aan cheetahs?



Dat filmpje zul je even moeten linken, want zo is er weinig van te zeggen behalve dat het onzin is en ik vermoed dat die 'geleerde' een wat creationistische opleiding heeft gedaan.


Het is pseudoscience omdat het tegen natuurwetten ingaat. Dat is ook wat die Lumsden zei, die eerst evolutie onderwees.

1) No one has ever observed life come from non-living molecules, cells or animals. Life always comes from life, without exception. Yet this belief (abiogenesis – which we’ll return to later) is a core belief of evolutionists. Evolutionists must believe this since there simply is no other alternative once you rule out the living God as the source of all life.

And what do they substitute for observation? Bad reasoning:

The undeniable fact is that non-living materials must have formed into living materials at least once. If not through spontaneous generation, then how? [4]
Documentary: How Life began

This is common evolutionist reasoning, but it is totally flawed. It’s like coming home and finding a body, dead, apparently from gunshot wounds, a smoking gun, and only your spouse and the family goldfish in the room – and there is gunpowder residue on your spouse’s hand. And from this you conclude the goldfish must have done it because you know your spouse couldn’t have done it. Never mind that it is impossible for your goldfish to have fired the gun; the idea of your spouse doing it is so repellent, you simply can’t even seriously consider the possibility. So it is with evolutionists and God – the idea of God creating all life on earth is so repellent to evolutionists, they won’t even consider it, and prefer instead to believe in the fantasy that processes that are known to be incapable of creating life, created life.

http://thecreationclub.com/evolution-no ... doscience/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2018 17:55

Wat een bijzondere redenatie, die laatste.

Stel wij komen thuis aan, met een doodgeschoten iemand en mijn vrouw met die kruitsporen. dan denk ik dus, mijn vrouw heeft iemand doodgeschoten!

jij, de gelovige; Nee, het was de goudvis!

ik, Welke goudvis, ik heb helemaal geen goudvis

jij, de goudvis is als geest alomtegenwoordig.

ik, oké en hoe heeft die goudvis dat voor elkaar gekregen zonder vingers?

jij, de geest van de goudvis is almachtig!

ik, oké, ik weet weer waarom ik jou nooit thuis uitnodigde!



En wat betreft dat eerste argument.., Alle kraaien die we ooit hebben waargenomen, waren zwart, geen uitzonderingen. Het is DUS onmogelijk dat niet-zwarte kraaien bestaan!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 29 apr 2018 18:01

coby6 schreef: Als er veel meer voorouders waren en het was allemaal veel ouder, was er veel meer variatie.



Er is echt ontzettend veel genetische variatie tussen mensen onderling. Zo veel, dat het absurd is om te zeggen dat de hele wereldbevolking afstamt van 8 mensen die van de ark afkwamen. Het is zelfs zo dat de aboriginals 40000 jaar geleden al Australie bevolkten en er ook allang mensen in Amerika leven. Er zijn gewoon veel te veel verschillende mensen op de wereld voor een historische zondvloed slechts 4500 jaar geleden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oudste_be ... an_Amerika

Lees ook eens iets over bloedgroepen i.v.m. genetische diversiteit. Een zwangere vrouw kan haar eigen kind afstoten omdat die teveel verschilt.

Ik heb nog nooit een creationist horen uitleggen waar de bloedgroepen vandaan komen.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2018 19:37

hettys schreef:Er is echt ontzettend veel genetische variatie tussen mensen onderling. Zo veel, dat het absurd is om te zeggen dat de hele wereldbevolking afstamt van 8 mensen die van de ark afkwamen. Het is zelfs zo dat de aboriginals 40000 jaar geleden al Australie bevolkten en er ook allang mensen in Amerika leven. Er zijn gewoon veel te veel verschillende mensen op de wereld voor een historische zondvloed slechts 4500 jaar geleden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oudste_be ... an_Amerika


Vergeet ook niet dat de Egyptenaren TIJDENS de zondvloed de grote piramide van Khufu aan het bouwen waren...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Yoshi » 29 apr 2018 19:40

Mortlach schreef:Vergeet ook niet dat de Egyptenaren TIJDENS de zondvloed de grote piramide van Khufu aan het bouwen waren...

Iedereen weet dat het onder water gemakkelijker is om grote gewichten te tillen. Verklaard dus gelijk hoe ze die flinke stenen bovenop hebben gekregen... ;)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor coby6 » 29 apr 2018 20:20

hettys schreef:Er is echt ontzettend veel genetische variatie tussen mensen onderling. Zo veel, dat het absurd is om te zeggen dat de hele wereldbevolking afstamt van 8 mensen die van de ark afkwamen. Het is zelfs zo dat de aboriginals 40000 jaar geleden al Australie bevolkten en er ook allang mensen in Amerika leven. Er zijn gewoon veel te veel verschillende mensen op de wereld voor een historische zondvloed slechts 4500 jaar geleden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oudste_be ... an_Amerika

Lees ook eens iets over bloedgroepen i.v.m. genetische diversiteit. Een zwangere vrouw kan haar eigen kind afstoten omdat die teveel verschilt.

Ik heb nog nooit een creationist horen uitleggen waar de bloedgroepen vandaan komen.

Ik weet het ook niet. Ik wou het aan meneer Google vragen die alles weet en dan krijg ik verhalen over demonische shape shifters en roodharige rhesus negatieven stammen van satan af. Doe me dan nog maar liever de evolutietheorie.
Oh, dit is wel een goed antwoord:
http://askjohnmackay.com/blood-groups-h ... -adam-eve/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2018 21:45

Yoshi schreef:Iedereen weet dat het onder water gemakkelijker is om grote gewichten te tillen. Verklaard dus gelijk hoe ze die flinke stenen bovenop hebben gekregen... ;)


Eureka! :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 30 apr 2018 05:42

Er was wellicht meer dan één ark. Dit mythologisch verhaal is rondom de wereld terug te vinden. Van de hoppi indianen tot de joden. Mensen bouwden toen boten, namen vee mee op hun boten. Wellicht is ook niet ieder dier uitgestorven na de vloed. Wel is het zo dat de hele bio diversiteit daarna gewijzigd is.

Overigens vind ik de mens vergelijken met een bijna uitgestorven dier (cheetah) helemaal niet opgaan. Men vergelijkt appelen met peren en plaatst daartussen dan God om de argumentatie kracht bij te zetten.
Anders zullen we eens een Amishe kolonie aan massale inteelt onderwerpen en deze vergelijken met een cheetah? Zonder toedoen van de mens was de cheetah wellicht uitgestorven vandaag. Ook bij mensen zien wij het stichterseffect plaatsnemen als we meelopen in het verhaal van de ET. Zou je door toedoen van de mens een massaal inteeltprogramma opstellen op een geisoleerde plaats ga je dezelfde resultaten behalen als bij cheetahs.
Daarbij dan teuten dat mensen elders op de wereld nog voldoende genetische variatie hebben doet geen afbreuk aan de gefixeerde groep die al die tijd in isolatie leefde. De bottleneck bij cheetahs is dus bekomen door verlies in genetische variatie. Involutie? :)

Chinezen hebben uiterlijke kenmerken, Arabieren hebben dat, blanken hebben dat, ... Die genetische eigenschap kan je wel degelijk nagaan in het DNA. Wij kunnen zien in het DNA van welke etniciteit het individu is. Hoewel “cultuur” in dezer tijden heel relatief geworden is. Men heeft zo bijvoorbeeld kunnen nagaan dat Hitler ergens ver terug van joodse afkomst was. Ik weet niet in welke mate dat onderzoek valide was, maar men kan wel degelijk in het DNA geisoleerde eigenschappen (fixaties) in een groep waarnemen. De genetische variateit is bij ons mensen ruim aanwezig, toch zien wij ook bij ons fixaties plaatsnemen. Onze genetische variatie is gewoon niet zo geisoleerd als dat van cheetahs dus dat voorbeeld gaat helemaal niet op.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2018 08:58

Bruno schreef:Er was wellicht meer dan één ark. Dit mythologisch verhaal is rondom de wereld terug te vinden. Van de hoppi indianen tot de joden. Mensen bouwden toen boten, namen vee mee op hun boten. Wellicht is ook niet ieder dier uitgestorven na de vloed. Wel is het zo dat de hele bio diversiteit daarna gewijzigd is.


