Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor mealybug » 25 jan 2014 09:03

Boerin schreef: :lol:
Church of the dry bones. Live dry bones, live!!
Zal wel een leuk gezicht zijn die kerk met de opstandingsdag trouwens.

Ook die profetie gold voor de joden, dacht ik.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Boerin » 25 jan 2014 09:56

mealybug schreef:Ook die profetie gold voor de joden, dacht ik.

Ja klopt, maar dat is in de kerken waar ik kom altijd een stokpaardje, we are the church of the dry bones, nou lekker zeg, omdat ze dat niet snappen. Een man op een ander forum zegt dat steeds om ons aan te vuren: Live, dry bones, live!! Maar de opstandingsdag is voor iedereen, dan stort die hele kerk in.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Faramir » 25 jan 2014 10:01

Dry Bones is gewoon een (heel vervelend) figuurtje in Mario (van Nintendo).

Afbeelding

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor mealybug » 25 jan 2014 10:06

Is hier nog iets ''heilig'' of wordt er werkelijk overal de draak mee gestoken?

Faramir

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Faramir » 25 jan 2014 10:28

mealybug schreef:Is hier nog iets ''heilig'' of wordt er werkelijk overal de draak mee gestoken?

Vraagt iemand zich af die zelf het onderwerp geheel offtopic aansneed met onjuiste informatie om de katholieke Kerk weer eens te lasteren.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor hubert » 25 jan 2014 11:43

Farimir
Juist, dat zegt de katholieke Kerk ook, het staat zo simpel in de bijbel en zo geloven katholieken het dus ook. "Dit is mijn Lichaam." en "Dit is mijn Bloed." Maar ook daar mag jij het jouwe van denken. Ik hoop echter niet dat je de illusie hebt dat jouw mening mijn geloof ook maar een millimeter zal veranderen.


Lichaam en bloed staat met kleine letters in mijn Bijbel. Overigens staat er niet dat met de opvoering van het ritueel brood en wijn veranderen in vlees en bloed. Dat zie je ook met je eigen ogen. Dus dit zou je niet juist niet letterlijk moeten nemen. Maar goed de dwaling bestaat al lang en zal nog wel even voortduren.
Mij belet het niet om er aan deel te nemen, zolang maar niet expliciet gezegd wordt wat je precies MOET geloven.
De herinnering aan Jezus is voldoende volgens de Bijbel.

Faramir

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Faramir » 25 jan 2014 11:45

Je bedoeld natuurlijk volgens jouw interpretatie van de bijbel. En dat is prima voor mij hoor. Een ieder mag van mij geloven wat hij/zij wil.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Wilsophie » 25 jan 2014 12:06

Het lichaam is onverdeeld staat er in de Bijbel en wij zijn ééns brood deelachtig. Het brood wijst zeker op Christus als het brood des levens, maar het wordt gebroken om ervan uit te delen en verandert niet in een lichaam op het kruis of zoiets.
De wijn bevat alcohol en wijst volgens de symboliek in de Bijbel naar het nieuwe verbond naar de Heilige Geest die immers de Spirit is. En beiden symbolen spreken over het nieuwe leven en niet over de dood aan het kruis, want de Bijbel zegt bij monde van..dit is het bloed des nieuwe testaments en de Here Jezus liet Zijn bloed weglopen a.h.w. onder het oude verbond. Het was de dood die een einde maken aan de zonde van de wereld en bracht ze in de dood, het delen van brood en beker spreekt over de lieflijke reuk die opsteeg toen de Here Jezus opstond uit de dood en Zijn lichaam dat één brood is aanbood of offerde aan de Vader.
Wijn spreekt niet over de slachting aan het kruis, maar over het Nieuwe Leven wat iedereen mag ontvangen op grond van geloof en door de werking van de Heilige Geest.

De protestanten hebben het ook niet begrepen en de roomsen nog minder.
Het gaat om ongedesemd of ongezuurd brood want de zonden is eruit weg. En daarom is zuurdesem zo verfoeilijk spulletje en spreekt het nooit over een groeiende kerk wat beiden geloofsrichtingen nog steeds denken.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Wilsophie » 25 jan 2014 12:09

mealybug schreef:Is hier nog iets ''heilig'' of wordt er werkelijk overal de draak mee gestoken?


Tja MB open forum hè. Beerput waar alles is toegestaan mits je maar over elkaar heen rolt.

Een uitspraak uit de Bijbel zoals "de klok is stilgezet voor Israël beantwoord je dan met batterijen erin doen of je plaatst een koekoeksklok en zo zet je de topicstarter lekker voor gek, of de poster, omdat je geen verstand van zaken hebt.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Wilsophie » 25 jan 2014 12:10

mealybug schreef:Is hier nog iets ''heilig'' of wordt er werkelijk overal de draak mee gestoken?



De draak dus...die aloude slang.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Boerin » 25 jan 2014 12:37

Wilsophie schreef:Tja MB open forum hè. Beerput waar alles is toegestaan mits je maar over elkaar heen rolt.

Een uitspraak uit de Bijbel zoals "de klok is stilgezet voor Israël beantwoord je dan met batterijen erin doen of je plaatst een koekoeksklok en zo zet je de topicstarter lekker voor gek, of de poster, omdat je geen verstand van zaken hebt.

Lees eens wat beter. Hij zei dat mijn interpretatie een koekoeksklok zonder batterijen was, nou dat klopte helemaal.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Faramir » 25 jan 2014 12:38

Wilsophie schreef:Tja MB open forum hè. Beerput waar alles is toegestaan mits je maar over elkaar heen rolt.

Je voelt je er aardig thuis zo te zien.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Wilsophie » 25 jan 2014 13:13

Boerin schreef:

Lees eens wat beter. Hij zei dat mijn interpretatie een koekoeksklok zonder batterijen was, nou dat klopte helemaal.


Klopt ook helemaal dat ik dat niet lees...bij zo een plaatje lees ik verder niet, Boerin. Het plaatje stoorde mij en de rest van de inbreng kan me dan niet meer schelen.

Ik voel me overal thuis Farimir dat heeft het leven mij geleerd en bovendien ....ik heb geen keus, de Heer ging om met hoeren en tollenaren en mensen uit alle lagen van de bevolking en dat moet je soms beroepshalve ook en dat is een prima leerschool voor de rest van het leven.

Faramir

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor Faramir » 25 jan 2014 13:16

Fijn dat jij je thuis voelt. Maar evengoed lever jij je bijdragen aan hetgeen jij noemt: "Beerput waar alles is toegestaan mits je maar over elkaar heen rolt." Je doet er actief aan mee en bent dus geen haar beter dan de rest.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Zijn protestanten nog steeds vervloekt?

Berichtdoor naamloos » 25 jan 2014 13:30

Faramir schreef:In alle denominaties ( :-$ ook de jouwe, niet verder vertellen) is het zo dat bepaalde dingen letterlijk worden genomen en bepaalde dingen figuurlijk. De katholieke Kerk kiest ervoor om dit letterlijk te nemen gezien de overlevering van de eerste christenen.
Men neme een beetje bloem en een weinig water.
Goed kneden en dan de oven in, ra ra wat is dat :?:
Juist, precies: een matze :!: :!: :!: Hoe moeilijk kan het zijn :?:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten