Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Majiem schreef:Wat in de uitstraling staat je tegen?
Lock&Stock schreef:Volgens mij las ik op Goedgelovig een verslag van zo'n M4 weekend of een bijeenkomst. Ik meen me te herinneren dat de schrijver nogal negatief verrast was door de hoeveelheid commercie (vooral de verkoop van merchandise). Zal es kijken of ik dat stukje ergens kan terugvinden.
Evelien schreef:Ik ken een aantal mannen die al vaker met dit soort vakanties/weekenden mee zijn geweest. Mijn man leek het ook erg leuk, alleen puur omdat hij ook wel van actie houd. Maar hij is niet zo'n persoon die op deze manier met het geloof om gaat (niet in negatieve zin hoor).
Het is dus heel erg persoonlijk.
Majiem schreef:Wat in de uitstraling staat je tegen?
StillAwake schreef:Ik hoorde dat deelnemers zich moesten opdrukken terwijl er mensen omheen stonden die baden om kracht.Ik begreep dat er tegen een snelstromend riviertje ingelopen werd als analogie op de Jabboksworsteling van Jakob.
En ook het 'zelfdoe' karakter roept bij mij vragen op.
En toch lijkt het me enorm leuk om mee te doen, maar dat kan ook met mijn voorliefde voor kamperen en survival-activiteiten te maken hebben.
Lock&Stock schreef:Volgens mij las ik op Goedgelovig een verslag van zo'n M4 weekend of een bijeenkomst. Ik meen me te herinneren dat de schrijver nogal negatief verrast was door de hoeveelheid commercie (vooral de verkoop van merchandise). Zal es kijken of ik dat stukje ergens kan terugvinden.
StillAwake schreef:Degene die ik gesproken heb over dat weekend had alleen een rode polo "gekregen". Niets gekocht aan merchandising of zo.
Lock&Stock schreef:Als ik dit als ongelovige lees dan heb ik meteen het onderbuikgevoel dat hier een klein groepje mensen heul veel geld aan het binnen harken is over de, met schuldgevoel gevulde, ruggen van gelovige mannen....
StillAwake schreef:Ik zoek een mogelijkheid om, naast de hectiek van alle dag, weer wat meer ruimte te nemen voor geloofszaken.
Dat is iets waarin ik namelijk enorm tekort schiet.
En daarnaast ben ik nog steeds het kleine jongetje wat graag in het bos loopt, hutten bouwt, riviertjes afdamt en in een tentje slaapt...
Lock&Stock schreef:"We lopen langs de grote hal met merchandise van Henk Stoorvogel, Henk Stoorvogel, Henk Stoorvogel en rode kleding van de 4e Musketier, richting de grote hal. Een giga-podium met een prachtig groot scherm erachter maken mij enthousiast. Voordat ik kan gaan zitten schuif ik wat papier en een pen van mijn stoel af, inclusief een machtigingsformulier. Ik heb een déjà-vu. Eenmaal op mijn stoel kijk ik of er nog iets nieuws op mijn Facebook gebeurt. Mijn drie metgezellen doen hetzelfde.
Een preek van Theo van den Heuvel, voorganger van de Vrije Baptisten Groningen. De man is sterk en moedig; satan zit achter de armoede, corruptie en ziektes in derdewereldlanden, aldus de preker. Er volgt een promo van de Muskathlon waar iedere deelnemer minimaal 10.000 euro bij elkaar gesponsord krijgt om te strijden voor gerechtigheid. Gebed. De dag is gratis, maar kost wel 55 euro per persoon voor de organisatie. Ik voel me schuldig, weer een déjà-vu. Nog een gebed, maar nu voor vrijmoedigheid om te geven. Dan de collecte."
Als ik dit als ongelovige lees dan heb ik meteen het onderbuikgevoel dat hier een klein groepje mensen heul veel geld aan het binnen harken is over de, met schuldgevoel gevulde, ruggen van gelovige mannen....
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 446 gasten