Rom. 6:11

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Rom. 6:11

Berichtdoor Boerin » 20 apr 2014 09:48

Nieuwe website van een man die ik ken van een ander forum, voor wie de moed heeft opgegeven ooit nog God te kunnen plezieren en in overwinning te wandelen:
http://www.reckonyourselfdead.com/index.html
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Rom. 6:11

Berichtdoor Jvslooten » 20 apr 2014 14:52

In the 38 years since my conversion, I had tried to ignore it, I had tried to fight against the temptations, I had tried fasts up to 21 days, I had memorized large portions of scripture, I had become a home pastor for a cell group in my church, I had confessed my sin, repented of it till I was blue in the face, and in the end, nothing changed, except the chains were shorter, the balls heavier, and my hope had become non-existent. I was angry, angry at myself, at satan, at the God who let satan torment me, at the church that made a fair show in the flesh but offered me no solution except to ignore it, "cause that was grace". I was hard, a legalist I guess you might call me, because if the gospel was that hard on me, by gosh I was gonna make sure no one else had it easy.
Ik dit, ik dat, ik zus, ik zo. Logisch dat het niet lukte, zolang zijn hoop op zichzelf was. De Schrift zegt: "...niet op grond van de werken van rechtvaardigheid die wij gedaan zouden hebben, maar vanwege Zijn barmhartigheid, door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwing door de Heilige Geest." Evenzo zegt de Schrift dat er slechts èèn hoop is (Ef. 4:4), en dat is Jezus Christus. Niet mijn negeren, niet mijn vechten, niet mijn vasten, niet mijn mediteren, niet mijn ambt, niet mijn belijdenis, NIETS van dat alles kan je van de schuld, zonde of oordeel verlossen.
I was hopeless, and there is nothing worse than being that wretched man from Romans 7, wanting to stop sinning but unable to follow through, wanting to be obedient and finding it an elusive mirage, a cruel hoax.
Die "ellendige man" uit Romeinen 7 verwachte het in ieder geval wél van de Heere (v. 25), i.p.v. in eigen werken het heil te zoeken. Nee, dan toch liever arm en ellendig dan rijk en verrijkt geworden in eigen verdienste. De Schrift zegt: "Ík ben wel ellendig en arm, maar de Heere denkt aan mij.", Ps. 40:18. En in een andere plaats: "
Maar Ik zal in uw midden doen overblijven een ellendig en arm volk. Zij zullen op de Naam van de HEERE vertrouwen.", Zef. 3:12.
Then it happened. As I wept uncontrollably, ready to quit my quest for a holy nature, letting go of the promises of God as "misinterpretations", at that moment God came into that darkened, hopeless room and filled it with blinding light. I saw no face, but the light put me on my face, bowed low.

He spoke.
Bijzonder, dit gaat rechtstreeks tegen de Schrift in: "Want u bent niet tot een tastbare berg genaderd, en tot een brandend vuur, tot donkerheid, duisternis en stormwind, tot bazuingeschal en het geluid van woorden. Zij die dat hoorden, smeekten dat het woord niet meer tot hen gericht zou worden.", Heb. 12:18. NIET, zegt de Schrift. Dit is niet de manier waarop God werkt onder het Nieuwe verbond. Onder het Nieuwe verbond getuigd Geest met geest. Bovendien, de reactie van Gideon past in niets bij de reacties die we in de bijbel lezen, zodra God begint te spreken:

Deuteronomium 5 v. 25:
"Maar nu, waarom zouden wij sterven? Want dit grote vuur zou ons verteren; als wij de stem van de HEERE, onze God, nog langer zouden horen, zouden wij sterven."

Deuteronomium 18 v. 16:
"...overeenkomstig alles wat u van de HEERE, uw God, bij de Horeb gevraagd hebt, op de dag dat u daar bijeenkwam, toen u zei: Ik wil de stem van de HEERE, mijn God, niet langer horen en dit grote vuur wil ik niet meer zien, anders zal ik sterven."

Begrijp je dat ik hier moeite mee heb Boerin? De Apostel spreekt over tot bloedens toe weerstand bieden in de strijd tegen de zonde. Gideon doet net alsof er een of ander 'trucje' is waarmee je in één keer overal van verlost bent.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 20 apr 2014 18:04

Dit is ook een mooi stukje Freedom

gr Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 apr 2014 18:29

Jvslooten schreef:Die "ellendige man" uit Romeinen 7 verwachte het in ieder geval wél van de Heere (v. 25), i.p.v. in eigen werken het heil te zoeken. Nee, dan toch liever arm en ellendig dan rijk en verrijkt geworden in eigen verdienste. De Schrift zegt: "Ík ben wel ellendig en arm, maar de Heere denkt aan mij.", Ps. 40:18. En in een andere plaats: "
Maar Ik zal in uw midden doen overblijven een ellendig en arm volk. Zij zullen op de Naam van de HEERE vertrouwen.", Zef. 3:12.

Dat laatste was tegen de joden.
en die ellendige man uit Rom 7, realiseerde zijn ellende pas, na zijn bekering.
Niet ervoor, en zeker niet als voorwaarde om behouden te worden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 apr 2014 18:34

Jvslooten schreef:Begrijp je dat ik hier moeite mee heb Boerin? De Apostel spreekt over tot bloedens toe weerstand bieden in de strijd tegen de zonde. Gideon doet net alsof er een of ander 'trucje' is waarmee je in één keer overal van verlost bent.

Nou ja, trucje, geloof. Hij werd gewoon vrijgezet door het Woord. Je oude natuur is dood. En het werkt wel, met andere dingen werkt het ook. Ten bloede toe weerstand bieden kan pas als je gelooft dat je bent gestorven en opgestaan met Christus. Strijd de goede strijd des geloofs. Anders heb je wat hij deed, zelf proberen, vasten etc. en dat werkte niet.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 apr 2014 21:21

In het Engels is het reckon yourself dead to sin, in het Nederlands vind ik het nog sterker:
Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus.
Ik wilde die vertalen voor ze, toen kreeg ik dit:
vaststaan:
be certain, be definite, be actual
a definite fact

Ik las net wat van iemand anders over die tekst.
Big Distinction: To ‘count’ (vs 11) does not make something true, it is to realise that something is already true. To count ourselves dead to sin is not a command or duty to die to sin, nor is it saying that we are only dead to sin as long as we are reckoning ourselves as such, or as long as our reckoning is resulting in victory over sin. Rather, it is to realise that we have already died to sin and are alive to God through union with Christ.
martyn Lloyd jones
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 apr 2014 21:44

Schelpje3 werd eens laaiend op mij nadat ik schreef dat ik niet meer zondigen kan, niet wetende dat ik apostel Johannes domweg napraatte.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 apr 2014 21:45

Boerin schreef:Ik las net wat van iemand anders over die tekst.
Big Distinction: To ‘count’ (vs 11) does not make something true, it is to realise that something is already true. To count ourselves dead to sin is not a command or duty to die to sin, nor is it saying that we are only dead to sin as long as we are reckoning ourselves as such, or as long as our reckoning is resulting in victory over sin. Rather, it is to realise that we have already died to sin and are alive to God through union with Christ.
martyn Lloyd jones
Daar kan ik mij beter in vinden inderdaad. Wat ook een beetje vreemd is aan dat verhaal van 'Gideon', is dat iemand, die 37 jaar geleden tot geloof gekomen is, notabene 'home pastor' is -wat dat ook moge zijn- met een uitleg van Rom. 6:11 komt en deze brengt alsof het iets nieuws, revolutionairs is, terwijl deze juist ontzettend gangbaar is in evangelisch charismatische kringen. Ik had 'm al vaker gehoord in ieder geval, en zo erg ben ik daar niet eens thuis. Het klinkt een beetje als oude wijn in nieuwe zaken, die gestaafd moet worden d.m.v. een buiten-Bijbelse openbaring.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 apr 2014 22:11

Nadat je met Christus gestorven bent voor de wet is het volgende van toepassing:

Een ieder, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. (1 Joh 3,9)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 apr 2014 22:20

mohamed schreef:Schelpje3 werd eens laaiend op mij nadat ik schreef dat ik niet meer zondigen kan, niet wetende dat ik apostel Johannes domweg napraatte.

:lol: Ja zo kun je 'm ook opvatten. Giver zegt altijd dat niemand wedergeboren is behalve hij (die heeft dit soort topics: John says he who sins is from the devil), want hij zondigt als enige al 40 jaar niet meer. De mensen reageren altijd wat beledigd op 'm.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 apr 2014 22:33

mohamed schreef:Schelpje3 werd eens laaiend op mij nadat ik schreef dat ik niet meer zondigen kan, niet wetende dat ik apostel Johannes domweg napraatte.

Boerin schreef: :lol: Ja zo kun je 'm ook opvatten. Giver zegt altijd dat niemand wedergeboren is behalve hij (die heeft dit soort topics: John says he who sins is from the devil), want hij zondigt als enige al 40 jaar niet meer. De mensen reageren altijd wat beledigd op 'm.

Nemen ze iemand die dergelijke uitspraken doet nog serieus? Doet me hier aan denken.

Afbeelding

Eigenlijk denk ik dat Giver een trol is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 apr 2014 12:00

Je hebt het dus niet begrepen!
Maar je zegt het zelf: domweg...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 apr 2014 13:53

Die Gideons legt het wel goed uit.

You check the lottery numbers. Oh my gosh, you won! You are a millionaire! Well, positionally, you are. You go down to the lottery office and turn in your ticket for a check. You sign your name to the back of it. Now are you rich? Well, positionally, you are a millionaire still, but the check can be stolen from you, right? So you finally have the light turn on, and "come to yourself" and decide wisely to deposit it into YOUR bank account so that no one can touch it but you.

Ahhh, NOW you are no longer positionally a millionaire. You ARE one. Why? Because you added it to YOUR assets.

Were you a millionaire because of reckoning, finally depositing it? Yes, in a round about way. But was reckoning the actual million dollars? Heck, no, for if it was, everone could simply reckon and become rich. You had to possess the check and KNOW it was really worth a million dollars, right? If you really do not believe it is worth a million dollars, you will never take the time to go about redeeming it and depositing it.

Reckoning for me is acting on the truth of what Jesus accomplished on the cross for ME. Positionally, He made every Christian new. But true Christians will not be satisfied with having it remain positonal, just as a lottery winner would not walk around with a tattered, 10 year old check for a million dollars in his wallet, telling everyone he is rich. That man would be thought a fool, amen?

Knowing, therefore reckon. Let's put it on our TO DO list, and move it to the top, for Paul said NOTHING profits but a new creature.

Deposit the check.

Blessings,

Gideon
Zach91

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 apr 2014 13:58

Knowing, therefore reckon. Let's put it on our TO DO list, and move it to the top, for Paul said NOTHING profits but a new creature.
Ik vind niet dat hij het goed uitlegt. Het "Doe dat en gij zult leven" heeft geen plaats in deze genadebedeling.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 13:59

Jvslooten schreef:Ik vind niet dat hij het goed uitlegt. Het "Doe dat en gij zult leven" heeft geen plaats in deze genadebedeling.

Sinds wanneer doe jij aan bedelingen ? :shock:

Terug naar “[Religie] - Open forum”