Prima, dat mag je met de Bijbelse literalisten uitvechten...

Overigens vind ik de mens vergelijken met een bijna uitgestorven dier (cheetah) helemaal niet opgaan. Men vergelijkt appelen met peren en plaatst daartussen dan God om de argumentatie kracht bij te zetten.


Verklaar je nader. Ik vergelijk enkel een mythologische genetische bottleneck met een echte genetische bottleneck en wijs dan op de verschillen. Je mag elk ander dier nemen i.p.v. de mens en elk ander dier dan de cheetah zolang deze maar door die bottleneck zijn gegaan.

Anders zullen we eens een Amishe kolonie aan massale inteelt onderwerpen en deze vergelijken met een cheetah?


Dat lijkt me een 100% ethisch verantwoord experiment! We zullen er gauw eens subsidie voor aanvragen.

Zonder toedoen van de mens was de cheetah wellicht uitgestorven vandaag.


Ik denk dat zonder toedoen van de mens (die de jachtgebieden van dieren heeft gedecimeerd) de cheetah het vandaag prima zou doen.

Ook bij mensen zien wij het stichterseffect plaatsnemen als we meelopen in het verhaal van de ET. Zou je door toedoen van de mens een massaal inteeltprogramma opstellen op een geisoleerde plaats ga je dezelfde resultaten behalen als bij cheetahs.


Ja.

Daarbij dan teuten dat mensen elders op de wereld nog voldoende genetische variatie hebben doet geen afbreuk aan de gefixeerde groep die al die tijd in isolatie leefde. De bottleneck bij cheetahs is dus bekomen door verlies in genetische variatie. Involutie? :)


Alleen gaat het bij cheetahs niet om een geïsoleerde groep maar om ALLE cheetahs waar ook ter wereld. Je zou hetzelfde bij mensen verwachten als dat Ark van Noach verhaal waar zou zijn.

Onze genetische variatie is gewoon niet zo geisoleerd als dat van cheetahs


PRECIES! Dit is exact mijn punt! Als dat ark van noach verhaal waar zou zijn, zou je een veel extremere genetische overeenkomst verwachten! Ergo: dat verhaal is dus niet waar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor coby6 » 30 apr 2018 09:35

Pyramides in Mexico en Indonesie en Egypte lijken sprekend op elkaar. Ze zijn hetzelfde gebouwd. De leuke dingen die ik vind als ik Google:

http://theglobalelite.org/temples-atlan ... -atlantis/

https://www.google.nl/amp/s/biblescienc ... -like/amp/

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor coby6 » 30 apr 2018 10:50

Ah. Dit is een goeie. Die pyramides waren na de vloed.
De Masoretische tekst heeft 100 jaar van al die leeftijden afgehaald, zodat Jezus niet de Messias zou kunnen zijn. De Septuagint heeft er 500 jaar extra bij.
https://youtu.be/VI1yRTC6kGE

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2018 14:19

coby6 schreef:Pyramides in Mexico en Indonesie en Egypte lijken sprekend op elkaar. Ze zijn hetzelfde gebouwd. De leuke dingen die ik vind als ik Google:

http://theglobalelite.org/temples-atlan ... -atlantis/

https://www.google.nl/amp/s/biblescienc ... -like/amp/


Ja, het blijkt dat de piramide nu eenmaal wiskundig de meest stabiele vorm is als je hogere gebouwen wilt bouwen zonder interne constructie. Dat meerdere beschavingen diezelfde ontdekking hebben gedaan, is echt niet zo opmerkelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 30 apr 2018 19:24

coby6 schreef:Ik weet het ook niet. Ik wou het aan meneer Google vragen die alles weet en dan krijg ik verhalen over demonische shape shifters en roodharige rhesus negatieven stammen van satan af. Doe me dan nog maar liever de evolutietheorie.
Oh, dit is wel een goed antwoord:
http://askjohnmackay.com/blood-groups-h ... -adam-eve/


Wat een grappig verhaaltje. Eva werd geschapen uit de rib van Adam dus hadden ze dezelfde bloedgroep die geërfd werd door hun kinderen die weer met elkaar trouwden. het lijkt me nauwelijks een verklaring voor de gigantische genetische diversiteit tussen mensen onderling.
Ook gif is geschapen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten